[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:34

Ik heb gister met mn instructrice afgesproken dat ik pas M mag starten als de basis ècht voor elkaar is.
Mijn paard loopt de oefeningen ook bijna met zn hoeven in zn neus, maar ik moet echt werken aan de buiging en het op het achterbeen zetten.
Maar ach ik moet toch nog een aantal punten :)

Edit: als je hc start he, mag je toch met zweep?

ArGieVai

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:02

Zo... weer even bijgelezen (was niet zo veel :+)

Ik heb dat ook KellyAV, zit er pas weer sinds een maandje op, en merk echt dat buiging en op het achterbeen nu nog erg lastig zijn... Nu moet ik zeggen dat paard van een half jaar vrij ook heel erg is scheefgetrokken en tempocontrole ook een beetje verdwenen is, en mijn eigen houding beeeeetje verloren is gegaan :+ Maar gaat wel elke dag beter!

Heb trouwens een filmpje van onze vooruitgang, eerste stukje is van gister, tweede stukje van 2 á 3 weken geleden... Om maar even aan te geven hoe snel we weer terug groeien naar "ons oude niveau" :D Trouwens nog steeds veel foutjes hoor... Houding is nog niet waar ik was en weer wil zijn... En paard trekt af en toe nog wat scheef in de bochtjes (kantelen)... Is nog iets traag (expres) en moet weer leren meer op t achterbeen te komen... Dus nu alleen nog maar basiswerk.... Doel is om in maart/april weer M klaar te zijn, en denk dat als de snelle vooruitgang zo door blijft gaan dat wel gaat lukken :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:08

Zo!! Als je die vooruitgang weet vast te houden zit je in de zomer in t Z! ;) Mega-verschil. Ziet er (nu) goed uit hoor! Inderdaad nog heel rustig, weinig flitsend, maar dat zal weer een volgend stapje zijn in de trainingen :)

Volgens mij mag je HC met zweep ja, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Zijn vast mensen hier die er meer van weten :+

Ik heb Duncan gisteren enorm voorwaarts gereden, echt even boven zijn tempo. Hij heeft de neiging traag te worden/ zijn, en daarmee ook lekker in zijn eigen houding te gaan lopen. Vandaag eindelijk weer les (tijdje niet gedaan ivm futloosheid en niet fit zijn van paard), ben benieuwd :) Hij pakt de laatste dagen wel weer super fijn aan, dus zit op een roze wolkje <3

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:50

HC mag inderdaad met zweep :j

Persoonlijk vind ik HC starten echt zonde, stel dat je wel een wp rijdt :D
Mss handig voor een staker die er even doorheen moet, maar verder?
Voor een verliespunt moet je nl heel wat uithalen, die heb je heus niet zomaar ;)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:31

HC mag indd met zweep, dat heb ik ook gedaan :) Ik was toen helemaal kapot na de eerste proef, omdat ik geen reactie kreeg. 2e proef met zweep ging veel beter :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:39

Dat is wel fijn dat je met zweep mag als je HC start!

Vandaag weer gereden, en djeeez wat was dat beest voorwaarts. Eigenlijk iets te haha. Maar heb wel even fijn op het achterbeen kunnen zetten! :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:50

Jeeetje Argievai wat een verschil met een paar weken geleden. Ga zo door, mag idd nog wat flitsender maar hier mag je maar wat trots op zijn na zon korte tijd.

De laatste keer met rijden was ie van mij zo ontzettend vervelend en aan het klieren. Ben er vandaag na een paar dagen weer opgestapt en wat liep ze opeens fijn. Wel wat braaf maar goed mee te werken vandaag, wel goed reactie van der, geen gehang en fijn opgericht.
Hopen dat we dit kunnen vasthouden en het te gaan verbeteren natuurlijk. Dan moet het wel helemaal goed komen. Volgende week vrijdag weer op wedstrijd.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:36

Jaaa het is bijna zover, nog 3 weken en dan eindelijk ons M1 debuut. Heb er heel veel zin in, maar ben erg benieuwd wat het ons gaat brengen. :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:05

Spannend juul!!

Als ik volgende week mijn laatste punt gereden heb ga ik ook mijn debuut inplannen. Waarschijnlijk wordt het ergens eind januari begin februari. Ligt ook een beetje aan het weer natuurlijk, wij hebben namelijk alleen een buitenbak op stal die niet al te goed is.
Het is dan nog wel niet gepland maar ik heb er nu al heel veel zin in :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:42

Voor mij gaat het weer even duren voordat ik weer ga starten, pas op 1 maart is mijn eerstvolgende cc gepland. Mijn paard is 23 okt bij de osteopaat geweest maar daarna is ze eigenlijk alleen maar slechter gaan lopen. Ik dacht dat ik er de oorzaak van was dat ze bv ineens niet meer op de lange zijde op de rechterhand kon aangalopperen maar na lang terug denken komt dit door het bezoek aan de osteopaat. Ze wordt nu 8 januari weer behandeld en hopelijk gaan we dan de goede kant weer op. Alle concoursen die ik in januari al had gepland heb ik weer afgemeld. Het is niet echt eerlijk naar het paard toe om daarvoor te blijven oefenen en trainen terwijl er blijkbaar iets niet helemaal goed zit waardoor ze niet lekker kan lopen. Dus verplichte pauze en na 8 januari ga ik haar weer langzaam en rustig oppakken en trainen richting maart.

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:26

Mag ik mezelf hier ook melden?? :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:57

Rijden gaat de laatste tijd heel lekker! De impuls is een stuk beter geworden, en ook de figuren in galop gaan top! Alleen de overgang naar draf weer vanuit de links- en rechtsomkeert moeten nog wat netter :)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:13

Aah ik kan echt niet wachten tot het zover is. Het komt steeds dichterbij en wat heb ik veel zin!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:29

Mag ik mij hier ook melden? :D

2 jaar geleden mijn startkaart opgezegd door een onzekere blessure. Inmiddels is hij sinds oktober dit jaar weer opengezet, omdat het volgens mijn DA en instructrice makkelijk kan. We zijn 2 jaar geleden geëindigd in het L2 met 21 winstpunten, binnenkort wil ik weer een keertje in het L2 starten om te kijken hoe dat gaat (ik had vreselijk last van wedstrijdzenuwen, geen idee hoe dat nu gaat :') ) en dan volgend jaar toch een keertje in het M als we er klaar voor zijn! Oefeningen gaan best goed, het enigste probleem is het aanspringen op het rechte stuk :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:05

Hey Marjolein :)
Aanspringen op het rechte stuk vindt Willem ook erg moeilijk :+ gelukkig moet je in de proef van januari bij E afwenden en dan op x aanspringen in de andere galop, dat kan hij dan weer wel.
Middendraf is ons grootste struikelblok momenteel, dat is echt niet zijn talent helaas :n

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:58

Duncan was heerlijk op dreef vandaag, netjes in galop aanspringen op de lange zijde (en recht blijven) en ik heb zowaar een keerr een echte middendraf gevoeld! :+ *\o/* Dat vinden Duncan ik ook echt enorm moeilijk...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:25

Hier is galop op de linker hand op lange zijde ook erg moeilijk. Rechterhand gaat soepel en met het afwenden bij e en x galop is ook een eitje. Middendraf doorzitten is ook moeilijk voor mezelf. Verder wordt die van mij wat enthousiast met de galop en de omkeert. Maar dat is allemaal gewoon trainen.
Morgen als alles goed gaat mijn laatste L2 wedstrijd.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:11

Succes!

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:24

Ik reed vorig jaar tot september in het M1 met mijn eigen paard. Tot deze kreupel werd. (gevochten in de wei, gebroken kogelgewricht achterbeen. Einde sport dus volgens de DA)

Ik rijdt nu een merrie van 15 jaar die eerder M1 gestart is. Rij haar sinds m'n eigen paard kreupel is en heb vorig week de startpas aangevraagd. Wil in januari gaan starten. We moeten in de M1 omdat we beide M1 zijn geweest.
We zijn dus hard aan het trainen. Er zitten namelijk wel 'knopjes' op maar ze is erg van het gemakkelijke. Denkt vooruit.

Maar ik ben benieuwd in januari. Ben nog nooit met haar op concours geweest en ze is een druktemaker bij nieuwe dingen..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:37

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:40

Moonshine je mag toch tegenwoordig ook n klasse lager starten dan de hoigst gemeenschappelijke? Zou je even in het reglement moeten kijken ;)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:07

Mag ik mij ook melden?

Afgelopen september onderling een keer M1 gestart, wat best fijn ging.
Ben nu aan het trainen om in het voorjaar M1 te starten.
Maar eerst nog een keer L2, ik ben vanaf oktober al niet meer op cc geweest.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:15

Welkom in het topic lianne!

Ik heb helaas mijn laatste puntje net niet gereden. Pony was erg onstuimig en eigen wil. In de proef wel wat beter maar helaas vond de jury dat niet genoeg. Maar goed had het al niet verwacht en rijd liever mijn punten verdiend.
Toch nog maar een keer L2 starten volgend jaar haha.
Maar die pony gaat zo fijn lopen je voelt haar echt gaan dragen onder me en zo fijn in balans. Het voelt ook dat ze met meer schwung gaat lopen.

Op naar 2014

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:41

Balen Sharona! Maar wel fijn dat ze nu zo loopt :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:26

Na 3 maandjes stop heb ik mezelf ook maar weer opgegeven voor wedstrijdjes
Meestal als het kouder gaat worden mis ik het stukje energie om op wedstrijd te gaan maar het is nu gelukkig niet koud dus we hebben maar weer ingeschreven.
Heb er wel zin in weer.