reactie van Ulla op goud van ANKY

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:12

Maar dat is dan toch kritiek op de jurering! mede daardoor heeft ze het goud niet gewoonnen, dat is niet enkel op de kur beslist!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:16

Wel zou jij dat ook niet rot vinden? Toch wel een verschilltje tgo de andere juryleden.... en dan zeg je die dingen in een emotioneel moment.
Ik denk trouwens niet dat dat haar de overwinning heeft gekost.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:20

Denk dat op dat moment de emoties de hoofdrol spelen!
Tuurlijk: ze is hardstikke teleurgesteld.. et was ook nipt en daarnaast was zij volgens mij de 'grootste' kanshebber!
ANKY zou zeker ook tevreden zijn geweest met zilver, omdat ze al naar Athene toe ging met het idee waarschijnlijk géén goud te halen!
Ulla daarentegen draait dus al jaaaaaaaren mee met dat paard en alle kansen lagen open.. maar daar kwam ANKY en SALINERO!!!!!!!!!!!!!!!!!

Denk dat als de eerste teleurstelling gezakt is, ze 'ons ANK' helemaal die gouden plak gunt!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:28

Jeetje, ik voel me soms al rot als ik 2e word op n normaal wedstrijdje Tong uitsteken

Moet je nagaan wat er gebeurt als je zilver haalt en goud had verwacht! Na de eerste dag leek ze sowieso onverslaanbaar. Ze heeft even de tijd nodig om dit te verwerken, geef haar die kans gewoon. Ze had natuurlijk gehoopt op een gouden afsluiting met haar Rusty.

Steven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:04

Hoi allemaal,

omdat er wat verwarring bestaat rond de uitspraken van Ulla Salzgeber en de al of niet correcte vertaling op http://www.stegen.net geef ik hierbij nog even de originele Duitse tekst door, afkomstig van het gerenommeerde persburo DPA.

Steven Stegen
NHP

Athen (dpa) - Ulla Salzgeber gab bei ihrem finalen Ritt mit Rusty alles, doch nach der erneuten Niederlage im deutsch-niederländischen Dressur-Duell fühlte sie sich von den Punktrichtern verschaukelt.

Als ihre Rivalin Anky van Grunsven in Athen nach ihrem Gold-Ritt mit Salinero die Wiederholung des Olympiasieges von Sydney 2000 bejubeln konnte, ließ die auf den Silber-Rang zurückgefallene Mannschafts-Olympiasiegerin ihrer Verbitterung freien Lauf.

«Gegen solch eine Richterei kann man nicht anreiten», sagte Ulla Salzgeber und klagte namentlich den polnischen Punktrichter Wojciech Markowski an, der sie zwei Tage zuvor im Grand Prix Spezial ihrer Meinung nach viel zu schlecht bewertet hatte.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:05

Lekker sportief Scheve mond Ik zag haar al zo sjagerijnig kijken op de blokken. Ze kan het gewoon niet hebben dat Anky nu al beter is met zo'n jong paard.

Steven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:07

Kendra schreef:
Dit staat op stegen.net:

Ik heb er anders tegenaan gekeken, volgens mij was ze erg teleurgesteld, 't was wel haar laatste wedstrijd met Rusty - enfin ik val in herhaling, 't zal wel duidelijk zijn wat ik bedoel.

Een voor de duidelijkheid: op de voorpagina van Stegen.net vind je altijd een soort van column, een tekst die ook is ondertekend. Zo'n persoonlijke noot is nooit objectief, maar de mening van de schrijver. Op de nieuwspagina melden we feiten.

Steven Stegen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:26

Pfffff Ik vond haar proef helemaal NIET imponerend en die van anky wel!
En ik ben eigenlijk niet zo'n anky-mens (juist niet), maar ik vond Ulla slordig overkomen en niet zo'n mooie passende kür!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:29

liza van loon schreef:
Lekker sportief Scheve mond Ik zag haar al zo sjagerijnig kijken op de blokken. Ze kan het gewoon niet hebben dat Anky nu al beter is met zo'n jong paard.

Ik vind het iig echt niet gek. Ik zou ook zo gekeken hebben.....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:31

Ulla's paard was als de dood voor de microfoons in de bloemetjes, kijk maar als je er een opname van hebt. Ze rijdt geen hoefslag in de buurt van die microfoons en kan er ook niet op aan rijden. Daar zat hem de fout en niet bij de jurering( al vind ik 82 % voor de GPS wel erg veel)

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 20:57

Mijn hemel wat heb ik mij op m'n hals gehaald met dit topic, eerst krijg je reacties dat het citaat niet klopt, dan klopt het weer wel, dan weer niet Verward het was niet de bedoeling om hier een topic van te maken dat pro Anky of pro ULLA is ( lees Nederland tegen Duitsland Knipoog ) Ben blij dat de bron van dit topic: Stegen zelf, zich inmiddels zelf ook gemeld heeft, om dit citaat te bevestigen, ik was alleen maar verbaasd over zo'n "openbare" reactie van een proffessional, mijns inzien moet je dit soort uitspraken binnens kamers houden, da's wat netter.
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 26-08-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:58

Citaat:
«Gegen solch eine Richterei kann man nicht anreiten», sagte Ulla Salzgeber und klagte namentlich den polnischen Punktrichter Wojciech Markowski an, der sie zwei Tage zuvor im Grand Prix Spezial ihrer Meinung nach viel zu schlecht bewertet hatte.

Het staat hier zelfs op video voor de ongelovigen onder ons....
(dat krijg je als je de duitse tv opneemt Knipoog Haha! )

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:05

Zo'n opmerking is niet erg professioneel nee. Maar ik meen me toch ook te kunnen herinneren dat Ulla vlak nadat ze van het podium stapten even een arm om Anky die wat tranen wegpinkte heen sloeg. (of ben ik ondertussen compleet kippig?)

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:07

Ik kan mij best wel voorstellen dat Ulla er flink van baalde, dit was waarschijnlijk toch haar laatste kans op Olympisch goud. En ik kan mij best voorstellen dat zij de punten van de poolse jury wat te hoog vond (vind ik ook een beetje overdreven Bloos ). Tuurlijk had ze zo niet mogen reageren, maar dit gebeurt nou eenmaal in een emotioneel moment.

Ik kan mij nog goed Sjef herinneren na de punten in Atlanta, en door menig bokker is er afgegeven op de punten die Mevr. Witthagen aan Imke en Lancet gaf in de GP. (including me Bloos! ) Dit gebeurt nou eenmaal bij jurysporten, wanneer de teleurstelling even zo groot word dat je je emoties niet meer helemaal onder controlle hebt.

Volgens mij heeft Ulla trouwens niks verkeerd tegen of over Anky in het algemeen gezegd. Ook niet tijdens de prijsuitreiking. Anky was tijdens de prijsuitrijking al wat beduusd en Ulla lachte ook gewoon tegen Anky.

Beetje kort door de bocht om Ulla als onsportief te bestempelen. Je had heel Nederland eens moeten horen na de voetbalwedstrijd tussen Nederland - Tsjechie eerder dit jaar *LOL*

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:08

frunnik schreef:
Je had heel Nederland eens moeten horen na de voetbalwedstrijd tussen Nederland - Tsjechie eerder dit jaar *LOL*

Jaaaa, maar das wat anders Clown

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:12

lies schreef:
Jaaaa, maar das wat anders Clown

Daar was ik al bang voor Schijnheilig

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:14

Volgens mij wist ze eigenlijk direct na de proef al wel dat het niet goed genoeg was. Ze moest moeite doen om er een lachje uit te persen. In tegenstelling tot Anky!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:30

Die indruk had ik ook

Een diepe zucht en dan toch professioneel een lachje tevoorschijn toveren...

Toch een plaatsje vooruit gekomen na 4 jaar Ach gut

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:33

Jnien schreef:
Denk dat als de eerste teleurstelling gezakt is, ze 'ons ANK' helemaal die gouden plak gunt!!

idd, ze stond zo ver voor, en salinero is vergeleken met Rusty zo onervaren.. ze was zo dicht bij goud. Ik snap wel dat ze teleurgesteld is..
maar als de eerste teleurstelling weg is gunt ze het anky vast OK dan!
het was dan ook wel een heel mooie kur... (maar die van haar was natuurlijk ook weer goed, met mooie piroette )

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:36

dus wat er gezegd werd over Lingh (wat dan dus ulla zou hebben gezegd) klopt dan niet? Of is dat ook maar een gokje?

Ik snap er niets meer van.....Verward

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:37

Ik neem toch aan dat dat een grapje was Haha! Zou dat dan de betrouwbare bron zijn van TS? Haha!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:38

Tja, tegenwoordig wet je het nooit..haha, Hopenlijk is het een grapje!

Nique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:26

Is Ulla al 46????? Tsjonge...er is nog hoop op hippisch gebied... Haha!

Okay, okay, okayyyyyyy...niet Olympisch... Schijnheilig

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:06

Natuurlijk is dat een geintje!!! Zie ook het volgende berichtje van mij.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:09

jeetje ULLA is echt een stuke chagerijn!!allemachtig!!!
jammer Ulla-tje!!ANKY is toch echt beter Tong uitsteken Haha!