ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een nieuwe klasse! Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

maarre..ik ben normaal niet van het snel overstappen na 10 winstpunten, maar met de M2 weet ik dat niet zo zeker hoor
Als we een beetje voor elkaar zijn, ben ik snel in die 20x60 bak denk ik. Moet ik wel even wat beter en zekerder gaan rijden en dan een keer winstpunten gaan halen, dus kan alsnog wel een 3-jarenplan zijn, maar oke 

geeft moed! Mijn man zei ook al: nou met het outdoor seizoen dus Z?! Mwoehahaha, denk het niet
heb zelf nooit eerder gestart met andere paarden en ik moet dus zelf alles aan mezelf en aan mijn paard leren. Gaat mij hard genoeg zo 
Ben nu wel nieuwsgierig wie zij bent?

176 en 181 als resultaat dus zeker niet ontevreden.
M_i_R schreef:@Fabienne: ik ben twee weken geleden voor het eerst gestart176 en 181 als resultaat dus zeker niet ontevreden.
Als je voor je gevoel echt niks ervan gebakken hebt kan je altijd nog bij de eenalaatste oefening af-groeten. Heb je wel gereden, ook grotendeel punten gekregen en sowieso geen verliespunt
Tinkels schreef:M_i_R schreef:@Fabienne: ik ben twee weken geleden voor het eerst gestart176 en 181 als resultaat dus zeker niet ontevreden.
Als je voor je gevoel echt niks ervan gebakken hebt kan je altijd nog bij de eenalaatste oefening af-groeten. Heb je wel gereden, ook grotendeel punten gekregen en sowieso geen verliespunt
Dat is een mooi debuut hoor! Ik teken ervoor whaha!

M_i_R schreef:Wat leuk Valonka dat je ons hebt zien rijden! Ik ben inderdaad degene met 'de tuiger'Ben nu wel nieuwsgierig wie zij bent?

Nibbit schreef:Hehe ik geloof dat ik t nu snap! Mij was geleerd dat je de keertwending in moest zeten vanuit de travers, dit vond ik zo onlogisch omdat je de achterhand eigenlijk niet naar binnen wilt hebben, maar goed, als je het nog nooit hebt gedaan gelof je dat wel..
Nu zei iemand dat je dat juist vanuit een beetje schoudervoor moet doen, nou idd dat ging veel beter en is ook logisch
Contragalop gaat ook steeds beter, kan het tempo nu zelf bepalen en zelfs iets schakelen, dat is wel fijn. Ik heb het idee dat zijn balans steeds beter wordt
En: Voor jullie allemaal een goede jaarwisseling en heel veel succes en plezier in 2014!
.
ik zat al op '1', terwijl ik in werkelijkheid pas op een halve pas zat
lekker slim ook weer haha
, maar wel makkelijker.
vur schreef:Het kan vanuit travers aangeleerd worden en ook vanuit schoudervoor of schouderbinnenwaarts. Allebei niks mis mee. Het is even uitproberen wat werkt voor een combinatie. Bij travers is trouwens het binnenbeen niet buiten de massa. Tenminste niet buiten de massa zoals ik denk dat jullie het bedoelen. Het is geen wijken met stelling waar het paard heengaat, maar een verzamelende oefening waarbij een paard juist meer gedragen gaat lopen als je het goed doet. Dan moet je dus het binnenbeen wel degelijk mee laten doen met het dragen van de massa.
Ik wissel het bij het aanleren af, maar tijdens het draaien heb ik eerder een travers gevoel dan een schouderbinnenwaartsgevoel, maar dan zonder zijwaarts tredend binnenbeen.
misschien dat jullie er wat aan hebben om de basis voor de kw goed te bevestigen. vur schreef:Het kan vanuit travers aangeleerd worden en ook vanuit schoudervoor of schouderbinnenwaarts. Allebei niks mis mee. Het is even uitproberen wat werkt voor een combinatie. Bij travers is trouwens het binnenbeen niet buiten de massa. Tenminste niet buiten de massa zoals ik denk dat jullie het bedoelen. Het is geen wijken met stelling waar het paard heengaat, maar een verzamelende oefening waarbij een paard juist meer gedragen gaat lopen als je het goed doet. Dan moet je dus het binnenbeen wel degelijk mee laten doen met het dragen van de massa.
Ik wissel het bij het aanleren af, maar tijdens het draaien heb ik eerder een travers gevoel dan een schouderbinnenwaartsgevoel, maar dan zonder zijwaarts tredend binnenbeen.
. Maar goed, zoals ik al schreef zal ik toch eerst naar een (bevestigde) juiste aanleuning en ontspanning moeten voordat ik aan de kw kan beginnen. Heel af en toe waag ik stiekem een poging. Soms gaat het wel redelijk. Andere keren, draait mijn merrie sneller een rondje dan ik in de gaten heb
, waarbij ze dus volledig door mijn hulpen heenloopt en over de binnenschouder valt.