Mijn paard loopt de oefeningen ook bijna met zn hoeven in zn neus, maar ik moet echt werken aan de buiging en het op het achterbeen zetten.
Maar ach ik moet toch nog een aantal punten

Edit: als je hc start he, mag je toch met zweep?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Maar gaat wel elke dag beter!
Trouwens nog steeds veel foutjes hoor... Houding is nog niet waar ik was en weer wil zijn... En paard trekt af en toe nog wat scheef in de bochtjes (kantelen)... Is nog iets traag (expres) en moet weer leren meer op t achterbeen te komen... Dus nu alleen nog maar basiswerk.... Doel is om in maart/april weer M klaar te zijn, en denk dat als de snelle vooruitgang zo door blijft gaan dat wel gaat lukken 
Mega-verschil. Ziet er (nu) goed uit hoor! Inderdaad nog heel rustig, weinig flitsend, maar dat zal weer een volgend stapje zijn in de trainingen 
Hij pakt de laatste dagen wel weer super fijn aan, dus zit op een roze wolkje

Ik was toen helemaal kapot na de eerste proef, omdat ik geen reactie kreeg. 2e proef met zweep ging veel beter

) en dan volgend jaar toch een keertje in het M als we er klaar voor zijn! Oefeningen gaan best goed, het enigste probleem is het aanspringen op het rechte stuk

gelukkig moet je in de proef van januari bij E afwenden en dan op x aanspringen in de andere galop, dat kan hij dan weer wel.
Dat vinden Duncan ik ook echt enorm moeilijk...