Wat denk jij tijdens een dressuurproef?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:54

meestal iets in de trant van: waarom doe ik mezelf dit ook altijd weer aan??!! Boos!. En daarna mezelf zeggen dat ik niet zo moet miepen en gewoon moet hobbelen met die hap, oftewel heb hele discussies met mezelf Tong uitsteken
Maar ja, onze (studenten-) wedstrijden zijn wel erg gezellig dus uiteindelijk ga ik toch altijd wel weer mee Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:50

Meestal iets van whaha die gaat wel erg goed (waarna het dus helemaal mis gaat Tong uitsteken) meestal zit ik gewoon beetje te praten met het paardje, ben wel geconcentreerd enzo maar ik doe het wel voor de lol. Ben ook vaak gewoon tevreden met wat ik gereden heb.
Dat komt ook wel denk ik omdat ik op veel verschillende paardjes wedstrijden rijd.
En toen het echt mis ging (of wel zeker 50!!!! bokken in de gehele proef) was ik nog vrolijk en probeerde ik de proef af te maken wat nog gelukt was ook! Meestal vind ik het ook jammer dat de proef alweer is afgelopen die minuten vliegen voorbij. Vind het ook echt geen straf om een proefje te rijden.
Zou het zelfs nog vaker willen doen Tong uitsteken

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:44

Ik ben altijd erg geconcentreerd bezig.. Het is wel zo dat ik na de proef een gevoel heb of het goed ging of niet, maar 5 minuten laten kan ik me de exacte onderdelen niet meer herinneren..

Dat komt pas weer als ik mijn coupon met m'n boekje in de hand aan het doorlezen ben..

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:52

Ik rijd ze altijd uit mijn hoofd, dat helpt echt super! Dan heb je tenminste geen stomme voorlezer die de longen uit zijn lijf staat te schreeuwen. Verder is het ook veel rustiger en kun je je beter op jezelf concentreren, en vaak helpt een liedje ook om je rustig te houden als je zenuwachtig bent!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:13

Dat heb ik ook een tijd gedaan, dan is het ook net of je gewoon voor jeelf aan het rijden bent.
Maar een goede voorlezer met een prettige rustige stem is ook al een goed begin.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:37

ehmm..ik denk alleen maar..niet galoper niet galopere..waarom strekt ie nou niet zoals gewoon normaal in de lesse...en waarom aat ie steeds galopere en waarom is de tribune opeens eng??
en mijn voorlezer die hoor ik nauwelijks, ik rijd de proef meestal uit mijn hoofd en soms als ik niet zo goed heb geleerd..gaan mijn oren een klein stukje open, net genoeg om alles te horen wat ik moet doen...
en ik ben bezig met kritiek op het onderdeel dat ik rijd..Lachen

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:38

ik praat meestal met mijn paardje ''goed zoo, braaaf, rustig maar '' Lachen

Verder vind ik het altijd leuk wedstrijd rijden, heb geen stress ofzow

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:21

Voorlezer: M-X-K van hand veranderen
Ik: M-X-K vhv, de M, de M, waar is die M gebleven.... o daar!

Mijn proefjes zien er dus soms ook heel erg gehaast en slordig uit.
Ik leer altijd mijn proefjes uit mijn hoofd voor een wedstrijd, maar zodra ik de ring in stap krijg ik spontaan een black-out.

Verder ben ik niet gestresst of zo hoor. Clown