Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:42

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:45

Als ze leden willen behouden dan is er nog wel wat werk aan de winkel...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:06

jury schreef:

Dat bedoel ik dus, ze doen er zelf alles aan om het aantal starts nog meer omlaag te krijgen met het doordrukken van dit soort dingen.

Ik ga ook helemaal mee met Sjolvir, in de zomer kom ik zo vaak dezelfde juryleden tegen, op een gegeven moment kennen ze je echt nog wel van de voorgaande keren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 06:48

Misschien moeten ze de hand eens in eigen boezem steken en zich afvragen of hun beleid wel goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:24

ingvdh schreef:
jury schreef:

Dat bedoel ik dus, ze doen er zelf alles aan om het aantal starts nog meer omlaag te krijgen met het doordrukken van dit soort dingen.

Ik ga ook helemaal mee met Sjolvir, in de zomer kom ik zo vaak dezelfde juryleden tegen, op een gegeven moment kennen ze je echt nog wel van de voorgaande keren.

Zowel in de zomer als in de winter zie ik bijna wekelijks dezelfde juryleden. Ook zitten er vaak dezelfde juryleden bij dezelfde vereniging. Er is zelfs een vereniging waar de secretaris van de betreffende vereniging vaak (lees bijna elke wedstrijd) jureert. Moet eerlijk zeggen dat ik mij hier persoonlijk niet zo druk om maak. Jurysport blijft lastig....
Maar ik zou het wel van de zotte vinden als er nog maar 1 proef voor promotie zou tellen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:06

Goede regel. :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:55

Weer een dubieus plan van de KNHS. Ik betaal me al helemaal scheel aan de wedstrijden. Vraag me ook af of de KNHS gezien het nieuwe regeerakkoord ook niet inziet dat voor de mensen die met enorme kostenstijging worden geconfronteerd (zorgverzekering), de hobby (die toch al belachelijk duur is maar ja je moet er wat voor over hebben) op een lager pitje gaan zetten. En op de KNJS-site zie je allemaal plaatjes van het nieuwe centrum voor de KWPN-keuringen die gebouwd worden. In Ermelo zelf is de hele accommodatie ook poepchique. Dat wordt allemaal bekostigd door mensen die geld betalen aan de KNHS. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het financieel jaarrapport er niet op nageslagen heb maar ik vind het vrij frappant hoe er met het geld wordt omgegaan en ik heb het idee dat deze maatregel gewoon een smoes is om volgend jaar weer een of andere verbouwing oid te bekostigen.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:57

DromenLies schreef:
Weer een dubieus plan van de KNHS. Ik betaal me al helemaal scheel aan de wedstrijden. Vraag me ook af of de KNHS gezien het nieuwe regeerakkoord ook niet inziet dat voor de mensen die met enorme kostenstijging worden geconfronteerd (zorgverzekering), de hobby (die toch al belachelijk duur is maar ja je moet er wat voor over hebben) op een lager pitje gaan zetten. En op de KNJS-site zie je allemaal plaatjes van het nieuwe centrum voor de KWPN-keuringen die gebouwd worden. In Ermelo zelf is de hele accommodatie ook poepchique. Dat wordt allemaal bekostigd door mensen die geld betalen aan de KNHS. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het financieel jaarrapport er niet op nageslagen heb maar ik vind het vrij frappant hoe er met het geld wordt omgegaan en ik heb het idee dat deze maatregel gewoon een smoes is om volgend jaar weer een of andere verbouwing oid te bekostigen.

Even als aanvulling de KNHS wordt financieel niks wijzer van deze maatregel, de enigste die er wijzer van zouden kunnen worden zijn de juryleden, ipv 1 jury heb je nu 2 jury's nodig op 2 proeven, dus de juryleden zullen meer gevraagd worden om te jureren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:59

Annekeee schreef:

En waarom vind jij het een goede regel.
Ik vind het gewoon weer een regel om de amateur ruiter/amazone te kleineren. Die doet er zoals ik het steeds maar zie met alles wat ze daar besluiten.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:45

FriesWytske schreef:
Annekeee schreef:

En waarom vind jij het een goede regel.
Ik vind het gewoon weer een regel om de amateur ruiter/amazone te kleineren. Die doet er zoals ik het steeds maar zie met alles wat ze daar besluiten.

Hoezo? :)

Ik vind gewoon dat de kans dan kleiner wordt, dat er twee keer het zelfde punten aantal wordt gegeven. (mist het paard in beide proeven constand loopt)
Ik baalde altijd hoor als ik hoorde dat het twee keer de zelfde jury was. ;) Ik wil leren van mijn coupons, en geen wp's sparen om snel over te gaan....
Liefste zou ik nog zien, dat een proef gejureerd wordt door twee jury's. ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:51

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik dezelfde punten kreeg als ik 2 proeven bij dezelfde jury reed.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:00

Nee, dat is ook onmogelijk :P
Maar ik bedoel als je in de eerste proef rond de 190 zit, dat je dat in de tweede proef weer hebt.

En als er een andere jury zit op de tweede proef, die heeft weer een andere visie. Ik zeg niet dat het slecht is (of hoe je het ook wil noemen) als je weer rond 190 punten krijgt. Maar dan heb je twee keer bewezen bij twee verschillende jury's dat jij het verdient heb. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:15

Ik snap wat je bedoelt, alleen in deze regio is het in het winterseizoen vaak niet mogelijk om bij twee verschillende jury's te starten omdat de locatie dat niet toe laat.
Daarnaast kom je toch hier uiteindelijk dezelfde jury's wel tegen, de ene week start je op locatie A met jury C en de week daarop start je bij locatie B en daar blijkt ook jury C te zitten.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:30

Ik vind gewoon dat de kans dan kleiner wordt, dat er twee keer het zelfde punten aantal wordt gegeven. (mist het paard in beide proeven constand loopt)
Ik baalde altijd hoor als ik hoorde dat het twee keer de zelfde jury was. ;) Ik wil leren van mijn coupons, en geen wp's sparen om snel over te gaan....
Liefste zou ik nog zien, dat een proef gejureerd wordt door twee jury's. ;)[/quote]
En zodra er met 2 jury's op 1 proef 15 euri inschrijfgeld per proef wordt gevraagd??

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:32

Ok dat is indd weer een ander geval, en daar kan ik vrij weinig over zeggen. Hier in Noord-Brabant is het wel mogelijk om op een locatie te starten met twee juryleden op twee proeven.
Niet iedere locatie uiterraard, maar er zijn wel verschillende die dat mogelijk maken.

Snap heel goed dat jullie het vervelend vinden hoor! Daar niet van :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:32

Teddy321 schreef:
En zodra er met 2 jury's op 1 proef 15 euri inschrijfgeld per proef wordt gevraagd??

Prima, dan schrijf ik me in! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:36

Annekeee schreef:
Ok dat is indd weer een ander geval, en daar kan ik vrij weinig over zeggen. Hier in Noord-Brabant is het wel mogelijk om op een locatie te starten met twee juryleden op twee proeven.
Niet iedere locatie uiterraard, maar er zijn wel verschillende die dat mogelijk maken.

Snap heel goed dat jullie het vervelend vinden hoor! Daar niet van :)

Als bij ons die keuze er zou zijn dan zou ik ook liever bij 2 verschillende juryleden een proefrijden. Helaas gebeurt het bij ons erg vaak dat je 2x dezelfde jury treft. Dat heeft natuurlijk ook alles met de organisatie te maken en zoals ik begrepen heb is het vaak erg lastig voor wedstrijd-organiserende verenigingen om juryleden te vinden.
Dus het maakt mij zoals eerder gezegd niet zo veel uit dat ik 2x bij hetzelfde jurylid rijd, maar ik vind het onzin om maar 1 proef mee te laten tellen voor winst.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:05

Zou heel erg jammer zijn. En mijn wedsrijd "carrière" van heel korte duur.... Ben allang blij als ik na 2013 mijn paard überhaupt kan bekostigen. Ik ga niet voor 1 proef op pad. Daar zijn de tijd en de bijbehorende kosten veel te hoog voor. Of gaan ze dan ook weer terug naar 5 wp om over te mogen stappen, vast niet. Tsjonge wat ga ik hiervan balen als dit doorgaat!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:07

Maar het gaat alleen over het indoor seizoen. Zomers is het vaker mogelijk om twee juryleden op twee proeven. :)

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:21

Annekeee schreef:
Maar het gaat alleen over het indoor seizoen. Zomers is het vaker mogelijk om twee juryleden op twee proeven. :)

je zal dan specifiek op zoek moeten gaan naar een locatie met 3 ringen of meer, dan kun je 2 proeven starten.
Bij ons op de vereniging is hier geen mogelijkheid toe.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:21

In de zomer kan ik juist weer minder vaak starten... Ik hoef echt geen gp ruiter te worden(gaat me ook niet lukken, haha) maar wil gewoon graag wat wedstrijden kunnen rijden en kijken waar we kunnen komen samen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:35

simpie schreef:
DromenLies schreef:

Even als aanvulling de KNHS wordt financieel niks wijzer van deze maatregel, de enigste die er wijzer van zouden kunnen worden zijn de juryleden, ipv 1 jury heb je nu 2 jury's nodig op 2 proeven, dus de juryleden zullen meer gevraagd worden om te jureren.

Dat we meer gevraagd worden geloof ik niet zo. Dat kan alleen als je voldoende ruimte hebt voor 2 ringen+losrijring. En zulke accomodaties zijn er niet heel veel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:41

Annekeee schreef:
Nee, dat is ook onmogelijk :P
Maar ik bedoel als je in de eerste proef rond de 190 zit, dat je dat in de tweede proef weer hebt.

En als er een andere jury zit op de tweede proef, die heeft weer een andere visie. Ik zeg niet dat het slecht is (of hoe je het ook wil noemen) als je weer rond 190 punten krijgt. Maar dan heb je twee keer bewezen bij twee verschillende jury's dat jij het verdient heb. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel?

Hoezo onmogelijk? Gebeurd wel eens dat een combinatie zowel de 1e als de 2e proef dezelfde punten heeft. Kan gewoon eens voorkomen. Zowel met 1 jury die beide proeven beoordeelde, als met 2 juryleden die elk 1 proef beoordeelden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:27

Mijn punten zijn altijd in dezelfde lijn of ik nu 1 of 2 juryleden had.
Ook snap ik de redenatie niet dat als je de eerste proef 185 hebt, je dat dan de 2e proef ook maar krijgt als er 1 jury zit :?

Volgens mij wordt een jury opgeleid om objectief te kijken naar het gereden onderdeel en daar een cijfer voor geeft, dan kun je toch nooit van te voren weten wie hoeveel punten krijgt? Dat van te voren vaak de uitslagenlijst voorspelbaar is komt misschien wel door de kwaliteit van de combi, ipv door de jury.
Ik kan het niet meer dan logisch vinden dat een paard dat rijtechnisch beter voor mekaar is dan de mijne hoger eindigt dan ik.

Ik vind het erg jammer dat dit elk lid van de KNHS treft, imo worden de jury's ondergewaardeerd waar de startende leden de 'dupe' van worden door deze krankzinnige maatregel.

Misschien een tweede sportbond erbij, goed voor de concurrentie. Dan kan de KNHS niet zomaar verzinnen wat ze willen omdat leden toch geen andere keus hebben..

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:41

Dat we meer gevraagd worden geloof ik niet zo. Dat kan alleen als je voldoende ruimte hebt voor 2 ringen+losrijring. En zulke accomodaties zijn er niet heel veel.[/quote]

Of in het geval je maar 2 ringen hebt maar iedereen wel 2 proeven wilt laten starten, kun je 2 jury's inzetten. De 1e proef zit jury A te jureren en jury B schrijft (wat dat mag per 1 april) en tweede proef wordt er gewisseld. Als we het zo gaan doen als vereniging heb je dus 2 keer zoveel juryleden nodig, en zullen we dus meer jury's moeten vragen.