Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Loraine1985 schreef:
Prachtig!Ayasha schreef:Paarden zien niet zo heel goed op de grond in de dressuurhouding toch, is het niet zo dat zij zeker harde schaduwen soms gewoon niet kunnen "thuis" wijzen en dan van het ergste uit gaan instinctief.
Die Dombo hier kan op zijn "nerveuze dagen" ook wel eens van zijn eigen schaduw schrikken en ik heb ooit een springpaard gereden dat in vlakke zon niet over het parcours te krijgen was.... Enfin, wel, maar die sprong steeds ook over de schaduwen (en belande dan met wat pech midden in de hindernis of maakte een belachelijk grote sprong)

En op weide heb ik hem ook wel eens een luchtsprong zien maken toen zijn oog op zijn eigen schaduw viel...
En... Nog veel erger... De schaduw van zijn weide genoot!!
Ayasha schreef:Ik neem het hem ook niet kwalijk maar ik zucht soms wel eens als hij zo'n dag heeft.
Zijn spiegelbeeld in ramen of spiegels kan ie ook van schrikken overigens.En op weide heb ik hem ook wel eens een luchtsprong zien maken toen zijn oog op zijn eigen schaduw viel...
En... Nog veel erger... De schaduw van zijn weide genoot!!
Dan snapt hij ze niet. Maar hij schiet niet weg, moet gewoon even kijken. En dan loopt hij er zonder twijfel langs.
Moeten we vooral op blijven oefenen
) 

Riel schreef:De enige reden waarom je slechte punten hebt, is omdat je uw paard niet goed rond kon sturen (onder de omstandigheden van de wedstrijd).
safina schreef:Ook vaak gehoord
- ach ja, mevrouw van Puffelen weer. Die heeft een hekel aan me/aan mijn paard.
- meneer Jansen zit altijd laag met de punten.
... En dan allebei de uitspraken steevast gevolgd met "ik ga echt nooit meer starten bij hem/haar!"
Mijn eigen ergste excuus ooit: jury deed de ruitenwissers aan.
. Blijf dan ook lekker bij andere mensen uit de buurt als jou paard liever een kungfu vechter is.
.miss_lizje schreef:In de losrijbaan waar we met 4 man in reden waarvan 1 op een zeer jong meppend paard "ja uit mijn buurt blijven, deze slaat". Okee prima, ga ik lekker aan de andere kant van de bak rijden. Ik doe daar niet moeilijk over. Kom dat mens continu mijn richting op gereden met de woorden "aan de kant, aan de kant".. Blijf dan ook lekker bij andere mensen uit de buurt als jou paard liever een kungfu vechter is.
En 1x bleef ik achter de deurpost van de bakingang hangen. Paard ging zonder mij de rijbaan in en ik had flinke koppijn.
Maar 9 van de 10 keer lag ik er zelf helemaal dubbel om, dus konden mij de eventueel lage punten ook niks schelen. Schouders ophalen en volgende keer beter (maarja, ben misschien een te nonchalante ruiter voor).
Ess_Ramona schreef:Als een paard slaat zou ik hem juist proberen weg te houden bij andere paarden. Maar zo ben ik.
Kijk, kan gebeuren dat het een keertje zo loopt,maar ga het niet opzoeken als je paard niet zo lief is.
Dat is overigens heel erg goed afgelopen omdat het net langs een slagader is gegaan. Maar jeetje...

Beestje was 4....
nou vind ik dat niet zo'n probleem maar er zijn mensen voor omgedraaid en terug naar huis gegaan
verder het jonge paarden.... Ben gewoon B gaan starten en geen HC, dat vind ik zo'n onzin. Dat ik af en toe op een Kopland paard zit en geen stuur heb, erg vervelend voor zowel mij als voor een ander, kan er op dat moment weinig aan doen. Doe het niet expres
slaan doet ie ook wel eens als hij heet is en er komt er een te dicht bij daarom zorg ik er voor dat ik bij anderen uit de buurt blijft en als ik merk dat ren ander te dichtbij komt en ze wil gaan uithalen dan zeg ik even tegen diegene dat hij uit kan halen.

Janine1990 schreef:smurvaas schreef:Maar dan moet er niet staan dit paard kan meer, dan moet er staan sneller niet ruimer of moet meer of wat anders, maar niet dit paard kan meer, dat kwam heel raar over.
Huh? Hoezo?
Niet moet toch? Jury laat de schrijver gewoon opschrijven wat hij/zij vindt. Kennelijk vond de jury dit.
Het ging er echter niet om dat het paard meer passen kon maken, maar grotere passen waarschijnlijk. Oftewel, de uitvoering zou waarschijnlijk beter kunnen.
Snap niet wat er mis is met die opmerking.Maar waarom heb je het toen niet aan de jury gevraagd? Het leverde kennelijk wel frustraties op. Zonde, zeker als een jurylid het juist goed bedoeld