Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:21

grandeur schreef:
O ja, van een ZZ-Zwaar paard val je inderdaad veel zachter... Rolleyes


En de hersenbeschadiging die je aan zo'n val kan overhouden is ook echt een stuk minder... Verward

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:06

patos schreef:
NU MAAR EEN KEER MET KOEIENLETTERS OMDAT HET DUIDELIJK NIET DOORDRINGT: DIT TOPIC IS BEDOELD OM STEMMEN TE TELLEN, NIET OM COMMENTAAR TE LEVEREN.


Stoom uit je oren Het is voor sommige mensen toch erg moeilijk om te lezen.
Commentaar in het andere topic, hier alleen reacties van mensen die ook tegen de verplichte regel zijn.

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:19

Mijn stem heb je hoor. Ik zal bij ons op stal ook eens even stemmen ronselen, want daar willen ze in de Z ook graag een hoedje op.
Ik ga toch maar voor optie 2 omdat de andere regel er eigenlijk toch al door is.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 09:06

OnTime schreef:
Mijn stem heb je hoor. Ik zal bij ons op stal ook eens even stemmen ronselen, want daar willen ze in de Z ook graag een hoedje op.
Ik ga toch maar voor optie 2 omdat de andere regel er eigenlijk toch al door is.


Als je dat wilt doen, heel graag!

Dat geldt ook voor de andere mensen hier die op stal mensen hebben die ook hun handtekening willen geven voor deze actie. Met de stemmen die we tot nu hebben maken we nog niet echt veel indruk.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 09:07

Fitzroy schreef:
-:(- Het is voor sommige mensen toch erg moeilijk om te lezen.
Commentaar in het andere topic, hier alleen reacties van mensen die ook tegen de verplichte regel zijn.


Schijnheilig , tja het valt ook helemaal niet mee om goed te lezen Frusty

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:15

Met de eerste optie heb ik geen moeite, ik draag nu op wedstrijden ook al een veiligheidshelm. Maar als we straks naar de Z gaan wil ik mijn hoedje toch weer gaan afstoffen en dragen!!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:26

patos schreef:

Dat geldt ook voor de andere mensen hier die op stal mensen hebben die ook hun handtekening willen geven voor deze actie. Met de stemmen die we tot nu hebben maken we nog niet echt veel indruk.



Nogmaals, geen woorden maar daden! als je dit echt serieus wilt aanpakken dan kom je niet ver met 20 stemmen op Bokt!
Dan zou je naar mijn idee, op wedstrijden, verenigingen, in je vrienden/kenissen kring echt met een handtekeningenlijst rond moeten gaan, en deze (de)centraal moeten verzamelen, en dus op zoek naar vrijwilligers die wat handen uit de mouwen willen steken

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:32

Ik stem voor geen veiligheidscap hoger dan Z; iedereen moet voor zich weten hoe en wat, zelfde als een motorpak; is ook niet verplicht maar wordt aangeraden.

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:52

Ik stem voor optie 3.

Kitty

Berichten: 7715
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:52

Ik heb geen hoedje gekocht om in de kast te leggen.
Als ik straks met het jonge paard start, zet ik mijn GPA wel weer op.
Met mijn merrie wil ik echter gewoon met hoedje kunnen rijden.
Mijn stem heb je dus ook!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:58

Ik heb nog 2 stemmen op stal geronseld dus als je wat info wilt of hangtekeningen dan kan je van onze kant AL 3 stemmen verwachten voor optie 3. En anders tenminste eenhoedje vanaf het Z.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:12

Ik vind tot de m2 geen probleem. ik ga ook weer met een jong paard starten en zet dan wel een veiligheidshelm op. Op vreemd terrein zijn paarden toch vaak wat " heter". Maar vanaf de Z vind ik dat je zelf de verantwoordelijkheid moet nemen waarmee je rijdt.
EN dressuur moet ook mooi zijn om naar te kijken. In de P&S stond een foto van een dressuurruiter met dressuurrok en veiligheidshelm....nou het was echt geen gezicht!! Het gracieuze was er echt af!
Ik vind dat de KNHS de verantwoordelijkheid moet laten bij de ruiters en amazones zelf !!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:22

Hee Jacobien, eindelijk een mening van een ZZGP-er, maar ja jij hebt dat probleem niet in de Prix st. George he Haha! maar straks met je jonge paard in de Z1 wel.
Heb je enig idee hoe andere ZZGP-ers er over denken?

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:24

jacobien schreef:
In de P&S stond een foto van een dressuurruiter met dressuurrok en veiligheidshelm....nou het was echt geen gezicht!!


Dat was dat meisje wat van de zomer in Ermelo voor mijn neus er af viel, wat overigens niet zo fijn gezicht was.
Maar het eerste wat dat meisje zei was dat hij weer is zo debiel deed.
M.a.w. zij wist dus dat het paard weleens zo'n bui had en had dus zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen een cap op te zetten wat ze dus nu ook in het vervolg ook gaat doen. Zij reed overigens LT.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:31

Mijn stem hebben jullie. Ben tegen verplichting van veiligheidscap voor alle klasses.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:41

nou wwwiske, ik denk dat de meeste zzgp-ers niet zitten te wachten op een helm! tijdens de training rijden ze denk ik ook niet met een helm.. en met losrijden op de wedstrijden ook niet. Als men zelf met een helm wil rijden moeten ze dat doen maar niet verplichten!

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:51

Mijn stem hebben jullie ook, ik ben tegen het verplichten van de veiligheidscap. Iedereen moet zelf weten wat ie op zn koppie zet, in welke klasse dan ook.

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:55

Ik voel me wel een beetje BlonT, maar hoe wil je de handtekeningen hebben? Compleet met combinatienummers? Aan wie moet ik ze sturen? Ik dacht dat ik alles gelezen had, maar kon verder niets vinden.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:59

Volgens mij is dit nog meer inventarisatie, concrete inzamelingsplannen zijn er nog niet..

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:01

OnTime schreef:
Ik voel me wel een beetje BlonT, maar hoe wil je de handtekeningen hebben? Compleet met combinatienummers? Aan wie moet ik ze sturen? Ik dacht dat ik alles gelezen had, maar kon verder niets vinden.


Tja, dat is mij ook een raadsel Verward een hoop woorden maar geen daden hier in dit topic, dit is de laatste keer dat ik het aanhaal maar wanneer steken de echte hoedjesfreaks (o.a ik zelf dus) nu eens de hoedjeskoppen tesamen om een echt strak plan te bedenken?

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:03

Of doen we dat tegen de tijd dat de beslissing van een helm in het Z ook gevallen is.......

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:11

Ik stem dus voor keuze 2....
Een cappie verplichten tot de M2 vind ik een ZEER GOEDE ZAAK, zo'n hoedje moet je verdienen met een paard!!!
Vanaf de Z vind ik dat iemand het lekker zelf moet kunnen bepalen, je hebt het verdiend dan!!! Het ziet er gewoon een stuk sjieker uit

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:20

yokie schreef:
Volgens mij is dit nog meer inventarisatie, concrete inzamelingsplannen zijn er nog niet..

oke dan snap ik het weer helemaal.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:55

Pipo schreef:
Volgens mij bedenken ze dat niet om de mens te pesten, maar is statistisch gezien de dressuursport nog steeds de gevaarlijkste onder de ruitersport. De meeste ongelukken met dodelijke afloop gebeuren tijdens het dressuurrijden. Puur omdat mensen inderdaad te vaak zonder cap rijden...........

Statistisch gezien is dat logisch omdat nog geen 10% DURFT te springen.
De schijterds -die al beginnen te gillen als ie met zijn ogen knippert- worden (mijnsziens onterecht) ook tot de dressuurruiters gerekend.
En juist DIE groep maakt de brokken!
Ik noem die groep liever "dressuurproef-rijdende recreanten".............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:10

Onder 'dressuurrijden' wordt alles verstaan waar geen hindernissen of wielen bij betrokken zijn, dus ook alle manegelessen en ook alle buitenritten enzovoort. Ze hoeven er geen startkaart voor te hebben om dressuur te rijden.