Mousmous schreef:Als het mijn paard was trok ik haar er ter plekke af, en kreeg ze zelf nog een pak slaag toe, olympische spelen of niet en gefrustreerd of niet, je hebt je maar te beheersen naar het paard toe.
Man man man wat een topic, Holland op z'n best hoor
Of dit anno 2021 nog een onderdeel van de 5-kamp zou moeten zijn kun je over discusiëren maar deze ruiters afdoen als de eerste beste beginner die aan dierenmishandeling doet, gaat mij echt te ver. Wat ik van de ruiters heb gezien is dat ze beslist betere ruiters zijn dan het gemiddelde hier op bokt. Dat het allemaal geen Jeroen Dubbeldammen zijn lijkt me voor de hand liggen, dan hadden ze zich wel ingeschreven bij de springruiters.
De organisatie hoort te zorgen voor geschikte paarden en dat zijn dus paarden die zich door iedereen, die de balans heeft om een parcours over ruim 1 meter te springen, willen laten sturen. Saint Boy doet dat duidelijk niet, oordelend aan zijn manier van afzetten met 4 benen tegelijk en zijn stuurloze gedrag voor en tussen de hindernissen. Dit paard had al bij de 20 minuten kennismaking met de eerste ruiter uit de roulatie genomen moeten worden m.i.