selectie voor gelderse in putten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:51

Als ie ergens bang voor is-> Benen eraanhouden en zéker NIET trekken.
Dat maakt t juist erger...dan maak je juist weer een stapje terug in je hele rijden, en 'band' met je paard.

Je hoeft nog niet eens te praten tegen m, maar gewoon je been eraan houden, waarschijnlijk is hij niet bang, maar voelt hij de spanning in jouwn lijf. Dat 'straalt' door.
Op het moment dat ik gespannen op mn pony zit, wordt mn pony gespannen en vliegt hij er eerder vandoor, bijvoorbeeld toen op de gelderse.

Als hij een beetje runnerig en schrikkerig is, moet je m dieper instellen.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:16

ben het ook met janneke wel eens, jij moet zelf juist je pony vertrouwen geven en ga desnoods wat tegen hem praten (helpt bij atleet meestal erg goed) en zorg ervoor dat jij niet gespannen of kwaad wordt want dan gaat het zeker fout... probeer er ook zelf niet op te letten en gewoon met flink been eraan door te rijden en je handen in de richting zetten waar je heen wil zodat je niet gaat trekken... gewoon volhouden, gaat vanzelf wel beter
ik had vorige selectie vant zomer ook 132 punten gehaald en ben ook een keer gediskwalificeerd dus ja zulke dingen kan je altijd wel hebben... en je vorige selectie in putten ging toch redelijk goed?!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:17

Vorige keer liep hij ook al te scheiten, jury auto was eng. In Zeewolde waren de hekjes eng, Nieuwegein was de jury eng, Beekbergen, was de plaat op de grond eng, Amsterdam, waren de inhammen eng, Nijkerk, de deur, inham en jury en zo kan ik wel even door gaan. Het is elke keer hetzelfde gezeik. Normaal hou ik me wel in en rij ik ook gewoon door, maar ik was het nu echt spuug zat. Thuis doet hij het zelf, ik verplaatste mijn poetskoffer, pride springt opzij. En de tonnen in de buitenbak vind hij na 3 jaar nog eng, hoe ontspannen ik ook zit.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:23

Je dénkt dat je ontspannen zit Knipoog dat dacht ik namelijk ook altijd, tot t tegendeel bewezen was. Mn instructrice ging een keer mee, gaf aanwijzingen, en verrek t ging. Ik had daarvoor dus helemaal niet ontspannen gezeten en goed doorgereden.

Bijna elke pony vindt dingen eng, mijne net zo goed, maar juist door door te rijden en niet eens aan t enge te denken gaat hij bijna overal langs.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:23

die tonnen bij de buitenbak had ik niet zo erg last van met rijden maar tis af en toe idd wel een schijterd
misschien moet je maar gaan crossen om het hem af te leren, ziet ie genoeg dingen en moet ie er nog overheen ook Tong uitsteken haha maare misschien bestaat er iets van schriktraining ofzo?

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:26

Denk niet dat dat de juiste manier is hoor om het af te leren, dat maakt het alleen maar erger omdat je hem meer angst inboezemd. Ik ga een schriktraining doen bij osien hier op bokt, een privéles van een uur en misschien dan wel vaker. Na de 3e selectie stop ik even een tijdje met wedstrijden tot dat hij minder bang is. Hij moet eerst wat meer vertrouwen krijgen voordat ik door kan...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:27

Ik denk dat je t probleem rijtechnisch moet zien, alle angst weghalen bij een paard, dat kan niet. Het is de kunst om er mee om te gaan en de energie die erbij vrij komt op een positieve manier te gebruiken.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:29

Bij Josien leer ik er ook mee om te gaan. Waarschijnlijk ga ik volgende week zaterdag naarhaar.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 13:34

denk dat je daar goed aandoet, ik denk dat zij namelijk op let dat je er mee om kan gaan. En niet dat pride ineens alles minder eng vind.

En ik denk dat als jij er een beetje scheef opzit, het paard dit voelt als spanning. Als je daar nou eens goed aan gaat werken.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:46

denk idd ook dat dat goed is wat je gaat doen, hoop dat het werkt
misschien ook wat sophie zegt dat je moet proberen om goed recht te zitten maar denk niet dat het daar heel erg aan zal liggen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:56

Als je zekerder van je zaak bent, zal dat misschien zelfs weer ten goede komen aan het scheve zitten.
Maar ook is het zo, zit je beter, dan kun je beter omgaan met spanning.
Ik hoop iig dat die les(sen) je kunnen helpen, en je dan die opwaartse lijn weer door kan zetten.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:52

Geen idee of mijn zit ermee te maken heeft. Ik zou wel recht willen zitten, maar ik kan het gewoon niet. Vooral niet als niemand er iets van zegt. Janneke lette er nu wel op met les maar das maar één keer per week. Zal wel maanden duren voordat ik in de richting van recht zitten ben...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:58

Ik ben vergeten me op te geven voor de 3e sel. verdommel Boos! Hoop dat ik er nog bij mag Boos! Boos!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:02

Ja ik hoop het ook voor je, jij moet gewoon naar de gelderse, je verdient het!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 18:14

jah maar ctal ik denk dat je er wel bij zit al hoor, je bent eerste en tweede! en de derde mag je laten vallen!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:25

Als Hester geen 1e wordt dan he de 3e keer...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:28

Ja maar.
HEster heeft nu zeg maar 1, 1e plaats.
Robin 1, 2e plaats.
Wordt robin eerste en hester 2e dan gaan hun door Knipoog
Dus als ik door wil ( en er 2 doormogen) dan moet Hester juist winnen haha. Maar ik hoop dat ik zelf mee mag doen, kheb zelf ook al n mailtje gestuurd haha.

Danielle zei sowieso in Zeewolde dat ze zich waarschijnlijk ging afmelden, dus wie weet kan ik in haar plaats als ze zich echt afmeld ( Dat hek ok int mailtje gezet haha )

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:28

Mijn pony is ook niet zo'n held, maar als ik kwaad wordt daaron, kan ik inpakken en weg wezen, ze zijn toch wel sterker dan jij dus dat win je gewoon niet. Grewoon diep zitten, onspannen, een paar keer goed ademhalen en pootjes aan zn buikje. Het lijkt zo makkelijk Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:17

Juist niet diep zitten, want dan zit je alsnog niet ontspannen.
Gewoon zo zitten als altijd en been paraat houden.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:53

olé ik mag alsnog erbij.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:06

Ja echt leuk voor je Chantal! Ik haal de spandoeken alvast te voorschijn Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:59

Tong uitsteken ik hoop dat ik win haha Schijnheilig
Parade te paard voor kringkampioenen.

Maar ik heb morgen onderlinge, dinsdag 4 tal oefenen.
Volgende dinsdag 4tal oefenen en woensdag 4tal wedstrijd dus dat zal de resultaten ook wat minder maken.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:40

haha dat was bij mij in de m1 met parade ik werd ex- equo (of hoe je het ook schrijft Clown ) kring kampioen met een meisje en toen zeiden ze van ja ga je pony maar halen mag je finale rijden, ik zo van ja euhm die is al naar huis... wist ik veel... maarja je gaat vast wel door naar de gelderse hoor ctal!! je moet gewoon Tong uitsteken haha ik heb vrije inschrijving geloof ik en zoals het nu gaat ga ik het wel op de gelderse proberen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:46

Ja gaat echt super bij jou lisa.! Ook knap dat je de laatste keer ook zo dicht bij henriette zat, omdat haar pony ook zo super loopt(en zo vaak Z al heeft gelopen)

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:24

Mag je ook als je reserve kringkampioen bent ? Haha t lijkt me echt grappig.

En die van Henriette heeft 1x Z gelopen hoor...maar tis gewoon een makkelijke pony, en toont als n gek.

Ik zou t ook lekker proberen Lisa haha iig weer een ervaring rijker!
Als ik doormag ga ik er helemaal niet mee met de intentie om te winnen, omdat dat niet voor me weggelegd is. Dan zou ik nog n seizoen M1 moeten blijven en dan maak je n beetje kans..maar daar heb ik dus helemaal geen zin in. Heb nog 2 1/2 jr bij de pony's en hoop toch echt de Z te halen!