Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:34

Heb mijn paard sinds eind maart 2016 en doe sinds eind mei 2016 wedstrijden.
Zijn nu L springen en L2 dressuur

Mijn doelen:
M springen starten + wp
M2 startg. en misschien zelfs starten
L SGW startg.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:35

Wat een goede doelen allemaal. Heel veel succes!

Ik heb me voorgenomen dit jaar groot te dromen. Ik maak zondag mijn debuut in het Inter 1 met mijn 22-jarige paard. Mijn doel is om dit jaar een keer Grandprix te rijden.
Is het haalbaar? Geen idee. Maar als je niet droomt kom je er sowieso niet :Y)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:36

Oke dan is dat super!
De een zegt namelijk van wel en de ander weer niet. Ik heb ook een jong paard ja en eentje die helaas af en toe een flinke schroef los heeft dus dit is wel handig.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:45

Toch ook maar mijn doelen hier delen.
Ik heb een net 9 jarige merrie die door een rijtechnisch probleempje en een blessure vanaf oktober niet meer op wedstrijd is geweest. Gaat nu gelukkig weer de goede kant op. Mijn doel met haar is om haar weer goed voor elkaar te hebben en bevestigd op wedstrijd te kunnen. Ik wil haar eind februari/ maart weer meenemen misschien nog een keertje M2 en anders Z1. Dan dit jaar gewoon in het Z1 blijven rijden en de scores steeds hoger proberen te krijgen. Ik wil weer de kampioenschappen met haar rijden en als het wat betreft school, werk en trainingsniveau uitkomt wil ik haar meenemen naar bijvoorbeeld de almelose ruiterdagen, omdat een meerdaags concours mij erg leuk lijkt.Ben benieuwd hoe ze het dan doet. Verder wil ik de net 5 jarige die ik rijdt uitbrengen in het B en ontspannen kunnen rondsturen. Dat lukt nu nog niet zo goed. hij heeft talent voor dressuur maar kan het door alle spanning niet laten zien. Ook met hem wil ik kampioenschappen rijden en aan het eind van het jaar l2 startgerechtigd of gestart zijn.

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:00

Wat een leuk toppic!
Ik meld mij ook even, mijn doel is om eind dit jaar 1 keer M te zijn gestart. Ik ga morgen voor het eerst B starten. Ook wil ik iniedergeval één foutloos bb spring wedstrijd kunnen rijden :)
Paard is absoluut geen spring talent en wel een dressuur talent, vandaar het verschil in doelen haha.
Het liefst wil ik dit jaar ook mee gaan doen aan de slectie wedstrijden en dan natuurlijk geselecteerd worden voor de kampioenschappen. Maar dat is extra en niet een echt doel.
Eerst maar eens morgen kijken hoe het gaat :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:10

Mijn startkaart is in 2016 helaas ongebruikt gebleven. Ik 3 mnd uit de running en paard meerdere blessures opgelopen in de paddock en dat soort (niet leuke) grapjes. We verhuizen volgende week van stal, ik mag hem weer rustig onder de man gaan opbouwen, dus leuke vooruitzichten.

Doel 2017: Eindelijk weer kunnen lessen, starten in het M1 en klaarstomen voor het Z. Daarnaast mag hij B of L starten met mijn dochter.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:16

Wedstrijddoel voor 2017: herhaling van 2016... Paard gezond houden zodat we richting L2 kunnen.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:18

Ik ben September 2016 weer begonnen met wedstrijden na een stop van bijna 2 jaar. We hadden toen teveel spanning en het lukte toen gewoon niet. In 4 wedstrijden (we moesten nog 8 winstpunten) zijn we nu de B door en mogen we het nieuwe jaar beginnen in het L1. Over 2 weken is ons debuut. Ik hoop eind van het jaar in het L2 te zitten.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:34

Maandag word mijn pony gemeten en dan zaterdag ons dressuurdebuut heb er helemaal zin in.

Zie mooie en leuke doelen voorbij komen!

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:36

Theeglas schreef:
Wat een goede doelen allemaal. Heel veel succes!

Ik heb me voorgenomen dit jaar groot te dromen. Ik maak zondag mijn debuut in het Inter 1 met mijn 22-jarige paard. Mijn doel is om dit jaar een keer Grandprix te rijden.
Is het haalbaar? Geen idee. Maar als je niet droomt kom je er sowieso niet :Y)

Theeglas ik ga je volgen! Lijkt me zo tof. Mijn droom is oom ooit Prix st. George te mogen rijden :-) Hoop dat ik dat met mijn eigen paardje (11jr) kan gaan behalen. Maar je bent nu al een inspiratie :-D en ik hoop oprecht dat het je gaat lukken!

shet_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:40

ik ben nog lang niet bij de wedstrijden, maar mijn doel is wel om mijn pony de lange lijnen aan te leren. op het moment is hij met een paar maanden 2 dus begin met een beetje erachter lopen met twee lijnen aan het halster klein beetje sturen en comando's, keertje het bitje in binnenkort en hoofdstel om en af doen. ook natuurlijk veel buiten wandelen om hem te laten wennen aan geluiden en verkeers mak te worden ( het is trouwens een shet ruin rond de meter en hij gaat voor de kar)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:42

Wat leuk IpyljaNL! Gewoon blijven proberen. Mijn paard had 10 jaar geleden Z2 gelopen toen ik hem vorig jaar bij toeval op mijn pad kreeg. Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en we zijn binnen een jaar van het Z1 t/m de Prix gereden. Zo zie je maar, als je paard gezond is dan is hij nooit te oud om te leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:50

Vooral een fijn blessure vrij jaar.

Ik ga lekker een jaartje Z1 rijden. Ben afgelopen jaar weinig gestart.
Momenteel loopt ie altijd bovenaan met scores veelal boven de 65%.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:04

Mijn wedstrijddoel van 2017 is aan het eind van het jaar M2 kunnen starten.
Zijn nu L2+7. Volgend weekend staat de eerste op de planning.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:39

Fijn om te horen dat jullie zomaar op wedstrijd kunnen gaan! Voor mij is dit ook altijd vanzelfsprekend geweest om gewoo te kunnen gaan, tot nu haha :P

Hoop dat ik Lex over een aantal maandjes ook zo kan opladen en kan gaan! Eerst maar weer eens braaf zijn met rijden :')

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:00

Leuk topic! Leuk om iedereen zn doelen te lezen!

Ik ben met Grace nu L2+3, begin november voor het laatst gestart, ivm drukte niet veel wedstrijden kunnen rijden en het trainen staat ook op een laag pitje. Ik hoop in juni/juli M1 te kunnen starten en aan het eind van het jaar genoeg winstpunten te hebben voor de M2.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 17:21

DiscoDipp schreef:
Fijn om te horen dat jullie zomaar op wedstrijd kunnen gaan! Voor mij is dit ook altijd vanzelfsprekend geweest om gewoo te kunnen gaan, tot nu haha :P

Hoop dat ik Lex over een aantal maandjes ook zo kan opladen en kan gaan! Eerst maar weer eens braaf zijn met rijden :')

Trailerlaadproblemen? Die van mij was in het begin NIET te laden... vreselijk...
Nu kan ik hem goddank al bijna 2 jaar alleen laden. *\o/*

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:36

Janine1990 schreef:
DiscoDipp schreef:

Trailerlaadproblemen? Die van mij was in het begin NIET te laden... vreselijk...
Nu kan ik hem goddank al bijna 2 jaar alleen laden. *\o/*

Hahaha! Nee wás het maar een trailerlaadprobleem. Meneer heeft enorme terug vallen (bokken, wegrennen etc) als er iets verandert dus hij moet nu weer eerst braaf worden met rijden na het vuurwerk en zijn scheerbeurt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 17:57

Ooooh das lastiger inderdaad... :\ Succes dan zeg!

ChuntGrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:45

Vorig jaar heb ik met mijn verzorghaflinger onze eerste onderlinge wedstrijd gereden samen en we zijn dit jaar van plan om een startpas aan te vragen, wellicht dat we de eerste keer voor een dagpas gaan om te kijken of dit wel echt bij ons past.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:57

Ik meld mij hier ook !

Mijn doel voor 2017 is om rond september lekker wedstrijdjes te gaan rijden met mijn nieuwe paard die ik nu een maandje heb en net zadelmak is. Dus weer lekker vanaf 0 beginnen met een nieuw paard

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:18

Ik heb in oktober 2015 een nieuw paard gekocht, in het voorjaar van 2016 ben ik 2x L2 en 2x M1 gestart, mijn dochter rijdt hem ook, we zijn gelijk begonnen met wedstrijden. Omdat ik geen winstpunten nodig heb om te promoveren rijdt mijn dochter hem de winter door, ze start in de B en mag bijna L1 starten, ze zit ook in een talententeam.
Uiteraard rij ik hem wel een paar keer in de week.

Mijn doel is om in April Z1 te starten.
En ik wil heel graag ook een oefencross met hem rijden, dat is een grote uitdaging :)

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:21

Leuk!

Ik heb al bijna 5 jaar mijn lieve Haffie Misty maar na heel veel momenten te hebben gehad dat ik haar wilde opgeven heb ik eindelijk weer mijn liefde voor paarden terug en drive om heel goed mijn best te doen met rijden en er voor te gaan, en ga dit jaar eindelijk officiële KNHS wedstrijden starten *\o/*
Me is veryyy excited, voor nu is het doel om voor het einde van 2017 de B door te zijn.

Dit jaar gaan we ook mijn tweede paard zoeken, als gezelschap voor Misty, en dat wordt waarschijnlijk een paard die op een mooie leeftijd is. Dus zou het kunnen dat ik daar ook nog mee ga starten in de dressuur.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:34

Ik wil heel graag met mijn Kiwi dit jaar lessen gaan nemen, en de droom bestaat om dit jaar ook t starten ;)
We gaan kijken of dat lukt, haha

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:53

Stap 1: Aanstaande zondag mijn eerste 2 BB proefjes overleven. :')

Ik hoop dit jaar de B dressuur in mijn broekzak te kunnen stoppen.