Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cowgirlie schreef:Veel spreken over conditie, maar iemand die zwaar is kan een veel betere conditie hebben dan iemand die slank is. Ik ben zelf niet van de wedstrijden, maar denk idd dat er alleen punten afgetrokken mogen worden als het om de prestaties gaat die minder worden. Maar iemand die dik is en goede prestaties laat zien mag je daar niet op afrekenen. Iemand die dun is geef je toch ook geen extra punten omdat ze zo mooi slank zijn.
listiglistje schreef:suikermeisje schreef:Ik zie namelijk ook veel te zware mensen op dravers, en die rijden niet in de sport, maar toch lijkt het me niet goed voor zo'n dier. Waarom kunnen mensen niet zelf realistisch naar zichzelf kijken en kiezen ze alleen voor zichzelf?
Mensen met overgewicht weten dat zelf echt wel hoormaar zo simpel is het niet...ze zijn niet voor hun lol dik, daar gaat vaak wat achter schuil!
Afvallen is al moeilijk, maar op gewicht blijven helemaal (ik spreek uit ervaring)!
Dus om over mensen met overgewicht te zeggen dat ze niet realistisch naar zichzelf kijken en egoïstisch zijn gaat mij veels te ver....

cowgirlie schreef:Veel spreken over conditie, maar iemand die zwaar is kan een veel betere conditie hebben dan iemand die slank is. Ik ben zelf niet van de wedstrijden, maar denk idd dat er alleen punten afgetrokken mogen worden als het om de prestaties gaat die minder worden. Maar iemand die dik is en goede prestaties laat zien mag je daar niet op afrekenen. Iemand die dun is geef je toch ook geen extra punten omdat ze zo mooi slank zijn.
MarMarieke schreef:Ik denk niet dat de jury je punten erop mag laten verminderen, maar een opmerking over je conditie/gewicht op het formulier zou idd wel mogen. Uiteindelijk zou het de ruiter alleen maar aansporen tot actie, als de ruiter echt goed wil worden bijvoorbeeld heeft hij/zij een steuntje in de rug.
kohtje schreef:MarMarieke schreef:Ik denk niet dat de jury je punten erop mag laten verminderen, maar een opmerking over je conditie/gewicht op het formulier zou idd wel mogen. Uiteindelijk zou het de ruiter alleen maar aansporen tot actie, als de ruiter echt goed wil worden bijvoorbeeld heeft hij/zij een steuntje in de rug.
Vind ik niet, de jury heeft geen idee hoeveel zo'n ruiter misschien wel doet om conditie te hebben.
liespower94 schreef:Ik vind het een eigen keuze.
Je moet gewoon dik kunnen zijn net als mensen dun willen zijn.
Ieder zijn eigen keuze dus...
Bovendien zijn er ook erg veel dikkere ruiters en amazones die veel betere kunenn rijden dan de dunnere!
suikermeisje schreef:liespower94 schreef:Ik vind het een eigen keuze.
Bovendien zijn er ook erg veel dikkere ruiters en amazones die veel betere kunenn rijden dan de dunnere!
Prima als iemand daar bewust voor kiest, maar het paard waar die persoon op gaat zitten kiest daar niet voor dus moet je het dier er niet mee belasten. Dat moet dan ook de keuze zijn van die persoon.
En heb je ergens bewijs waar dat staat, dat dat zo is?
Heb dat namelijk nog nooit in een onderzoek gelezen en klinkt misschien heel banketstaaf, maar de meeste ruiters op topniveau zijn toch flink slank

Babootje schreef:Ik spreek uit ervaring. Ben aangekomen (flink) door medicijngebruik en zit mezelf en mijn paard daardoor in de weg. Ik rij nog wel een beetje maar niet fanatiek en geen wedstrijden (ziet er niet uit en ik kan niet doorzitten met fatsoen en ik moet L2 starten). Hang nu dus in de sportschool want die 15 kg moet er echt eer ik weer ga starten af en liever 20 of 25, dat zou fijn zijn. Hoe je het ook wendt of keert, overgewicht zit echt in de weg.
liespower94 schreef:Ik vind het een eigen keuze.
liespower94 schreef:suikermeisje schreef:Prima als iemand daar bewust voor kiest, maar het paard waar die persoon op gaat zitten kiest daar niet voor dus moet je het dier er niet mee belasten. Dat moet dan ook de keuze zijn van die persoon.
En heb je ergens bewijs waar dat staat, dat dat zo is?
Heb dat namelijk nog nooit in een onderzoek gelezen en klinkt misschien heel banketstaaf, maar de meeste ruiters op topniveau zijn toch flink slank
Dat is een compleet andere discussie
Ik word er ook niet vrolijk van als iemand met zijn 100 kg op een welshponytje gaan zitten
Daar moet natuurlijk rekening mee gehouden worden
Ik heb een vriendin die flink stevig is, een groot gelders paard heeftrn nu met winst in de m2 rijdt

Babootje schreef:Ik spreek uit ervaring. Ben aangekomen (flink) door medicijngebruik en zit mezelf en mijn paard daardoor in de weg. Ik rij nog wel een beetje maar niet fanatiek en geen wedstrijden (ziet er niet uit en ik kan niet doorzitten met fatsoen en ik moet L2 starten). Hang nu dus in de sportschool want die 15 kg moet er echt eer ik weer ga starten af en liever 20 of 25, dat zou fijn zijn. Hoe je het ook wendt of keert, overgewicht zit echt in de weg.