Wat mankeert die jury toch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:50

Lielle schreef:
ik heb dat vorige week gedaan, en kreeg als enige reactie. Ja, het beeld was gewoon niet genoeg. Wat dan? Eh ja, nou ja, het beeld.

*daag*

Verkeerde kleur paard, of was je jasje niet de juiste snit????
Een duidelijk antwoord was wel prettig geweest, dan hoef je er zelf ook niet naar te gissen of het nou de uitstraling alleen was of misschien toch iets meer gelegen aan meer rijtechnische zaken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:51

Ik heb dat ook wel eens gedaan, Sall, maar omdat amazones in tenue en later met hun haren los er opeens heel anders uitzien sprak ik (zelfs op aanwijzen van secretariaat) de verkeerde aan Bloos , schaam, schaam, dus laat ik dit voortaan maar achterwege.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:58

Lovely"]
[quote="Lielle schreef:
ik heb dat vorige week gedaan, en kreeg als enige reactie. Ja, het beeld was gewoon niet genoeg. Wat dan? Eh ja, nou ja, het beeld.

*daag*

Verkeerde kleur paard, of was je jasje niet de juiste snit????
Een duidelijk antwoord was wel prettig geweest, dan hoef je er zelf ook niet naar te gissen of het nou de uitstraling alleen was of misschien toch iets meer gelegen aan meer rijtechnische zaken.
[/quote]

precies, want op zich kon ik me redelijk vinden in de punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:41

De laatste keer dat ik concours reed gaf de jury na afloop van de prijsuitreiking een heel verhaal. Tekst en uitleg van hoe hij graag een proef wilde zien. Ik was het niet met alles eens, maar vond het erg leuk en leerzaam dat hij het deed.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:52

Fitzroy schreef:
Ik heb dat ook wel eens gedaan, Sall, maar omdat amazones in tenue en later met hun haren los er opeens heel anders uitzien sprak ik (zelfs op aanwijzen van secretariaat) de verkeerde aan Bloos , schaam, schaam, dus laat ik dit voortaan maar achterwege.

Hahaha!! Sorry, maar ik moest hier wel even om lachen, zou ook echt iets voor mij zijn.. "Leuke combinatie zijn jullie! Echt een leuke schimmel heb je!"
"Eh... ik rij op een vos mevrouw..."
Haha!

Ik was bij de desbetreffende jury, de laatste combinatie die starte, dus ik zat nog op m'n paard en was aan het uitstappen, dan is zo'n kans op vergissen meteen een stukje kleiner!

Ik weet ook vaak niet wie de jury is, maar als ik weer ga starten ga ik het zeker proberen, om vaker uitleg te vragen als ik iets niet begrijp.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:11

Tja, dat er van de 30 combinaties vijf een winstpunt halen, dat is hier in de regio heel normaal. Ik bedoel, als het niveau top is haalt iedereen een wp en anders niemand. Het aantal combinaties maakt toch niet uit? Een vriend van mij zegt ook altijd als er maar 8 ofzo in mijn rubriek meedoen, 'o dan heb je vast een punt' Frusty

Waar ik wel van baal is als je vieren hebt en er staat geen toelichting bij. Ik heb een jurylid er eens op aangesproken en die zei 'ik neem aan dat je zelf als ruiter wel weet waarom je een 4 hebt'...yegh right! Ik heb toch niet de wijsheid in pacht?

In Holl. Rading heeft de jury ook een keer een algemene indruk van de combinaties gegeven en dat vind ik inderdaad super! Ik hoef niet in discussie want dat vind ik nogal zinloos, maar alle toelichting is welkom!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:19

Algemene indruk van de combinaties Verward . Dat kan als je duidelijk 1 bepaalde rijstijl kunt herkennen, maar anders wordt het toch vrij moeilijk lijkt me.

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:50

hoi.

nog wel een vraagje maar ik sanp het wel van de jury maar als jij in de b of l1 rijd hoeft datvan mij niet zo stemg asl je hoger op gaat vind ik dat dat pas van terrecht mag komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:53

Wat ik bedoelde was; dit jurylid gaf zijn visie over hoe hij vond dat een L1 proef gereden diende te worden. En gaf daarbij voorbeelden over de overgangen die in sommige gevallen echt slecht waren en wat hij er slecht aan vond. Hoe sommige onderdelen slecht werden afgewerkt door deze en gene (me included Haha! Bloos! ). Maar ook waarvan hij genoten had en wat hij wel wilde zien. Ik vond het erg leerzaam. HEt was overigens wel de eerste keer dat ik het meemaakte dat een jurylid daar achteraf nog tijd voor vrij had gemaakt. Meestal is het een kort babbeltje bij de prijsuitreiking en soms dat niet eens, maar deze beste man gaf duidelijk tekst en uitleg OK dan! En hij is daarna ook nog blijven zitten voor eventuele vragen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:03

In Wenum Wiesel ( indoor) gaf de jury bij de prijsuitreiking nog een paar 'tips'.Dit was vooral omdat er zoveel commentaar op haar beoordeling was.Ze zei bv. dat ze bijna alleen maar 5en voor houding en zit had kunnen geven ( Khad een 7 Haha! ) vooral omdat er niet eerst de kuit aangelegd wordt maar gelijk een por met de sporen.Ik vind t best goed dat ze dat deed.
I.h buitenseizoen ga ik na afloop vaak wel naar de jury ( direct na de proef) maar er was een jury die zei: Kijk straks maar op je protocol.Een andere zei: Dit is al lang afgeschaft.Of ze lezen gewoon voor wat er op t protocol staat.Maar er zitten er ook wel tussen die netjes uitleg geven, en een complimentje, als dat op zn plaats is Haha!.