Voorselectie pavo Vrouwenpolder, wie gaat?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:16

Samsam schreef:
Daar heb je gelijk in, maar ik reageerde op de opmerking dat ERVARING niets met leeftijd te maken heeft, en dat is onzin!


daar heb je gelijk in, ervaring komt met de jaren, inzicht daar word je mee geboren. je hebt het of je hebt het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:17

Jazzie schreef:
Er zijn mensen die daar tevreden mee zijn!!!


Prima dat mensen daar tevreden mee zijn, maar dan moeten ze niet gaan lopen mauwen als iemand het paard daarop beoordeeld. Daar is de Pavo voor namelijk. Dus de paarden worden beoordeeld op het nivo wat je wil zien.

Zoals Emile HEndrix ooit zei: Een topper is een groot begrip, voor de particulier is een paard wat in het bos super braaf is een topper, voor mij is een paard wat de wereldbeker wint een topper.

Maar als de particulier met dat bospaard naar een wedstrijd gaat waar ze zoeken naar wereldbekertoppers, dan moet deze niet raar staan te kijken als deze niet positief word beoordeeld.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:17

Pipo schreef:
Maar geen toekomst om nationaal vooraan mee te lopen. Als M/Z paard zijn het fijne dieren, maar daar gaat het niet om in de Pavocup!


Absoluut niet als aanval bedoelt, Maar de paarden van mijn instructrice werden niet geselecteerd en toen lag de grens nog op 65. Maar een ervan is later grand-prix springen gewoorden, de tweede grand-prix dressuur en de derde was klaar voor de overstap naar de ZZ-L toen hij kreupel werd.

Sommige paarden scoren op de pavo nog laag omdat ze bijv. nog niet genoeg ontwikkelt zijn of nog niet zo lang in training staan. En soms omdat de jury er net wat anders over denkt.
Dit waren overigens geen paarden die maar 50 punten scoorden

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:18

frunnik schreef:
Absoluut niet als aanval bedoelt, Maar de paarden van mijn instructrice werden niet geselecteerd en toen lag de grens nog op 65. Maar een ervan is later grand-prix springen gewoorden, de tweede grand-prix dressuur en de derde was klaar voor de overstap naar de ZZ-L toen hij kreupel werd.

Sommige paarden scoren op de pavo nog laag omdat ze bijv. nog niet genoeg ontwikkelt zijn of nog niet zo lang in training staan. En soms omdat de jury er net wat anders over denkt.
Dit waren overigens geen paarden die maar 50 punten scoorden



bij wie les je???

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:19

owjee dit topic loopt weer heel erg uit de hand, maar die 2 dametjes hier voelen zich wel heel erg aangevallen om niks, in mijn ogen. pipo geeft hier gewoon zijn mening van wat zij heeft gezien...

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:19

Pipo schreef:
Prima dat mensen daar tevreden mee zijn, maar dan moeten ze niet gaan lopen mauwen als iemand het paard daarop beoordeeld. Daar is de Pavo voor namelijk. Dus de paarden worden beoordeeld op het nivo wat je wil zien.

Zoals Emile HEndrix ooit zei: Een topper is een groot begrip, voor de particulier is een paard wat in het bos super braaf is een topper, voor mij is een paard wat de wereldbeker wint een topper.

Maar als de particulier met dat bospaard naar een wedstrijd gaat waar ze zoeken naar wereldbekertoppers, dan moet deze niet raar staan te kijken als deze niet positief word beoordeeld.



Pipo jij bent opzoek naar een topper, heel goed daar zoek ik ook al jaren naar. en heb er gelukkig al een aantal gevonden!!! heel veel plezier op de nog volgende keuringen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:20

frunnik schreef:
Absoluut niet als aanval bedoelt, Maar de paarden van mijn instructrice werden niet geselecteerd en toen lag de grens nog op 65. Maar een ervan is later grand-prix springen gewoorden, de tweede grand-prix dressuur en de derde was klaar voor de overstap naar de ZZ-L toen hij kreupel werd.

Sommige paarden scoren op de pavo nog laag omdat ze bijv. nog niet genoeg ontwikkelt zijn of nog niet zo lang in training staan. En soms omdat de jury er net wat anders over denkt.
Dit waren overigens geen paarden die maar 50 punten scoorden


Het is ook wel banketstaaf dat ze tijdens de Pavo de springkwaliteiten niet beoordelen he Knipoog Haha! Haha!

Uitzonderingen die de regel bevestigen heb je altijd Frunnik, maar over het algemeen genomen is dit geen standaard iets.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:21

Margreth Noordhoek,(toen ze getrouwd was heette ze van Rijn) Dat springpaard is gereden door Wout-Jan van der Schans geloof ik, en het dressuurpaard weet ik niet. Die heeft ze zelf tot het ZZ-Z gereden maar verkocht toen ze zwanger was en dat is al weer wat jaartjes geleden.
Momenteel heeft ze weer een jong paard waar ze nu L2 mee start
Laatst bijgewerkt door frunnik op 04-07-04 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:21

Jazzie schreef:
Pipo jij bent opzoek naar een topper, heel goed daar zoek ik ook al jaren naar. en heb er gelukkig al een aantal gevonden!!! heel veel plezier op de nog volgende keuringen!!!


Bij de Pavo zoeken ze ook naar toppers

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:24

rockey schreef:
owjee dit topic loopt weer heel erg uit de hand, maar die 2 dametjes hier voelen zich wel heel erg aangevallen om niks, in mijn ogen. pipo geeft hier gewoon zijn mening van wat zij heeft gezien...



mensen ik voel mezelf niet aangevallen. geen alleen mijn eigen mening over het feit dat ik de kwaliteit niet heel erg tegen vond vallen, uitzonderingen daar gelaten. gelukkig geeft pipo ook zijn/haar eigen mening.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:26

ja idd bij de pavo zoeken ze echt naar toppers, die 67 punten krijg je dan ook pas als je een goed bewegend paard hebt wat echt wat in zich heeft voor de toekomst, die van mij was ook niet door (66punten) dus die was het ook net niet! Tja het is jammer, maar het is niet anders, dan blijf je toch nog steeds trots op je paardje hoor, maar hun zien echt wel wat wel en niet door gaat, dit zal vast niet de eerste keren zijn dat hun dat doen!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:26

Pipo schreef:
Het is ook wel banketstaaflig dat ze tijdens de Pavo de springkwaliteiten niet beoordelen he Knipoog Haha! Haha!

Uitzonderingen die de regel bevestigen heb je altijd Frunnik, maar over het algemeen genomen is dit geen standaard iets.


Ben ik met je eens, maar ik heb wel eens het idee dat als de paarden die er bijna doorheen mogen door een andere (bekende) ruiter gereden zouden worden wel net dat laatste puntje krijgen.
Ik werd van te voren ook gewaarschuwd toen men hoorde dat ik mijn paardje naar de pavo wilde sturen. Dat de PAVO alleen voor mensen is die goed met teleurstellingen kunnen omgaan Haha!

Ik denk inderdaad dat de beste paarden uiteindelijk doorgaan, en dat de paarden die op de voorselectie blijven hangen (en er misschien toch nog net bij gehoord hadden) anders alsnog in de halve final blijven hangen.

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:26

Pipo schreef:
Bij de Pavo zoeken ze ook naar toppers


Pipo je kan mensen toch niet gaan verbieden om met hun paarden niet naar zo'n evenement te komen. gelukkig kunnen wij onze paarden inschatten. hun waarschijnlijk niet! dat is hun probleem. waarschijnlijk hebben hun een leuke dag gehad en ik vind dat deze mensen ook gerespecteerd moeten worden

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:27

Jazzie schreef:
mensen ik voel mezelf niet aangevallen. geen alleen mijn eigen mening over het feit dat ik de kwaliteit niet heel erg tegen vond vallen, uitzonderingen daar gelaten. gelukkig geeft pipo ook zijn/haar eigen mening.

ja dus jullie hebben beide je eigen mening, dan kan je pipo daar toch niet op af gaan vallen Verward jullie kijken blijkbaar beide anders naar paarden

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:28

rockey schreef:
ja idd bij de pavo zoeken ze echt naar toppers, die 67 punten krijg je dan ook pas als je een goed bewegend paard hebt wat echt wat in zich heeft voor de toekomst, die van mij was ook niet door (66punten) dus die was het ook net niet! Tja het is jammer, maar het is niet anders, dan blijf je toch nog steeds trots op je paardje hoor, maar hun zien echt wel wat wel en niet door gaat, dit zal vast niet de eerste keren zijn dat hun dat doen!


66 punten is erg jammer... was het de krack c

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:28

rockey schreef:
ja idd bij de pavo zoeken ze echt naar toppers, die 67 punten krijg je dan ook pas als je een goed bewegend paard hebt wat echt wat in zich heeft voor de toekomst, die van mij was ook niet door (66punten) dus die was het ook net niet! Tja het is jammer, maar het is niet anders, dan blijf je toch nog steeds trots op je paardje hoor, maar hun zien echt wel wat wel en niet door gaat, dit zal vast niet de eerste keren zijn dat hun dat doen!


Jou paardje heeft het misschien nu nog net niet, maar het is pas een 4 jarige. Ze kan zich nog veel meer ontwikkelen en het dan net wel worden Haha! OK dan!
Dat vind ik het moeilijke van jonge paarden beoordelen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:29

Jazzie schreef:
66 punten is erg jammer... was het de krack c

nee die van mij heeft in Houten mee gedaan, maar mocht zowizo niet door omdat ze een holsteiner is..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:30

frunnik schreef:
Jou paardje heeft het misschien nu nog net niet, maar het is pas een 4 jarige. Ze kan zich nog veel meer ontwikkelen en het dan net wel worden Haha! OK dan!
Dat vind ik het moeilijke van jonge paarden beoordelen

daar hopen we op Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:30

Jazzie schreef:
Pipo je kan mensen toch niet gaan verbieden om met hun paarden niet naar zo'n evenement te komen. gelukkig kunnen wij onze paarden inschatten. hun waarschijnlijk niet! dat is hun probleem. waarschijnlijk hebben hun een leuke dag gehad en ik vind dat deze mensen ook gerespecteerd moeten worden


Ik verbied helemaal niemand wat. Maar ik vind wel dat mensen realistisch naar hun eigen paard moeten kijken. Of een cursus : hoe ga ik om met teleurstelling moeten volgen.

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:30

rockey schreef:
nee die van mij heeft in Houten mee gedaan, maar mocht zowizo niet door omdat ze een holsteiner is..


jammer zeker als je maar 1 puntje te kort komt. volgend jaar beter, dan zijn ze toch meer ontwikkeld en beschikken ze over meer kracht.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:31

Pipo schreef:
Ik verbied helemaal niemand wat. Maar ik vind wel dat mensen realistisch naar hun eigen paard moeten kijken. Of een cursus : hoe ga ik om met teleurstelling moeten volgen.


haha inderdaad

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:31

zoals jazzie al zij voel ik m eniet aangevallen. Maar ik vind SOMMIGE uitspraken hier ontzettend dom en kortzichtig

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:32

Pipo schreef:
Ik verbied helemaal niemand wat. Maar ik vind wel dat mensen realistisch naar hun eigen paard moeten kijken. Of een cursus : hoe ga ik om met teleurstelling moeten volgen.


ik weet niet of dat je op mij doelt maar voor alle duidelijkheid, ik ben niet telleurgesteld in mijn paard of zijn ruiter. ik vind het een knappe prestatie als je zoveel punten kan lopen. de mensen die er wel verveldend over doen moeten dat zelf weten en bij hun zelf te raden gaan of dat ze nu echt wel zo'n topper in huis hebben en dan is nog de vraag wat verwacht je van je paard. ieder zo zijn beeld en streven

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:33

Pipo schreef:
Ik verbied helemaal niemand wat. Maar ik vind wel dat mensen realistisch naar hun eigen paard moeten kijken. Of een cursus : hoe ga ik om met teleurstelling moeten volgen.

Maar waren er dan mensen die liepen af te geven op de jury ofzo? Want dan heb ik die even gemist.

Ben het wel met je eens dat je realistisch moet blijven, ook al heb je een goed paardje is het nog heel erg moeilijk om hem goed voor te stellen enz. enz.

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:34

ik ben al blij als de hengst waar ik mee meedoen zijn rondjes loopt daar en hoop dattie rond de 60 punten gaat halen dat zou ik een mooie prestatie vinden. Eerst maar hopen dattie braaf is en me niet alle hoeken laat zien die ik niet wil zien.