Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:03

William schreef:
DvA
Theo had het er over dat als je weer langs kwam saucijzenbroodjes (worstenbrotchen volgens Sven) )mee moest nemen!! Zijn ze zo special???

Jep, reken maar Knipoog Maar t zijn wel 2 verschillende broodjes hoor! Haha, maar beiden lekker...!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:09

Horsedances schreef:
Plotseling is er de voorkeur gegeven aan progressie.

Denk dat in werkelijkheid de bondscoach eigenlijk bedoelt te zeggen dat hij het met de uitslagen van de juryleden (van het lijstje van Theo wat net voorbij kwam) niet helemaal eens was ....
En het nu dus op progressie gooit terwijl Rutten eigenlijk weet dat bv Idocus veel te hoog gejureerd is. Wie er bij geweest waren kunnen dat waarschijnlijk alleen maar beamen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:21

Theo, de feiten zijn dat Sven beter gepresteerd heeft dan Marlies in Nijmegen. Ik vind Marlies echt superfijn rijden, maar ze was ditmaal niet goed genoeg. Overigens ging het in Kootwijk echt niet fijn en werd ze inderdaad zoals Magique al zei wat te hoog gepunt.
Ik gun het Marlies van harte, maar moge de beste winnen.

Beetje zakelijk blijven bekijken dit geheel ipv gevoelens laten meespelen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:22

Ik krijg een beetje het idee dat danielle hier nu afgevallen wordt, en eigenlijk om niks. ze geeft ook gewoon haar mening, en die is vaak gebaseerd op feiten! Maar ze bedoeld het ook helemaal niet te nadelen van sven of bert rutten, maar blijkbaar dringt dat niet tot iedereen door Scheve mond Misschien kan Sven wel heel erg safe rijden, maar ik vind niet dat hij dat extra heeft wat bijv marlies en imke wel hebben...

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:25

Shanna en Rockey bedankt,jullie begrijpen wat ik bedoel. Knipoog
Laatst bijgewerkt door DaniellevA op 29-06-04 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:28

rockey schreef:
Ik krijg een beetje het idee dat danielle hier nu afgevallen wordt, en eigenlijk om niks. ze geeft ook gewoon haar mening, en die is vaak gebaseerd op feiten! Maar ze bedoeld het ook helemaal niet te nadelen van sven of bert rutten, maar blijkbaar dringt dat niet tot iedereen door Scheve mond Misschien kan Sven wel heel erg safe rijden, maar ik vind niet dat hij dat extra heeft wat bijv marlies en imke wel hebben...

Niemand word hier afgevallen, we hebben gewoon een pittige discussie. Daar is bokt toch voor?

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:43

Pipo schreef:
Niemand word hier afgevallen, we hebben gewoon een pittige discussie. Daar is bokt toch voor?
Laatst bijgewerkt door Willeke15 op 29-06-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:46

Tja ik denk dat Sven wel de juiste keuze was. Marlies rijd idd super maar wordt erg verwend met haar punten hier in Nederland. Sven heeft al jarenlang GP ervaring met veel verschilende paarden en Olympiades en Wereldbekers. Dit is de saveste keus. Ik zeg niet dat dit gegarandeerd de beste keus is maar wel de veiligste.
Sven kan super proeven correct rijden! Ik hoop alleen dat Barclay zich gedraagt maar dat zou voor Idocus net zo gelden dus wat dat betreft maakt t niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:47

temkey schreef:
Ja maar het blijft er wel jaren op staan.
En als het verkeerd overkomt.
Kan ze beter gaan zwemen, of hinkelen .

Willy vAalderen.

Dat is het risico van je mening geven op een openbaar forum. Ik ga het niet met iemand eens zijn omdat het eventueel consequenties kan hebben voor de desbetreffende persoon, die heeft dat zelf in de hand.

In andere gevallen ben ik het wel met haar eens, nu niet.........trouwens meer met Theo niet.

Dan moet je je mening niet geven als je denkt dat het schade aanricht.

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:55

Clown
Laatst bijgewerkt door Willeke15 op 29-06-04 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:58

temkey schreef:
Ik wou dat ze maar ging zwemen . En ze mag van mij der mening geven, maar het moet niet overdreven worden.
En niet verdraaid worden .!!!
En ik wou dat ze nooit meer op zo,n rot knol ging zitten

W v Aalderen.

Dat is jullie prive "probleem" Haha! Ik probeer haar alleen te vertellen dat veel dingen op meningen worden gebaseerd en niet op feiten. Meningen zijn nooit waarheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:07

Stel dat Rutten de volgende redenering had gehanteerd:
Ik heb twee combinaties, waarvan er eentje een stijgende lijn laat zien in punten en de andere combinatie niet. Daarbij heeft de ruiter met de stijgende lijn ook nog eens een koffer vol ervaring op o.m. OS, waarmee die waarschijnlijk stabieler zal zijn ten tijde van de OS.
Daarentegen laat mijn andere combinatie wel niet die stijgende lijn zien, maar geeft wel een mooi plaatje in de ring.
Beiden paarden kunnen nog wel eens wat hupsig zijn.
*denkdenk*
Ik beslis om de meer ervaren combinatie maar thuis te laten ten faveure van de carriere van de minder ervaren combinatie, ik denk namelijk dat de OS bij uitstek geschikt zijn om ringervaring op te doen.

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:07

Citaat:
temkey schreef:
Ik wou dat ze maar ging zwemen.

Van Zwemmen word ik verkouden,hihi. Schijnheilig

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:11

DaniellevA schreef:

Me computer is er van op hol geslagen
Ik wilde wat veranderen nu is alles verdwenen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:18

DaniellevA schreef:

Zal ik je nog wat meer goede argumenten pben Haha!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:32

temkey"]
Me computer is er van op hol geslagen
Ik wilde wat veranderen nu is alles verdwenen Verward
[/quote]

Dat krijg je ervan als je zegt:

[quote="temkey schreef:
En ik wou dat ze nooit meer op zo,n rot knol ging zitten.

Hahahaha Tong uitsteken Schijnheilig

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:47

De besten zullen winnen
OP NAAR ATHENE OK dan!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 03:49

Beste Willy, Danielle, Tyrza, Wendela etc..

Als je op dit forum vertel wat er allemaal afgesproken is, voordat de observatiewedstrijden begonnen, en hoe deze regels nu aan de (rij)-laars gelapt worden, niet op emoties of andere gevoelens gebaseerd, maar gewoon door de kale cijfers, dan eindig je in discussies die nergens meer op slaan. Plotseling weten al de Pipo's van Nederland het beter als de juryleden. Terwijl het alleen maar gaat om de afspraken die er gemaakt zijn, en waar de mensen hun oefencampagne op afstemmen, verwaterd deze discussie door er zaken bij te betrekken die helemaal niets met de essentie te maken hebben.

DaniellevA bokte ergens dat ze wist dat de maximale leeftijd voor de YR zou worden opgestrokken naar 23. Ik heb uitsluitsel gevraagd aan de enige die er over gaat, en dat hier op dit forum neergezet. DaniellevA heeft mij bedankt en sorry gezegd. Naar aanleiding van het liturgische onderwerp heb ik gewoon de journalisten gebeld die contact hebben gehad met de bondscoach, en degene gesproken die op de persconferentie waren, alsmede de betrokken trainers, en amazone's

Maar niemand wil schijnbaar de waarheid weten, en blijft zich veel liever rondwentelen in achterklap en roddel. Onze bondscoach heeft plotseling besloten de progressie en ervaring ook bij zijn finale beslissing te betrekken, en daar had niemand op gerekend, omdat dat ook nooit verteld is !

Theo

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:56

Ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat een aantal personen die hier deelnemen aan de discussie preken voor eigen parochie (in dit geval Stal van Baalen)...........

Jammer voor Marlies (en Imke) dat ze het net niet haalde, maar het incasseren van tegenslagen hoort ook bij het leven. je kunt niet alles hebben.
Zij en Imke hadden de kans in Nijmegen om die plaats af te dwingen via een 75% GP en die kans hebben ze gewoon niet aangegrepen.
Zij dwongen daardoor Bert in een moeilijke positie om te kiezen uit de grijze (niet onrespectvol bedoeld) massa van 69.50-70.50%
Dat die keuze dan valt op de minder populaire Sven en niet de razendpopulaire Miss SangYong Korando geeft wel aan dat Bert niet achter het gehuil van de wolven aanloopt en sterk in zijn schoenen staat.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:25

Pipo schreef:
Dank je Wouter, dat probeer ik ook al het hele topic te vertellen.

Idem en daarbij verschillen de meningen ook, ik vond Sven in Nijmegen ook stukken beter dan Marlies.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:25

CGJ12 schreef:
Dat die keuze dan valt op de minder populaire Sven en niet de razendpopulaire Miss SangYong Korando geeft wel aan dat Bert niet achter het gehuil van de wolven aanloopt en sterk in zijn schoenen staat.
OK dan! Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:43

CGJ12 schreef:
Ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat een aantal personen die hier deelnemen aan de discussie preken voor eigen parochie (in dit geval Stal van Baalen)...........

Inderdaad en dat komt de objectiviteit niet helemaal ten goede Ach gut

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:50

Ik vind hel alleen maar goed dat Rutten niet blind achter de juryleden aanhobbelt anders had hij net zo goed de percentages van teletekst af kunnen halen en daar zijn beslissing op kunnen baseren.
Iedereen weet dat er de laatste tijd met name bij GP de jury's niet echt op één lijn zitten.
Gelukkig heeft Rutten blijkbaar zijn eigen ogen de kost te geven en met name in Kootwijk want daar heeft Marlies het toch echt laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:55

Horsedances schreef:
Plotseling weten al de Pipo's van Nederland het beter als de juryleden.

Insinueren en anderen de woorden in de mond leggen gaat je goed af of niet? Op basis van wat de juryleden hebben gepunt lijkt het mij dat Sven naar de OS mag, dat heeft niets met beter weten te maken, dat gaat gewoon om de feiten. Ik sta achter Bert zijn keuze en dat het sneu is voor Marlies is ook een feit, maar ja...........Nederland wil graag een gouden plak lijkt mij, dus dan moet de beste afvaardiging naar Athene.

Citaat:
CGJ12 schreef:

Inderdaad, dat valt mij het hele topic al op.

Citaat:
CGJ12 schreef:

Dat die keuze dan valt op de minder populaire Sven en niet de razendpopulaire Miss SangYong Korando geeft wel aan dat Bert niet achter het gehuil van de wolven aanloopt en sterk in zijn schoenen staa

OK dan! Goed omschreven.

Als je sportief bent, dan ben kan je ook een goede verliezer zijn.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:58

Theo,

Ik heb ook hetzelfde meegemaakt voor de selektie YR te Denemarken toendertijd dat een teamplaats me door de neus werd geboord door een dergelijke uitslag op, jawel, Nijmegen.

Antwoord van Schouffour: "It's all in the game".

En daar kon ik het mee doen.

Ik weet dus wel degelijk hoe Marlies en Imke zich voelen. Effe kl*te, maar het is nu even niet anders.

Er komt bij dressuur nu eenmaal meer bij kijken dan sec punten scoren. Het gevoel telt blijkbaar ook.