tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:42

Fijn dat de paardensport niet meer verplicht is, maar als wraak gaat alles dus maar omhoog...

En ik verwacht ook een prijsstijging van de wedstrijden,neem aan dat de verenigingen ook meer moeten gaan betalen aan de knhs ....

Zo jammer die monopolie positie van hun ...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:45

Nies_ schreef:
Dus dan heb je €20 + €108 + kosten vereniging en een app waar niemand op zit te wachten.

Die app waar niemand op zit te wachten? Voorbarige uitspraak. Ik ben blij met die app. Spreek niet voor anderen, maar zeg gewoon een app waar jij niet op zit te wachten.

Anoniem

Re: startpaskorting voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:46

Een app is tot daar.. maar niet voor je startpas ofzo :n , telefoon is niet mee op wedstrijd bij mij..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:48

nu vraag ik me af zowel mijn vriend als ik zijn lid van de knhs, worden we dan ook gezien als gezin en betalen we dan 60 euro ipv 20 p.p.?

Sparky10

CM_ schreef:
Fijn dat de paardensport niet meer verplicht is, maar als wraak gaat alles dus maar omhoog...

En ik verwacht ook een prijsstijging van de wedstrijden,neem aan dat de verenigingen ook meer moeten gaan betalen aan de knhs ....

dat dus!! ze doen het omdat ze het kunnen,
totaal geen concurrentie bah

Sparky10

_Dingetje_ schreef:
nu vraag ik me af zowel mijn vriend als ik zijn lid van de knhs, worden we dan ook gezien als gezin en betalen we dan 60 euro ipv 20 p.p.?

dan en je mooi genaaid, anders betaal je 20 pp en nu dan dus 60 ... ik zou het lekker apart houden

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:50

Ja maar we wonen op 1 adres en nu wordt mijn vriend dus ook gezien als 2e gezinslid

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:52

CM_ schreef:

Nee hoor, contributie voor verenigingen blijft gelijk, € 163. Ook de prijs voor een wedstrijd stijgt niet tot amper.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:52

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:58

ambre schreef:
Ik moet voor de endurance ook nog een x apart lid worden vd vereniging.
Vind het ook allemaal een berg geld.
Maar waarom worden niet alle startpassen even duur?
Ik rij ook alleen dressuur met meerdere paarden.Waarom mag een menner dan ineens op de startpas diverse paarden starten?
Dat ik mijn pas kan gebruiken voor springen etc lijkt me niet belangrijk.
Dan geven ze daar de menners ook maar toestemming voor.

De enige vooruitgang is het 12 mnd geldig zijn vd kaart.
Vraag je hem in juli aan dan ben je nu iig goedkoper uit dan voorgaande jaren.
Wel ff in de gaten houden wanneer je welk paard hebt aangemeld,voor je het weet zit je er weer een jaar aan vast!

Zit dus ong met dezelfde situatie. Ben al lid van een rijvereniging, dus lid knhs ben ik al. Maar goed; wil juist endurance starten(officieel) dus komt er ook nog lidmaatschap endurance vereniging bij.
Nu kan ik natuurlijk de gewone rijvereniging opzeggen, maar ja; dan mag ik ook niet meer mee doen met de onderlinge wedstrijden in de winterperiode. En dat is toch ook wel weer een fijne afwisseling, dus wil die toch eigenlijk wel houden.
Scheelt gelukkig dan weer wel dat de startpas voor alleen endurance lang geen 108 euro is; gelukkig maar, aangezien startgeld voor endurance een flink stuk hoger is dan voor dressuur.

Gaat in elk geval straks in 2016 een flinke rib uit mn lijf worden.

overigens zou het met die digitale startpas wel fijn zijn om een optie te hebben tot toch een fysieke pas. Heb geen internet op mn Phone en om nu voor die paar wedstrijden een internetabbo te moeten nemen.......Zonder extra kosten; verreken je maar met die riante prijsstijging.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 10-11-15 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:01

_Dingetje_ schreef:
Ja maar we wonen op 1 adres en nu wordt mijn vriend dus ook gezien als 2e gezinslid

Volgens mij mag je dat kiezen.

Mijn dochter en ik rijden allebei dus nu nog niet interessant maar straks met drie kinderen die willen starten al leuker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:03

Maar die situatie was altijd al zo, heeft niets te maken met deze tariefsveranderingen. Je betaalde maar 1 keer je KNHS lidmaatschap, en dat blijft gewoon zo.
Ik ben al jaren lid van 3 verenigingen om deze reden, moet dus ook voor 3 verenigingen contributie betalen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:03

xxCYNNxx schreef:
ambre schreef:
Ik moet voor de endurance ook nog een x apart lid worden vd vereniging.
Vind het ook allemaal een berg geld.
Maar waarom worden niet alle startpassen even duur?
Ik rij ook alleen dressuur met meerdere paarden.Waarom mag een menner dan ineens op de startpas diverse paarden starten?
Dat ik mijn pas kan gebruiken voor springen etc lijkt me niet belangrijk.
Dan geven ze daar de menners ook maar toestemming voor.

De enige vooruitgang is het 12 mnd geldig zijn vd kaart.
Vraag je hem in juli aan dan ben je nu iig goedkoper uit dan voorgaande jaren.
Wel ff in de gaten houden wanneer je welk paard hebt aangemeld,voor je het weet zit je er weer een jaar aan vast!

Zit dus ong met dezelfde situatie. Ben al lid van een rijvereniging, dus lid knhs ben ik al. Maar goed; wil juist endurance starten(officieel) dus komt er ook nog lidmaatschap endurance vereniging bij.
Nu kan ik natuurlijk de gewone rijvereniging opzeggen, maar ja; dan mag ik ook niet meer mee doen met de onderlinge wedstrijden in de winterperiode. En dat is toch ook wel weer een fijne afwisseling, dus wil die toch eigenlijk wel houden.
Scheelt gelukkig dan weer wel dat de startpas voor alleen endurance lang geen 108 euro is; gelukkig maar, aangezien startgeld voor endurance een flink stuk hoger is dan voor dressuur.

Gaat in elk geval straks in 2016 een flinke rib uit mn lijf worden.

klopt en het lidmaatschap voor de EV is 50 euro , en de wedstrijden per keer 30-35 euro ..
maar op het endurance forum werd dat dan wel weer goed terug gekoppeld, voor 7,50 start je hooguit 5 minuten en voor 30-35 ben je bij endurance de hele dag onder de pannen , en heb je de dierenartsen, ect :)

dressuur of andere tak hoeft van mij niet meer, de endurance is veel leuker goede sfeer en bovenal het paard zijn/haar gezondheid staat voorop ... geen geode hartslag,? beetje onregelmatigheid? wondjes ect ect is niet starten voor het behoud van je paard ideaal ik hou ervan !

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:09

hahaha ja dat is ook wel weer zo; maakt endurance in verhouding dan weer goedkoper wat betreft startgeld :D Zo had ik het nog niet eens bekeken, maar je hebt helemaal gelijk.

Moet over die winterwedstrijden nog ff stevig nadenken; heb nog tot 1 dec om de rijvereniging op te zeggen, mocht ik besluiten toch die onderlinge wedstrijden te laten liggen. Iets waar ik wel steeds meer voor voel; dressuurwereldje is niet bepaald mijn wereldje, dus echt missen zal ik ze ook niet.

Hmmm klinkt al aardig alsof ik verkocht ben eigenlijk :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:12

Wat gaat een endurance pas kosten, kan het niet vinden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:14

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:15

Als je het rekenvoorbeeld opent zou je dus als spr/dr ruiter met 1 paard startend jaarlijks 13 euro goedkoper uit zijn, volgens het rekenvoorbeeld?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:15

dit jaar, dat klopt, volgend jaar wordt die 45 euro zag ik in de tarievenlijst voor 2016

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:16

Een vraag: Hoe zit het met het registreren van je paard/pony voor de eerste keer dat je een startpas aanvraagt? In 2015 moest je daar voor betalen maar kan het bij 2016 niet vinden.... Of zit het bij 1e pas: Ruiter & Paard bij de prijs inbegrepen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:18

xxCYNNxx schreef:
dit jaar, dat klopt, volgend jaar wordt die 45 euro zag ik in de tarievenlijst voor 2016

Link die ik gaf was de lijst van 2016, staat toch echt 35 euro in. In de url staat wel 2015, maar als je er op klikt is het echt die van 2016. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:20

weird, had zelf gisteravond die van 2016 aangeklikt en daar stond toch echt 45 euro....of ik herinner het me verkeerd; heb het nu niet gecheckt namelijk.

edit; toch ff gecheckt; die 45 euro zijn voor internationale wedstrijden zie ik nu. Kan het tarief voor een pas voor nationale wedstrijden zo 1 2 3 niet vinden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:26

SRY schreef:
Een vraag: Hoe zit het met het registreren van je paard/pony voor de eerste keer dat je een startpas aanvraagt? In 2015 moest je daar voor betalen maar kan het bij 2016 niet vinden.... Of zit het bij 1e pas: Ruiter & Paard bij de prijs inbegrepen?

Als ik het goed begrijp is dit dus je voordeel omdat dat zoals ik het snap bij die 108 euro in zit.

Ik ga er wel op achteruit met deze nieuwe regeling en ga maar startpas afmelden van het paard van mijn zusje. Wou die af en toe nog blijven starten, maar dat gaan we toch maar niet doen dus.

Ik vind het alleen wel erg apart dat bij de pony's alles zo veel goedkoper kan. Goedkopere startpassen, goedkopere startgelden... Blijkbaar kan het dus wel goedkoper. Hier in de buurt heb je ook als de prijzen bekers zijn 10-12.00 euro aan startgeld en bij de pony's is dat 7 of 8 euro.

Daarnaast gok ik dat het alleen nog maar duurder gaat worden als ze startpassen zouden moeten gaan maken voor enkel dressuur bijvoorbeeld. Komt ook meer administratie en alles bij kijken.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 10-11-15 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:27

xxCYNNxx schreef:
hahaha ja dat is ook wel weer zo; maakt endurance in verhouding dan weer goedkoper wat betreft startgeld :D Zo had ik het nog niet eens bekeken, maar je hebt helemaal gelijk.

Moet over die winterwedstrijden nog ff stevig nadenken; heb nog tot 1 dec om de rijvereniging op te zeggen, mocht ik besluiten toch die onderlinge wedstrijden te laten liggen. Iets waar ik wel steeds meer voor voel; dressuurwereldje is niet bepaald mijn wereldje, dus echt missen zal ik ze ook niet.

Hmmm klinkt al aardig alsof ik verkocht ben eigenlijk :D

haha gezellig en heel goed leuk !! en ach winter winter, 27 maart hebben we weer de eerste endurance in epe :D

dressuur is ook totaal niet mijn ding, maar is voor ieder persoonlijk , ik vind dat de gezondheid van het paard voorop moet staan, en bij de endurance weet je zeker dat dat zo is, zuur als je gediskwalificeerd word of uitgesloten door een wondje of onregelmatigheidje, of slechte hartslag , maar je behoud wel je paard zijn gezondheid ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:31

Sannn, dat de pony startgelden lager zijn is een verplichting vanuit de KNHS. Helaas geven zij hierin niet het juiste voorbeeld door richting de vereniging ook 2 tarieven te hanteren, de jury kost net zoveel of ze nu paarden of pony's jureren. De wedstrijdafdracht naar de knhs maakt geen verschil of je nu veel pony- of paardencombinaties hebt.
Uiteindelijk betalen nu de paardencombinaties het verschil wat je bij de ponyruiters te kort komt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:39

cobiie schreef:
Sannn, dat de pony startgelden lager zijn is een verplichting vanuit de KNHS. Helaas geven zij hierin niet het juiste voorbeeld door richting de vereniging ook 2 tarieven te hanteren, de jury kost net zoveel of ze nu paarden of pony's jureren. De wedstrijdafdracht naar de knhs maakt geen verschil of je nu veel pony- of paardencombinaties hebt.
Uiteindelijk betalen nu de paardencombinaties het verschil wat je bij de ponyruiters te kort komt.

Voor zoiets was ik al bang voor idd..

Ik blijf het apart vinden dat je als vereniging/ organisatie de KNHS moet betalen om een wedstrijd te mogen organiseren. Waar is de KNHS zonder al deze verengingen of organisaties?