B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:22

Ik rijd maar 2/3 keer dat klopt. Maar ik longeer hem nog wel intensief 2 of 3 keer in de week. Bij mij staan de paarden aan huis, en onze bakbodem is niet goed meer dus ik kan alleen rijden op andere locaties. Dus ik moet altijd met de trailer weg.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:27

Ahh ok dan snap ik dat wel. Kun je niet iets aan je bak doen zodat je thuis ook fijn kunt rijden?
Ik heb ook jaren lang de winterperiode dagelijks met de trailer op pad gemoeten om fatsoenlijk te kunnen rijden. Moet ik eerlijk zeggen dat ik nu wel heel blij ben dat dat niet meer hoeft. Scheelt zoveel tijd en energie!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:31

Ah dan snap ik hem ook inderdaad. Ik start M dressuur en merk dat ik ook wel minimaal 3x per week dressuur moet rijden om dit een beetje bij te houden zeg maar.

Heen en weer met trailer kost inderdaad veel tijd, ik rijd mijn dressuur les iedere week op andere locatie en kost je gewoon je hele avond. :j

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:33

Dat heb ik ook minimaal nodig hoor steffi. Anders kan ik beter thuis blijven :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:34

Ik heb gisteren weer een klein stukje angst overwonnen door balkjes te galoperen.
De eerste 10 minuten had ze nodig om weer een beetje te ontdooien en kwam ze niet in de buurt van de balken(ze is er bang voor). Maar toen eenmaal het ijs brak kreeg ze er nog plezier in ook en ging de kop erop :D

Voor ons is dit al heel wat. Ik ben mij ervan bewust dat ze tussen de twee balken behoorlijk sterk word en ook in de verkeerde galop landt maar dit komt allemaal wel als we meer vertrouwen hebben :)
Ga vanaf volgende week ook wekelijks springles volgen en wellicht einde deze zomer wat crosslesjes pakken voor het vertrouwen.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:49

Wat een leukerd steffi! Al moet ik wel zeggen dat ik zelf een enorme schimmelfan ben :P

@nikkietjuh, er kan wel iets aan gedaan worden maar helaas kunnen we dat nu niet veroorloven. Wij hebben onze bak destijds om laten draaien en er wit zand overheen laten storten. Dus hij is vrijwel altijd te zwaar of het staat vol plassen. Met de auto slepen gaat niet doordat het zand te zwaar is, en een tractor is niet te betalen. En een achterberg bodem met drainage is ook mega duur.. Dus als ik thuis rijd is het op het gras, maar merk dat ik dan toch heel anders rijd.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:08

Ik meld me dan voorzichtig ook maar :o

Ik ben Elise, word volgende week 24, en ik rij nu 2.5 jaar een nu 7 jarige ruin van Krack C.
Voornamelijk dressuur dus, maar stiekem vind ik springen en cross veel leuker :Y)
We hebben al wat oefencrossjes gereden, en ik heb in juni ons B SGW debuut gepland!

We springen nu pacoursjes 70 cm ongeveer, en het doel is om van de zomer BB te gaan springen en dan hopelijk dit jaar ook nog B springen. Qua springen hebben we van ver moeten komen (paard vond het enorm spannend om zelfs maar over een balk op de grond heen te gaan, op het begin) maar nu na jaren van lessen begint het eindelijk ergens op te lijken!

Ik lees dus graag mee om jullie ervaringen mee te krijgen en daar wat van te leren! *\o/*

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:03

nikkietjuh schreef:
Spannend saraviavia. Hopelijk gaat het goed.

majken en paljaslaura, moet ik dat dan zien als dat jullie maar 2 a 3x in de week rijden?
Ik start ook nog dressuur wedstrijden dus daar zou ik sowieso niet mee weg komen, voor het Z moeten we toch wel een beetje oefenen :+

Nee haha. Minimaal 1x bos en derest vul ik in met gewoon dingen in de bak doen :P Ze worden ongeveer 4/5 keer in de week gereden.

Welkom!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:27

Ging super goed!! Eerste hindernis paar weigeringen en dan vind ik het nog wel engig, omdat ik weet dat er dan een hele hoge ongecontroleerde sprong gaat volgen. Dat resulteerde in een paar keer op de hals, beugel verloren en cap voor de ogen. Ben er op blijven zitten en de andere 2 hindernissen sprong hij meteen voor de eerste keer. Ook zijn eerste lijntje gesprongen met 2 hindernisjes achter elkaar. Voelde echt super fijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Instructeur was ook enthousiast. Paard denkt goed mee naar de sprong en werd duidelijk enthousiast door het springen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:38

Wat fijn dat het zo goed ging en dat ziet er goed uit hoor! :D Oefening baart kunst :D

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:03

De schimmel rijdt de eigenaar okk nog gewoon op maar die rijd ik normaal 2 a 3 keer per week en 1x per 2 weken springles en dan nog n keer met n galopbalk of buitenrit ertussen door.
Leuk hoe dat varieert bij iedereen :)

Oh wat fijn Saraviavia!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:21

Super Saraviavia!! Netjes hoor! Lekker wat kilometers maken en dan komt het helemaal goed! Leuk paardje!

Ik heb vandaag weer getraind en het ging zoooo fijn!! Dressuur ging goed en springen ging nog beter :D heb op L hoogte gesprongen en pony deed het allemaal zo makkelijk!! Zin in de wedstrijd zaterdag, alleen ben wel een beetje bang omdat t op gras is :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:00

Wat Fijn LarissaJulia! En gefeliciteerd met je verjaardag :D

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:03

elisa welkom. Leuk dat je ook gaat crossen :D
saraviavia Tof dat het goed ging! Betekent dit nu dan ook dat je een nieuw paard hebt?
Larissa ook weer lekker getrained.

Bij ons komt over 2 weken de osteopaat terug tot die tijd mogen we even niet springen. Hopelijk daarna weer lekker aan de gang.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:30

Ik meld me hier toch ook maar even..! Geen idee of er ooit een springdebuut gaat komen... Maar we zijn momenteel wel erg leuk bezig met springen. Ik heb een 7 jarige KWPN ruin, echt een dressuurknol met zijn Vivaldi x Gribaldi afstamming. Ik heb hem nu bijna anderhalfjaar en hij had nog nooit een hindernis gezien toen ik voor het eerst aan het springen ging, en ook mijn vertrouwen in springen was weg na een val van manegepaard in 2015 met springen met enkeloperatie tot gevolg. Met hem vanaf 0 kunnen gaan opbouwen, en man, wat gaan we dat springen toch onwijs leuk vinden! Hij is echt totaal niet handig, gaat vaker door de hindernis dan erover, maar hij vindt het echt leuk om te doen. Tegenwoordig hebben we sowieso eens in de 2 weken springles en volgende week zaterdag gaan we zowaar een kleine crosstraining meedoen. Hij heeft nog nooit horizontale bomen gezien, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.. Maar wie weet rijden we ooit een keer een BB parcourtje! Als je ziet hoe we zijn begonnen, zijn we nu echt al onwijs vooruit gegaan :)

Dit was februari 2016, de tweede keer dat hij een hindernis sprong:
Afbeelding

En dit was april dit jaar, toch wel een beetje trots op de vooruitgang!:
Afbeelding
Afbeelding

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:24

nikkietjuh schreef:
elisa welkom. Leuk dat je ook gaat crossen :D
saraviavia Tof dat het goed ging! Betekent dit nu dan ook dat je een nieuw paard hebt?
Larissa ook weer lekker getrained.

Bij ons komt over 2 weken de osteopaat terug tot die tijd mogen we even niet springen. Hopelijk daarna weer lekker aan de gang.

Uhmmmmm.... Die kans zit er in :j We zijn nog even in overleg thuis. En als we besluiten het te doen moet hij nog opnieuw goedgekeurd worden! :)
Hopelijk kun je daarna inderdaad weer springen, is altijd zo jammer als je eruit ligt!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:52

Ik heb zekerheid dat ik door kan met dit paard! Gisteravond zeiden mijn ouders dat ze een verrassing hadden. Ze hadden het paard gekocht. Nu kan ik met een gerust hart verder trainen <3
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:02

Gefeliciteerd!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:12

gefeliciteerd :D Veel plezier samen!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 12:33

Gaat snel hier houdt het niet eens bij haha :D

Gefeliciteerd met je eigen paard Saraviavia!

Welkom alle nieuwelingen!

Qua trainen ik spring echt maar heel weinig op het moment. Eerder had ik iedere week clubles op de vereniging, maar op het moment staat dit even op een laag pitje. Nu ben ik vaak alleen op stal en moet ik er anders elke keer af om de hindernis ophoog te zetten of aan te passen. Dus denk dat wij hooguit om de week een keer een sprong meenemen op het moment. Voor de rest dressuren we veel. Maar dat mag ook wel omdat we ook veel dressuur starten.

Dus de 18e juni hebben we eerst eens even weer een BB parcours en dan 1 Juli BB en B even inkomen weer.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:42

Oh wat gaaf Saraviavia..!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Veel geluk ermee!!

Ben trouwens gisteren naar de sportmasseur geweest, omdat ik steeds meer last kreeg van mijn nek.
Zij vertelde dat mijn nek, schouders en rug links vast zaten en heeft alles een ontspannende massage gegeven omdat ze natuurlijk niet wist of er echt schade zou zijn.
Zit nog wel aan de pijnstillers, maar er lijkt nu wel verbetering in te zitten!!! _/-\o_

Iemand trouwens nog op zoek naar een springzadeltje?
Ik ga een andere halen (wat platter), dus die van mij is te koop.. :D
Is een Stubben Juventus (17 inch dus) met medium boom.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:31

SaraViavia, wat een leuke verassing! Gefeliciteerd!
Casarell, fijn dat er verbetering in zit, hoelang moet je nog pijnstillers nemen?

Ik kan het hier bijna niet bijhouden :')

Gisteren zou ik springles hebben, maar er waren te weinig deelnemers dus hebben we maar dressuurtraining gedaan. Heel de week fanatiek gereden dus vanavond lekker een rustig strandritje.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:35

Ik ga na mijn examens echt harder moeten beginnen trainen haha. Heb een dikkertje op de weide nu :+

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:18

Haha die van mij is niet dik te krijgen gelukkig _/-\o_

Wij hebben gister ook weer springles gehad, ik merk dat mijn zit en balans al veel beter is dus daar ben ik super blij mee! Tijdens het rijden was wel mijn rits geknapt van mijn rijlaars. Niet zo handig, maar we zijn door gereden. Morgen komen toch mijn nieuwe laarzen :D

Btw ligt het aan mij of ben ik belachelijk veel geld kwijt aan een startkaart+lidmaatschap knhs + vereniging. Ben al 200 euro kwijt en dan heb ik het goedkoopste uitgekozen, en dan ben ik nog niet eens gestart #) Had ik maar een geldboom..

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:30

Ja hier is het gewoon rot dat het meisje waar ik sta totaal geen verstand heeft van voeding voor een jong paard :+. Mijne zou net arm hooi moeten hebben maar haar oudje moet rijker hooi. Dan hele dag op jong, vers gras...

Piste ligt heel zwaar en is vrij klein dus trainen is ook moeilijk helaas. Vanaf juni 2x per week extern gaan rijden en hopelijk gaat het er dan snel af :)

Ik rijd in België en heb een internationale licentie, 500 euro... En dan nog elke week inschrijvingsgeld. Auw :(