Urielle schreef:Sonja schreef:Ik snap dat nooit zo, die poetsende, wassende, vlechtende en opzadelende moeders...
Als je kind op voetbal had gewild, had je dan ook voor 'm uit gerend om de bal vast voor 'm voor het doel te rollen
Een bal leeft niet. Ik voel me verplicht naar het dier, niet naar mijn dochter (op dat vlak).
Behalve de plek van het tuig lijkt het me niet dat het dier het een hol uitmaakt of dat die onder de modder zit tijdens een proef en of hij wel of niet vlechtjes in zijn manen heeft. Lekker niet meer doen, want zo is het wel erg makkelijk, moeders doet het toch wel
helpen, prima (wat is er nu leuker dan samen de pony poetsen en vlechten?) Maar ik zou echt weigeren het te doen hoor. En dan zou mijn kind niet op wedstrijd gaan als ze niet eens even een borstel er over zou halen. Verder zou ik gewoon een mooie middenweg vinden voor wel het leuk houden en toch oefenen. Ik weet niet wat ''oefenen'' precies inhoudt, moet ze tot in den treure de proef oefenen of gewoon haar best doen tijdens de les en de losse oefeningen af en toe doen?

"" 

, proefje rijden (ouders stonden langs de kant te glimmen van trots, als ik met mijn pony een rijbaan of 4 meenam
tijdens een proefje) daarna cola en een Mars en de rest van de dag op het terrein aanwezig en met je pony spelen.