[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:34

SuperZodiaX schreef:
rink schreef:
@armyhorse eigenlijk wel ja :+ soms dan rijd ik hem 5 dagen en de andere week weer 3 dagen.. ik heb geen vast schema met welke dagen ik rijd, het past mij of niet :)

Ik heb bij mijn paard een wat strakker schema omdat hij niet braver wordt als hij meer dan 1 dag achter elkaar vrij heeft. Dit schema waarin ik lichte en zware trainingen afwissel werkt goed bij hem en geeft hem genoeg tijd om tussendoor te herstellen.
Ik rij soms ook met een hartslagmeter, dan kan ik weer even kijken hoe zijn conditie is en of de oefeningen hem moeite kosten of dat het eigenlijk nog wel wat zwaarder kan

ooh leuk hartslag meter rijden! interessante informatie denk ik? rijd je dan ook zelf met meter?
die van mij is ook wel net een keer lastig hoor in het werk, maar dat is hij als ik hem 2 dagen niet heb gereden net zo erg als alle dagen erop.. dus daar hoef ik hem niet voor de laten werken :+ hij is Jazz dus tikje gek soms..

Armyhorse het is zeker fijn dat hij zo flexibel is want anders is het voor mij lastig trainen met mijn werk..

wat voor paarden hebben jullie?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:55

rink schreef:
SuperZodiaX schreef:

Ik heb bij mijn paard een wat strakker schema omdat hij niet braver wordt als hij meer dan 1 dag achter elkaar vrij heeft. Dit schema waarin ik lichte en zware trainingen afwissel werkt goed bij hem en geeft hem genoeg tijd om tussendoor te herstellen.
Ik rij soms ook met een hartslagmeter, dan kan ik weer even kijken hoe zijn conditie is en of de oefeningen hem moeite kosten of dat het eigenlijk nog wel wat zwaarder kan

ooh leuk hartslag meter rijden! interessante informatie denk ik? rijd je dan ook zelf met meter?
die van mij is ook wel net een keer lastig hoor in het werk, maar dat is hij als ik hem 2 dagen niet heb gereden net zo erg als alle dagen erop.. dus daar hoef ik hem niet voor de laten werken :+ hij is Jazz dus tikje gek soms..

Armyhorse het is zeker fijn dat hij zo flexibel is want anders is het voor mij lastig trainen met mijn werk..

wat voor paarden hebben jullie?

Ik heb een kwpn v. vivaldo. Na twee dagen vrij staat hij in de vakantiestand en dan heeft hij gewoon geen zin om weer aan het werk te gaan. Na 1 dag ga ik gewoon weer verder waar ik daarvoor gebleven was en is hij super werkwillig haha..

De hartslagmeter.is inderdaad heel interessant. Ik heb ook weleens zelf met een meter gereden maar mijn meters zitten kennelijk op dezelfde frequentie dus samen dragen werk niet. Dan geeft hij een hartslag aan die twee keer zo hoog is haha..

vibabu

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:42

Wat een gedisciplineerde schema's :') Ik rij op maandag les een uur (en dat is niet een heel uur keihard werken) Dinsdags rijdt mijn moeder les een uur (stofdoekenles met mensen van een bepaalde leeftijd) Woensdag rijdt mijn moeder ontspannen of ik spring 's avonds. Donderdag of rust (na woensdag) of ik spring thuis zelf. Vrijdag hangt een beetje af van de week en het weekend maar meestal gewoon rijden. Wat ik ga doen hangt af van hoe hij voelt. In het weekend of wedstrijd of longeren of naar het strand.
Als ik wedstrijd heb rij ik zelf wat vaker om alle oefeningen even door te nemen zodat hij weet wat hij kan verwachten in de proef :) Daarnaast loopt hij ook af en toe nog een crosstraining.

Veelzijdig paard eigenlijk :D

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:31

@Rink: ik heb een kwpn merrie Santo H ( Kennedy)x Wolfgang. Heb helaas geen recente rijfoto's, wordt tijd dat die eens worden gemaakt :') Afbeelding

@Vibabu: Mooi gevarieerd schema en inderdaad een veelzijdig paard :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:41

Jeej Nikki :) Gezellig :)

Amy ik denk dat het per paard heel erg verschilt. Ik doe normaal 4/5x per week dressuurmatig werk waarvan 1x longeren met dubbele lijnen.Dan 1x per week wat springwerk of een buitenrit. en 1of 2 dagen in de week vrij. Qua indeling wat wanneer wisselt nog wel eens. Daarnaast komt ze dagelijks op de wei, Vaak 2 a 3 uur en ook wel eens een hele dag, maar net hoe het uitkomt.

Ik heb een Don Schufro x Alabaster merrie. Als ze een keer wat langer staat kan ik er zo opstappen, vaak juist lui de eerste dag. Daarna wel weer normaal fijn te rijden. Geen heel recente rijfoto, van begin dit jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Larissaabc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:58

ik rij zo'n 4/5 keer per week.
Waarvan meestal 2 keer echt intensief. Dan rij ik ongeveer een uur waarvan 20 minuten warming up, 20 minuten echt wedstrijdhouding en echt wat oefeningen verbeteren en dan weer zo'n 10 minuten cooling down en tussendoor even stappen. ik probeer minimaal 1x per week te longeren en 1 dag rust of nog een keer longeren.
Paard staat in de zomer maanden 6-8 pd op de wei in de winter gaat ze hiernaast ook nog de paddock in of in de stapmolen.

Ik heb gemerkt dat het haar geen goed doet om echt rust te geven. Als ik na een dag niks doen ga rijden voel ze veel stugger en strakker. Ik kan dan echt niet oppakken waar gebleven was. meestal doe ik dan na een dag rust longeren of echt alleen loswerken met rijden.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:47

Hey Melissa jij ook hier :wave: gezellig!

Ik herken dat eigenlijk bij al mijn paarden niet dat ik na 1 of meerdere dagen rust niet verder kan waar ik gebleven was. Uiteraard wel na 2weken vakantie o.i.d. Maar ben toevallig net een weekend weg geweest waardoor ze 4dagen vrij zijn geweest maar kon eigenlijk zo weer wegrijden.

Vidabu ook een lekker veelzijdig paard. Vind je het soms niet lastig combineren om alle disciplines te rijden? Zeker de weken naar een eventing wedstrijd toe en daarna vind ik het lastig om dressuurmatig echt goed te trainen omdat ik dan rekening moet houden met hersteltrainingen e.d. Als ik dan een crosstraining heb gehad met hersteltraining een vrije dag en wedstrijd in het weekend blijft er niet veel meer over. Daardoor bewust dit zomer seizoen maar focus op springen even eventing gehouden en dressuur even op een laag pitje.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:51

Hallo, Mag ik me ook melden :D

Ik heb een 9 jarige ruin, Dandy, spielberg x Silvano.
Heb in maart mijn debuut gehad, 1 winst, 1 proef zelf verpest en op een half puntje na geen winst.
Helaas daarna niet meer kunnen starten. Hij heeft een ongeluk gehad in de stapmolen en daarbij zn banden verrekt in zn sprong.
Over 2 weken weer scannen en hopelijk dan weer erop!

Mijn trainingsschema... dinsdag, donderdag en zaterdag rijden, zondag of rijden (maar dan meer spelen, galop training balkjes dat soort dingen) of longe.
Maandag, woensdag en vrijdag longe aan het halster of los.

Ik heb zelf echt heel veel moeite om de rust te bewaren in mn zigzagappuyementen :o

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:42

Leuk om te zien hoe verschillend ieder trainingsschema is :D

@Smurvaas: Welkom! En ook een heel leuk paard, ik had je al eens gespot in het Spielberg topic :). Beheerst hij de wissels al goed?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:44

Wauw wat heb jij een fijn paard smurvaas! :~

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:48

xLeoniee schreef:
Mag ik me melden? :D
Ik heb in september ons z2 debuut gepland.. wil voordat ze met verlof gaat een puntje in t z2 hebben :o

[ [url=m/f2l2Uu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0f3Gq7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk Leonie! Waar ben je van plan te gaan starten voor het eerst? Misschien kunnen we tegelijk ons debuut maken :o .

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:26

Wel grappig. De ene waarmee ik Z2 rij die is na een vakantie ook echt niet vooruit te branden. Zelfs als je even wat minder aandacht aan dressuur besteed en gaat springen of crossen is het daarna weer een gevecht om hem "aan" te zetten.
Terwijl mijn andere paard 2 maanden stil heeft gestaan vanwege een onverklaarbare kreupelheid en opstappen, wegrijden en nog beter dan hiervoor is geworden. Van de week voor de grap even gekeken of de wissels er op zaten die ze best netjes sprong! dat was zeker niet bevestigd voordat ze stil kwam te staan. Zij denkt dus na tijdens haar vakantie terwijl die andere 'delete all' doet :')

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:22

nikkietjuh schreef:
Wauw wat heb jij een fijn paard smurvaas! :~

Dank je!

Ja zn wissels zijn meestal goed armyhorse, als ze niet oké zijn komt dat meestal door mijn eigen rijden :o
Wil de hulp nog wel eens te groot geven, wat niet nodig is en dan gaat t fout.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:56

Kelly_J schreef:
xLeoniee schreef:
Mag ik me melden? :D
Ik heb in september ons z2 debuut gepland.. wil voordat ze met verlof gaat een puntje in t z2 hebben :o

[ [url=m/f2l2Uu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0f3Gq7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk Leonie! Waar ben je van plan te gaan starten voor het eerst? Misschien kunnen we tegelijk ons debuut maken :o .

Vinkega van de NHPS.. wissels gaan ene keer wel en ene keer niet goed maar ga t er maar gewoon eens op wagen..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:06

Welkom allemaal!

Leuk om zo met zn allen ervaringen te delen!

Hier de afgelopen week e ven geen wissels, maar even focussen op de regiokampioenschappen van morgen.
Vandaag nog even een fijne les gereden en dan morgen om 12.00 uur de ring in. Ben benieuwd :) Al zal de groep wel sterk zijn. We gaan ervoor en vooral genieten :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:24

Mag ik mij hier ook melden? De punten voor de z2 binnen en nu aan het doortrainen. Wel al eens met de wissels bezig geweest, maar dan voor het springen. Daar hadden we de punten voor het m binnen, maar die heb ik de laatste keer verspeeld.

Het is een 10-jarige Cantos van 1.85m. Die grote baan is voor ons wel aangenaam.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:41

Welkom Lithya! Allemachtig, snap dat de grote baan jullie beter past! Leuk dat jullie zo lekker veelzijdig zijn.

Melissa, heel veel succes morgen!

Hoop dat mn instructeur zondag ook weer even aan de wissels gaat sleutelen. Mooi moment om het knollief correct te leren nu ik er zelf niet op kan beunhazen. _O-

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:47

Succes morgen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:36

Ik baal enorm. We begonnen de proef erg fijn alleen kreeg ze op de eerste lijn uitgestrekte galop teveel spanning door een waaiend bloemetje in de hoek wat resulteerde in verzet in de contra waardoor zowel de uitgestrekte galop, als de contra en de wissel totaal mis gingen. terecht een paar 1en en 2en gekregen. Bij de hoofdjury 204,5 waar ik me nu goed in kon vinden door deze storingen. Bij de H jury 190, idee dat na de fout alles naar beneden gepunt is. Erg jammer want zeker bij de C jury hadden we anders wel top 4 plaatsing gehad. HOogste was 63,6%.
Balen, maar hoort erbij. Alleen wel zuur net op het kampioenschap. we gaan dus vrolijk verder trainen richting de Z2.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:46

Wat balen Melissa! Zul je natuurlijk net zien dat het op een kampioenschap gebeurt.

Ik heb vandaag ook wedstrijd gehad in het Z1. 214,5 en 202,5 punten, tweede proef waren we een beetje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:06

melissa_93 schreef:
Ik baal enorm. We begonnen de proef erg fijn alleen kreeg ze op de eerste lijn uitgestrekte galop teveel spanning door een waaiend bloemetje in de hoek wat resulteerde in verzet in de contra waardoor zowel de uitgestrekte galop, als de contra en de wissel totaal mis gingen. terecht een paar 1en en 2en gekregen. Bij de hoofdjury 204,5 waar ik me nu goed in kon vinden door deze storingen. Bij de H jury 190, idee dat na de fout alles naar beneden gepunt is. Erg jammer want zeker bij de C jury hadden we anders wel top 4 plaatsing gehad. HOogste was 63,6%.
Balen, maar hoort erbij. Alleen wel zuur net op het kampioenschap. we gaan dus vrolijk verder trainen richting de Z2.

Dan moet je voor de overige onderdelen wel heel goed gescoord hebben met een aantal 1en en 2en!

Tegenover een 1 moeten al 5 7es staan wil je weer op 204 uitkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:07

armyhorse schreef:
Wat balen Melissa! Zul je natuurlijk net zien dat het op een kampioenschap gebeurt.

Ik heb vandaag ook wedstrijd gehad in het Z1. 214,5 en 202,5 punten, tweede proef waren we een beetje op.

Proficiat!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:00

armyhorse schreef:

Gefeliciteerd!!
Idd jamer dat het net op het kampioenschap is, hele seizoen eigenlijk altijd bovenin meegereden. Maar hoort erbij, het blijven levende dieren natuurlijk.

Vonneke ik had idd behoorlijk wat 7ens er tegenoverstaan. Begin ging erg fijn en ook na de flinke storing ging ze wel weer fijn. Maar het waren wel 3 te dure onderdelen :j
We houden ons maar vast aan de stukken die wel fijn gingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:01

Ik heb ook weer zin om te starten. Niks meer op de planning...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:36

Bewust nog niks opgegeven of geen leuke wedstrijden?

Ik moet ook weer wat opgeven, over 2 weken bij eigen vereniging iig en daarna maar eens kijken wat ik opgeef.