Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:56

Mocht het wel een grapje zijn dan denk ik dat we daar vandaag iets over horen? Hoop ik althans :+

Rosebud

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 14:34

Kan er anders een printscreen van die mail gemaakt worden? En waar op fb hebben ze gereageerd? Hebben jullie een linkje?

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:26

Rosebud schreef:
Kan er anders een printscreen van die mail gemaakt worden? En waar op fb hebben ze gereageerd? Hebben jullie een linkje?

Afbeelding

Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:39

ze hebben naar mijn weten zoiets eerder willen doen. maar is toen ook niet doorgezet. denk dat het er nu ook niet van kom

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:49

Man, dan blijf ik toch bij online Reiter Turniere Van Duitsland. Je krijgt een protocol en je kan 'prijzen' winnen, krijgt rozetten opgestuurd en dergelijke. Da's volgens mij ook niet met winstpunten maar je geraakt via de 'online proeven' wel 'hogerop' en da's ook leuk. Oké het heeft de charme niet van een wedstrijd, maar het zit beter in elkaar dan wat ze hier in NL en BE ineen proberen flanzen :Y)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 09:14

AvanKol schreef:
Rosebud schreef:

[ [url=m/bwJeIY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1dFfYO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Top, dankje! Maar afwachten op verder nieuws hierover. *D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:32

Ik dacht toch echt te lezen dat de KNHS (i.s.m. de FNRS) dit wel degelijk van plan zijn, althans dat stond op hun website. Vraag me alleen wel af hoe ze dit willen bereiken en vooral, wanneer. De crisis is inmiddels een tijdje bezig.

Iets met startpassen die nu nutteloos zijn en het missen van inkomsten, denk ik ;)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:12

Kirania schreef:
Man, dan blijf ik toch bij online Reiter Turniere Van Duitsland. Je krijgt een protocol en je kan 'prijzen' winnen, krijgt rozetten opgestuurd en dergelijke. Da's volgens mij ook niet met winstpunten maar je geraakt via de 'online proeven' wel 'hogerop' en da's ook leuk. Oké het heeft de charme niet van een wedstrijd, maar het zit beter in elkaar dan wat ze hier in NL en BE ineen proberen flanzen :Y)

Dat klinkt interessant! :)) Weet jij of dat echt enkel voor Duitsland is, of kun je als buitenlander ook daaraan meedoen? O:) Ik denk dat de online proeven ook die focus het best kunnen gebruiken wil je de meeste risico's die mensen nu al benoemen neutraliseren.. Hogerop raken voor 'het echte werk' in de ring. En dan is het een hele mooie manier van motiveren en verbinden. :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 05:36

Er zijn veel meer landen waar dit gebeurt. Engeland heeft ook zo’n optie en daar mag je vanuit het buitenland ook aan mee doen, kun je zelfs in een soort team met mensen uit andere landen en als team (in verschillende klasses) ook winstpunten halen: Dressage Anywhere heet dat.
1x per maand een proef rijden, filmen, opsturen, coupon terug krijgen etc.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 06:28

Op zich is het ook prima te doen om een proefje van video te beoordelen, maar ik kan me niet voorstellen dat je er 'echte' winstpunten mee haalt.
Zoals eerder is gezegd, hoe controleer je of het het juiste paard is, of niet iemand anders hem los gereden heeft, of zadel en hoofdstel in orde zijn.
Het lijkt me een leuke extra optie als je wil weten waar je staat in de training en je geen wedstrijden kan of wil rijden.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:50

Tja hoe weet de jury of de combi die in de ring verschijnt ook echt is wie ze zijn? Ik zou niet weten waarom je zou willen frauderen.. je zal toch eennkeer zelf een wedstrijd moeten rijden em dan val je alsnog door de mand. En het laten losrijden door een ander en dan zelf opstappen, zijn mensen echt zo naief dat ze denken dat dit niet al jaren gebeurd? Thuis voor de wedstrijd een tijdje door laten trainen door een betere/handigere ruiter en op je wedstrijd na rijden. Het is maar net hoe je aan je wp wil komen. Ik hoop dat het van de grond komt iig.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:10

Ik vind het voor wp ook echt niet kunnen. Je rijd thuis op je eigen vertrouwde terrein , op een wedstrijd reageren paarden ook altijd anders. En idd je kunt een paar keer oefenen en de beste opsturen. Ik vind het wel een goed idee om gewoon eens te kijken en te laten beoordelen hoe je staat in je training op nivo zodat je weet waar je nog aan kan werken

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:13

Ik heb jaren alleen maar thuis op eigen terrein wedstrijd gereden dus dat argument vind ik niet voldoende. Ik denk dat een filmpje zelfs strenger bekeken kan worden. In een gewone proef kan je nog hopen dat de jury een storing niet zag of voordeel van de twijfel. Met een filmpje kan de jury pauzeren, terug gaan en nog eens beoordelen..

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:14

Ik vind het een goed idee en ik zou het ook wel interessant vinden als dit uiteindelijk naast elkaar zou blijven bestaan. Misschien zou het dan los van elkaar geregistreerd kunnen worden: een online klassering en een fysieke klassering. Dat je bijvoorbeeld online Z1+2 bent en fysiek M1+8. Dan kunnen mensen daar eventueel zelf verdere conclusies over trekken.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:38

Marisje76 schreef:
Ik vind het voor wp ook echt niet kunnen. Je rijd thuis op je eigen vertrouwde terrein , op een wedstrijd reageren paarden ook altijd anders. En idd je kunt een paar keer oefenen en de beste opsturen. Ik vind het wel een goed idee om gewoon eens te kijken en te laten beoordelen hoe je staat in je training op nivo zodat je weet waar je nog aan kan werken

Er zijn genoeg stallen die wedstrijden organiseren, wat is dat anders dan? Is toch ook op eigen terrein?

Er is vast technisch wel iets mogelijk dat je maar één keer iets op kunt starten via de app in een bepaalde periode. Techniek staat niet stil gelukkig.

Ik denk dat het voor de KNHS noodzakelijk is, de hele inkomsten vallen zo weg voor een vrij lange tijd. Iedereen heeft nu de mogelijkheid om te trainen en heeft verder niet zoveel te doen. Dus dat gaat cashen worden als ze dit in de lucht krijgen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:45

Ik hoop dat ze ook BB proeven kunnen toelaten. Dat zou juist een goede oefening zijn voordat ik een startkaart overweeg.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:55

Voor winstpunten vind ik ook niet kunnen. Als de KNHS inkomsten wil creëeren zouden ze er een trainingsplatform van kunnen maken, dus wel filmpjes tegen betaling laten beoordelen met desnoods een online competitie maar niet voor wp.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:04

Identiteit is een goed argument. Maar hoe vaak wordt bij jullie nog iets gecontroleerd. In 10 jaar wedstrijdrijden ben ik maar amper gecontroleerd. En ik rij met een Fries, dat is extra makkelijk “uitwisselen” zeg maar.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:56

Sanet schreef:
Identiteit is een goed argument. Maar hoe vaak wordt bij jullie nog iets gecontroleerd. In 10 jaar wedstrijdrijden ben ik maar amper gecontroleerd. En ik rij met een Fries, dat is extra makkelijk “uitwisselen” zeg maar.

Ik nog nooit en ben toch al 15 jaar behoorlijk actief.
Ook op een normale wedstrijd zou je een andere ruiter kunnen laten rijden dan op de startkaart staat en ook op normale wedstrijden kunnen sommige mensen gewoon thuis starten.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:13

Canon schreef:
Kirania schreef:

Dat klinkt interessant! :)) Weet jij of dat echt enkel voor Duitsland is, of kun je als buitenlander ook daaraan meedoen? O:) Ik denk dat de online proeven ook die focus het best kunnen gebruiken wil je de meeste risico's die mensen nu al benoemen neutraliseren.. Hogerop raken voor 'het echte werk' in de ring. En dan is het een hele mooie manier van motiveren en verbinden. :j

Je kan er als buitenlander ook aan meedoen! Maar de meeste Duitse wedstrijdregels gelden, ik meen mij te herinneren dat die iets anders zijn dan hier. Ik vind het zelfs online gezellig qua wedstrijden, je wisselt onderling ook vaak tips uit e.d. :) En je hangt niet af van steeds hetzelfde volk zoals hier in hartje België :') Altijd hetzelfde commentaar, altijd hetzelfde geroddel.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:50

Ik ben heel enthousiast over dit idee. Momenteel ga ik nooit met mijn paard op wedstrijd omdat het niet leuk is (stress van de trailer, stress van ander terrein) en ik dus op wedstrijd nooit kan laten zien hoe knap mijn paard eigenlijk is. En nee, ik ben dan ook inderdaad niet zo'n getalenteerde ruiter die dat wel even oplost :+ Op mijn stal worden alleen onderlinge wedstrijden georganiseerd maar ik zou juist wel eens voor winstpunten willen rijden. Komt nog eens bij dat ik het systeem hier in Spanje niet snap :+ terwijl de klassen in Nederland heel helder zijn. Voor mij zou het echt een uitkomst zijn.

NadjaNadja schreef:
Ik vind het een goed idee en ik zou het ook wel interessant vinden als dit uiteindelijk naast elkaar zou blijven bestaan. Misschien zou het dan los van elkaar geregistreerd kunnen worden: een online klassering en een fysieke klassering. Dat je bijvoorbeeld online Z1+2 bent en fysiek M1+8. Dan kunnen mensen daar eventueel zelf verdere conclusies over trekken.

Dit lijkt me nou echt een goede oplossing!

Ben wel heel benieuwd wanneer dit van start zou moeten gaan.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:42

Oh, is het geen 1 april grap? Dacht ik :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 20:37

SennaS schreef:
Voor winstpunten vind ik ook niet kunnen. Als de KNHS inkomsten wil creëeren zouden ze er een trainingsplatform van kunnen maken, dus wel filmpjes tegen betaling laten beoordelen met desnoods een online competitie maar niet voor wp.

En wat is je onderbouwing dat je vindt dat er geen winstpunten aan toegekend mogen worden? :) Neem je daarin ook mee dat dit in andere landen al een normale gang van zaken is om winstpunten mee te behalen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:43

Ik heb bewust geen trailer: er zijn belangrijker zaken dan je dier het halve land doorslepen om een uurtje te rijden. De milieucrisis bijvoorbeeld.
(Zou ik het doen, dan een mooie buitenrit 1x per jaar, maar in Drenthe kan dat ook zo wel - of een meerdaagse cursus.)

Dus voor mij of onderlinge wedstrijden of idd per afstandsverbinding.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:05

Rosebud schreef:
En wat is je onderbouwing dat je vindt dat er geen winstpunten aan toegekend mogen worden? :) Neem je daarin ook mee dat dit in andere landen al een normale gang van zaken is om winstpunten mee te behalen?

Zijn dat dan 'dezelfde' winstpunten als bij een life westrijd? Of zijn het online winstpunten, want dàt kan ik me wel voorstellen. Superleuk natuurlijk als je op die manier verder kan komen.
Maar ik blijf het niet vergelijkbaar vinden.