Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Overigens dressuur ik veel meer dan dat ik spring, dus no offence
marleen_a_a schreef:Om maar even op de vriendelijke reacties in te gaan....![]()
Ik vind dat er veel springruiters zijn die ontzettend slordig rijden en ontzettend zagen in de mond.
Van mij mag het in alle klasses in het springen. In het dressuur word dat al meegerekend, waarom in het springen niet ?!
Zo worden veel springers toch even een beetje op hun punt gezet.
Dit is gewoon wat ik zie.
Doe je dit niet dan krijg je naar mijn mening geen blije paarden omdat er gewoon niet word gekeken hoe de ruiter naar het paard toe is . Dan gaat iedereen hijsen aan die mond.
Zou dat in de dressuur wel afgestraft moeten worden en in het springen niet. Bullshit.
madelein schreef:Lithya schreef:Dan rijd je geen officiële proeven want daar is toch echt een onderdeel verzorging...
Snorlex schreef:75 zou prima zijn als juryleden daarnaast goed worden bijgeschoold en er feedback op de coupon komt te staan.
Begin daar inderdaad al mee in het BB of plaats iemand bij de uitgang van de ring voor mondelinge tips.
Nu is die grens van 75 een stap te ver.
Het is onduidelijk hoe je aan die 75 punten komt en juryleden weten ook nog niet precies hoé ze moeten punten heb ik het idee.