Tinkers op een dressuurwedstrijd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:20

Kom een keer naar Rhoon zou ik zeggen, wil je weleens zien rijden dan!! Tong uitsteken Kijken of je werkelijk zo geweldig bent als dat je zelf denkt/zegt...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:28

Euhmm....
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik mezelf goed vind, toch!? Ik weet niet waar je dat uit hebt afgeleidt...

En ik vind ook dat het als je Z2/ZZ-licht rijden niet automatisch wil zeggen dat je goed bent! Ik zie daar ook genoeg minder getalenteerde ruiters rijden die van dr pappie of mammie een goed paard hebben gekregen met alle knoppen erop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:28

Hee Marrie, wat start jij eigenlijk??

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:30

Volgens mij zei ze net dat ze geen startkaart had Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:30

Nou, het niveau van thuis dan??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:43

Ik ben het met Bettine en Lov eens dat ieder paard zo zijn eigen kwaliteiten heeft.
Daarom zijn Fjielankers (om alle koudbloedrassen maar even onder een noemer te houden Knipoog ) zeker niet minder, maar wel minder geschikt voor de dressuur.
Natuurlijk kunnen ze in de B en L prima meekomen, ik heb ook regelmatig een koudbloed op 1 staan als ze de proef gewoon netjes uitvoeren, maar het ontbreekt ze gewoon aan een stukje natuurlijk schwung en veer in het lijf.
En dat gaat ze opbreken in de hogere klassen. Natuurlijk kunnen de meer rijtypisch gebouwde Fjielankers best een eind mee komen, maar ze zullen er harder voor moeten knokken dan een KWPN'er die heerlijk los door het lijf loopt.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:49

Heb het topic helemaal gelezen en ik begin me een beetje af te vragen wat nu eigenlijk het probleem is?
Tinkers zijn nu eenmaal niet voor de sport gefokt hoe je het ook wendt of keert wat uiteraard niet betekent dat je er niet mee zou moeten starten. Maar om nu zo beledigd te reageren als iemand aangeeft dat KWPN'ers (en NRPS'ers) uiteindelijk geschikter zijn als je hoger de sport in wilt??? Dat is nou eenmaal zo, heeft niks te maken met wel of niet kunnen rijden, en ook niet met kapsones. Uit de berichten van Bettine haal ik ook niks neerbuigends ofzo...
Iedereen moet toch voor zich weten welk doel hij of zij heeft? En welk paard hij of zij daarvoor uitzoekt? Prima als mensen niet van tinkers of wat voor ras dan ook houden, ieder zijn mening.
Zelf heb ik ook een tinker, waar ik weliswaar (flink fanatiek) western mee rijdt, maar hij kan inmiddels prachtig verzameld en in balans galopperen, hij kan wijken, travers etc. Bovendien is hij zo soepel als een elastiekje en buigt alle kanten op die ik maar vraag. Hoever ik straks met hem kom? Ik zie het wel. Voor mij is dit een one-in-a-million paard die ik voor geen goud kwijt wil.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:49

Fitzroy schreef:
Ik ben het met Bettine en Lov eens dat ieder paard zo zijn eigen kwaliteiten heeft.
Daarom zijn Fjielankers (om alle koudbloedrassen maar even onder een noemer te houden Knipoog ) zeker niet minder, maar wel minder geschikt voor de dressuur.
Natuurlijk kunnen ze in de B en L prima meekomen, ik heb ook regelmatig een koudbloed op 1 staan als ze de proef gewoon netjes uitvoeren, maar het ontbreekt ze gewoon aan een stukje natuurlijk schwung en veer in het lijf.
En dat gaat ze opbreken in de hogere klassen. Natuurlijk kunnen de meer rijtypisch gebouwde Fjielankers best een eind mee komen, maar ze zullen er harder voor moeten knokken dan een KWPN'er die heerlijk los door het lijf loopt.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:15

Tuurlijk is het zo dat een Kwpner beter voor de sport is dan bijv. een tinker. Maar dat houdt niet tegen dat je met een Tinker niet mag starten! En men hoeft er ook niet zo stom over te doen!!!
En het zal ook heus niet met alle Kwpners goed gaan hoor!
Idd moet je veel harder knokken met een ander ras. Des te leuker is het ook om bijv. de M te bereiken! En die mensen die een ander ras hebben, hebben meestal geen ambitie om Z2 oid te rijden! Het is voor de lol! Ik wilde dat iedereen dat nou eens in zag ipv op elkaar te gaan katten en welk ras beter is! Ieder is gelijk, niemand is meer dan een ander en wie zo denkt bleh daar krijg ik kotsnijgingen van...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:33

Marrie schreef:
Tuurlijk is het zo dat een Kwpner beter voor de sport is dan bijv. een tinker. Maar dat houdt niet tegen dat je met een Tinker niet mag starten! En men hoeft er ook niet zo stom over te doen!!!
En het zal ook heus niet met alle Kwpners goed gaan hoor!
Idd moet je veel harder knokken met een ander ras. Des te leuker is het ook om bijv. de M te bereiken! En die mensen die een ander ras hebben, hebben meestal geen ambitie om Z2 oid te rijden! Het is voor de lol! Ik wilde dat iedereen dat nou eens in zag ipv op elkaar te gaan katten en welk ras beter is! Ieder is gelijk, niemand is meer dan een ander en wie zo denkt bleh daar krijg ik kotsnijgingen van...

En als je mijn berichtjes beter had gelezen is dit ook precies wat ik bedoel..... Scheve mond

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:37

Maar jij bedoeld dat de andere rassen niet tot bijv. het Z kunnen komen! ooit Guus weleens gezien? Is Grand Prix niveau, een fjord toppie toch?!
Ze heeft niet eens een bak om in te oefenen...

Als ik de ambitie heb om het Z of hoger te rijden dan had ik aman niet moeten kopen! Ten 1e is ze te klein om Z2 te worden en ten 2e gaan we dat nooit redden maar dat hoeft van mij ook niet. Aman is sowieso alles voor me en ze is niet meer als we geen M halen en ook niet minder als we niet verder dan de B komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:40

Oh ja Guusje ja, die heeft op velen een verpletterende indruk achtergelaten Schijnheilig .

Marrie, je hebt helemaal gelijk hoor, het gaat erom wat jij van je paard wilt en verwacht, dat is het enige belangrijke.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:40

Er zijn zat fjorden in het Z, dus het kan. Alleen kunnen ze het in hun lichaam niet verwerken, ze zijn er simpelweg niet voor gebouwd!

Guus heb ik inderdaad wel eens gezien. Knap dat er zo hoog mee gereden wordt, maar er is geen enkele kwaliteit. Geen lengtebuiging, schwung of goed onderkomende achterhand... Dat heeft ze puur op het karakter van guus gered!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:41

Lovely schreef:
Oh ja Guusje ja, die heeft op velen een verpletterende indruk achtergelaten Schijnheilig .

Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:45

Nou ik vind Guus geen leuk karakter hebben maar okej! Hij heeft t ook altijd enorm naar zijn zin (lees NIET) maar ja toch is het knap dat ze zover is gekomen!!! Doen er weinig haar na hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:46

Eigenlijk denk ik dat iedereen kan wat zij heeft gepresteerd.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:46

Lovely schreef:
Nou, het niveau van thuis dan??

Nu wil ik nog steeds weten waarom?
Ik heb een pony die 5 jaar lang in een wei in Engeland heeft gestaan!!! Dus geen ene reet kon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:50

Marrie, ik ben gewoon nieuwsgierig welk niveau je zelf rijdt.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:50

Owh okej! JA dat kan he?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:52

Dus....

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:53

Nja, oke.
Maar, Marrie, waarom wil je het niet zeggen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:04

Wanneer moet ik komen lovely? Omdat ik nu toevallig een tinker heb hoeft dat niet te zeggen dat ik niet kan rijden! Ik zelf heb namelijk ook altijd kwpners gereden. Ben pas 4 jaar terug begonnen met mijn eerste eigen tinker. En ik moet zeggen ik ben trots op haar! En Bettine hoe durf je vol te houden dat je nergens hebt gezegd dat tinker etc minderwaardig zijn? De vergelijking beest/paard komt toch echt bij jouw vandaan!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:10

irish_lady schreef:
Wanneer moet ik komen lovely? Omdat ik nu toevallig een tinker heb hoeft dat niet te zeggen dat ik niet kan rijden! Ik zelf heb namelijk ook altijd kwpners gereden. Ben pas 4 jaar terug begonnen met mijn eerste eigen tinker. En ik moet zeggen ik ben trots op haar! En Bettine hoe durf je vol te houden dat je nergens hebt gezegd dat tinker etc minderwaardig zijn? De vergelijking beest/paard komt toch echt bij jouw vandaan!

Nja, tuurlijk.
Maar paarden zijn ook beesten.
Als je even verder had gelezen heb ik volgens mij ergens verderop ook een KWPN-er beest genoemd, daar wordt dan weer overheen gelezen door jullie Boos!
Tinkers zijn beesten, kwpners ook! Sjongejonge....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:13

Bettine schreef:
Er zijn zat fjorden in het Z, dus het kan. Alleen kunnen ze het in hun lichaam niet verwerken, ze zijn er simpelweg niet voor gebouwd!

Guus heb ik inderdaad wel eens gezien. Knap dat er zo hoog mee gereden wordt, maar er is geen enkele kwaliteit. Geen lengtebuiging, schwung of goed onderkomende achterhand... Dat heeft ze puur op het karakter van guus gered!

Toch denk ik dat je het hier verkeerd ziet Bettine, want elk paard/pony/ras kan, als ie goed in balans is en goed (vanachter naar voren) gereden wordt, dus met een goed onderkomende achterhand lopen en ook met schwung en lengtebuiging --> probeer nu eens niet te kijken naar het gehele paard of de grote/lengte van de passen, maar ga nu eens goed en kritisch kijken naar de plek waar zo'n paardje b.v. zijn achterbenen onder zijn lichaam neerzet, dan zie je dat OOK Fjorden/tinkers e.d. zeer goed onder kunnen treden, dit moeten ze namelijk ook als ze bv een wagen moeten trekken Knipoog dus daar zijn ze eigenlijk zelfs op gebouwd Bloos! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:13

Iedereen heeft het toch altijd over beest zus en zo, als ze het over paarden/ponnies hebben??

Marrie, ik mag zelf ook nog B starten als ik dat zou willen hoor.