Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eenitraM schreef:gr_roos schreef:Ik vind het erg kinderachtig en onsportief om jury's te beschuldigen van vriendjes politiek. geef jezelf gewoon een schop onder je kont en ga beter rijden!!
Wie ben jij om mijn rijstijl te beoordelen?
![]()
Maar dankje!
Ik rijd voor mijn gevoel laatst echt drama. Toch ziet het er top uit, aldus de juryleden en hun commentaar en punten die ik krijgen + prijzen. Wacht maar totdat ik voor mijn gevoel ook nog goed zit.![]()
lizzy1 schreef:Er is inderdaad een minimum leeftijd van 21 maar volgens mij geen maximum leeftijd. Bij ons in de buurt jureert een man die in het bejaardentehuis woont...
Je zou denken...wij gaan toch ook met ons 65e met pensioen. Hun niet kennelijk.
als hij gewoon nog uitgenodigd wordt door het secretariaat dan zal hij het toch nog prima doen. xJess schreef:Ik ben voor mijn gevoel ook altijd eerlijk gejureerd, soms eerder wat te soft voor mijn gevoel. Wat mij opvalt is dat veel jury's veel liever een correcte, maar wat minder spectaculaire proef, waar het paard gewoon keuring aan de hulpen staat en een constante halshouding heeft, zien. Dan een proef waarbij een paard wel heel spectaculair loopt maar niet constant ontspannen en nageeflijk is.
KarinvdM schreef:Waarom zijn dressuurruiters altijd zo bang dat anderen bevoordeeld worden en zij benadeeld? Er moet eens wat minder gezeurd en gemiept worden. Als je goed rijdt dan krijg je je punten heus wel en gaat het een keer wat minder, dan heb je lagere punten, jammer dan.
Er zal heus wel eens een jury tussen zitten die wat moeite heeft om objectief te blijven, maar de meeste juryleden zitten toch echt naar eer en geweten de proeven te beoordelen, ieder weekend weer.
De ene keer krijg je wat te veel en de andere keer wat te weinig, maar gemiddeld genomen zal het aardig kloppen.
eenitraM schreef:Voordat je valt over dressuurmutsen, moet je even de OP doorlezen. Het gaat ook over springruiters
LisaB schreef:Ik ben van mening dat iedereen goede zelfreflectie moet ontwikkelen.
Regelmatig hoor ik zodra iemand z'n coupon krijgt "Goh, weer zo'n 6-en jury"
Die heeft dan net geen of net aan een winstpunt. Dan denk ik echt bij mezelf, film je proef eens en ga daar eens goed naar kijken. Ik heb die proeven dan gezien en zijn idd ook echt niet meer waard dan de punten die ze hebben gekregen.
LisaB schreef:Ik ben het er zeker mee eens dat goed beloont moet worden en fout bestraft moet worden. Maar diegene die het hardst zeuren over de jury, zijn vaak diegene die geen zelfreflectie hebben. Ik weet na een proef heel goed te beoordelen hoe mijn oefeningen gingen. Zij zij er vaak van overtuigd goed gereden te hebben, voor hun kunnen is dat misschien ook wel zo, maar een jury kan natuurlijk geen 7-ens en 8-en gaan geven als de onderdelen niet voor zulke cijfers gereden worden.
)