Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:10

Janine1990 schreef:
Balou_k schreef:
Make up draag ik al bijna nooit, te lui om er vroeg voor op te staan.. Als ik op een paard zit denk ik daar al helemaal niet aan..

Ook niet op wedstrijden???

Ik doe daar altijd een beetje extra voor.

Zonder make up (met name mascara) zie ik er sowieso uit als een spook. Lijkt gewoon raar, lichte ogen met donker haar en in de zomer ook nog een donkerdere huid. Alsof ik ziek ben, of vreselijk moe, of zelfs angstig :') Ik hou van verzorgd, vind het ook altijd positief dat mensen make up gebruiken (zolang het niet te gek is), het laat zien dat ze graag goed voor zichzelf zorgen. In de meeste gevallen dan :P

Behalve bij mannen hoor _O-

Waarom zou ze dat wél met wedstrijden moeten doen? Denk jij werkelijk dat de jury ziet hoe je opgemaakt bent? Als jij je zekerder voelt als je je mooi voelt: gewoon doen, maar de jury kan het echt niet boeien.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:14

Ik doe op wedstrijd t zelfde als door de week, alleen dan nog wat rouge voor rode wangen (als k nerveus ben. Ben ik net een spook haha, evht lijkwit)

Eyeliner en mascara. Oogpotlood laat ik vaak weg want mijn cap zit al dicht op mn ogen zeg maar, anders word het zo donker allemaal. En k smeer labello op. Glimt het wel een beetje maar niet zoals lipgloss

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:25

Amaris schreef:
Waarom zou ze dat wél met wedstrijden moeten doen? Denk jij werkelijk dat de jury ziet hoe je opgemaakt bent? Als jij je zekerder voelt als je je mooi voelt: gewoon doen, maar de jury kan het echt niet boeien.

Heeft niets met zekerheid te maken hoor :D
Je doet je paard toch ook knotten in? Je steekt je eigen haar op. Ik vind het gewoon een extraatje dat er bij hoort. Met name in de dressuur. De outfit van de ruiter is niet voor niets nog steeds zo traditioneel (op de versoepeling na moet je nog altijd zo'n stijf jasje dragen), het is voor de begrippen van deze tijd gewoon nogal een deftig gebeuren. Waar ik overigens niets op tegen heb. Ik ga op andere dagen ook niet mijn nette/nieuwe kleding aan doen zonder een make upje op te doen dat er bij past. En op doordeweekse dagen doe ik niet overdreven veel make up op.

De jury zou het ook niet moeten boeien :') Dat zou wel heeeel erg zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:49

Janine1990 schreef:
Amaris schreef:

Heeft niets met zekerheid te maken hoor :D
Je doet je paard toch ook knotten in? Je steekt je eigen haar op. Ik vind het gewoon een extraatje dat er bij hoort. Met name in de dressuur. De outfit van de ruiter is niet voor niets nog steeds zo traditioneel (op de versoepeling na moet je nog altijd zo'n stijf jasje dragen), het is voor de begrippen van deze tijd gewoon nogal een deftig gebeuren. Waar ik overigens niets op tegen heb. Ik ga op andere dagen ook niet mijn nette/nieuwe kleding aan doen zonder een make upje op te doen dat er bij past. En op doordeweekse dagen doe ik niet overdreven veel make up op.

De jury zou het ook niet moeten boeien :') Dat zou wel heeeel erg zijn.

Maar als je je niet zou opmaken zou je je dus minder prettig voelen? Noem het dan geen zekerheid maar noem het dan prettiger voelen, whatever.

Als TS zich wilt opmaken want dat doet ze altijd dan moet ze dat gewoon doen.
Maar om iemand aan te spreken omdat iemand 'zelfs met wedstrijd' zich niet opmaakt. Onzin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:54

Amaris schreef:
Maar als je je niet zou opmaken zou je je dus minder prettig voelen? Noem het dan geen zekerheid maar noem het dan prettiger voelen, whatever.

Als TS zich wilt opmaken want dat doet ze altijd dan moet ze dat gewoon doen.
Maar om iemand aan te spreken omdat iemand 'zelfs met wedstrijd' zich niet opmaakt. Onzin.

Als ik geen make up draag, ben ik waarschijnlijk heel erg verdrietig. Dat is de enige reden voor mij om geen make up te dragen.

Of ik moet me hebben verslapen. Maar dan voel ik me niet minder prettig.

Ik spreek er overigens niemand op aan, ik vroeg het aan de dame in kwestie, omdat ik niet begreep of het nu om gewoon rijden ging of om wedstrijden. Met gewoon rijden zal ik ook vast wel eens zonder make up te vinden zijn. Voel ik me ook niet minder prettig. Of het mooi is, is een tweede :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:03

Gewoon hoe ik normaal doe.
Mascara en oogpotlood, misschien dan oogschaduw?

En lachen tijdens het rijden? Tenzij hij tijdens de proef iets grappigs doe, maar anders kijk ik gewoon "normaal":').

Liselot

Re: Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:07

Ik heb nooit make-up op als ik wedstrijden rijd. Gaat alleen maar zweten en afgeven.
Moet wel bekennen dat ik sowieso niet zo veel en vaak make-up op heb. Door de week overdag eigenlijk nooit, alleen als ik belangrijke afspraken heb. Of als ik in het weekend met vrienden wat ga drinken oid. Maar ook dan hou ik het heel simpel met alleen wat BBcream en mascara.

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:02

wat hebben wij mannen toch geluk.
als we op wedstrijd gaan hoeven we nix extra te doen.
of zijn er toch mannen die make up gebruiken op wedstrijd?
brand los heren

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:06

Ik maak mij dan gewoon op zoals ik iedere dag doe:Eyeliner, Mascara & een beetje oogpotlood. Soms wat foundation maar niet altijd.

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:41

Alleen wat mascara en ik ben klaar. Hebben de meeste mensen op wedstrijd volgensmij. Ik moet die dag al zo vroeg opstaan...

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:47

Ik doe gewoon zoals altijd ;) foundation, poeder, mascara en oogpotlood.. soms nog wel oogschaduw (bruintinten) geen kleurtjes ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:51

Ik gebruik geen make-up, ik ben er allergisch voor, dus die keus is gauw gemaakt.
En ik mag hopen dat ze me beoordelen op mijn rijden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:53

Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht. :') Ging er altijd vanuit dat niemand erop zou letten. Ik zit in elk geval niet helemaal opgedoft te paard.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:26

eenitraM schreef:
Alleen mascara. Foundation en cap? Gadverdamme :r wil niet weten hoe de binnenkant er uit ziet.

Ik had een meisje in de kring die echt vol in de make-up ging. Ze had ogen die scheef stonden (niet scheelkijken maar de vorm van de ogen zelf) dikke zwarte lijnen zowel boven als op de onderste waterlijn en dikke mascara. Verschrikkelijk :=

Ik weet dan niet waar jij je foundation smeert, maar als je gewoon netjes niet teveel op je gezicht smeert kan het niet fout gaan.. :+

Ik vind overigens het ook wat frisser uitzien met make-up, een big smile hoort hier ook bij, al moet deze natuurlijk niet geforceerd zijn. :+
Gewoon de juiste foundation, poeder, oogpotlood en mascara kan al een mooi effect geven. Ik kleur juíst vaak mijn waterlijnen, kan een heel mooi effect geven, zolang je het dunnetjes doet.

Die spray is daarnaast een goede, en anders nog wat make-up meenemen en bijwerken! :)

Sommige reactie's van 'makeup pop' en 'oranje gezichten' vind ik nergens op slaan, je kunt jezelf juist heel natuurlijk opmaken. Waar je juist totaal niet spreekt van makeup pop. En niet iedereen die koopt foundation 5 kleuren te donker en smeert het slecht uit.. Jammer dat sommige zo denken :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:05

Of je nou wel of geen make-up gebruikt, zou niet van invloed mogen zijn op je punten.
Make-up is iets wat ieder voor zich moet weten, het staat helemaal los van paard rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:08

Myca schreef:
Of je nou wel of geen make-up gebruikt, zou niet van invloed mogen zijn op je punten.
Make-up is iets wat ieder voor zich moet weten, het staat helemaal los van paard rijden.

Is ook niet van invloed. Volgens mij zegt niemand die wat extra make up op doet voor een wedstrijd dat...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:12

Net als op alle andere dagen: Geen :D

(Ik heb niet eens make-up in huis :+ )

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:42

Nou nou, boeiend topic. Ik heb de KNHS voorgesteld dat alle juryleden een module Hollands Next Top Model moeten volgen. Dan kunnen we die make-up artiesten beter naar waarde schatten.:):) Maar het gaat toch nog wel om dressuurwedstrijden toch?:):)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:00

CharleyT schreef:
Nou nou, boeiend topic. Ik heb de KNHS voorgesteld dat alle juryleden een module Hollands Next Top Model moeten volgen. Dan kunnen we die make-up artiesten beter naar waarde schatten.:):) Maar het gaat toch nog wel om dressuurwedstrijden toch?:):)

Klinkt mij een beetje denigrerend in de oren CharleyT.
Als het gros van de juryleden zo denkt over de moeite die men schenkt om zichzelf en het paard piekfijn te presenteren voor JULLIE genoegen en kritisch oog :)* , stel ik voor dat we alles omtrent kleding en verzorging schrappen, gewoon de dagelijkse rijbroek aan met een trui of een shirt, veel praktischer met wassen ook. Paard vlechten, ben je gek, het gaat om de rijderij! Gewoon je dekje eronder wat je de hele week al gebruikt, scheelt je ook schrobwerk op die ellendige plekken van het zadel en het huidvet van het paard en dat beetje haar en zweet wat erop zit, och. Haar in een staart is net zo veilig, dus geen geklooi meer met knotjes en haarnetjes. En door een beetje zand kijken kan een goede jury ook wel, dus gewoon een borstel erover waar het zadel ligt is genoeg toch?
Knol van de wei halen, borsteltje erover op de zadelplek, hoeven krabben en de trailer op. Scheelt zeeën van tijd.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:27

Urielle schreef:
CharleyT schreef:

Klinkt mij een beetje denigrerend in de oren CharleyT.
Als het gros van de juryleden zo denkt over de moeite die men schenkt om zichzelf en het paard piekfijn te presenteren voor JULLIE genoegen en kritisch oog :)* , stel ik voor dat we alles omtrent kleding en verzorging schrappen, gewoon de dagelijkse rijbroek aan met een trui of een shirt, veel praktischer met wassen ook. Paard vlechten, ben je gek, het gaat om de rijderij! Gewoon je dekje eronder wat je de hele week al gebruikt, scheelt je ook schrobwerk op die ellendige plekken van het zadel en het huidvet van het paard en dat beetje haar en zweet wat erop zit, och. Haar in een staart is net zo veilig, dus geen geklooi meer met knotjes en haarnetjes. En door een beetje zand kijken kan een goede jury ook wel, dus gewoon een borstel erover waar het zadel ligt is genoeg toch?
Knol van de wei halen, borsteltje erover op de zadelplek, hoeven krabben en de trailer op. Scheelt zeeën van tijd.

Amen _/-\o_

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 11:36

Inderdaad Urielle, Amen! _/-\o_

Zo fijn dat mensen eerst het 'hele' topic doorlezen voordat ze met zulke
onzinnige opmerkingen komen. :') Gelukkig heb ik mijn look al bepaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:44

Ik rijd paard zonder mijn bril (gewoon gemak, en mocht ik vallen is mn 'nieuwe' bril niet kapoet}

En daardoor doe ik ook mascara + oogpotlood op :P
Heb speciale foundation tegen pukkels, dus ook een klein laagje en dan vind ik t wel best :P

Liever vroeg op de manege voor de paarden, dan dat ik als modepop op de manege kom :)

Dat extra laagje mascara maakt hen toch niets uit :P

Wel altijd een haarnetje in en mijn wedstrijdoutfit aan :)

StOuDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:50

gewoon, mascaratje, en een klein beetje foundation...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:03

ik plaats het maar even hier, weet iemandof je met een rode (of iig een gekleurde) cap mag starten :D ? dat zou mijn outfit namelijk helemaal afmaken :):)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:05

Ik doe niets bijzonders
gewoon zoals elke dag;
foundation/mascara en soms wat lipgloss of lipenstift