2e Obs. Olympische Spelen Kootwijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:22

roxie schreef:
autodropje, over welke b kaderleden heb je het die steeds de a kaderleden eraf rijden? bij mijn weten is dat alleen bij dominique fillion gebeurd. en toevallig de laatste 2 keer door wendy. zo vaak gebeurd t dus ook wer niet

2x in drie wedstrijden die ze startte rond de selecties met haar Professor, dat vind ik niet zo toevallig! De combinatie is waarschijnlijk gewoon erg vooruit gegaan op dit niveau. vorige week in Zelhem stond ze ook in de kopgroep.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:38

in zelhem was t a kader er bijna niet, tommie, angela, wendy vd helm, maar dat wil niet zeggen dat ze niet goed heeft gereden, ze zal wel vooruit zijn gegaan anders komt ze ook niet aan hogere percentages. buiten dat ze heeft niet alle a kader leden er af gereden!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:47

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 09:35

1 Anky Salinero
2 Anky Krack C
3 Edward Lingh
4 Imke Lancet
5 Sven Bracley
6 Marlies Idocus
7 Alex Nimbly

Dit is de goede uitslag (www.knhs.nl)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:02

hoho schreef:
Nou sorry laat me dag echt niet verpesten door een paar meisjes van 14 en 15 (op een paar uitzonderingen) iedere keer als ik ergens op reageer en ik kijk in diegene zijn profiel, zie ik dat het een 14 of 15 jarige is (zoals bijv. pesoa) hahahahahahahah

Pfffff wat een onzin zeg.... alsof "meisjes van 14 en 15" hun mening geen zinnige dingen zouden kunnen zeggen!! Sorry hoor maar dit voelt wel een beetje als een belediging....

Maar weer ontopic:
Nu weet ik nog steeds niet of Salinero die 76% waard was.... Heeft iemand ze gezien? Wel hardstikke leuk voor Imke btw dat ze zo hoog geëindigd is!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:08

De uitslagen zijn nu te zien op www.zzgp.nl.

Wel lachen: 4 Gestionnetjes op een rij Lachen

Wow, de meningen waren bij Laurens wel érg verdeeld: 339 313 315 313 344

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:18

sjaantje schreef:
Maar weer ontopic:
Nu weet ik nog steeds niet of Salinero die 76% waard was.... Heeft iemand ze gezien? Wel hardstikke leuk voor Imke btw dat ze zo hoog geëindigd is!

Ja, heb ze gezien, en vond ze die 76% nit helemaal waard... Ik vond dat ze net 1, misschien 2 procent boven Edward had moeten staan, meer echt niet!
Er zaten nog wel redelijk wat foutjes in de proef..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:12

Tyrza schreef:
De uitslagen zijn nu te zien op www.zzgp.nl.

Wel lachen: 4 Gestionnetjes op een rij Lachen

Wow, de meningen waren bij Laurens wel érg verdeeld: 339 313 315 313 344

Nu nog vier Gestionnetjes in Athene

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:33

*jaah ik stem voor*
Gestion Lancet naar Athene!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:56

Nistria schreef:
Bij de wereldbeker finale vond ik (en vele anderen) Edward ook beter!

edward was ook beter

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:17

ze hebbe goed gereden in kootwijk Haha!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:22

8 combi's boven de 70%, daar kun je een goed team van maken!!!
Spannend.....

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:54

zker

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:55

Anky schijnt gister een rotdag te hebben gehad, In de Spits stond een heel stuk over kootwijk en gister zou haar vader jarig zijn geweest. Tussen de proeven door heeft ze steeds haar moeder huilend aan de foon gehad omdat die troost bij haar zocht! Best erg!
Maar ik vind het toch top dat ze 2x bovenaan staat!

Edit: 3 x bovenaan, in de PSG ook 1![/code]

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:59

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:08

YvonneS schreef:
Anky schijnt gister een rotdag te hebben gehad, In de Spits stond een heel stuk over kootwijk en gister zou haar vader jarig zijn geweest. Tussen de proeven door heeft ze steeds haar moeder huilend aan de foon gehad omdat die troost bij haar zocht! Best erg!

heb het ook gelezen ja, is idd erg ja

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:17

YvonneS schreef:

Salinero had in de dagen ervoor een klap van een paard gehad dus dat was vast ook nog schrikken geweest!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:42

O ja??? Er stond wel ook in dat anky duidelijk kon merken dat het zijn 1e x buiten was, maar niks over die trap. Maar ik geloof heel goed dat dat enorm schrikken is!

Mag Anky eigenlijk met 2 paarden naar de OS?? of moet ze een keus maken (nou ja de bondscoach)??

autodropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:52

Nistria schreef :

Citaat:
vorige week in Zelhem stond ze ook in de kopgroep.

en volgens mij maakte ze ook nog twee knoepers van programmafouten Clown

Maar het gaat mij om Domique die momenteel de sterren van de hemel rijdt. Dat zie ik zelf wel en daar heb ik geen uitslagenlijst voor nodig.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:56

Citaat:
Luxeprobleem voor Van Grunsven

NHP, 07-06-2004

KOOTWIJK Dressuuramazone Anky van Grunsven en Gestion Salinero wonnen zondag in Kootwijk met overmacht (76,54%) de tweede observatiewedstrijd voor de Olympische Spelen. Van Grunsven won van zichzelf, want met haar tweede paard Gestion Krack C werd ze tweede met een score van 73,38%.

Anky van Grunsven lijkt hiermee een luxeprobleem te hebben voor de Olympische Spelen in Athene, want er mag maar één paard mee naar de Spelen. Edward Gal en Gestion Lingh werden derde (72,79%), verrassend gevolgd door Imke Schellekens met Gestion Lancet (71,17%) op een vierde plaats. Ook de prestaties van de ander kaderleden waren dusdanig, dat Nederland een goede uitgangspositie heeft richting de Olympische Spelen in Athene

Van Grunsven bracht Salinero (v. Salieri) na de overwinning in de wereldbekerfinale in Düsseldorf weer voor het eerst aan start en haalde meteen een enorme score van 76,54%. Maar volgens van Grunsven kan de enorm piafferende en passagerende Salinero zelfs nog veel beter. ,,Salinero was nog wat groen, omdat het zijn eerste buitenwedstrijd weer was. Met wat meer routine kan hij nog veel beter! Salinero heb ik buiten nog niet meegenomen, omdat hij een zwaar winterseizoen achter de rug had.”

Met de bij het KWPN goedgekeurde dekhengst Krack C liet Anky eveneens een geweldige proef zien met grandioze verruimingen in alledrie de gangen en reed hiermee met 73,38% naar een tweede plaats. Voor Krack was dit inmiddels al zijn vijfde proef in het nieuwe buitenseizoen. Van Grunsven behaalde de afgelopen weken met de goedgekeurde hengst Krack C (v. Flemmingh) zeer goede scores op internationale wedstrijden. In het Duitse Nörten Hardenberg en Wiesbaden zegevierde ze twee keer in de Grand Prix met meer dan 73%. Ook voldeed ze hiermee direct aan de eisen van de wereldbond om aan de Olympische Spelen deel te mogen nemen. Van Grunsven: ,,Na alle pech de afgelopen tijd geeft het een fijn gevoel om naast Salinero (een) Krack achter de hand te hebben, mocht er iets gebeuren.”

Bondscoach Bert Rutten was erg in zijn nopjes met de prestaties die getoond werden. ,,Nederland heeft een sterke uitgangspositie richting Athene. Het ziet er allemaal erg positief uit. De scores die in Kootwijk gehaald werden, waren gemiddeld gezien misschien iets lager dan de tijdens de tweede Grand-Prix-proef in Ermelo, maar dat komt omdat je tijdens een eendaagse wedstrijd toch vaak net iets meer spanning ziet bij de paarden. Dan is het logisch dat de scores wat lager uitvallen." Of het team van Athene zich al begint te vormen, daar wil Bert Rutten zich nog niet over uitlaten. ,,We krijgen eerst het Nederlands kampioenschap Dressuur nog in Nijmegen over drie weken en dan Aken.”

In Kootwijk ontbrak Antoinette Falandt, die tijdens de eerste observatie in Ermelo tweemaal de tweede plaats bezette. Haar paard Jarwo heeft een lichte blessure opgelopen en in goed overleg met bondscoach Bert Rutten en teamveterinair Hans van Schie is besloten dat ze niet reed tijdens deze wedstrijd.

Van www.stegen.net

Weet het antwoord al dus!

Het autodropje wat bedoelde je nou met je slimme opmerking hierboven???????

autodropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:26

Citaat:
Het autodropje wat bedoelde je nou met je slimme opmerking hierboven???????

Ik bedoelde het volgende : Toen ik Nistria maanden geleden op een clinic van Marlies zag rijden, wist ik al dat zij een vaste waarde zou worden voor het junioren-team. Daar had ik geen uitslagenlijst voor nodig. En zo zie ik ook dat men straks niet meer om Domique heen zal kunnen. En ook daar heb ik geen uitslagenlijst voor nodig.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:55

Ik hoorde gister dat Imke is verhuisd naar t A kader!!!!!
Gefeliciteerd!!!!!!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:14

autodropje schreef:
En zo zie ik ook dat men straks niet meer om Domique heen zal kunnen. En ook daar heb ik geen uitslagenlijst voor nodig.

De heer Peeters zal het niet zo eenvoudig krijgen met zijn selectie voor het youngriders team, nu de B-kader leden telkens de A-kader leden er van af rijden.

Het is Dominique maar ja iedereen maakt weleens een foutje, en ze zit met Naughty Boy in het B-Kader,met het paard van haar moeder heeft ze pas een paar maal gestart,daarom zal ze waarschijnlijk nog niet in het A-kader zitten,maar dat zal wel gaan gebeuren.Dus dan valt jou uitspraak over dat B-Kader leden de A-kader leden eraf rijden toch nog mee. Knipoog

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 18:26

Deze kaderindeling is nog van Weert in december '03
Bij de YR's is er niks meer gewijzigd sinds dien.
(bij de Junioren gelukkig wel Bloos )
Na het NK zal het allemaal een stuk duidelijker worden denk ik!!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:24

olijfje25 schreef:
Ik hoorde gister dat Imke is verhuisd naar t A kader!!!!!
Gefeliciteerd!!!!!!

Wat leuk zeg voor haar! Echt goed!
Maarre we moeten behalve deze kopgroep ook nog rekening houden met Antoinette hè Haha! en misschien ook nog met Arjen!! Nederland heeft echt een luxeprobleem!! Maar wel leuk *LOL*