Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:45

Ja dat vind ik ook apart. Een vriendin van mij is naar Belgie verhuisd, ons buurland. Maar de regels zijn daar heel anders. De winspuntenregeling en klasses zijn niet te vergelijken met hoe het bij ons in z'n werk gaat.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:46

Canada en de US zijn gelukkig wel hetzelfde, ben ook wel blij dat de FEI universeel is :)
De klasses lopen op zich wel, dus ik heb er niet zo'n moeite mee.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:54

Vind het gewoon apart. Het zou het toch allemaal veel makkelijker maken als in ieder land dezelfde regels in de sport wordt gehandhaafd? Niet alleen Belgie is anders, maar ook Duitsland . Daar rijden ze S-proeven of iets dergelijks.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:59

*\o/* *\o/* M'n nieuwe wedstrijdlaarzen zijn binnen!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/*

Ik heb de Petrie Olympic met een zilveren plaatje boven de hak :9 Ze zijn heel mooi :o
Heb die laarzen in het donkerbruin voor thuis en omdat ik ze zo fijn vind heb ik ze nu ook in het zwart.

Heb er wel heeeeeeeeeeeeeeel lang over gedaan om ze goed in te lopen/rijden. Ik heb echt heel lang blaren en zo gehad. Met andere laarzen had ik dat minder. Meerdere mensen bij ons op stal doen er lang over om deze laarzen goed in te rijden. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Olympics en het probleem kennen?

Ik hoop dat het nu sneller gaat, omdat ik op zich al aan dit model gewend ben. En als het nou heel snel gaat kan ik er de 23e misschien wel mee starten :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:21

Doe is ff foto`tje spammen.. :D

Ik heb zwarte petries geen idee welke serie. Wil er nog een paar bruine bij waarschijnlijk van Lipica maar 13/15 weken levertijd vind ik zo bizar lang.
En hoor de laatste tijd ook niet hele goeie verhalen over Lipica.

De 23e je laatste punten rijden in het Z1?? Moet kunnen toch ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:59

Ja ik zal binnenkort effe een foto spammen, hahaha! Zit nu op m'n werk. Laatste dagje en dan ben ik lekker een week vrij. Hele week op m'n nieuwe laarzen lopen :+

Ik heb heel weinig goede verhalen over Lipica gehoord. Een meisje bij ons op stal heeft er geloof ik drie maanden op zitten wachten. Eenmaal binnen zat er een enorme beschadiging op en is het zacht leer ipv hard leer, wat ze gevraagd had. Wat ik begrepen heb is dat zowel de maatnemer als Lipica weinig moeite willen doen om dit op te lossen.

Bij sommigen vind ik de Lipica's mooi staan, maar bij andere ook niet. Het leer valt vaak zo strak om je been dat het been er wat raar uit komt te zien. Vooral bij mensen met wat stevigere kuiten vind ik het niet mooi staan. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk! Ik ben helemaal weg van de petrie's en tegenwoordig hebben zij ook veel leuke opties die je kunt kiezen. Je betaalt er meer voor, maar ze zijn kwalitatief wel beter dan Lipica's.

Mijn laatste drie punten.... Heel lief dat je dat zegt, haha! Het zou kunnen inderdaad, mits het paardje meewerkt. Hij is niet de allermakkelijkste op wedstrijd. (Hij is thuis ook niet heel makkelijk, maar goed). Hoogste punten in het Z1 waren 217. En zelfs toen had ik 4 3-en voor de eenvoudige wissels! 8-) Thuis heb ik hem nu aardig onder controle. Als dat in de ring ook gaat lukken, worden twee winspunten in ieder geval geen probleem. Duim allemaal voor me _/-\o_ Haha!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:03

Haha positief denken. De betere paarden zijn vaak wat moeilijker zeggen ze toch altijd?

Doen jullie ook een beetje duimen voor mij zondag?? Moet er ook nog 3.
Dan moet ik gelijk dit topic weer verlaten zeker? :+

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:23

odenxia schreef:
Haha positief denken. De betere paarden zijn vaak wat moeilijker zeggen ze toch altijd?

Doen jullie ook een beetje duimen voor mij zondag?? Moet er ook nog 3.
Dan moet ik gelijk dit topic weer verlaten zeker? :+

Ja dat zeggen ze wel ja.. :')

Ik zal voor je duimen. Wel beetje ongezellig als je het topic verlaat. Wat mij betreft mag je blijven! :o Dan willen we gewoon alles horen over je ZZL debuut!

brenda_daisyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:57

brenda_daisyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:58

sharon_quiz schreef:
Grappig is dat toch, dat ze op wedstrijd het dan wel weten. Ik heb dat dus nog steeds met het achterwaarts, voorwaarts in galop. Thuis gaat het prima, maar op wedstrijd......

Ik kom ook even m'n topic spammen hier :o

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1655894

Gaaf dier!

brenda_daisyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:00

ben benieuwd naar je rijlaarzen sharon, krijg voor mijn verjaardag ook nieuwe rijlaarzen en weet nog niet precies wat ik ga doen :P

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:44

Leuke foto's van alle paardjes hier! Chantal had laatst foto's bij jouw gemaakt toch Sharon?

Ik heb nog niet zo lang DeNiro laarzen voor de wedstrijden, echt heerlijk, zaten vanaf het eerste moment echt heel fijn. Jarenlang met Petrie gereden maar buiten het wekenlang inlopen hebben die nooit zo fijn gezeten als dat mijn DeNiro's nu al zitten na een half jaar alleen maar dragen op wedstrijd!

Ik zal voorlopig zelf nog even niet starten, thuis springt hij eigenlijk best fijn de wissels en ga nu eerst op vakantie en dan na mijn vakantie pak ik ze allebei weer op en wie weet kan ik dan wel gelijk debuteren in het Z2 (en het M1 met mijn 5-jarige! :) )

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 20:57

Hele mooie foto's Sharon_quiz, en je hebt ook een heel gaaf paard!
Als je hem kwijt wilt :D

Gefeliciteerd met je winstpunten Barbie_Blue!
En jij hebt ook al zo'n mooie zwarte! Is het een grote?

Super debuten muriel ! Al had ik niet anders verwacht haha
Bij de new forest dag sta je trouwens nog Z1...

En er waren ook weer wat nieuwe mensen, die al hele goede punten hebben gehaald *\o/*

Ik heb trouwens de knoop doorgehakt, de 29ste ga ik Z2 starten :):) en als het lukt de 222ste ook al :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:08

Ik heb ook de DeNiro laarzen, die zijn echt superfijn! Daarnaast heb ik nog hele mooie Cavalo laarzen staan, die nog steeds (na 4 jaar) ingelopen moet worden! Die zitten echt stug....

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:32

Bedankt voor de lieve reacties op de foto's! Inderdaad Anouk, Chantal heeft ze gemaakt. En Lisa, ik wil hem niet kwijt, hahaha! :D

Ik ken DeNiro laarzen niet :+ Ben er nu wel benieuwd naar! Ik zal snel even een foto maken en posten. Ben er nu een beetje lui voor :o Kom net terug van stal en lig nu lekker in bed met de laptop op schoot. Wat een spetterende vrijdagavond! :Y)

Leuk om te lezen dat een paar van jullie al aan het debuut denken en zelfs gepland hebben! Spannend, spannend, spannend! Tot nu toe alleen nog maar succesverhalen :j

Ik ga me begeven aan een site waar ik een fotoboek in elkaar kan draaien. En daarna :z :z :z !

Doei doei!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:00

Zo fijn gereden vanmorgen. Urban stond fijn aan de hulpen en was erg ijverig. Proeven gingen voor mn gevoel echt goed. Helaas kwamen mn punten niet overeen met mn gevoel. Had 199 en 204. Gelukkig nog wel een puntje mee naar huis genomen, maar baalde er toch wel een beetje van.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:34

Dat is balen! Maar wees blij dat je wel lekker gereden hebt. Dat is ook wat waard. Jury's zijn soms niet te volgen. En toch lekker een puntje erbij!
Hoe is de rest afgelopen weekend gegaan?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:59

Ow dat is zeker wat waard. Ben ook super trots op Urrie. Hoe we in zo`n korte tijd al zover zijn gekomen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:09

Slecht....Alf ging in de staak op het losrijterrein en ik gok (en hoop) dat dat van de spierpijn is van de crossles van donderdag. Was misschien ook een beetje veel, dinsdag priveles, donderdag crossles en zaterdag wedstrijd. Ik ben mijn eerste proef gestart maar heb twee onderdelen voor het eind afgegroet. Had één staakactie in mijn proef maar verder kon en wilde ik hem niet al te scherp rijden, ging me meer om hem gewoon te laten lopen. Tweede proef afgemeld en gekozen voor de kur op muziek. Tussendoor even terug naar de trailer maar ineens hoorde ik muziek en dacht oh oliebol ik ben hierna :D Dus gauw weer terug en ik was super tevreden. Had m niet scherp maar dat hoefde van mij ook niet.
Leverde een errug mooi dekje op, kreeg kadobon en die winkel stond met een kraam dus dacht hup gelijk inwisselen :+

Nu krijgt ie het wat rustiger, ik wil weten of het "gewoon" spierpijn was of dat ie niet lekker in zijn vel zit. Gisteren heb ik m met de mini laten rennen in de longeerbak, das altijd feest en ik zag weinig aan m. Vandaag gaat mijn stalgenootje er even op. Die rijdt 7 oktober Enjoy the Ride in Ermelo met hem (want ze mocht niet met haar verzorgpaard.....) maar ze moet m daarvoor wel echt een paar keer gereden hebben want 25 km op Alf overleef je anders niet :D :D

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:20

Balen Daffodil. Hopelijk is je paard snel weer de oude en is het idd alleen maar spierpijn.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 21:11

odenxia schreef:
Zo fijn gereden vanmorgen. Urban stond fijn aan de hulpen en was erg ijverig. Proeven gingen voor mn gevoel echt goed. Helaas kwamen mn punten niet overeen met mn gevoel. Had 199 en 204. Gelukkig nog wel een puntje mee naar huis genomen, maar baalde er toch wel een beetje van.

Jammer van je punten, helaas is en blijft het een jurysport..

Jammer daffodil! Gelukkig wel een fijne kur kunnen rijden! Gefeliciteerd :j

Ik ben ook druk aan het trainen voor zaterdag, Z2 is nog best wel een verschil :=

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:00

Ik wilde ook aanstaand weekend over naar Z2( dacht ik een maand geleden), maar durf het toch nog niet aan.

Ik hoop met een maand of 2 wel het lef te hebben!

Succes dit weekend!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 07:03

Haha, je bent niet de enige hoor, ik zat ook heel erg te twijfelen, want je kunt niet meer terug :=

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:44

Wauw, wat leuk!
Ik heb alleen de eerste bladzijde gelezen en Velsen zuid is voor mij alleen pontje over! Super dichtbij dus!

Wij zijn nu Z1+7, 30september ga ik, na een blessure, mijn 2de debuut in t Z1 maken. Maar aangezien mijn punten steeds dichter bij t Z2 komen, leek het mij wel leuk als ik mij hier ook alvast mag melden?

Ben thuis nog niet aan het oefenen met de vliegende wissels, want paardlief denkt onwijs mee!

Afgelopen weekend hebben we op de opendag en open avond van manege de delft een pas de deux gereden met een vriendin van mij, op de open avond hebben wij wel per ongeluk een nette vliegende wissel gesprongen, hihi.

Galop appyementen gaan ons prima af (wat is er nog meer anders tussen t Z1 en Z2 paarden?)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:49

Welkom Michelle! Ik ben ook Z1+7 :) Ik heb leren paardrijden op manege de Delft. Grappig! Klein wereldje is het toch ook.

In het Z2 heb je ook het zigzagappuyement in draf en er zit een eenvoudige wissel van contra- naar contragalop in 1 van de proeven.

Waar ga je de 30e heen?