Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fokfanaat schreef:Vrouw2014 schreef:Misschien een idee om alleen nog maar tot 17 inch zadels te verkopen en rijbroeken tot 40? Overgewicht zal altijd een probleem blijven en vind inderdaad dat je postuur wel bij het type paard moet passen.
fokfanaat schreef:Vrouw2014 schreef:Misschien een idee om alleen nog maar tot 17 inch zadels te verkopen en rijbroeken tot 40? Overgewicht zal altijd een probleem blijven en vind inderdaad dat je postuur wel bij het type paard moet passen.
meen je dat echt?
Mousmous schreef:Een hoop van die mensen zijn echt niet dom en weten ook echt wel dat ze veel te dik zijn, ze komen ook wel eens bij de huisarts, en de huisarts zal dit ook zeker vermelden. Die zit er tenslotte voor jouw gezondheid. Dat is ook de uitgesproken persoon om je er op te wijzen (familie kan ook natuurlijk, maar wanneer wordt het gewaardeerd) en je eventueel door te verwijzen naar een dietiste. Maar deze mensen zijn niet voor niets zo geworden, zijn psychisch vaak al niet sterk genoeg om er zelf iets aan te doen. Zelfs met hulp is het vaak al moeilijk. De personen die zo veel afgevallen zijn in dat tv programma, obese of zo, schijnen bijna allemaal weer fiks aangekomen te zijn. Ze zijn vaak niet eens echt gelukkig, juist omdat ze te dik zijn en de reakties van de omgeving daarop. En dan worden ze op wedstrijd ook nog eens op het gewicht gewezen. En willen ze dat met een beetje pech dat ook niet meer. Dus wordt het nog minder beweging. En nog verder bergafwaarts.
miccamaaike schreef:Omdat je er met een gewichtsgrens niet bent.
Ik kan imo prima op een stevige kwpn'er maar ga echt niet op een ieltje van 1.60m zitten. Dus een gewichtsgrens heeft dan weinig zin, want gewicht zegt niet altijd alles icm paard.
Rex_Rolfo schreef:paintedblack schreef:zag ik een veel te grote man op een klein rijpaard
Dat je überhaupt een man gezien hebt![]()
Ik denk dat ik wel weet welke wedstrijd TS was, daar heb ik er welgeteld 2 gezien. Eén op een wat grotere koudbloed en één op een Haflinger. Ik ga wel eens vaker met m'n vrouw mee, meestal zie ik hooguit één man te paard, andere kerels net als ikzelf alleen als begeleiding.