[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:27

Samy schreef:
Ik kom mijzelf en paard ook melden!
Nu een jaar in t bezit van een 5-jarige merrie, die toen net zadelmak was. Dit jaar oefenwedstrijden mee gepikt en inmiddels B officeel gestart. Wij zijn wij nu B+2 en is onze eerst volgende wedstrijd in maart. Ik hoop eind van het wedstrijd seizoen wel L1+winst te zijn!

Zo ik heb mezelf even gequote, heb wel mee gelezen met jullie maar deze week is zooooo hektisch dat ik nu even de tijd heb gevonden om te reageren ;)
Deze maand ligt de training een soort van stil, gewoon te druk met werk en alles erom heen dat ik gewoon hobbel. De ene keer met bit, de andere keer bitloos en soms zit moeders erop (deze is 50+ en gaat nu pas leren rijden).
In de training zijn we bezig met het (uiteraard) rechtrichten en nemen we ook al het wijken voor het L mee. De galop moet ik nog leren om mijn teugels niet los te gooien, zodat ze met aanspringen ook netjes nagevelijk blijft lopen en in de les letten we op mijn houding, deze is gelukkig al zoveel veranderd!! Moet echt zeggen dat mijn juffie echt super daarin is!

Ik heb mijn vorige (lease) pony gestart in het L1, met 2 winstpunten. Hij was (en is nu weer) manege pony en pas op zijn 18e zijn we gestart. Helaas was dit echt zijn max en ben ik blij dat ik samen met hem toch het L1 met winst heb bereikt, maar zijn hele lichaam en bouw zat niet mee ....

Siepi

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:17

Heel lang geleden L1 gestart maar nu gewoon lekker voor delol aan het rijden vanavond les gehad en ze liep lekker dus met lekker gevoel van paard afgestapt op naar zaterdag dan mag ik weer wedstrijd rijden

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:22

Leuk toch?

Moet wel zeggen dat ik gewoon voor m'n plezier rijd, maar wel tot afgelopen september een paard Z1 heb uitgebracht voor eigenaren. Voor mij kan dat ook samen gaan, rijden voor de lol n rustig aan en toch fanatiek op wedstrijd :o.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:29

Ik heb zelf totaal geen officiële wedstrijdervaring, enkel ooit eens wat onderlinge proefjes gedaan. Dus het is een beetje groen + groen :+ Pony is inmiddels 11, heeft een traumatisch verleden in de handel en is volledig opnieuw opgeleid. Alle knopjes zaten er dus wel op, maar de juiste functies bij de knopjes ontbraken nogal :') Dus we zijn alle knopjes opnieuw aan het programmeren wat eigenlijk nog moeilijker is dan een jong paard opleiden volgens mijn instructrice.

Maar het is wel de bedoeling om uiteindelijk zo ver mogelijk in de dressuur te komen, als dat slechts L1/L2 wordt.. So be it. Volgens instructrice is er wel de potentie voor het Z, dus de tijd zal het uitwijzen :))

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:37

Hier ook nog niet heel geweldig goed in het wijken en schouderbinnenwaarts hoor. Oefen het wel, als ik rij, maar het is nog niet wat het moet zijn :P eerst maar weer even recht en soepel zien te krijgen :=
De mijne wordt in maart ook 6, dus hier ben ik ook rustig aan aan het doen :)

Eerdere wedstrijden van mij met andere paarden zijn vooral b-niveau fnrs-proefjes met manegepony's. Ben geloof ik ooit f5 gestart en daarna verhuisd en lang gezocht naar een nieuwe manege. Manege waar ik nu sta met Boelie heb ik een tijdje met manegepaarden gelest toen meneer nog te jong was. Ook enkel ongerlinge b-proefjes op de manege gereden. En met verzorgFries een b-proef zonder galop. Tot zo ver mijn wedstrijdervaring met andere paarden :))
Wat ik wel grappig vond. Elke wedstrijd was ik echt heel relaxt en had ik echt zoiets van ik rij gewoon en zie wel waar het schip strandt. Ik rij in september met mijn eigen en zenuwen van hier tot Tokio :Y) ach ja, gaat wel goed komen als we wat vaker gaan komend jaar.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:16

Voor ons zijn wijken, SB en achterwaarts nu echt oefeningen die we mee pakken als gehoorzaamheidsoefening. Net als schakelen in stap en draf en tussen halt, stap en draf.. Paard is bijna 5 en heeft veel eigen mening, weet dat ie groot (1,74 en 580kg) en sterk is en ik een stuk minder groot en sterk ben... Maakt ie soms handig gebruik van door mij uit het zadel te trekken en door te denderen en hij is niet zo onder de indruk van correcties in de vorm van ophoudingen.

Voor nu zetten we hem een beetje aan het werk met dit soort oefeningen en probeer ik wat meer te gaan springen (lees 40cm) met m, voor de afwisseling :-)

Misschien dat ik dit jaar nog een x B start en dan van het voorjaar of buiten naar de L1 ga. Ga nog twee x skien en een paar clinics mee rijden dus hebbenhet druk zat zonder wedstrijden nu.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:17

Hoi allemaal,

Ik wil me hier ook graag melden. Was eerst ook in het andere B-topic maar dat is hem in 2017 niet geworden. Ook helemaal niet erg hoor. Hij wordt in 2018 4 jaar dus tijd zat.
Afgelopen september zijn we verhuist van stal en dat heeft ons en vooral paardlief zo goed gedaan. Hij is nu wel flink aan het groeien opeens.
Stillaan nemen we het werk wat serieuzer op en vooral met de basis bezig.
Ook de galop zijn we mee aan het werken. Hij is draver dus toch wel iets anders qua galop en wil graag hard gaan. Dat hebben we in stap en draf al super goed onder controle.

In 2018 met het buitenseizoen wil ik hem proefklaar hebben. Maar lukt dat niet is dat ook absoluut niet erg.
Hij pakt alles zo snel op en is erg slim ermee.
Ook overgestapt op een lage neusriem en sindsdien neemt hij het bit ook fijn aan en heb ik meer contact met zijn mond.
Al met al tevreden over hoe we 2017 hebben afgesloten. Niet te vergeten heeft hij vrijwel stil gestaan vanaf maart tot september buiten een klein beetje longeerwerk na. Maar hij is 3 en hij krijgt de tijd om zich te ontwikkelen en zijn ding te doen.
Maar wij gaan hier lekker mee kletsen. :)

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:01

Leuk om allemaal verschillende verhalen te lezen! En toch uiteindelijk hetzelfde doel; voor ons plezier proefjes starten.

@ Sharonaa_ herkenbaar! Die van mij wordt ook 4 in 2018 dus ik heb alle tijd. Het was ook niet mijn doel om al in 2017 te starten, heb hem pas sinds juni. Hoop ook in het buitenseizoen te starten.

Ik wil alleen ook niet te lang wachten, omdat ik bang ben dat anders de drempel voor mij steeds hoger wordt. Om mij heen vinden ze mijn paard al lang B-klaar en ik zie zeker de progressie en ben hartstikke blij met hoe hij het doet, maar B-klaar vind ik een groot woord haha.
Heeft ook wel zeker potentie, gaat van zichzelf al enorm zitten en heeft een achterbeen gebruik waar je u tegen zegt. Op dit moment alleen juist lastig, want bij de minste tempowisseling stijgt hij al op, waar hij op dit moment in de africhting juist nog ronder mag blijven haha.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:46

Welkom nieuwelingen! :D

Fijn dat je les goed ging, Ghostattack! Wel erg lastig, zo'n meedenker.

Ik vind het roze jasje ook leuk! Erg gewaagd.

In 2015 heb ik 7 winstpunten gereden in de B met mijn vorige leasepaard. Onderling een L1 proefje gestart en daar 199 punten gereden. Dus ik heb wel een beetje ervaring. Paard had ook Z2 gelopen met de eigenaresse, dus thuis waren we ook al wel wat aan het spelen met wijken, SB, keertwendingen, eenvoudige wissel. Ongelooflijk veel geleerd van dat paard. :j

Ik heb gister weer les gehad en ik ben zooooo trots. De les ervoor hadden ze gesprongen, dus er lagen nog balkjes en die konden we wel even gebruiken om overheen te stappen en te draven. Eroverheen stappen vond pony de 1e keer zoooo raar, dus instructrice even haar vanaf de grond erover geholpen. De keren erna ging ze er zo stoer overheen. 8-) Draf vond ze een eitje dus dat was super. Toen even gegaloppeerd en ze bokte echt al een heel stuk minder. Ze heeft beide kanten op keurig een volte gegaloppeerd. Gaat nog wel heel hard in draf eerst, maar op die manier laat ik haar erin vallen en is het voor haar nog makkelijker.
Daarna gingen we gewoon springen. Even voor het beeld: ik met mijn laklaarsjes (trainingslaarzen zijn verbouwd door de hond, dus moet met wedstrijdlaarzen), beugels op "pijn-in-mijn-knieholtes-voorkomen"stand en dressuurzadel over die hindernissen. Pony vond het de moeite niet waard om haar benen heel goed op te tillen voor de lage sprongetjes, maar wel toen we wat hoger gingen. Toen sprong ze ook stiekem aan in galop na de sprong en vergat ze van enthousiasme gewoon te bokken.

Waarschijnlijk ergens begin 2018 naast een proefje dressuur (onderling hoor) ook een rondje springen, want we vonden het beide erg leuk!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:48

Ik rijdt zondag een onderlinge wedstrijd op de vereniging, bb80 springen en B dressuur. Afhankelijke van hoe dat gaat, ga ik kijken wanneer ik wil gaan starten. In februari ben ik weg, dus het wordt pas rond het buitenseizoen

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:14

Wiskey1 schreef:
Ik rijdt zondag een onderlinge wedstrijd op de vereniging, bb80 springen en B dressuur. Afhankelijke van hoe dat gaat, ga ik kijken wanneer ik wil gaan starten. In februari ben ik weg, dus het wordt pas rond het buitenseizoen

Oeh leuk! Succes alvast!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:20

Dankjewel immanuela29!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:54

Welke dekjes hebben jullie voor de wedstrijd?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:02

xxcleeoo schreef:
Welke dekjes hebben jullie voor de wedstrijd?

Ik heb lemieux dekjes, alleen maar, dus ook voor wedstrijden. Nu nog beige, ook voor dressuur, maar voor officiele dressuur wedstrijden wil ik wel een witte

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:05

Ik heb een nieuw dekje, volgens mij van QHP of Horze ofzo? Egaal donkerblauw met een paar blingbling steentjes :))

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:09

Een tien jaar oude Ankypad en sinds kort het wit met gouden dekje van Equestrian Stockholm. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:17

Ik heb deze (maar dan in dressuur :P)
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:24

Afbeelding
Deze donkerblauwe heb ik!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:14

Charizard schreef:
Ik heb deze (maar dan in dressuur :P)
[ [url=m/O0SCcT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar deze ben ik dus op zoek in full dressuur :D

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:23

Ik heb drie witte, maar m'n schockemohle is wel al echt vaak gewassen en dus een beetje versleten. Heb nog een eurostar en een vrijwel nieuwe animo. Die laatste zal ik voornamelijk gaan gebruiken nu .

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:58

Ghostattack schreef:
[ Afbeelding ]
Deze donkerblauwe heb ik!

En ik deze witte :D .

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:31

Ik heb de Anky Deluxe. Navy biesje past bij mn jasje. :D

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:06

Ik heb een BR event en een Eskadron focus. De BR vind ik wel fijner, maar die is een beetje smoezelig geworden.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:08

Heb Lemieux en eskadron dekjes, maar vind de lemieux veel fijner dus die gebruik ik het meest.. voor wedstrijden ook Lemieux

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:24

Ik heb er 1 van Glamourhorze maar wil wel een nieuwe set voor de wedstrijden.