paard in de B nagevelijk lopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:01

Maar vergeet ook niet dat het commentaar dat gegeven word door de ruiters ook niet altijd klopt

De ene roept al, het is veel te moeilijk en niet eerlijk, het lijkt wel M enz enz, als het er gewoon simpelweg erg belabberd uitziet.

De ander zegt, wauw wat een hoge punten, dat had ik niet verdient, terwijl het er gewoon erg netjes uitziet.

Vooral die eerste groep, als je dat elke wedstrijd roept, dan is het misschien toch de moeite waard om eens eerlijk naar jezelf te kijken.Zet het eens op film e.d, ipv de jury meteen slecht te noemen.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:10

Oooh dat vergeet ik zeker niet, maar ik vind dat als je voor een onderdeel een 6 krijgt en er staat bij "netjes" of "keurig" of "goed" dan is het naar mijn mening niet een 6 of een 7 dat is voldoende of ruimvoldoende, maar een 8 of een 9. Daarintegen als je echt iets verknald mag je van mij ook gerust een 2 of een 3 geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:16

Dat mag van mij ook
maar er zijn enorm veel 6jes ruiters, die niet anders te punten zijn

ik was er met Kawa ook 1 van

echt grote foute zaten er niet in, maar echt spectaculaire goede dingen ook niet. Dus gingen mijn punten ook meestal tussen de 5 en de 7 en wist ik vaak al voor aanvang waar ik welk punt ging krijgen Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 03:14

tja,, ik heb geleerd dat t officieel niet hoefd, maar ik heb ook geleerd dat t onofficieel wel moet.....

ik bedoel als je t niet doet heb je ook weinig kans dat je een winstpunt krijgt.. ik heb t nog nooit gezien..

ik zorg er altijd voor dat als ik start met een paard dat ie lekker nageefelijk is, goede buiging en stelling kan vragen, mooie overgangen kan maken.. lekker voorwaards is..

dan rees ik namelijk ook zo die B door.....
want als je t al moeilijk hebt in de B lukt t je in de M helemaal niet meer en voor mij is de B gewoon een basis voor de andere klasses...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:32

je paard moet OOK IN HET B nageeflijk zijn. Wijs mij maar ergens in het reglement of dressuurboekje aan dat er voro het B een uitzondering wordt gemaakt.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:56

Ik had ook een B proefje gelopen ( onderling misschien maakt dat wel weer wat uit ) Met een mijn paard ( 3.5 jaar ) en ze liep toen niet echt nageeflijk en had toen ook 166 punten... Er was wel een meisje en dur paard liep met zijn hoofd helemaal de lucht in die had volgens mij geen winstpunt

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:57

Owja moet er eigenlijk wel bij zeggen dat ze in sommige stukken wel nageeflijk liep. En ze ook ontspannen was

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:57

onderling is wel een heel verschil, dan wordt er toch anders gejureerd.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:08

En tja, was is nagevelijk??!! Ik hoor mensen zeggen dat het paard met zijn hoofdje beetje zakt, niet schud en sterrenkijkt, gewoon lekkere ontspanning in de hals. Zo kan het worden gezien, terwijl het echt 'aan de teugel' rijden je ook wel verschilt voelt met de rug en de spanning op de teugels. Geef toe, ik ben geen jury, maar denk dat het plaatje er gewoon mooi, netjes en ontspannen uit moet zien, wat weliswaar vaak gepaard gaat met nagevelijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:08

OK dan! idd

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:30

Ik heb wel het gevoel dat het bij de paarden strenger beoordeeld wordt dan bij de pony's..

In mijn ponytijd liep mijn pony altijd met haar hoofd in de lucht in de B en toch had ik regelmatig winstpunten..

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:50

Ja, dat zou niet eerlijk zijn. Ik start met een pony bij de paarden, dus dan zouden andere op mijn pony bij de ponies hoger kunnen eindigen.
Weet trouwens wel dat het in de praktijk zo gebeurd, juries verschillen en hebben zo hun voorkeuren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:53

op zich is dat wel eerlijk. Ponyruiters hebben over het algemeen toch minder ervaring dan paardenruiters, simpelweg door hun leeftijd. Als je hetzelfde zou jureren, kwamen nog maar weinig pony's aan wp ben ik bang.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:04

Tja, als je het zo bekijkt is het wel logisch. Maakt mezelf ook verder niet zo uit, als het paardje maar zijn best doet, maar kan me voorstellen dat op deze manier mensen gedupeerd kunnen worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:50

Lielle schreef:
op zich is dat wel eerlijk. Ponyruiters hebben over het algemeen toch minder ervaring dan paardenruiters, simpelweg door hun leeftijd. Als je hetzelfde zou jureren, kwamen nog maar weinig pony's aan wp ben ik bang.

k weet wel zeker dat dat zow is..
ik heb ook met een pony bij de paarden gestart en das moeilijker als bij de pony's..
en vaak is het ook moeilijker als een paard bij de paarden..
maar als ik eerste was wist ik wel zeker dak t verdiend had en das met een winstpunt ook..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:13

Ik heb het er laatst met een jury over gehad en die vond dat,
De pony niet netjes aan de teugel hoefde te lopen wat ze wel wou zien is dat de pony niet met de kop in de lucht liep, wel een beetje nagefelijk is en dat ze de figuren netjes rijden en de pony onder controle hebben Lachen

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:09

ik vind dat pony's in de b niet aan de teugel moeten lopen. ze moeten ook niet helemaal met 't hoofd de lucht in lopen maar het lieft het ik ze wel aande teugel lopen. maar hoeft volgensmij niet. we hebben hierzo op stal ook een pony staan die niet aan de teugel loopt omdat ie al behoorlijk op leeftijd is. maar halen dr in de b nog wel 170 punten mee!