Wie mogen er naar de Friese Kampioenschappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 10:55


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:58

Had het net gevonden Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:00

Ik ben er vrijdag, dan rijden er twee paarden van ons mee in de Z1 dressuur.

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 11:12

ow leuk!
hoelaat ben jij er?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:59

Ik denk haast de hele ochtend wel. Klas moet twee keer om 9 uur en rond half 11, Dineke moet nog met de ponys mee doen. En er rijd nog een vriendin van me bij de Z1 paarden. Dus ik zal er rond half 9/9 uur wel zijn!

Wanneer moet jij rijden?

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:08

Ik moet zaterdag in baan 1 om 9:42 Als 9e...
Als je het goed doet ben je wel lang bezig zeg!!! Arme paarden. Hoop dat het niet zo warm is! Anders kun je die tweede proef wel vergeten, dan zijn ze al bevangen Schijnheilig

Misschien dat ik vrijdag dan ook wel even kom kijken.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:09

Misschien kom ik ook nog wel even kijken Joyce!

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:10

gezellig Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:11

Mss dat ik ook mee ga met de Joyce venclub.... we mogen ons 'grote' voorbeeld natuurlijk niet in de steek laten Knipoog

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:16

hé, nou moeten jullie echt ophouden want ik schaam me rot... Bloos! Tong uitsteken
Ik rijd nog maar B hoor, en ik zit me nu al twee dagen zenuwachtig te maken of ik Moenira wel optijd weer normaal aan het lopen krijg...

Straks heb ik weer van die ellendige spaghetti benen alleen omdat anderen te hoge verwachtingen hebben Schijnheilig Tong uitsteken
Dus laat me maar gewoon rijden en als het goed is gegaan, mag je alles zeggen wat je wilt

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:38

Trouwens, die pony van Eva Maria Weijers, is dat niet eerst de pony van haar broer geweest? Die had daar toch ook succesvol Z2 mee gereden?
Rijdt hij nog steeds? Hij had een paar jaar terug een jong paard gekregen dacht ik...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:43

Vraag 1 en 2 ja,
vraag 3 nooit meer iets van gehoord. Jan-willem had het "lingh" effect, Lancelot spetterde altijd om de bak heen en kreeg dan wat lagere punten omdat het tijdens de proef wat"gewoontjes" was.

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 18:34

LuvdaTossa schreef:
Ik denk haast de hele ochtend wel. Klas moet twee keer om 9 uur en rond half 11, Dineke moet nog met de ponys mee doen. En er rijd nog een vriendin van me bij de Z1 paarden. Dus ik zal er rond half 9/9 uur wel zijn!

Wanneer moet jij rijden?


ong. 10 over 10.. ik ken hun wel dus als ik hun zie vraag ik wel even wie jij bent Tong uitsteken

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:48

Wow ik krijg het lekker druk als Raf en Kim in vorm zijn! Z pony's is vrijdag(2 manches + event. barrage)eerst en daarna springen paarden B waar ik dus met Raf meedoe en dat is ook 2 manches + event. barrage.. Met Kim moet ik als 7e v.d 9 starten en met Raf 29e v.d 30. Lekker achter aan gelukkig met Raf, anders moet ik ook nog snel! Gelukkig begjint het pas om 13,30. Kan ik mooi de morgens nog vlechten Lachen
Ooeeh ik heb er nu al zin in, iedereen alvast heel veel succes die mee gaat doen!!:D

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:48

er zijn maar 5 deelnemers Z2 pony's, dat zijn er wel erg weinig dit jaar.
5e plek is in ieder geval binnen! Nou nog een andere jury dan in Ruinerwold en dan kan de dag niet meer stuk. Oh, en ook nog iets minder warm graag dan afgelopen zaterdag.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:29

hihihihi, dat zou wel fijn zijn...
De familie Koelma is ook van de partij zag ik... Leuk Haha! Heb ze nog nooit zien rijden, maar kom ze op school vaak tegen die meiden...

Ik ben zelf woensdag met trailer aankoppelen door mijn rug gegaan. Hoop dat het een beetje wil... Is nu nog erg pijnlijk als een paard even een pas anders zet.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:48

Lisette is het zusje van Dagmar toch, don Juan kennen we al langer. Kim Bijlsma staat er niet op, terwijl die toch regelmatig op CH te vinden was.
Die rug is toch niet psygisch omdat de druk van de Fanclub te groot wordt? Beterschap alvast.

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 18:22

ja indd misschien is ze op vakantie ofzo.. mooie pony die van kim!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:16

joyce B schreef:
Trouwens, die pony van Eva Maria Weijers, is dat niet eerst de pony van haar broer geweest? Die had daar toch ook succesvol Z2 mee gereden?
Rijdt hij nog steeds? Hij had een paar jaar terug een jong paard gekregen dacht ik...


Klopt da's Lancelot...

Je hoort van hem niets meer. Pb je wel ff Knipoog

Hilde_
Berichten: 10751
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:49

Lisette is de zus van Dagmar, zij is de oudste. Ik weet niet waarom Kim niet meedoet, ze zit nu in Cyprus, denk dat het daarom is, ze is een vriendin van me, kzat bij haar in de klas...

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:45

amondi schreef:
Lisette is het zusje van Dagmar toch, don Juan kennen we al langer. Kim Bijlsma staat er niet op, terwijl die toch regelmatig op CH te vinden was.
Die rug is toch niet psygisch omdat de druk van de Fanclub te groot wordt? Beterschap alvast.


Lisette is de oudste...
Dagmar de jongste

Nee, hihihihi, ik wilde dat die rug psychisch was...
Ik heb vroeger geturnd en daar een versleten (tussen)wervel aan overgehouden en die schiet wel eens verkeerd...
Heb er manuele therapie voor gehad (gekraakt) maar op zo'n korte termijn kan en durf ik dat niet te regelen...
Vandaag maakte ze zelfs meerdere galopchangementen in 1 keer, in plaats van alleen overspringen achter, dacht dat het misschien kwam doordat die rug blokkeert en ik daardoor een verkeerde hulp geef of zo Verward
Ze ging ook kantelen en hield erg vast rechts in de linkergalop.

Ach... We zien wel... De punten die we al hebben nemen ze ons niet meer af en naar Ermelo kunnen we toch niet...
Het is toch een momentopname zo'n proef. We hebben nu gewoon de pech dat we allebij niet helemaal in top-conditie zijn Schijnheilig Haha!
Wel jammer want je wilt graag vooruit gaan in de tussenperiode en ik moest inhalen wat er uit gereden was en nu komt die rug er nog eens extra bij...

Het zal toch een keer ophouden dat het ons zo mee zit Knipoog
En we hebben nog een paar dagen, misschien zet Moenira zaterdag haar beste beentje wel weer voor en gaat het toch nog lekker!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 07:27

"psychisch", ik zat al te klunzen met dat woord,

Toch zou dat jammer zijn, je hebt het hele seizoen goed gereden. Maar inderdaad de FK is een moment opname geen afsluiting van een era.
Voor saskia is het eenbegin, deze pony heeft misschien geen hele ruime gangen maar de rest is heel best. Afgelopen week in Ruinerwold liep zij heel best, mooi over de benen, zo ongeveer mogen ze het zaterdag weer doen. Alleen de drafverruimingen zullen nooit hoger zijn dan een 5 of 6 voorlopig, maar dat komt ook nog wel, als zij maar over zijn rug blijft lopen. De instructrice is helemaal weg van haar mogelijkheden en haar voorpluk. Dus dat komt wel goed.

Maar ik denk ook dat ze pas na de FK op stoom zullen komen, toch zullen ze proberen zo hoog mogelijk te eindigen. En dan maar hopen dat ze niet te snel verkocht wordt want Saskia geniet wel van dit beest.

Aan iedereen die meedoet zaterdag: veel succes en dat de beste moge winnen. en dat er deze keer geen discussies zullen ontstaan over de juryleden, want dat was de afgelopen jaren toch wel erg sneu.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:56

amondi schreef:

Aan iedereen die meedoet zaterdag: veel succes en dat de beste moge winnen. en dat er deze keer geen discussies zullen ontstaan over de juryleden, want dat was de afgelopen jaren toch wel erg sneu.

Kortom, laten we allemaal gaan springen *zonder geklooi van jury's* ! Haha! Tong uitsteken Iedereen veel succes ja! Ik hoop dat ik nog bokkers zie, tussen het rijden door! Clown

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:34

marije1987 schreef:
Kortom, laten we allemaal gaan springen *zonder geklooi van jury's* ! Haha! Tong uitsteken Iedereen veel succes ja! Ik hoop dat ik nog bokkers zie, tussen het rijden door! Clown


eeeeh ik wil wel (heel graag zelfs) maar ik ben bang dat niet alle paarden daar geschikt voor zijn.....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:35

amondi schreef:
Aan iedereen die meedoet zaterdag: veel succes en dat de beste moge winnen. en dat er deze keer geen discussies zullen ontstaan over de juryleden, want dat was de afgelopen jaren toch wel erg sneu.


Nou een aantal uitslagen weet ik alwel (bijna....)