Hoedje --> verdienen of gewoon opzetten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:33

je hoeft niet perse knotjes te maken geloof ik maarja Knipoog

Ik vind ook dat je een hoedje moet verdienen... Vind het niet mooi staan als je in de B of andere klasse met hoedje rijd, behalve in het Z
Maar geloof dat het volgend jaar verboden wordt om met een hoedje op te rijden en moet iedereen met cap...

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:34

Jawel, het haar MOET opgestoken zitten.
Of moet ik me paard kaal gaan scheren? Tong uitsteken (had me vorige pony Pling)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:44

Fitzroy"]
[quote="Uums schreef:
Veel juryleden zijn dus extra sceptisch en oplettend bij een hoedje voor de Z.

Wat een regelrechte onzin !
Als ik iemand in de ring heb met een hoedje vind ik het er bijzonder verzorgd uit zien en dat is wat ik denk (moeten ze alleen wel netjes de plukjes haar wegwerken Knipoog )
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, ik persoonlijk vind een champignoncap nu eenmaal geen porem in de dressuur.
[/quote]

Maar sta je dan niet open voor de ideeen van mensen die WEL graag hun eenmalig verkregen grijze massa die ze tot in lengte van dagen nodig hebben goed willen beschermen? Verward Ik ken toch echt veel juryleden (in het nuchtere noorden, dat wel) die een hoedje in de B afraden, zo niet afstraffen. Niet mijn mening, maar een feit. Bloos Ik vind een hoedje mooi staan (vaak), maar houd me aan de ruiteretiquette......

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:48

chantal_cs schreef:
Ik vind dat je een hoedje moet verdienen.
Vanaf de Z1 vind ik dat je een hoedje echt verdiend hebt.
Vooral als ik mensen in de L1/L2 zie rijden met een hoedje vind ik het arrogant staan, zo van 'kijk mij eens'.

niks aan toe te voegen

ik zeg wel vast dat als ik de Z nog haal in mijn ponytijd (zeer onwaarschijnlijk denk ik Schijnheilig ) het hoedje er niet komt Tong uitsteken das me nu nog te duur, haha!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:48

Bovendien is het niet de kwestie DAT er veel paarden zijn die nooit in de Z zullen lopen, maar feit is gewoon dat lange tijd mensen alleen hoedjes droegen bij Z-proeven. Dat er combi`s zijn die Z rijden (ook al gaat het om een paard die het blindelings loopt en een ruiter die nog volop in de leer is) en combi`s zijn die dat nooit zullen doen, moet daar toch los van staan? Anders lijkt het net of je op je B-, L- of M-paardje NIET trots bent of kunt zijn en dus maar een hoedje opzet om de schijn op te houden. Zou toch jammer zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die echt zo denken, eigenlijk. Alleen hypothetisch.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:49

En toch vind ik dat je vanaf de M hem ook al hebt verdient

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:52

Ik vind het gewoon een rotgericht als iemand dramatisch in de rondte crosst MET hoedje. Het maakt me nog niet eens zo veel uit in welke klasse je rijdt (zelf zou ik het pas in de Z doen) maar je moet je paard echt lekker voor elkaar hebben en een mooie nette combinatie vormen!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:59

Ben voor GEEN hoedje. Al rijd je Z, de kans dat je valt bestaat altijd. Cap is dan toch vele malen veiliger dan een hoedje. Maar als het plaatje je meer lief is dan je leven, wie houd je tegen?

En ja, je kunt je paard nog zo goed kennen, al 20 jaar op hem/haar rijden, nog nooit een stap fout gedaan. Maar als ie struikelt en je lazert met je hoofd tegen de muur, kom dan nog maar eens terug op dat hoedje.
Laatst bijgewerkt door Effy op 06-05-04 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:59

Marwszjeuh schreef:

Dan zou je ook moeten vinden dat veel B-ruiters hem hebben verdiend! Anders discrimineer je die ruiters. Er zijn zat ruiters in de B die meer moeite hebben doorstaan om een mishandeld/ verwaarloosd/ moeilijk paard zo gek te krijgen dat ie vol vertrouwen een B-proef loopt op een knettervol wedstrijdterrein dan sommige meiskes die een geroutineerd paard krijgen dat in één keer doorstoomt naar de hogere regionen van de basisdressuur. Zet zo`n meisje op een moelijk paard en je het problemen. Maar dat is, nogmaals, de kwestie gewoon niet.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:10

Uums"]
[quote="Marwszjeuh schreef:

Dan zou je ook moeten vinden dat veel B-ruiters hem hebben verdiend! Anders discrimineer je die ruiters.
[/quote]

Waarom dan niet meteen pas hoedje inde ZZ Grand Prix Zware Tour. Scheve mond

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:57

Uums schreef:
Ik ken toch echt veel juryleden (in het nuchtere noorden, dat wel) die een hoedje in de B afraden, zo niet afstraffen.

Dit is dan wel heel oneerlijk, zolang het niet verboden is zou het niet aangerekend mogen worden qua punten vind ik...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:05

Ik vraag me ook af hoe ze het kunnen afstraffen. Het enige waar ze het in kunnen afstraffen is in de punten voor de verzorging, dus dat kan je hooguit 2 a 3 pnt kosten op een hele proef.
Blijft nog belachelijk maar goed ...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:07

Effy schreef:
Ben voor GEEN hoedje. Al rijd je Z, de kans dat je valt bestaat altijd. Cap is dan toch vele malen veiliger dan een hoedje. Maar als het plaatje je meer lief is dan je leven, wie houd je tegen?

En ja, je kunt je paard nog zo goed kennen, al 20 jaar op hem/haar rijden, nog nooit een stap fout gedaan. Maar als ie struikelt en je lazert met je hoofd tegen de muur, kom dan nog maar eens terug op dat hoedje.

Eigelijk ben ik het hiermee eens, als ruiter zonder ook maar enige wedstrijdervaring. *LOL*

Ik vind dat van het verdienen maar een stom woord, want je kan, zoals eerder gezegd, ook veel bloed zweet en tranen gestoken hebben om een (mishandelt, moeilijk,...?) paardje in een B-proef te laten lopen en dan vind ik dat je dat ook verdient, ook al is het een raar idee.

Ik denk niet echt dat het gaat om een klasse te bereiken, maar eerder als je een stap verder bereikt MeT je paard. Dat jullie eindelijk een goede combinatie vormen, al ben je 'nog maar' B of ben je al Z.
Voor sommige is een lagere klasse gewoon al een hele prestatie en voor andere is een hoge klasse mssn een peulen schil, dan denk ik niet dat je iedereen gelijk moet stellen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:12

Ik kies voor mijn veiligheid, maar als ik voor de show moet rijden op veilig terrein (al eerder gereden of iets dergelijks) dan zou ik het misschien overwegen.

Ben nu met 4-tal kur op muziek show bezig voor een goed doel (een festival) en we moeten verkleed als clowns. We hebbe de pakken al en dat zijn dus kleintjes waar geen cap onder kan.
Naja dan heb ik het wel over, want als we doorkomen, kunnen we een hoop geld los krijgen voor een goed doel!

Maarja op wedstrijd altijd mijn dikke grote ronde cap !!
Laatst bijgewerkt door Let_be op 06-05-04 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 19:12

Effy schreef:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:16

Ja en dan komen we weer in de wel/geen cap discussie en de gevaren van het op straat aangereden worden door een auto.
Gevaren liggen overal nl.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:16

Dat is wel het laatste waar ik me druk over kan maken.. maar niemand kan ontkennen dat het een mooier gezicht is. Toch vind ik wel dat je dan voor banketstaaf staat als je dan laatste wordt ofzo. Nouja, ik zet hem pas op in de Z iig.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:17

Dat is zo, het ging nu dus over wel f geen hoedje verdienen: mijn mening blijft nog altijd hetezlfde.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:30

Ik persoonlijk vind het in de Z thuis horen......

Als ik iemand in de B/L met hoedje zie starten heb ik toch zoiets van "ziet dat daar door de baan gaan Clown "(heb het overigens nog nooit in de lagere klassen gezien hier in Noord-Brabant).

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:35

Fitzroy schreef:
Ja en dan komen we weer in de wel/geen cap discussie en de gevaren van het op straat aangereden worden door een auto.
Gevaren liggen overal nl.

Dat is ook de reden dat ik altijd met cap rijd. Ik ken mijn paard door en door, maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om zonder bescherming van mijn cap te gaan paardrijden Knipoog

Om bij het topic 'verdienen of niet' te blijven: de vraag is inderdaad, wanneer verdient iemand het of niet? En dan kom ik toch ook weer terug op veiligheid. Stel je mag Z starten met je paard, maar je weet dat het een ontzettend heethoofd is en dat hij nogal eens de kans aangrijpt om te schrikken o.i.d., doe je dan toch een hoedje op? Misschien 'verdien' je het in deze klasse wel, maar is het verstandig? En zou het je nou echt in punten schelen als je gewoon met cap reed? Ik denk van niet.

Stalgenootjes van mij rijden op het moment in de L1 al met een hoedje, ik vind het er inderdaad uitzien alsof ze zichzelf erg goed vinden. En als ze dan 140 punten rijden terwijl jij met je champignoncap altijd ruim in de 160 en 170 zat, dan moet je toch ergens wel een beetje lachen om het hoedje.

Maar, voor een ieder die het mooi vindt en er zeker van is dat het niets afdoet aan je veiligheid, van mij mag je. Want ik geef toe, het staat heel mooi.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:01

CarS schreef:
Ik persoonlijk vind het in de Z thuis horen......

Als ik iemand in de B/L met hoedje zie starten heb ik toch zoiets van "ziet dat daar door de baan gaan Clown "(heb het overigens nog nooit in de lagere klassen gezien hier in Noord-Brabant).

Nou die zijn er genoeg hoor!
De kant op van r'dam en bergen op zoom!

Haha!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:23

Oeps daar woon ik vlakbij......

Ben der dus al weer te lang uit Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:35

Alsof iemand die in de L rijdt met hoedje al niet lang en breed 25 paarden in de Z gehad kan hebben?
Dàt is pas arrogant, om iemand te veroordelen op het dragen van een hoedje. Ik draag in het L ook geen hoedje, en in het M zet ik hem pas op als ik weet dat ik met gemak met wp thuis kan komen, maar al zet ik hem op tijdens een buitenrit, dat is dan toch echt mijn zaak. Volgens mij kunnen de mensen welke het hun stoort of opvalt, hun aandacht beter bij hun paard houden. Tong uitsteken

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:40

Citaat:
Stalgenootjes van mij rijden op het moment in de L1 al met een hoedje, ik vind het er inderdaad uitzien alsof ze zichzelf erg goed vinden. En als ze dan 140 punten rijden terwijl jij met je champignoncap altijd ruim in de 160 en 170 zat, dan moet je toch ergens wel een beetje lachen om het hoedje.

Maar, voor een ieder die het mooi vindt en er zeker van is dat het niets afdoet aan je veiligheid, van mij mag je. Want ik geef toe, het staat heel mooi.

Als er toch wat leedvermaak is bij het slecht rijden met hoedje, doet het sommige mensen dus toch wel wat.
Het maakt mij werkelijk niets uit waar een ander mee rijdt.
Het is me wel opgevallen dat er weer steeds meer mensen met cap gaan rijden.
Ik ben in de M2 begonnen om met hoedje te rijden.
Ik zou het voor mezelf erg jammer vinden als het hoedje in de basis helemaal verboden wordt. Ik vind het veel fijner zitten namelijk. Word ik straks toch nog gedwongen ZZGP te gaan starten. Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:42

Feetje"]
[quote="Uums schreef:
Ik ken toch echt veel juryleden (in het nuchtere noorden, dat wel) die een hoedje in de B afraden, zo niet afstraffen.

Dit is dan wel heel oneerlijk, zolang het niet verboden is zou het niet aangerekend mogen worden qua punten vind ik...
[/quote]

Afstraffen is natuurlijk niet eerlijk, maar afraden vind ik heel logisch en ben ik het ook mee eens. Wat moet je in gódsnaam in de B met een hoedje???????? Verward