Yucca schreef:Dat je geen winstpunt rijdt wil natuurlijk niet zeggen dat je je paard niet kan laten verruimen en terug laten komen. Een BB of B parcours kan een paard prima springen als er een beetje basis inzit. Als het hoger wordt zal je paard inderdaad beter aan de hulpen moeten staan, maar daarin groei je ook mee. Ik vind het nogal overdreven om te stellen dat de TS op de gok naar een hindernis rijdt.
Springen leer je ook door te doen, niet door alleen dressuurmatig te rijden. Beide is gewoon belangrijk.
ik vind/weet niet of ze op de gok springt(heb dr volgens mij nog nooit gezien). Ik bedoel er mee te zeggen dat sommige de dressuurmatige tussen de hindernissen vergeet en dan(vind ik) wordt het gokken. had het er misschien iets anders neer moeten zetten
ik vind het belangrijk dat het er tijdens het springen de juiste ruggebruik is. vaak komt dit als de basis van de dressuur goed is(lopen ze lekker over de rug en zijn ze lekker los in hun lichaam). bedoel je hebt er niks aan als je het gaat vorseren en vaak die schieterige paardjes/ponys worden te weinig of niet dressuurmatig getraind en waardoor ze vluchten omdat het zeer doet in het lichaam.
Hoop dat _Loes er sterker uit komt na een dipje en ik zou het zonde vinden(en het haar niet gunnen) dat het dadelijk ook met springen minder gaat. daarom zou ik eerst weer een stapje terug doen naar de basis en dan kun je waarschijnlijk weer 10 stappen vooruit! En dat is het mooiste van onze sport. We zijn nooit uitgeleerd met wat van paard/pony ook. En we worden er alleen maar sterker van(als het goed is
)