Kür op muziek - prijs, ervaringen, tips etc.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:26

justahorse schreef:
sharon_quiz schreef:
Ik heb inmiddels bericht gehad van Jeroen Hendrix en Theo Holstein. Van beiden wordt ik erg enthousiast. Van Jeroen heb ik inmiddels een paar voorbeeldkuren gezien (op zijn site). Die zien er erg mooi uit! Bij Theo is het erg fijn dat hij op locatie komt om je de kur te zien rijden.

Leuk allemaal! Heb er nu al erg veel zin in.

En als het goed is word de kur kosteloos aangepast op niveau. ( van Theo)

Kosteloos aanpassen vind ik een gevaarlijke uitspraak, omdat je paard altijd in ontwikkeling is en je nooit weet wat voor aanpassing er nodig is om de kur weer kloppend te maken.
Aanpassingen in tempo is geen probleem, doe ik ook kosteloos.
Echter, op het moment dat je nieuwe lijnen gaat uitzetten krijg je in feite een compleet andere kur.
Aanpassing naar een ander niveau doe ik ook, echter niet gratis maar tegen een echt geringe meerprijs.
Wanneer ik hierbij de kur opnieuw moet maken, dan is het zo en zijn die tijd en kosten voor mijn eigen rekening.

Erg leuk om met jullie te discussieren over kur op muziek.

sharon_quiz

Re: Kür op muziek - prijs, ervaringen, tips etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:36

Jeroen ik ervaar het echt heel positief dat je hier mee discussieert. Bokt is wat dat betreft echt ideaal om contact met elkaar te leggen. Ik zal jouw naam zeker onthouden als ik aan de kur ga beginnen!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 11:50

Vind ik ook! Echt een meerwaarde ook voor dit topic!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:56

Wanted2003 schreef:

Helemaal mee eens!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:58

odenxia schreef:
Wanted2003 schreef:

Helemaal mee eens!

Ik ook :D Is voor hem ook handig denk ik, zo kan hij beter inspelen op onze behoeftes!

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:02

:o
Zoveel mensen die vinden dat ik meerwaarde heb ;)

Gr. Jeroen

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:18

KurOpMuziek schreef:
:o
Zoveel mensen die vinden dat ik meerwaarde heb ;)

Gr. Jeroen

Ja toch fijn dat je af en toe wat tips&trics geeft, jij bent de meester :+

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:26

Jaaa, we zijn er zeker blij mee!
Het is gezellig dat je er bent, leerzaam (met vragen komen we bij jou..) het is een goede reclame voor jou... Ik zeg een win win win win situatie! :)

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:32

+:)+

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:12

Jeroen heeft mij ook super geholpen!!!

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:39

romygic schreef:
Jeroen heeft mij ook super geholpen!!!

Thanks Petra. Was leuk om eens op een andere manier een kur te maken.

Gr. Jeroen

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:00

Ik meld mij hier ook!
Heb van de zomer voor het eerst een kur gereden, zelf gemaakt en viel goed in de smaak :D, helaas vond ik zelf mijn drafmuziek iets te gehaast overkomen en wil ik nu voor de selecties in januari een nieuwe kur maken, aangezien dit toch gratis is :P Muziek heb ik allemaal al staan en gekozen. Nu nog in elkaar fixen, maar eerst een nieuwe proef, iemand nog originele lijnen? Ik vind het zo moeilijk.. wil graag lange lijnen met het appuyeren omdat hij hier goed op scoort, maar dan kom ik al gauw in de knoop met de tijd, mijn paard is namelijk 1.63 en heeft niet van die hele grote gangen :D. Ik vind het maar lastig.

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:36

Basic_ schreef:
Ik meld mij hier ook!
Heb van de zomer voor het eerst een kur gereden, zelf gemaakt en viel goed in de smaak :D, helaas vond ik zelf mijn drafmuziek iets te gehaast overkomen en wil ik nu voor de selecties in januari een nieuwe kur maken, aangezien dit toch gratis is :P Muziek heb ik allemaal al staan en gekozen. Nu nog in elkaar fixen, maar eerst een nieuwe proef, iemand nog originele lijnen? Ik vind het zo moeilijk.. wil graag lange lijnen met het appuyeren omdat hij hier goed op scoort, maar dan kom ik al gauw in de knoop met de tijd, mijn paard is namelijk 1.63 en heeft niet van die hele grote gangen :D. Ik vind het maar lastig.

Hoi Carina, welkom in dit topic. Ik weet zeker dat er hier gnoeg mensen kijken die je kunnen helpen et originele lijnen. Heel veel succes. En mocht je de muziek willen laten horen aan een "prof" (ahum) dan is dat geen probleem.

Gr. Jeroen

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:43

Wat fijn! bedankt! gister wel een proef geschreven maar weet niet of ik er helemaal uit ben :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:24

Wat heb je voor lijnen?

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:33

Gebroken lijnen, tot X en weer terug, appuyeren in draf. Sb links, e-b s van hand veranderen en dan Sb rechts( beetje saai :\) . Van D- hoekletter uitgestrekte draf. Uitgestrekte galop over lange diagonaal en daarna wissel. Appuyeren in galop moet ik nog even kijken hoe ik uitkom, wil vanaf binnenhoefslag links, naar binnenhoefslag rechts, wissel, naar binnenhoefslag links , snapje? :P
Ik vind het alleen zoveel hetzelfde.. Denk dat er nog heel wat gaat veranderen maar kan gewoon niet creatief zijn.. ohja en op de Ac-lijn nog een wissel, die springt hij altijd kaarsrecht en appuyeren is ook een sterk punt van m.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:59

SBW op AC lijn tot X en dan X naar hoekletter middendraf
Daarna of gelijk lange diagonaal uitrekken en weer A afwenden en hetzelfde
of vanaf eerste hoekletter gelijk bij C afwenden en de andere kant terug

Je zou zelfs kunnen binnenkomen en gelijk halthouden, rechtuit wegdraven en de sbw inzetten

Appuyeren iig naar jury toe als je dat zo goed kan en wellicht verrassend vanaf de E en de B tot voorbij A-C lijn dat je vlak voor de jury langs schaart.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:02

Ohja die laatste is wel leuk. Ja euhm.. SBW op de middenlijn is niet zo een sterk punt van mij.. ik kan het zelf gewoon niet, raak heel mn focus kwijt, zo stom! Gewoon binnenhoefslag gaat wel, hoefslag ook, gewoon 7ens, maar op de AC-lijn krijg ik gewoon echt 4-en omdat ik maar zit te knoeien.. :Y) }:0

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:03

Pak je hem op de derde hoefslag? :)*

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:07

Ja dat is wel leuker idd, en dan e-b rijden en meteen weer inzetten.
Ik wil nog iets creatiefs met mn wissels, je ziet zoooveel, vind het ontzettend moeilijk om origineel te zijn. Had in m'n vorige kur omgekeerde links en rechtsomkeert in contragalop, daarna wissel en appuyeren naar AC-lijn

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:27

Die heb ik idd ook gehad. Niet origineel meer :n

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:58

Ik ben nu bezig met het maken van mijn proef voor mijn eerste kür. Van mijn instructrice heb ik de tip gekregen zo weinig mogelijk op de hoefslag te rijden, dus ook de oefeningen. Ik rij mijn proef straks op haar muziek en heb dus ook een paar keer haar proef gekeken, waarbij ze bijna geen hoefslag raakt. dit ziet er heel erg goed uit vind ik (ik dacht dat het er slordig uit ging zien), en het is makkelijk als je iets te snel of te langzaam bent en zo weer goed op de muziek kan komen. Mijn proef wordt dus ook bijna geen hoefslag.

voor de Z2 vind ik de galop vooral erg moeilijk om creatief te zijn.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:23

Dat is best een slimme idd!
En ja dat vind ik ook, galopstuk is idd moeilijk.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 09:01

Gister was hier kur op muziek op de club. Na afloop gaf de jury nog even een praatje met tips&trics wat hem opviel, beter moet, anders kan etc. Ik zal ze hier ook even neerzetten.
Hij vertelde dat je op een kampioenschap met een proef zo'n 3% los kan winnen, met een goede alternatieve kur kan je makkelijk 6% los krijgen. De choreografie kon veel beter volgens hem, variatie en niet alles wat iedereen al heeft!
Zo zag je ook dat er veel bij dezelfde maker vandaan kwam, allemaal dezelfde soort muziek en proeven. Volgens hem; hier reden wij 50 jaar geleden ookal op!

- niet te proefgericht. Eerder dingen op de binnenhoefslag gaan doen. Moeilijkheidsgraad van de oefeningen omhoog. Zo ook de oefeningen eens op een andere manier. Dus hij moet niet denken oh nu is er een SB geweest, ze gaat van hand veranderen nu.
- Muziek niet te treurig alsof je naar een begravenis kijkt.
- Verschil met deuntjes bij verschillende oefeningen, keertwendingen en piroutte met een ''riedetje'' etc. Hij zei, ik moet mijn ogen dicht kunnen doen en horen wat er gebeurd.
- Muziek goed op het paard afstemmen
- Wanneer jij zeld druk in je lijf bent, rustige muziek om het te compenseren.
- Intro moet erg belangrijk zijn, pakkend en hij moet kunnen denken wo hier komt wat!

Dit is even blijven hangen, volgens mij was er nog wel wat maar dat komt even niet in mij op!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:22

Zo dat zijn heel wat tips die voorbij komen.
Ik heb nog niet nagedacht over een proef en wat voor muziek.
We gaan volgende week eerst maar eens voor het eerst Z2 starten en dan langszaam aan gaan kijken wat we goed kunnen en hoe we de lijnen willen gaan hebben.
Iedereen heel veel succes en ik blijf meelezen hor.