Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Laj1 schreef:Ik heb altijd een voorlezer,ookal ken ik de proeven uit mijn hoofd.
Ik ben altijd bang dat ik de proef vergeet zonder voorlezer,hoewel mijn voorlezer wel eens een halve proef vergat voor te lezen,hij hield op met lezen deed het boekje al weg en ziet dat ik de A voorbij rijd en de rest van de proef rijd,kijkt vlug weer in het boekje,oh er was nog meer,was zijn reactie
Faline schreef:Grappig om de antwoorden hier te zien en hoe de poll bijna 50/50 gaat, terwijl ik op wedstrijd toch echt... zo'n 95% wel met voorlezer zie.
Mensen vinden het ook altijd heel bijzonder als ik dan zonder lezer ga rijden. Meer uitzondering dan regel dus, om zonder voorlezer te rijden.
Faline schreef:Grappig om de antwoorden hier te zien en hoe de poll bijna 50/50 gaat, terwijl ik op wedstrijd toch echt... zo'n 95% wel met voorlezer zie.
Mensen vinden het ook altijd heel bijzonder als ik dan zonder lezer ga rijden. Meer uitzondering dan regel dus, om zonder voorlezer te rijden.
Zonder voorlezer staat toch wel iets "hoger aangeschreven" lijkt me...
), gaat alleen maar ten koste van je rijden. Testdrive schreef:Onderstaande reactie ontvingen wij recent:Citaat:Inga Wolframm (Rider Psychology): "Vanuit de sportpsychologie ben ik overtuigd dat vooral het voorlezen van een proef averechts kan werken. Het verstoord de focus van de ruiter, en verleidt ertoe dat ruiters zich minder goed voorbereiden."
Wat is jullie standpunt m.b.t. voorlezen?
SofieHavan schreef:Ik ben vandaag toevallig gaan jureren en vond het wel handig om de proef te horen terwijl ik bezig was. Uiteraard volgde ik ook een beetje op mijn blad, maar toch...daarmee dat ik het afvroeg!
Loes1996 schreef:Alleen rijden vind ik "eng", want ben bang dat ik dan per ongeluk toch verkeerd rijd of de draad kwijt raak. Daarom rijd ik hem meestal uit mijn hoofd maar heb de lezer op de achtergrond erbij (Soort achtergrond muziek maar dan in de bak haha).
Maarrrr, werkt dat? En mag dat?