strenge jury = goede jury ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:19

idem dit weekend: verkeerd aanspringen in het L2 => 5! De volte 15 m erna (veel te groot en verzet ivm niet goed willen aanspringen) = 4.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:22

Ja die krijgt dan een 7 denk ik Verward
Erg goed omschreven trouwens hoor, de strijd tussen mens en jury! Haha!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:23

In dat stukje van CGJ12 herken ik wel heel veel. Ik heb er geen moeite mee om voor een vreselijk slecht onderdeel ook een vreselijk slecht cijfer te geven, maar als de hele proef slecht is, ga ik de punten toch iets optrekken omdat het totaal anders wel heel sneu wordt. En dan krijg je inderdaad het beeld dat de uiteindelijke punten te hoog uit vallen en de verhouding met de rest van het veld zoek is.
Alleen als ik merk dat een paard zich erg ongelukkig voelt door de manier van rijden (pijn in de rug ofzo, verzin er maar wat bij) heb ik geen moeite met het feit dat de punten erg laag uitvallen.
Hoog punten zit ik niet mee, als het goed is wat ik zie, durf ik dat ook zeker te belonen, graag zelfs!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:40

Aan de andere kant heeft de jury-CGJ12 wel de nodige ervaring en handigheid.
Die kan inspelen op de gevoelens van de ruiter zonder het eind-totaal geweld aan te doen.
Een beetje een wiskunde-knobbel geeft hem toch altijd een "knap gevoel"over het eindtotaal. Zeker als ie (on)bewust gaat meetellen........

Alle ruiters willen graag 8-en en 3-en, ipv 5-en en 6-en.
Daar speelt ie zo op in.
De meeste ruiters zijn gewoon één lange rij 5-en met een paar 6-jes....... Haha!:D:D

Maar kunstmatige geeft ie zo een paar 4-en en een paar 7-ens.
En met een 8 of een 9 maakt ie zelfs degene die bagger rijdt nog enigszins tevreden..........
"KIJK, ik heb een 9 van CGJ12!................."
Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:45

CGJ12 schreef:
Dit weekend overkwam het mezelf nog...........
Rijd ik in proefje 54 een stuk contra ............. verspringt die eikel me gewoon 2 maal omdat ie doodsbenauwd voor de hekjes is.......... (echt ONVERGEEFLIJK)............... krijg ik een 4.........

DAT HAD GEWOON EEN 1 MOETEN ZIJN MAN,..........DURF TE PUNTEN!
(wat moet die ruiter dan met dat paard dat 1 maal per ongeluk overspringt...........)

Een 1 lijkt mij in dit geval onterecht, je hebt toch een van hand veranderd en ook (klein) stukje contra laten zien voordat hij 2 keer omsprong? (onderdeel 22 of 24 neem ik aan) een 0 of 1 lijkt me eerder terecht als je niets van het gevraagde uitgevoerd had, dus dan lijkt een 2 mij beter Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:45

Ik heb hetzelfde als CGJ, als iemand 140 punten heeft, heeft hij de boodschap wel begrepen, 120 punten geven vind ik altijd zo sneu... Maar goed, echt eerlijk en duidelijk is dat inderdaad niet. Vooral bij jonge ponyruitertjes vind ik het moeilijk om echt laag door te punten als het niet goed gaat. Je wilt immers niet alles afkraken en ik probeer, vooral bij de kleintjes, positief te blijven.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:47

>;) Owh, dus zo werkt 't....

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:49

CGJ12 schreef:
De meeste ruiters zijn gewoon één lange rij 5-en

Nou da's dus niet zo slecht Haha! 5 = voldoende, niet voldoende om te promoveren, maar wel voldoende voor het onderdeel, leg dat dan eens uit, als jij vindt dat zo een beetje iedereen in de ring er niets van bakt? moet je dan niet op de 4-en lijn gaan zitten?, want dan lijkt een 5 mij vrij hoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:11

WWWiske schreef:
Een 1 lijkt mij in dit geval onterecht, je hebt toch een van hand veranderd en ook (klein) stukje contra laten zien voordat hij 2 keer omsprong? (onderdeel 22 of 24 neem ik aan) een 0 of 1 lijkt me eerder terecht als je niets van het gevraagde uitgevoerd had, dus dan lijkt een 2 mij beter Haha!

Ach kom het is Z2 !

Verkeerd aanspringen in galop in B is een 4......... maar in de Z2 krijg je dan van mij echt geen 4 meer hoor!

Omspringen in de M1/M2 levert al een 4 op.
Nu heb ik het over Z2 en ook nog eens over 2x verspringen.
........... hoe coulant moet je zijn.
Hoger dan een 2 mag de jury dan echt niet meer gaan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:12

KarinvdM schreef:
Vooral bij jonge ponyruitertjes vind ik het moeilijk om echt laag door te punten als het niet goed gaat. Je wilt immers niet alles afkraken en ik probeer, vooral bij de kleintjes, positief te blijven.

Hoog aaibaarheidsgehalte...........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:13

WWWiske schreef:
Nou da's dus niet zo slecht Haha! 5 = voldoende, niet voldoende om te promoveren, maar wel voldoende voor het onderdeel, leg dat dan eens uit, als jij vindt dat zo een beetje iedereen in de ring er niets van bakt? moet je dan niet op de 4-en lijn gaan zitten?, want dan lijkt een 5 mij vrij hoog

Met een rij 5-en mogen ze over een aantal weken gerust terugkomen........
Met een rij 4-en mogen ze alleen terugkomen in een lager klasse.
Liefst 3 klassen lager.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:13

KarinvdM schreef:
.. als iemand 140 punten heeft, heeft hij de boodschap wel begrepen...

Ik heb wel eens iemand 117 (L1) punten gegeven, daarmee raakte ze haar eerder verworven winstpunt kwijt. Ze was errug boos, maar dit resultaat is wel aanleiding voor haar geweest om met haar paard naar de dierenarts te gaan. Het arme dier bleek terecht vre-se-lijk pijn in zijn rug te hebben. Het heeft enkele maanden geduurd voor ze weer kon rijden.

Zij kreeg eerder altijd rond de 140 punten en dat was voor haar geen aanleiding om eens dieper na te denken. Het ging elke keer niet goed, maar toch ook niet heel slecht...?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:14

Een 1 geef je voor de moeite,
in dit geval vind ik een 2 wel terecht, je galoppeerde tenslotte dus hebt iig iets van het gevraagde uitgevoerd Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:29

Sjuimpje schreef:
Een 1 geef je voor de moeite,
in dit geval vind ik een 2 wel terecht, je galoppeerde tenslotte dus hebt iig iets van het gevraagde uitgevoerd Haha!

In de B paarden heb je een 3 als halsstrekken niet voldoende getoond is.
Een 2 hebben we ook al eens gescoord voor verkeerd aanspringen en te laat herstelt, en terecht. Waarom in de Z dan wel coulant?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:34

Het ligt er net aan welke jury je hebt,
ik had laatst in het L1 een jury die vond dat de achterhand meer onder de massa moest komen in de middendraf.
Ik vind een 3 voor niet voldoende getoond in de B te streng.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:34

Er zijn ok nog altijd jury's die een 4 geven op een wissel via draf omdat de ruiter niet durft te changeren..............
BRRRRRR........
Meer dan een 1 mag het dan nooit zijn.

En die gene die echt probeert te wisselen, maar waarbij het paard even de croupe omhoog brengt en ZUIVER wisselt krijgt dan een 3 onder het mom ....... verzet!
JA DOOOOEEEGGGG !!!!

Stelletje sufkonten zijn het soms.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:38

CGJ12 schreef:
Ach kom het is Z2 !

Verkeerd aanspringen in galop in B is een 4......... maar in de Z2 krijg je dan van mij echt geen 4 meer hoor!

Omspringen in de M1/M2 levert al een 4 op.
Nu heb ik het over Z2 en ook nog eens over 2x verspringen.
........... hoe coulant moet je zijn.
Hoger dan een 2 mag de jury dan echt niet meer gaan.

Nou dat zei ik toch ook, een 2, voor de goede inzet zal ik maar zeggen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:38

Of een 4 voor een eenvoudige wissel met nauwelijks stap omdat het paard al lang en breed voor de hulp weer aanspringt, maar ook een 4 voor een eenvoudige wissel met 2 stappassen te veel...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:43

Als de ruiter verder een 'gedurfde' proef neerzet en niet zit te 'trutten' vind ik dat diegene best wat 'beloond' mag worden.
Aan de andere kant is 'niet getoond' ook echt 'niet getoond' en mag dat ook best (flink) gestraft worden.

Ook vind ik 'verzachtende' omstandigheden best eerlijk. Heb wel eens een proef gereden waarin mijn paard diverse keren (op hetzelfde punt) schrok maar dit zat nét niet in een gevraagd onderdeel. Kwam dus niet in mijn puntentotaal terug en had voor oplettendheid een 5......

Verder heb je ook nog het discussiepunt van 155 (B/L/M) en 179 (Z).....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:48

Sjuimpje schreef:
Of een 4 voor een eenvoudige wissel met nauwelijks stap omdat het paard al lang en breed voor de hulp weer aanspringt, maar ook een 4 voor een eenvoudige wissel met 2 stappassen te veel...

Och dat aantal passen zal me eigenlijk een zorg zijn zolang de overgangen maar goed zijn.
Degene die in staptempo kan galopperen (in die zijn zeldzaam) en daar alle controle over heeft krijgt zo een dik cijfer.

Maar nu wordt het wel wat te specifiek.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:50

Randy01 schreef:
Verder heb je ook nog het discussiepunt van 155 (B/L/M) en 179 (Z).....

Dat mag geen discussie zijn.
Je mag nog blij zijn als je van de jury-CGJ12 155 of 179 punten krijgt / afdwingt.

Wie het kleine niet eert...............

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:01

CGJ12 schreef:
Degene die in staptempo kan galopperen (in die zijn zeldzaam) en daar alle controle over heeft krijgt zo een dik cijfer.

Kreeg op mijn protocol dit weekend teveel terug Verward maar wel een 8 krijgen... tja wat willen ze nou Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:07

Die jury was dus een CGJ-12 kloon en begreep dat het razend knap was om zo terug te kunnen verzamelen op de rechte lijn........

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 13:13

Ok. kan je dan nu concluderen dat, en dan nemen we het praktijkgeval van CGJ12 als voorbeeld, een strenge jury een 1 had gegeven t.o.v. een 2 welke een andere jury gegeven zou hebben of een 4 door een sinterklaas jury?
En dat als je dan de boel gaat extrapoleren naar alle onderdelen, dat zo'n 30 punten ( of meer Verward ) kan schelen op je eind score?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:13

Is het wel correct omdat dan zo zwaar te belonen?
Als iemand vanuit de draf wil halthouden bij X om af te groeten en het dier kleiner maakt en daarbij een paar passen piaffe laat zien, geef je dan ook een hoog cijfer?