schiet talentenplan zijn doel voorbij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:55

Citaat:
Het zou leuker en misschien wel eens interessanter kunnen zijn als een minder bekend persoon een jaar begeleid wordt door bijvoorbeeld Anky.

Wie had er ooit van Rianne Nalis gehoord voordat ze rabobanktalent werd? Die heeft echt een boel aan dat rabobanktalentenplan gehad.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:00

annegti schreef:
Wie had er ooit van Rianne Nalis gehoord voordat ze rabobanktalent werd? Die heeft echt een boel aan dat rabobanktalentenplan gehad.

Had wel eens van haar gehoord maar dat terzijde.

Hier heb je gelijk in maar de talenten de nu gekozen worden zijn allemaal al heel bekend en hebben het al goed voor elkaar, er is dus een verkeerde ontwikkeling gaande, m.i....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:01

annegti schreef:

Dat was het eerste jaar, toen "ze" nog niet afgedwaald waren....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:02

Aimee schreef:
Dat was het eerste jaar, toen "ze" nog niet afgedwaald waren....

Precies wat ik bedoel, alleen zeg jij het wat duidelijker Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:13

OK dan!

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:53

amondi schreef:
Desiree, harstikke leuk voor je. Maar je bent geen doorsnee ruitertje, 4 paarden op stal, 1joung rider, 1x 10 jarige Z2, 1 ruin 3e bezichtiging en een jonge Metall! Dat betekent dat je heel goed bent en nog beter kunt worden maar dan ben je m.i. niet de basisruiter die een steuntje nodig heeft, dan worden jouw lessen gewoon door de Rabo betaald en dat gun ik je van harte maar dan moeten ze dat buiten het talentenplan laten vallen.

Dat wisten die trainers inder tijd toch niet?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:55

Maar nu wel! en je mag de lessen voortzetten zonder selectie.
Moet dus m.i. buiten het rabobanktalentenplan om, ook kunnen. Als jouw trainer jou wil behouden kan dat ook op een andere manier geregelt worden en dan krijgt een nieuwe ook een kans.

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:38

orri schreef:
Mix is voorheen door haar moeder gereden.

En bondscoach Junioren / Young Riders – Jan Peeters maar zeggen:

“Wanneer je op zo’n jonge leeftijd deze prestaties weet te behalen met een paard dat helemaal door jezelf is afgericht dan ben je een groot talent”

Ziek Scheve mond >;)

Osita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:29

kimmy schreef:
(trouwens, was die Angela niet een dochter van een man met een hele grote manege in Almere???? Verward ik kan het ook mis hebben hoor).

Inderdaad dat klopt. Je zal je echter verbazen hoe het er daar een jaartje geleden eruit zag. Mn. de manegedieren (magertjes) en de spullen waarmee ze moesten werken was zeer onvoldoende.
Maar ik geloof dat men inmiddels iets heeft ondernomen waardoor het weer iets beter zou zijn.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 06:42

Da's niet helemaal on topic

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 06:42

Sterker, da's helemaal niet on topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 08:26

Nog een vraagje:
Zitten de profs als bijv. van Baalen wel op die lessen te wachten.
Ik bedoel zij hebben thuis al een superbegeleiding van eigen trainers en een strakke trainingsplanning ivm de wedstrijden.
Ik kan me voorstellen dat dingen als mediatraining mooi zijn meegenomen maar een extra les van een trainer die misschien met een heel ander systeem werkt lijkt mij eerder averechts werken.
Iemand die thuis altijd volgens de klassieke manier werkt zit waarschijnlijk helemaal niet op een LDR-les te wachten.
Bovendien past een paard zich niet binnen een paar lessen aan en staat thuis de eigen trainer weer met zijn eigen systeem te wachten.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:51

Als je getalenteerd bent, minimaal M2 rijdt en begeleiding wilt kun je je ook melden bij www.onderwijskenniscentrum.nl daar is ook Lotte Jansen uit tevoorschijn gekomen
Die hebben een pilotproject gedraaid en met succes. Naar ik heb begrepen wordt dit nu verder opgezet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:10

Ik denk dat de ruiters/amzones die genomineerd waren het zonder de Rabobank ook allemaal wel zullen redden.

Ik zou het erg waarderen als ze ruiters/amazones met veel talent maar zonder de middelen meer zouden helpen en stimuleren. Hoeveel fokkers zouden hun goede paard graag in de sport laten uitbrengen, bij wie het ook aan de financiele middelen (en dus een goede ruiter/amazone missen)?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:14

Insider: Heb jij misschien antwoord op mijn bovenstaande vraag?
Zitten de "profs" nu echt te wachten op extra lessen die misschien niet eens in hun trainingsschema passen?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:03

Heb het allemaal even vluchtig doorgelezen en ben het eens met de meerderheid, nl dat het talentenplan er voor 'doorsnee' ruiters zou moeten zijn. Er zijn hier ook mensen die zeggen dat de Rabobank echt geen goed/duur paard voor hun gaat kopen, en dat ze dus met hun matige paard nooit de echte top halen. Maar de Rabobank hoeft ook helemaal geen paarden te gaan kopen!

De opzet zou moeten zijn dat die talentjes zich met hun matige paarden in the picture kunnen rijden (door betere of meer les dan die ze kregen), op gewone regiowedstrijden, en daardoor wat meer bekendheid krijgen bij fokkers/handels/trainingsstallen. Want daar liggen kansen. Het is voor een fokker aantrekkelijker om er zo'n talentje op te laten rijden voor een sportpredikaat en er dan wat langer over te doen (omdat dat talentje misschien nog helemaal geen Z2 is geweest met meerdere paarden Knipoog ) dan er flink geld in te pompen om het paard door een trainingsstal meteen in het Z te laten starten. Zelfde met de handelsstallen, talent ontwikkelt zich nog meer door het rijden van veel verschillende paarden en zij hebben er iemand bij die netjes op de jonge beestjes rondstuurt. In ruil daarvoor zou er bijvoorbeeld 1 'goed' paard, eventueel een ouder 'afgedankt' leerpaard, aangehouden kunnen worden om te starten.

In het kort: talent moet in de regio bekendheid krijgen, en van daaruit kansen! En ik weet dat het allemaal niet zó makkelijk ligt, maar laat de Rabobank dan 'bemiddelen' tussen de mensen met paarden en de mensen met talent. Alleen geld erin pompen is niet genoeg, helemaal niet als het terecht komt bij de mensen die het al hebben!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:07

Remember schreef:
Heb het allemaal even vluchtig doorgelezen en ben het eens met de meerderheid, nl dat het talentenplan er voor 'doorsnee' ruiters zou moeten zijn. Knipoog )

Helemaal mee eens maar kom maar met een geldschieter dan komt er een plan waarbij de talenten die de financiele middelen niet 100% hebben een kans. Weet namelijk dat daar mensen mee bezig zijn.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:08

Ilindra schreef:
Insider: Heb jij misschien antwoord op mijn bovenstaande vraag?
Zitten de "profs" nu echt te wachten op extra lessen die misschien niet eens in hun trainingsschema passen?

Waar moeten die profs anders van leven? van prijzengeld?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:14

Misschien moeten we de BBB oprichten (BoktBemiddelingsBureau) voor mensen mét talent zonder paard en mensen mét paard zonder talent Haha! !

Insider, je hebt helemaal gelijk dat als er een geldschieter is die dat doel ook echt voor ogen heeft, het plan veel beter gestructureerd zou kunnen zijn. De Rabobank doet het echt wel voor de naamsbekendheid, en niet puur omdat ze vinden dat sommige basisruiters een 'boost' kunnen gebruiken. En naamsbekendheid krijg je vooral door goedpresterende (liefst nog jonge) ruiters op spectaculaire paarden en relatief hoog niveau (Z of hoger).....

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:16

Insider schreef:

Denk dat Ilindra de 'prof' talentjes bedoelt die al goede les, goed paard, volgeboekt trainigs&wedstrijdschema hebben en daarnaast nog is les gaan krijgen via het RBT-plan... Dus niet de profs die de lessen gaan geven (of begrijp ik het nou verkeerd Lachen )...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:21

Insider"]
[/quote]

Dit was de vraag:
[quote="Ilindra schreef:
Nog een vraagje:
Zitten de profs als bijv. van Baalen wel op die lessen te wachten.
Ik bedoel zij hebben thuis al een superbegeleiding van eigen trainers en een strakke trainingsplanning ivm de wedstrijden.
Ik kan me voorstellen dat dingen als mediatraining mooi zijn meegenomen maar een extra les van een trainer die misschien met een heel ander systeem werkt lijkt mij eerder averechts werken.
Iemand die thuis altijd volgens de klassieke manier werkt zit waarschijnlijk helemaal niet op een LDR-les te wachten.
Bovendien past een paard zich niet binnen een paar lessen aan en staat thuis de eigen trainer weer met zijn eigen systeem te wachten.

Ik heb het dus over de talenten, niet over de trainers.
Zit een (semi) prof. talent wel te wachten op lessen van andere trainers?

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:22

Remember schreef:
Insider, je hebt helemaal gelijk dat als er een geldschieter is die dat doel ook echt voor ogen heeft, het plan veel beter gestructureerd zou kunnen zijn. De Rabobank doet het echt wel voor de naamsbekendheid, en niet puur omdat ze vinden dat sommige basisruiters een 'boost' kunnen gebruiken. En naamsbekendheid krijg je vooral door goedpresterende (liefst nog jonge) ruiters op spectaculaire paarden en relatief hoog niveau (Z of hoger).....

Die naamsbekendheid kun je ook krijgen als je zorgt dat andere talenten het gaan maken. Misschien nog wel meer naamsbekendheid zelfs! Want dit is puur meeliften op de naamsbekendheid die die Junioren en Young Riders al hebben. Niets wat makkelijker is dan dat.
Maar kom eens met nieuwe mensen die niet bekend waren

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:29

Insider schreef:
Die naamsbekendheid kun je ook krijgen als je zorgt dat andere talenten het gaan maken. Misschien nog wel meer naamsbekendheid zelfs! Want dit is puur meeliften op de naamsbekendheid die die Junioren en Young Riders al hebben. Niets wat makkelijker is dan dat.
Maar kom eens met nieuwe mensen die niet bekend waren

*LOL*

Maar dat duurt wel langer, want die talentjes hebben een langere weg te gaan, en tijd=geld Knipoog .

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:29

Als je al anderhalf miljoen in een plan stopt dan kun je ook wel een jaartje langer wachten op resultaten en als die resultaten er maar gaan komen is het toch goed? Het plan gaat toch jaar na jaar na jaar weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:31

Maar het is toch veiliger geld te stoppen in mensen die er al zijn
heb je zeker resultaat en goede reclame
Niks niet helpen, nee reclame en ruig doen om niks en doen of je zo goed bent als rabobank.