Nog niet, we zijn nu heel hard aan het werken aan de wissels. Maar mijn volgende wedstrijd word zowiezo Z2. Maar wanneer die is weet ik nog niet precies. Maar zal geen 3 maanden meer gaan duren denk ik.
Mooie resultaten! Lastig als een paard zo spant op cc..
Vandaag zelf weer heerlijk gelest moet nog 3 pnt voor het Z2 maar de wissels zitten er zo goed op! Geen van de wissels was verkeerd, en heb er echt wel 10 ofzo gesprongen, fijn paard ook de appuymenten in galop en de arbeidspirouettes gingen goed! Op naar het Z2
Hallo ladies ik las mee de laatste dagen, was beetje druk. Wij gaan vandaag ook weer lessen, ga toch even vragen of m'n instructeur er op wil. Om te voelen of we goed bezig zijn. Het rijden opzich gaat wisselvallig. Zaterdag mogen we weer aan de bak, onze eennalaatste wedstrijd Voelt wel raar, maar ga straks liever niet meer op pad, wordt ook weer stiften indraaien tijd. En dat bukken zal toch lastiger gaan straks en dan hebben we ook iets minder druk dat we moeten rijden.
roosje78
Geplaatst: 09-04-13 09:22
Hihi, ik zie je al op de wedstrijd: dikke buik, bukkend over je paard om de stiften in te draaien, vloekend in je te kleine rijjasje... Sorry, heb soms een levendige fantasie!
sharon_quiz
Geplaatst: 09-04-13 09:58
Haha Lizet! Miranda fijn dat je weer les hebt. 3 punten moet je nog toch? Stiften indraaien doe ik niet aan, want ik start niet op gras Ik kan daar niet lekker op rijden met Vanquish. Over vier weken is mijn debuut, maar ik ben bang dat ik die moet afzeggen. Ik wacht nog wel even maar ik kan me nog niet voorstellen dat hij over vier weken alles perfect springt zoals het in de proef moet en het appuyeren in galop kan ook nog wel wat beter. 20 meter appuyeren is sowieso nog erg lastig, vooral rechtsom.
Ik ga nooit voor perfect, dan kan ik nooit weg namelijk.....dat lukt me toch niet! Maar ik heb wel zojuist ingeschreven voor mijn debuut, gelukkig nog een heel eind weg hahaha.
Afgelopen zaterdag tijdens les super hard op galopverzameling geoefend en mijn instructrice gilde dat ie nou eindelijk eens Z2 waardig galoppeerde ik was er ook echt heel blij mee. Vervolgens was ie de dag erna met de crosstrainign wel verrot, dus we hebben het maar rustig aan gedaan maar hij wordt er altijd zo blij van:
roosje78
Geplaatst: 09-04-13 13:09
Dat is stoer, Daffodil! Lijkt me ook echt zo leuk om te doen! Hopelijk volgend jaar maar eens wat springlessen volgen. Wel een leuk compliment van je instructrice!
Crossen is inderdaad leuk....Ik zeg een crossclinic voor Z2 bokkers? Ik weet wel een leuk terrein en super goede instructeur
Fijn daffodil Idd maar 10 meter Sharon...valt mee he! Eerste wedstrijd buiten kan hard gaan anouk :p Nog een paar puntjes miranda. Schroeven zijn idd niet fijn, helaas moet ik er ook weer aan geloven. Niet alleen wedstrijden op zand uitgezocht helaas. rink al bijna klaar voor Z2, alleen nog paar puntjes halen
Iemand een paard op overschot dan? Die van mij hebben dat nog nooit gedaan en ik wil niet verongelukken Saar is veel te hevig en Bono gaat gewoon door hindernissen door, boomstammen is dus geen optie
roosje78
Geplaatst: 09-04-13 15:05
fatal_flower schreef:
Crossen is inderdaad leuk....Ik zeg een crossclinic voor Z2 bokkers? Ik weet wel een leuk terrein en super goede instructeur
Haha, ik spring niet en mijn andere paard springt voorlopig ook niet meer. Vandaag terug geweest naar de dierenarts en na 4 weken boxrust nogsteeds kreupel maar wel wat verbetering. Nu 4 weken stappen
ik spring helemaal niks,, ja 40 cm dan vind ik mezelf al vet stoer
AnoukvW
Geplaatst: 09-04-13 21:32
Balen zeg Mavantos, ook in Bodegraven geweest toevallig?
Als we gaan springen/crossen ben ik vd partij, met mijn vorige Z2 paard ook L gesprongen (en best wat punten en prijzen ) en met m'n andere vorige Z2 paard best wat crosslesjes gehad.. Dus die mag ik vast nog wel ff lenen voor een cross-lesje! Die ik nu Z2 rij kan ook redelijk goed springen (Calvados he ) dus die kan ook mee
Roosje ik zie dat dus ook voor me, daarom begin ik er niet aan. Ga lekker thuis doorrijden zolang het kan. Zit er over tedenken op Unique te laten dekken dit jaar. Heb altijd gezegd dat ik een veulentje van haar wil en ja nu is komt het eigenlijk wel uit. Klinkt hard maar ja ik ben straks ook wat drukker.
Sharon en Fatal nog 1 winstpuntje en dan zijn we ZZL startgerechtigd. Deze zaterdag starten we in Woudenberg en over 2 weken in Putten (dat is de laatste). Nu kreeg ik gister mail van m'n eigen vereniging dat er volgend weekend tijdens de paarden wedstrijd toch wel Z gereden gaat worden, dus ff gauw nagevraagd hoelaat, want eigenlijk zit m'n dag al vol, maar het is 5min van huis af dus ook weer zonde om niet te starten nog even gauw!! Maar manlief zei je bent al druk zat, we zullen zien wat ze antw!!
Oh uh crossen is nix voor mij sorry.
roosje78
Geplaatst: 10-04-13 08:40
Dat vind ik nog wel het jammere van Blue: dat hij een jongetje is. Hij is zo leuk en fijn dat als hij een merrie was geweest, best leuk was om mee te fokken. Maar aan de andere kant, geen merrie-gedrag. Ook heel fijn!
Lekker wel dat je nog een paar keer gaat starten! Dat ene puntje haal je echt nog in die paar wedstrijden.
Volgend jaar dus een cross-clinic! Leuk!
Gisteren Bluemans weer buiten gereden. Maar hij was erg baldadig en had geen zin om op het buitenritje aan het werk te gaan. Gelukkig wel fijn geeindigd. Vandaag heeft hij al weer vrij. Ik wil hem nl wel goed afbouwen voor volgende week, terwijl ik het liefst nu elke dag op hem zit en er ben. Maar goed, het zij zo...
sharon_quiz
Geplaatst: 10-04-13 08:45
Ooh 1 puntje nog maar! Dat komt helemaal goed Wat leuk dat je een veulen van haar wilt. Dat is wel een voordeel aan het hebben van een merrie. Van Vanquish zullen nooit nakomelingen komen
Springen is niks voor mij, laat staan crossen
Spannend volgende week Lizet!!
Ik wilde gisteren gaan rijden, maar mijn vriend was heel laat uit z'n werk waardoor we laat aten en ik pas half 9 op stal was. Dan moet ik zo haasten (stal gaat half 11 dicht) dus heb ik maar gelongeerd. Soms gaan er zo een heleboel dagen voorbij zonder gereden te hebben. Woensdag heb ik voor het laatst gereden! Donderdag, zaterdag en zondag heeft m'n zusje gereden vanwege wedstrijd. Vrijdag longeer ik altijd en maandag heeft ie vrij. Dus alweer een week geen wissels geoefend.. Zo wordt het natuurlijk nooit wat Vanavond er dus weer op en hopelijk is het niet te druk zodat ik wat wissels kan meepakken. Zaterdag heb ik les
Met O`neill heb ik M gesprongen.. Nu zou ik het niet meer durven gek genoeg, alleen met O`neill maar een ander paard nee hoor mij niet gezien. Helaas mag ze niet meer springen.
Lieuwkje_90
Geplaatst: 10-04-13 09:43
Ik ga even een egopostje doen, maar ik heb zoooo happy. Lesgever had gisteren met Saar gereden, en ze liep.. Wauw. Ik had er kippenvel van! Goede wissels, pirouetten, zelf was passage en piaffe. Ik ben er niet goed van. Lesgever zei na afloop van zijn ritje dat hij wel verwachte dat ik op een jaar tijd naar St George zou kunnen rijden. Ik viel bijna flauw Daarnaast heeft hij nog een 7-jarige staan met veel potentieel. Loopt momenteel op Z niveau. Hij wou deze klaarmaken tot St George niveau en dan verkopen. Maar die zou op wedstrijden moeten uitkomen dan. Heb ik mezelf even voor aangeboden Want zelf wilt hij niet meer op wedstrijd gaan. Dus nu hoop ik stiekem dat'ie dat gaat doen!
Oké, egopost voorbij nu. En als een cross-clinic komt, ga ik spijtig genoeg ook niet komen. Wandelen in het bos met paard oké, maar ook nog hindernissen nemen.. Dat durf ik niet
Sharon, die wissels komen wel goed. Soms kan het wel eens goed zijn om even iets anders te trainen.
Crossen doe ik wel eens op ermelo (instructieweek) maar ik spring liever, iv.m. vaste hindernissen. 9 juni heb ik wss een springclinic bij onze vereniging Erg leuk!
Weet niet of m'n lesgever graag heeft dat ik hem op internet zet Zal het eens vragen. Moet er wel bij zeggen, voor de wissels heeft'ie een s lof aan. Dus ik durf dat ook niet goed hier op Bokt zetten wegens protest van de buitenwereld