Veranderingen in kaders Dressuur.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:43

Krackie schreef :

Citaat:
in 1995 deelnam aan het N.K. Young Riders en werd zevende in de landenproef


Ja maar dat hebben er zoveel gedaan, deelnemen aan het NK YR was (en zeker) in 1995 nog niet zo'n opgave.

Kortom Antoinette is voor mij geen product van een goed jeugdbeleid bij de KNHS.

Theo

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:44

Antoinette heeft nooit deelgenomen aan een EK J/YR.

We stonden samen bij Hans Bernoski toen ze met Conquistador wel selekties reed voor de YR. Is nooit doorgekomen. En toen nog eens pech met het paard daarna.

Wie loopt hier trouwens steeds zijn berichtje te verwijderen? Ik krijg steeds post dat er een nieuw bericht is geplaatst, maar eenmaal de link aangeklikt, was ie weer weg... Scheve mond

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:47

Horsedances schreef:
Ja maar dat hebben er zoveel gedaan, deelnemen aan het NK YR was (en zeker) in 1995 nog niet zo'n opgave.
Theo


Als ik zelfs 2e wordt, moet het niet al te moeilijk zijn, nee Tong uitsteken

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:54

Citaat:
Als ik zie dat van alle junioren en youngriders die de laatste 16 jaar in de nationale selecties gezetten hebben alleen Marlies en Imke de top gehaald hebben kan ik denken, dat zal wel in de genen zitten, of de appel valt niet ver van de boom. Maar het schijnt dus wel heel veel te helpen als je naaste familie ook aan de top heeft gestaan.

Theo


Dan heeft Antoinette Falandt dus wel Young Riders gereden er daar had U het over,dus dat bedoel ik ermee te zeggen. Lachen

En Krackie bedankt staat Idd ook op haar site,wat ze gereden heeft. Knipoog http://www.antoinettefalandt.nl/antoinette.htm

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:56

Citaat:
Als ik zelfs 2e wordt, moet het niet al te moeilijk zijn, nee


Maar jij ging dan ook mee naar het EK. Samen met twee koffers sigaretten voor je vader, die tijdens jouw rijden er vaak vijf tegelijk op stak, en minuten lang met zijn rug naar de ring gekeerd riep, "gaat het nog goed ?"

Leuke tijden !

Theo

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:56

Tyrza schreef:
Tot en met je 30e? Haha!


Nee hihi sorry,tot 23 . Tong uitsteken Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:01

Horsedances schreef:
Maar jij ging dan ook mee naar het EK. Samen met twee koffers sigaretten voor je vader, die tijdens jouw rijden er vaak vijf tegelijk op stak, en minuten lang met zijn rug naar de ring gekeerd riep, "gaat het nog goed ?"

Leuke tijden !

Theo


En aan het eind moesten we zijn vingertopjes verbinden Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:02

DaniellevA schreef:
Nee hihi sorry,tot 23 . Tong uitsteken Knipoog



Damn... Boos!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:29

even een vraagje wat ik ook in een ander topic stelde:
Kun je bijvoorbeeld door zeer lage scores ook weer uit een kader worden gegooid??

Hey Daan, over die leeftijd veranderingen...
is dat zo bij de junioren en YR? Maar dan moet heel Europa er toch aan mee werken? Of krijg je dan weer nationaal en internationaal verschillende leeftijden?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:34

Ik denk het wel.

Je hoort bij zo'n kader in een bepaalde termijn een minimaal aantal punten te hebben behaald, om hierin opgenomen te worden.

Als je hieraan niet meer kan voldoen, dat lijkt het antwoord me voor de hand liggen.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:20

Tineke is met Jazz toch ook weer naar het B-kader terwijl die wel in het A-kader zat. Of kwam dat door de blessure die Jazz heeft gehad??? Weet het niet

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 20:27

Nistria schreef:
even een vraagje wat ik ook in een ander topic stelde:
Kun je bijvoorbeeld door zeer lage scores ook weer uit een kader worden gegooid??


Ja,ze moeten wel vorm behoud blijven tonen.


Citaat:
Hey Daan, over die leeftijd veranderingen...
is dat zo bij de junioren en YR? Maar dan moet heel Europa er toch aan mee werken? Of krijg je dan weer nationaal en internationaal verschillende leeftijden?


Het word een F.E.I regel,dus dat is voor alle landen. Knipoog

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:39

Nistria schreef:
even een vraagje wat ik ook in een ander topic stelde:
Kun je bijvoorbeeld door zeer lage scores ook weer uit een kader worden gegooid??


Jazeker, je kan eruit geknikkerd worden door slechte prestaties...
Daarom starten sommige kaderleden niet of nauwelijks, omdat het nu even niet gaat met de paarden (Jup, Goliath...goed die heeft nu een blessure, maar toch)

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:36

Danielle schreef :

Citaat:
Dan heeft Antoinette Falandt dus wel Young Riders gereden er daar had U het over,dus dat bedoel ik ermee te zeggen


Ik sprak over in een nationale selectie zitten, dat betekend dat je voor je land aan een EK hebt deelgenomen, of tijdens een CDI*** deel uitgemaakt hebt van een landenteam.


Nistria schreef :

Citaat:
Hey Daan, over die leeftijd veranderingen...
is dat zo bij de junioren en YR? Maar dan moet heel Europa er toch aan mee werken? Of krijg je dan weer nationaal en internationaal verschillende leeftijden?


DE FEI heeft op haar onlangs gehouden voorjaars-vergadering nog geen beslissing op dit punt genomen.

Theo

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:47

Citaat:
Danielle schreef :
Dan heeft Antoinette Falandt dus wel Young Riders gereden er daar had U het over,dus dat bedoel ik ermee te zeggen.


Citaat:
Theo Schreef:
Ik sprak over in een nationale selectie zitten, dat betekend dat je voor je land aan een EK hebt deelgenomen, of tijdens een CDI*** deel uitgemaakt hebt van een landenteam.


O ok!:)
Ik las op haar site,dat ze reserve was voor het E.K. dus nam aan dat je dan wel aan nationale selecties had meegedaan. Knipoog

Citaat:
Als Young Rider maakte Antoinette in 1994 haar debuut. Met de 10-jarige Conquistador (v. Uniform) reed zij in die tijd ZZ-Licht. De eerste selectiewedstijd voor het EK Young Riders dat jaar wordt gemist door een blessure van Conquistador. Het eindresultaat is dat Antoinette en de schimmelruin als reserve voor het EK op de lijst komen te staan.
Na het NK dressuur in Haaksbergen wordt de overstap gemaakt naar de ZZ-Zwaar. De resultaten in deze klasse geven een aantal eerste plaatsen weer, met percentages die voor de toen 19-jarige amazone keurig te noemen zijn. Al in deze periode werd Antoinette als "aanstormend talent" en "nieuwe ster" door de media betiteld. Tijdens het NK Young Riders in 1995 wordt in de landenproef de zevende plaats behaald. De individuele proef gaat niet volgens plan. Conquistador verstapt zich tot 2 keer toe en Antoinette moet haar proef staken.



Bron: http://www.antoinettefalandt.nl/antoinette.htm
Laatst bijgewerkt door DaniellevA op 23-06-04 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:49

Horsedances schreef:
DE FEI heeft op haar onlangs gehouden voorjaars-vergadering nog geen beslissing op dit punt genomen.

Theo


Het is 98% zeker dat het volgend jaar wordt ingesteld,het wordt in de spring wereld al uitgebreid verteld door mensen met hoge functies.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:00

zo zeker??
Ik hoorde gister van Coby dat ze het er wel over hebben gehad maar dat er nog niks beslist is...
Mag ik misschien nog ff met de Junioren mee....

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 18:04

Nistria schreef:
zo zeker??
Ik hoorde gister van Coby dat ze het er wel over hebben gehad maar dat er nog niks beslist is...
Mag ik misschien nog ff met de Junioren mee....


Wat ik heb gehoord via de spring wereld wel ja. Scheve mond

MorLor

Berichten: 55
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:51

Citaat:
Ik zeg en stel dit hier nogmaals, dat het mij opvalt dat van alle junioren en youngriders die ik de laatste 20 jaar heb leren kennen, alleen Marlies en Imke de top gehaald hebben,

Theo, ik ben het niet echt met je eens hier. Op het moment zijn Marlies en Imke inderdaad de enige oud junioren/yr (als je Antoinette dan niet meerekent..en Anky,want die heeft ook nog yr gereden...en Sven,maar dat was een duitse yr)die in het huidige A-kader zitten en de top gehaald hebben. Zij hebben nu het geluk het juiste paard op het juiste moment te hebben,maar hoe is het over een aantal jaar?? Ik verwacht wel van die twee dat ze nog lang in de top meedraaien,maar het vinden van een goeie opvolger (na Idocus/Lancet) is zo makkelijk nog niet.
Ik kan geen mening geven over de junioren/yr van 20 jaar geleden,want ik zou niet weten wie dat waren en wat er van terecht gekomen is,maar ik denk dat de junioren/yr die ik heb gekend (vanaf'95) het er toch behoorlijk vanaf brengen.
Marlies en Imke zitten nu in het A-kader..en volgens mij heeft Barbara Koot met Galliano ook nog in het A-kader gezeten en een WB-finale gereden.
Verder heeft Mischa Koot dan niet in een kader gezeten,maar wel de kür van het CHIO R'dam op GP niveau gewonnen.. En wie weet nu ze naar stal Bartels gaat..
Laurens en Thamar zitten nu in het B-kader en maken misschien nog dusdanige progressie dat ze in het A-kader komen.
Alexa Pompe heeft (voor ze stopte) ook nog een periode succesvol GP gereden en maakte deel uit van het Gestion-team.
En dan heb je nog een aantal mensen die al eens GP gestart hebben en misschien in de toekomst van een kader uit gaan maken:
Tyrza,Kirsten Beckers, Renske Quellhorst, Joyce Lenaerts, Theo Hanzon, Petra van Esch.
Ik vind dus dat er wel meer oud junioren/yr de top al gehaald hebben of deze hoogst waarschijnlijk in de toekomst gaan halen. Ze moeten natuurlijk het grote geluk hebben om een goed GPpaard te vinden en deze blessurevrij te houden... En op het moment hebben Imke en Marlies dat. Ik hoop dat ze dat over een aantal jaar ook nog hebben..