Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CM_ schreef:Fijn dat de paardensport niet meer verplicht is, maar als wraak gaat alles dus maar omhoog...
En ik verwacht ook een prijsstijging van de wedstrijden,neem aan dat de verenigingen ook meer moeten gaan betalen aan de knhs ....
Zo jammer die monopolie positie van hun ...
CM_ schreef:Fijn dat de paardensport niet meer verplicht is, maar als wraak gaat alles dus maar omhoog...
En ik verwacht ook een prijsstijging van de wedstrijden,neem aan dat de verenigingen ook meer moeten gaan betalen aan de knhs ....
Zo jammer die monopolie positie van hun ...
Citaat:•Nieuw is dat gezinnen een gezinslidmaatschap kunnen afsluiten voor € 60,- per jaar. Alle gezinsleden die op hetzelfde woonadres wonen, kunnen hier gebruik van maken.
ambre schreef:Ik moet voor de endurance ook nog een x apart lid worden vd vereniging.
Vind het ook allemaal een berg geld.
Maar waarom worden niet alle startpassen even duur?
Ik rij ook alleen dressuur met meerdere paarden.Waarom mag een menner dan ineens op de startpas diverse paarden starten?
Dat ik mijn pas kan gebruiken voor springen etc lijkt me niet belangrijk.
Dan geven ze daar de menners ook maar toestemming voor.
De enige vooruitgang is het 12 mnd geldig zijn vd kaart.
Vraag je hem in juli aan dan ben je nu iig goedkoper uit dan voorgaande jaren.
Wel ff in de gaten houden wanneer je welk paard hebt aangemeld,voor je het weet zit je er weer een jaar aan vast!
xxCYNNxx schreef:ambre schreef:Ik moet voor de endurance ook nog een x apart lid worden vd vereniging.
Vind het ook allemaal een berg geld.
Maar waarom worden niet alle startpassen even duur?
Ik rij ook alleen dressuur met meerdere paarden.Waarom mag een menner dan ineens op de startpas diverse paarden starten?
Dat ik mijn pas kan gebruiken voor springen etc lijkt me niet belangrijk.
Dan geven ze daar de menners ook maar toestemming voor.
De enige vooruitgang is het 12 mnd geldig zijn vd kaart.
Vraag je hem in juli aan dan ben je nu iig goedkoper uit dan voorgaande jaren.
Wel ff in de gaten houden wanneer je welk paard hebt aangemeld,voor je het weet zit je er weer een jaar aan vast!
Zit dus ong met dezelfde situatie. Ben al lid van een rijvereniging, dus lid knhs ben ik al. Maar goed; wil juist endurance starten(officieel) dus komt er ook nog lidmaatschap endurance vereniging bij.
Nu kan ik natuurlijk de gewone rijvereniging opzeggen, maar ja; dan mag ik ook niet meer mee doen met de onderlinge wedstrijden in de winterperiode. En dat is toch ook wel weer een fijne afwisseling, dus wil die toch eigenlijk wel houden.
Scheelt gelukkig dan weer wel dat de startpas voor alleen endurance lang geen 108 euro is; gelukkig maar, aangezien startgeld voor endurance een flink stuk hoger is dan voor dressuur.
Gaat in elk geval straks in 2016 een flinke rib uit mn lijf worden.
SRY schreef:Een vraag: Hoe zit het met het registreren van je paard/pony voor de eerste keer dat je een startpas aanvraagt? In 2015 moest je daar voor betalen maar kan het bij 2016 niet vinden.... Of zit het bij 1e pas: Ruiter & Paard bij de prijs inbegrepen?
xxCYNNxx schreef:hahaha ja dat is ook wel weer zo; maakt endurance in verhouding dan weer goedkoper wat betreft startgeldZo had ik het nog niet eens bekeken, maar je hebt helemaal gelijk.
Moet over die winterwedstrijden nog ff stevig nadenken; heb nog tot 1 dec om de rijvereniging op te zeggen, mocht ik besluiten toch die onderlinge wedstrijden te laten liggen. Iets waar ik wel steeds meer voor voel; dressuurwereldje is niet bepaald mijn wereldje, dus echt missen zal ik ze ook niet.
Hmmm klinkt al aardig alsof ik verkocht ben eigenlijk
cobiie schreef:Sannn, dat de pony startgelden lager zijn is een verplichting vanuit de KNHS. Helaas geven zij hierin niet het juiste voorbeeld door richting de vereniging ook 2 tarieven te hanteren, de jury kost net zoveel of ze nu paarden of pony's jureren. De wedstrijdafdracht naar de knhs maakt geen verschil of je nu veel pony- of paardencombinaties hebt.
Uiteindelijk betalen nu de paardencombinaties het verschil wat je bij de ponyruiters te kort komt.