ietjelover schreef:Ik vindt een paard een sportpaard als hij veel getraind wordt thuis en daarbij ook hard moet werken.
dus ook echt een uur vollop en geen rustige rondjes rijden door de bossen met lang teugeltje.
Beertjes vacht vindt ik pure onzin! ik rijd met mijn paard bijna iedere week wedstrijd, draai goed mee in de selecties,
hij wordt 4 keer per week goed zwaar getraind maar helaas is het niet mogelijk om hem te scheren!
hij wordt hier zo fris van dat we hem niet meer kunnen rijden en hij alleen maar gaat rennen en bokken.
Nee ik rijd liever een goede proef met een paard wat er iets minder mooi uitziet dan een slechte proef met een mooi paard.
De mijne krijgt wel dikke dekens op zodat hij geen extreem dikke vacht kan worden.
en ik vindt een fjord of haflinger of andere koudbloed op friezen na geen sportpaarden.
hier zullen sommige mensen het niet mee eens zijn maar deze zijn gewoon niet gefokt om in de sport te lopen.
Ik vindt sportpaarden ook paarden die hiervoor gemaakt en gefokt worden,
en het liefst no ouders hebben die goed in de sport presteren en hebben gepresteerd.
Mijn paard staat trouwens gewoon dag en nacht buiten met een schuilstal zolang het dus kan,
vindt stalling en verzorging helemaal niets zeggen over een sportpaard!
Fries is geen koudbloed
Neon, jij hebt het over de topsport paarden, vandaar dat ik er al 3 catagorien van had gemaakt.
De recreant, het sport paard en het topsport paard.
Waar bv ook een coursende draver met flinke winsom onder valt en een klasse 4 endurance arabier,
of weet ik welke andere tak van sport die er nog meer te vinden is, buiten de hier vaak genoemde dressuur.