@Vientje, ooo ik was de mijne ook amper, alleen zijn staart word goed gewassen anders blijft hij forever geel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alenteja schreef:Iedereen moet het zelf weten, ik vind het niks, al dat gepruts aan een schimmel met die aggressieve middeltjes. Die green spot removers barsten van de waterstofperoxide. Erg slecht voor de huid. En Biotex is naar mijn idee ook niet om paarden mee te wassen. Dat haalt heel de beschermende talglaag van zo'n paard af. Een jury zou een schimmel met wat pisvlekken daarvoor niet mogen afstraffen. Het is een teken dat het paard gewoon paard mag zijn. Je kunt er ook op hopen dat de jury van een afstandje de vlekken toch niet ziet. Ik heb zelf twee schimmels dus ik weet hoe erg het kan zijn, maar ik heb het losgelaten.
PS: Bokt geeft bij mij nu als advertentie een plaatje van een Siemans wasmachine. Dat is helemáál geen goed idee, niet doen hoor, haha.
Vientje schreef:En 5 minuutjes na aankomst op nieuwe stalZeg nou zelf, voor zo'n plaatje heb je 99% van de tijd zo'n vieze smeerkees toch wel over?
[ Afbeelding ]
Vientje schreef:Alenteja: ik quote even mezelf van de vorige pagina:Vientje schreef:En 5 minuutjes na aankomst op nieuwe stalZeg nou zelf, voor zo'n plaatje heb je 99% van de tijd zo'n vieze smeerkees toch wel over?
[ Afbeelding ]
Mijn paard is 99% van de tijd een grijsbruin (met allee, een witte staart preventief tegen uitbijten) modderstrontmonster in de wei, en 1% van de tijd wordt er een dikke pisvlek die met warm water niet weg wil weggewassen met iets van Biotex oid zodat ze mee op concours kan. Aangezien jury's helaas toch echt weinig medelijden hebben met schimmel-eigenaars vaak, is mijn ervaringZe is heerlijk lekker paard hoor, die komt niks tekort!
Casanova, dat arme paardZowat dagelijks wassen, poeh hee...wat een hobby als eigenaar ook trouwens, waar halen ze de tijd vandaan