Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

Re: Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:25

waren er maar serieuze ruiters maar hier in de buurt!!
vaak mensen op de plaats gehad maar totaal niks aan gehad helaas en veel problemen gehad...

terwijl bij ons veel mogelijk is, wedstrijden, en zelfs vervoer naar wedstrijden, alleen maar af en toe een stal mesten.
Zelfs een keer een paard voor iemand aangeschaft omdat ze met haar vriendin hier reed zodat ze samen konden rijden en dan nog vertellen hoe het hier wel of niet moet :n en maanden niet komen en dan opeens weer wel.
En zelfs iemand geweest die zeer dronken op het paard naar wedstrijd ging |o

Daarom heb ik het hier opgegeven voor nog een leuke meerij maatje te vinden

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:28

dynara schreef:
waren er maar serieuze ruiters maar hier in de buurt!!
vaak mensen op de plaats gehad maar totaal niks aan gehad helaas en veel problemen gehad...

terwijl bij ons veel mogelijk is, wedstrijden, en zelfs vervoer naar wedstrijden, alleen maar af en toe een stal mesten.
Zelfs een keer een paard voor iemand aangeschaft omdat ze met haar vriendin hier reed zodat ze samen konden rijden en dan nog vertellen hoe het hier wel of niet moet :n en maanden niet komen en dan opeens weer wel.
En zelfs iemand geweest die zeer dronken op het paard naar wedstrijd ging |o

Daarom heb ik het hier opgegeven voor nog een leuke meerij maatje te vinden

omygod dat klinkt als een droom! En jeetje wat een pech heb je gehad, hopelijk denk je niet dat alle bijrijders zo zijn nu, maar kan me voorstellen dat je vertrouwen een flinke deuk heeft opgelopen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 14:29

Zo jeetje Dynara, da's echt niet normaal! :oo

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:33

ja helaas, er zijn er zeker al 7 mensen die het verpest hebben... van manege ruiter tot wedstrijd ruiter.
misschien ooit in de toekomst :o dat ik een fanatiek iemand vind.

terwijl hier bijna alles mogelijk is zolang het maar verantwoord blijft :j

@felicxa hoop dat je een geschikt paardje/ pony vind +:)+
(heb niet alles mee gelezen :o )

lolageen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:12

Een topic speciaal voor ruiters met wedstrijd ambities en eigenaren met een goed paard en weinig tijd, wat een top idee!! Ik heb helaas ook niet de mogelijkheid om een eigen paard te hebben. Altijd iedereens paarden bijgereden maar nooit echt uit kunnen brengen :( Hoop dat zo'n topic een hoop mensen zou kunnen helpen hun droom waar te maken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:55

Heeft iemand al een mod gepb't of zal ik dat doen? :)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:19

Resistance schreef:
Heeft iemand al een mod gepb't of zal ik dat doen? :)

Voor zover ik weet heeft nog niemand gepb't, dus als jij dat zou willen doen zou dat super zijn! zo'n topic lijkt mij heel handig :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:23

Ik heb eind vorig jaar een paard gekocht om mijn wedstrijd ambities werkelijkheid mee gaan maken, helaas is dit paard vorige week afgekeurd. Helaas zat in dit paard toch wel mijn centjes, heb nu een een stevige auto, een knappe trailer, alleen geen paard... Heb nog wel een tweejarige maar dat gaat nog een tijd duren.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:19

Dst is wel heel zuur.. :(
Kun/wil je er wel nog iets mee, of os t (cru gezegd) einde verhaal?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 04:47

Das idd wel heel zuur... :(

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 06:31

Ze is afgelopen maandag al weggegaan naar vrienden, die gaan haar gebruiken als fokmerrie. Als rijpaard niet meer geschikt. Voor mij verdrietig maar voor het paard een mooie oplossing
Laatst bijgewerkt door paardjes123 op 08-04-16 06:46, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 06:42

Ts geen rijbewijs hebben is denk ik ook een nadeel om jouw droom te realiseren, hier zou ik ook mee bezig gaan.

Nu is je "zoekgebied" veel kleiner dan wanneer je zelf met een auto op stap kan en BE zou nog mooier zijn aangezien veel menwedstrijden meestal niet naast de deur liggen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 07:17

Ik ben 14, ik mag helemaal nog niet autorijden dus ik kan ook geen rijbewijs gaan halen. :)

Wauw paardjes, dat is inderdaad heel erg zuur..

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:26

Heeft iemand inmiddels al een mod gepb't?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 16:31

Ik niet in ieder geval. Wil jij anders PB'en?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:40

Ja hoor :)
Edit; Inmiddels heb ik een PB gestuurd.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:30

Ik heb een reactie gekregen op mijn Pb, over het algemeen is het de bedoeling dat dit soort dingen via de markt geregeld worden, maar ze gaan toch even overleggen :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:10

Waarom dan wel een topic voor koetsiers en grooms? :/

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:25

Dat vroeg ik me ook af :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:37

Een koppeltopic van ruiters en grooms mag vast ook wel.... ;)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:47

Maar is het eigenlijk niet veel makkelijker om te zoeken naar ruiters/eigenaren op de boktmarkt? Een topic moet je helemaal doorlezen, op de markt kun je gewoon op afstand selecteren. Ik kijk best regelmatig eens wat er aangeboden wordt in mijn omgeving (zowel paarden, ruiters maar zeker ook spullen) en dan zie ik in één oogopslag wat er nieuw is. Een topic zou ik dan weer niet telkens bijlezen omdat het merendeel toch niet relevant (te ver weg) is. Het zou ook jammer zijn als mensen dan juist kansen mislopen omdat ze denken dat een advertentie niet nodig is.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:05

Ik vind een topic dan toch handiger, als je bij de bokt markt kijkt onder de bijrijders/verzorgers rubriek krijg je een lijst met iedereen die zich aanbied, alle ruiters en alle paarden, die lijst staat dus ook vol met recreatieruiters/paarden etc. In zo'n topic zou je een duidelijk overzicht hebben met alleen ruiters die wedstrijdgericht willen rijden en paarden die daar geschikt voor zijn, dat lijkt mij veel overzichtelijker. Ook zou je in zo'n topic gewoon een duidelijk lijstje kunnen maken met wat je zoekt en wat je aanbied, dat is voor mij een stuk makkelijker dan allerlei advertenties doorlezen om te kijken of het bij me zou passen. Dan heb je alles op een rijtje, als iemand echt een springruiter zoekt kan ik dat meteen zien en weet ik meteen dat dat niet bij mij past, dan hoef ik dus ook niet te reageren om te vragen om meer informatie. Natuurlijk spreek ik voor mijzelf, maar dit lijkt mij vele malen handiger. :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:23

Oh zou dit zo graag willen.. Uberhaupt weer terug in de paardenwereld. Zoveel ambitie, ook zoveel motivatie dat menig penny meisje er niks bij is :') Heb alleen het besef dat studie "even" de volgende 3,5 jaar belangrijker is. En heb straks ook een bijbaan ( :D ) dan hou ik helemaal geen tijd meer over helaas..
Weet ergens ook wel, studie is belangrijk enzo maar ik vraag me af, als ik wel voor de keuze van studie echt in de wedstrijdwereld was gerold (zelf geen geld ervoor), had ik dan ook gestudeerd? Of had ik dan een tussenjaar genomen?

Op het moment zou ik heel heel blij zijn als ik mocht bijrijden met iemand en zelf af en toe een wedstrijdje mag meepakken, is niet realistisch voor mij om nu vol in de wedstrijdwereld te duiken hoe graag ik dat ook zou willen. Heb op dit moment meer baat aan iemand die zijn paard met me wil delen dan dat ik het paard helemaal voor mij alleen heb, maar ja dan kom je al snel op recreatief (al heb ik daar ook geen probleem mee hoor!).

Hoe zit het bij jullie trouwens met ervaring? Probleem met mij is ook nog eens dat ik nog 0,0 ervaring heb met de wedstrijdwereld. Ik heb 2x een onderlinge springwedstrijd mee gedaan en daar houdt het op. Ook qua les nooit op een manege gezeten maar altijd op een prive stal, en dus niet verder dan een B proefje kom.. Zelfde geld voor springen, heb nog zoveel te leren..

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:31

Ik startte mn eigen paard. Vanwege een blessure kan ik haar niet starten en ga ik binnenkort een paard op stage/werk starten.

Zij heeft een trailer, beide een auto en kosten goed over hebben.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:50

Desiree_2001 schreef:
Ik denk dat ik binnenkort eens even ga kijken bij een wedstrijd, en dan een beetje sociaal doen, rondlopen en hier en daar een praatje maken en een beetje helpen, wie weet wordt het wel wat.
Mocht iemand nog een paard/pony hebben staan bij mij in de omgeving (rondom Rotterdam) en een wedstrijdruiter zoeken, dan houd ik me zeker aanbevolen :)

Zo jammer dat je net aan de voor mij verkeerde kant van Rotterdam woont.
Zou je zo als bijrijder willen.