prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:52

Britta31 schreef:
Het is ook een verschil,maar voor de kinderen net zo belangrijk.Vooral de rozet.

Een manege is een bedrijf die ook moet bestaan van dat soort dingen. Dat maakt paardrijlessen vaak interessanter. Die kunnen niet gaan inleveren op dergelijke evenementjes.

Britta31

Re: prijs gebruiksartikelen, wat 'netjes'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:36

Maar je betaald wel 11 euro per keer en het is 3 keer per jaar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:50

Geen rozet vind ik erg sneu en voor kinderen niet kunnen.

Voor de volwassenen hier vraag ik me het volgende af: zouden jullie wel wedstrijden rijden als je nergens een prijs(je) kreeg?

Janine1990

Britta31 schreef:

Wél 11 euro per keer? :')

En dan hoeven ze hun eigen pony niet mee te nemen, tuigage wordt voor je verzorgd en wedstrijdkleding is vaak niet eens verplicht. Er netjes uit zien tijdens een onderlinge wedstrijd hoeft maar weinig te kosten.

Janine1990

sallandval schreef:
Geen rozet vind ik erg sneu en voor kinderen niet kunnen.

Voor de volwassenen hier vraag ik me het volgende af: zouden jullie wel wedstrijden rijden als je nergens een prijs(je) kreeg?

Als het normaal zou zijn dat je nergens een prijs krijgt, zou ik gewoon wedstrijden rijden.
Maar aangezien dat niet normaal is, kies ik mijn wedstrijden er wel op uit.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:12

Ja,sorry hoor.Maar ik lees nu een beetje geklaag dat alles zo duur is.Je doet toch vrijwillig aan de wedstrijden mee.Dan weet je toch dat het duur is.Die 3 keer 11 euro voor mijn dochter is geen probleem,maar een rozet had ze wel leuk gevonden.En het kunnen dan wel geen echte wedstrijden zijn,voor mijn dochter is het wel belangrijk.Ook op een slome hobbel manege knol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:17

Britta31 schreef:
Ja,sorry hoor.Maar ik lees nu een beetje geklaag dat alles zo duur is.Je doet toch vrijwillig aan de wedstrijden mee.Dat weet je toch dat het duur is.Die 3 keer 11 euro voor mijn dochter is geen probleem,maar een rozet had ze wel leuk gevonden.En het kunnen dan wel geen echte wedstrijden zijn,voor mijn dochter is het wel belangrijk.Ook op een slome hobbel manege knol.

Misschien moet je het bericht van Anneliesdj lezen...

Voor kinderen moet het een hobby zijn, op een manege hoor je te leren rijden. Nu is dat in mijn ogen ook een discutabel punt. Maar ik vind maneges zeer belangrijk voor kinderen en ik vind dat maneges het verdienen om te blijven bestaan. En ik denk dat het sterk wordt onderschat hoe zwaar het is om een manege te onderhouden. Dus nee, 11 euro, 3 keer per jaar, vind ik niet veel geld.

Maar als ik wil hobbelen, ga ik het bos wel in. Dan zou ik geen bakken geld uit geven aan mijn hobby. Ik ben alleen te ambitieus om in een bos te gaan hobbelen. En ik denk dat het meerendeel in dit topic dat ook is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:23

Bij ons kosten de FNRS-proefjes ook 10 euro, maar dan krijgt wel iedere deelnemer een rozet.
Wij doen meestal iets meer als een dagdeel, het moet voor de paarden en pony's ook leuk blijven. Maar als je dan kijkt wat FNRS-jury kost en de instructeur die ivm de veiligheid aanwezig is bij het losrijden dan levert dat echt niet zoveel op voor de manege :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:27

gomir schreef:
Bij ons kosten de FNRS-proefjes ook 10 euro, maar dan krijgt wel iedere deelnemer een rozet.
Wij doen meestal iets meer als een dagdeel, het moet voor de paarden en pony's ook leuk blijven. Maar als je dan kijkt wat FNRS-jury kost en de instructeur die ivm de veiligheid aanwezig is bij het losrijden dan levert dat echt niet zoveel op voor de manege :n

Precies, terwijl gewone wedstrijden voornamelijk draaien op vrijwilligers en een dagdeel jury is betaald met 2 à 3 starts, soms wat meer als de jury van ver komt.
En in één dagdeel kan je al snel 24 ruiters kwijt, per ring!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:07

Britta31 schreef:

Maar ik neem aan dat dat ook voor de huur van de manegepony is? Ik rijd met mijn eigen paard wedstrijden en betaal vaak € 12,50 / € 15,- en als je dan huishoudbakjes van de action als prijs krijgt....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:11

Als ik wedstrijd zou/ga rijden dan zouden de prijzen me echt helemaal niets uitmaken, daar rijd ik immers niet voor. Een prijsje buiten punten is meegenomen. Inschrijfgeld betaal je namelijk toch.
Dus voor mij is het geen dealbreaker :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:15

Maar je doet toch niet mee voor de geldprijzen.Is wel fijn als je wat wint natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:20

Britta31 schreef:
Maar je doet toch niet mee voor de geldprijzen.Is wel fijn als je wat wint natuurlijk.

Wederom, lees het bericht van Anneliesdj eens...

Ik start niet om mee te hobbelen. Ik start omdat ik competitief aangelegd ben. En dat betekent dat ik toch zeker probeer om bovenin mee te doen.
Dat betekent heus niet dat ik mijn paard afransel als ik een keer geen winstpunt rijd of niet in de prijzen rijd. Die winstpunten en prijzen zijn wel waarvoor ik train.
Dat is mijn korte termijn doel... Op de lange termijn probeer ik beter te worden. Beter wordt ik door veel te oefenen, de bevestiging krijg ik door mijn punten en het promoveren.

Maar ik begrijp best dat het voor buitenstaanders onbegrijpelijk is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:05

De oplossing, allemaal de aangespannen sport in. *\o/* *\o/* *\o/*
Geen inschrijfgeld, en verplicht prijzengeld, prijzenschaal is vastgesteld door de KNHS.
Altijd minimaal 6 prijzen (ook al zijn er maar 6 deelnemers), bij iedere 3 deelnemers meer 1 prijs erbij, en maximaal zijn er 15 deelnemers. zen iedereen krijgt een rozet. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:14

Janine1990 schreef:
Britta31 schreef:
Ja,sorry hoor.Maar ik lees nu een beetje geklaag dat alles zo duur is.Je doet toch vrijwillig aan de wedstrijden mee.Dat weet je toch dat het duur is.Die 3 keer 11 euro voor mijn dochter is geen probleem,maar een rozet had ze wel leuk gevonden.En het kunnen dan wel geen echte wedstrijden zijn,voor mijn dochter is het wel belangrijk.Ook op een slome hobbel manege knol.

Misschien moet je het bericht van Anneliesdj lezen...

Toch vind ik dat zo'n manege beter rozetjes kan uitdelen dan paaseitjes, lijkt me niet dat dat meer kost.
Wij kregen op onderlinge ook altijd een rozetje, iedereen een roze welteverstaan want iedereen had gewonnen. Maar trots dat we daarop waren, dat ding ging mee naar school, hing aan de fiets en op de slaapkamer aan het fotolijstje.
Het is een icoon, je hebt gewonnen. Paaseitjes zeggen helemaal niets, heeft iedereen en als het op is heb je niets meer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:16

Neonlight schreef:
Geen inschrijfgeld, en verplicht prijzengeld, prijzenschaal is vastgesteld door de KNHS.
Altijd minimaal 6 prijzen (ook al zijn er maar 6 deelnemers), bij iedere 3 deelnemers meer 1 prijs erbij, en maximaal zijn er 15 deelnemers. zen iedereen krijgt een rozet. :D

Zit flink wat tuigbloed in mijn paard, dus ik zeg 2e carriere ernaast :)) :+

ach onder de 10 euro en een leuke wedstrijd heb ik niets tegen gebruiksartikelen, is wel fijn als ze nuttig zijn!

Boven de 10 euro en grotere wedstrijden, verwacht ik wel prijzengeld, zeker met grotere ringen/veel inschrijvingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:19

Neonlight schreef:

Toch paardloos nu, mooie tijd om om te scholen dan }:0

Verder eens met linda, tot 10 euro prima, daarboven verwacht wel meer

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:20

anneliesdj schreef:
Toch vind ik dat zo'n manege beter rozetjes kan uitdelen dan paaseitjes, lijkt me niet dat dat meer kost.
Wij kregen op onderlinge ook altijd een rozetje, iedereen een roze welteverstaan want iedereen had gewonnen. Maar trots dat we daarop waren, dat ding ging mee naar school, hing aan de fiets en op de slaapkamer aan het fotolijstje.
Het is een icoon, je hebt gewonnen. Paaseitjes zeggen helemaal niets, heeft iedereen en als het op is heb je niets meer.

Helemaal mee eens.
Op het tuigpaardenconcours in mijn dorp liepen mijn zusje en vriendinnetje ook altijd rond om rozetjes te bedelen. Dat vind ik dan ook weer niet de manier :') Ik durfde niet, het was niet dat ik me daar te goed voor voelde _O-

Maar paaseitjes, nee, dat zou mijn keuze ook niet zijn. Dan zijn er ook leuke paard-gerelateerde presentjes voor weinig geld :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:25

Haha nee ook niet iets paard gerelateerds, die rozet die moet gewoon!
Verder hoeft er ook niets bij, kind is daar al gelukkig mee.
Bij volwassenen vind ik dat minder belangrijk en daar krijg je er ook altijd een. :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:26

ik vind een rozetje nog steeds leuk :') ook al word ik 40.....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:27

Hier zit bij de volgprijzen nooit een rozet, krijg ik alleen envelop met 10 euro ofzo. Dan mis ik dat lintje met de naam van het concours erop toch altijd een beetje :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:28

Nou dat bedoel ik nou :P
Ik heb ze ook nog steeds allemaal en het zijn er inmiddels best wat maar weggooien ho maar.
Ik heb trouwens ook niet anders gewend of de volgprijzen hebben ook een rozet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:37

anneliesdj schreef:
Haha nee ook niet iets paard gerelateerds, die rozet die moet gewoon!
Verder hoeft er ook niets bij, kind is daar al gelukkig mee.
Bij volwassenen vind ik dat minder belangrijk en daar krijg je er ook altijd een. :P

Ik begreep dat ze een rozet en een zakje paaseitjes kregen, heb ik dat verkeerd gelezen :P
Maar inderdaad, een rozet hoort er bij.

Hoewel ik bij te veel de blanco rozetten gewoon weggeef aan mijn vereniging.
Belangrijke rozetten hou ik uiteraard :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:38

Rozetten geef ik vaak terug aan de vereniging, tenzij ik pony-meiden mee heb om voor te lezen.

En verplicht? Bij t mennen heb ik van t weekeind mn 1e lintje met mn jonkie pas gewonnen, die loopt inmiddels ook M dressuur en mag M vaardigheid. Terwijl ze toch al regelmatig prijs gehad heeft.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:42

Mijn vereniging (zeer klein en bijna geen niet-leden die starten ivm slecht bereikbaar) houdt het inschrijfgeld laag en geeft dan gewoon geen prijzen/geld/cadeautjes. Jammer dat je geen aandenken hebt, maar wel erg praktisch en fijn voor de portemonnee. Prijzen is ook niet leuk meer als je +- 10 tot 15 startende combi's hebt als je alle klasses samenvoegt.