Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Ik ben het met Bettine en Lov eens dat ieder paard zo zijn eigen kwaliteiten heeft.
Daarom zijn Fjielankers (om alle koudbloedrassen maar even onder een noemer te houden) zeker niet minder, maar wel minder geschikt voor de dressuur.
Natuurlijk kunnen ze in de B en L prima meekomen, ik heb ook regelmatig een koudbloed op 1 staan als ze de proef gewoon netjes uitvoeren, maar het ontbreekt ze gewoon aan een stukje natuurlijk schwung en veer in het lijf.
En dat gaat ze opbreken in de hogere klassen. Natuurlijk kunnen de meer rijtypisch gebouwde Fjielankers best een eind mee komen, maar ze zullen er harder voor moeten knokken dan een KWPN'er die heerlijk los door het lijf loopt.
Marrie schreef:Tuurlijk is het zo dat een Kwpner beter voor de sport is dan bijv. een tinker. Maar dat houdt niet tegen dat je met een Tinker niet mag starten! En men hoeft er ook niet zo stom over te doen!!!
En het zal ook heus niet met alle Kwpners goed gaan hoor!
Idd moet je veel harder knokken met een ander ras. Des te leuker is het ook om bijv. de M te bereiken! En die mensen die een ander ras hebben, hebben meestal geen ambitie om Z2 oid te rijden! Het is voor de lol! Ik wilde dat iedereen dat nou eens in zag ipv op elkaar te gaan katten en welk ras beter is! Ieder is gelijk, niemand is meer dan een ander en wie zo denkt bleh daar krijg ik kotsnijgingen van...
irish_lady schreef:Wanneer moet ik komen lovely? Omdat ik nu toevallig een tinker heb hoeft dat niet te zeggen dat ik niet kan rijden! Ik zelf heb namelijk ook altijd kwpners gereden. Ben pas 4 jaar terug begonnen met mijn eerste eigen tinker. En ik moet zeggen ik ben trots op haar! En Bettine hoe durf je vol te houden dat je nergens hebt gezegd dat tinker etc minderwaardig zijn? De vergelijking beest/paard komt toch echt bij jouw vandaan!
Bettine schreef:Er zijn zat fjorden in het Z, dus het kan. Alleen kunnen ze het in hun lichaam niet verwerken, ze zijn er simpelweg niet voor gebouwd!
Guus heb ik inderdaad wel eens gezien. Knap dat er zo hoog mee gereden wordt, maar er is geen enkele kwaliteit. Geen lengtebuiging, schwung of goed onderkomende achterhand... Dat heeft ze puur op het karakter van guus gered!