Waarom wilde ik ookal weer een schimmel?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CChanell

Re: Waarom wilde ik ookal weer een schimmel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:18

@Especial, awww dankje :D ooo is het een P.R.E. vandaar die gave nek <3

@Vientje, ooo ik was de mijne ook amper, alleen zijn staart word goed gewassen anders blijft hij forever geel :') en als ik hem al was is dat met warm water en meestal worden alleen de vieze plekjes in gezeept, héél soms word hij helemaal in gezeept, maar nooit elke week :P dus wij zijn ook niet van het véél wassen :') bij ons op stal staat echter nog een schimmel en die word zowat elke dag getoiletteerd en gewassen, niet normaal meer gewoon :wow:

Alenteja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:21

Iedereen moet het zelf weten, ik vind het niks, al dat gepruts aan een schimmel met die aggressieve middeltjes. Die green spot removers barsten van de waterstofperoxide. Erg slecht voor de huid. En Biotex is naar mijn idee ook niet om paarden mee te wassen. Dat haalt heel de beschermende talglaag van zo'n paard af. Een jury zou een schimmel met wat pisvlekken daarvoor niet mogen afstraffen. Het is een teken dat het paard gewoon paard mag zijn. Je kunt er ook op hopen dat de jury van een afstandje de vlekken toch niet ziet ;-). Ik heb zelf twee schimmels dus ik weet hoe erg het kan zijn, maar ik heb het losgelaten.

PS: Bokt geeft bij mij nu als advertentie een plaatje van een Siemans wasmachine. Dat is helemáál geen goed idee, niet doen hoor, haha.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:22

Alenteja schreef:
Iedereen moet het zelf weten, ik vind het niks, al dat gepruts aan een schimmel met die aggressieve middeltjes. Die green spot removers barsten van de waterstofperoxide. Erg slecht voor de huid. En Biotex is naar mijn idee ook niet om paarden mee te wassen. Dat haalt heel de beschermende talglaag van zo'n paard af. Een jury zou een schimmel met wat pisvlekken daarvoor niet mogen afstraffen. Het is een teken dat het paard gewoon paard mag zijn. Je kunt er ook op hopen dat de jury van een afstandje de vlekken toch niet ziet ;-). Ik heb zelf twee schimmels dus ik weet hoe erg het kan zijn, maar ik heb het losgelaten.

PS: Bokt geeft bij mij nu als advertentie een plaatje van een Siemans wasmachine. Dat is helemáál geen goed idee, niet doen hoor, haha.

ja, laten we onze schimmel in de was machine doen :')
nee, wij wassen niet met biotex en gebruik ook de green sport remover, ik was met Thea Tree shampoo, is hartstikke gezond :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:28

Alenteja: ik quote even mezelf van de vorige pagina:
Vientje schreef:
En 5 minuutjes na aankomst op nieuwe stal :D Zeg nou zelf, voor zo'n plaatje heb je 99% van de tijd zo'n vieze smeerkees toch wel over? :D
[ Afbeelding ]

Mijn paard is 99% van de tijd een grijsbruin (met allee, een witte staart preventief tegen uitbijten) modderstrontmonster in de wei, en 1% van de tijd wordt er een dikke pisvlek die met warm water niet weg wil weggewassen met iets van Biotex oid zodat ze mee op concours kan. Aangezien jury's helaas toch echt weinig medelijden hebben met schimmel-eigenaars vaak, is mijn ervaring :D Ze is heerlijk lekker paard hoor, die komt niks tekort! :)

Casanova, dat arme paard :)) Zowat dagelijks wassen, poeh hee...wat een hobby als eigenaar ook trouwens, waar halen ze de tijd vandaan :')

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:41

Vientje schreef:
Alenteja: ik quote even mezelf van de vorige pagina:
Vientje schreef:
En 5 minuutjes na aankomst op nieuwe stal :D Zeg nou zelf, voor zo'n plaatje heb je 99% van de tijd zo'n vieze smeerkees toch wel over? :D
[ Afbeelding ]

Mijn paard is 99% van de tijd een grijsbruin (met allee, een witte staart preventief tegen uitbijten) modderstrontmonster in de wei, en 1% van de tijd wordt er een dikke pisvlek die met warm water niet weg wil weggewassen met iets van Biotex oid zodat ze mee op concours kan. Aangezien jury's helaas toch echt weinig medelijden hebben met schimmel-eigenaars vaak, is mijn ervaring :D Ze is heerlijk lekker paard hoor, die komt niks tekort! :)

Casanova, dat arme paard :)) Zowat dagelijks wassen, poeh hee...wat een hobby als eigenaar ook trouwens, waar halen ze de tijd vandaan :')

Ja, die van mij mag ook zo vaak paard zijn als hij wil en voor die ene keer wedstrijd mag hij heus wel een keertje schoon zijn :P daarnaast lijkt het me ook niet prettig als je constant onder de modder/stront/plas zit :') ja ik weet ook niet waar ze de tijd vandaan haalt, maar ze doet het écht, alles word kaal geschoren, van kroonrand tot neusharen, van oren tot haren aan de benen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:45

Ik spoel hem doordeweeks ook alleen uit met warm water, en in het weekend shampoo in de staart en voetjes.
Alleen voor concour doe ik ook shampoo op zijn lijf, anders wordt het mij ook te gek.
Maar met deze regen elke dag is hij niet schoon te houden, alles staat onder water hier. Dan komt hij ook zwart de wei uit haha.

Ik wou vroeger nooit een schimmel, heb altijd bruine paarden gehad met zwarte staarten en benen.
Tot ik deze tegen kwam! :Y)
Mocht er een 2e bijkomen wordt dat geen schimmel denk ik, twee schimmels onderhouden is me teveel werk :+

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:48

ja, ik doe het precies zoals jou Especial :P
word mij ook té overdreven anders :')
ja ik had zelf ook nooit gedacht dat ik ooit een schimmel zou hebben, maar hij is geweldig dus dan maakt de kleur me niet uit :D
ja 2 schimmels word iets té veel denk ik, zelfs al zou je er eentje niet in de wedstrijden uit brengen :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:49

Ik heb een bonte, die regelmatig op een koffievos lijkt. :Y)

Ik doe er eigenlijk niks aan. Laat maar lekker erbij lopen... heeft ze toch geen last van? het is alleen maar confronterend voor anderen denk ik, omdat ze dan zien hoe smerig hun donkere paard eigenlijk is. :))

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:21

hoe doen jullie dat met de manen?
Ook biotex of robijn? Is dat wel goed voor de huid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:00

ik doe de manen ook gewoon met shampoo. Worden ze spierwit van.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:16

Ik was mijn schimmel voor een wedstrijd met shampoo en wasgel maar na het rijden alleen met warm water. anders kan ik wel aan de gang blijven hahahaha

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:29

de manen doe ik ook gewoon met die thea three shampoo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:32

De mijne haar manen zijn nog zwart :Y)
Ideaal dus, gewoon antiklit erin en klaar!

Staart is helaas al aardig wit (geel :P) dus die houd ik altijd gevlochten en was ik eigenlijk ook alleen voor shoots of andere speciale gelegenheden!

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:06

nou die robijn tip ga ik proberen en de groene zeep ...en vaker wassen. Ik doe het alleen voor de wedstrijd, en dat is dus te weinig lees. ik.....

joyfortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:22

Ow en glassex werkt ook goed!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:37

Is wel héél agressief bij mijn weten! Goed voor uitgebeten staarten :P

Paard verging ineens net als de rest van de stal van de jeuk (op alle plekken waar absoluut nooit shampoo oid aan komt, dus daar ligt het niet aan... }:0 ), daarom toch maar anti-jeukshampoo gehaald om te zien of het haar ongemak wat weg zou halen.
Blijkt een prachtige bijkomstigheid te hebben: voeg Derma Shampoo van de Epplejeck maar toe als goede reiniger voor schimmels :D Huidje voelt ook niet stroef of iets dergelijks erna, volgens mij is het dus ook nog eens echt zo vriendelijk voor de huidvetlaag als dat het beweert te zijn.

hansipansi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:28

Staart paar keer van te voren als wassen en tussendoor in een losse vlecht, dat scheelt al heel veel!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:32

Ik moet eerlijk zeggen, op wat moddervlekjes na was mijn schimmeltje altijd wit :+.

Alleen haar staart was een ramp, dus waste ik de staart met grijze mensen zeep, NIET in laten trekken en goed uitspoelen. Vaak waste ik haar op de dag zelf, als we laat startte en anders avond er voor en dekentje op.,

_Eyecatcher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:38

Ik zou in ieder geval de staart bijhouden, vind het het mooist als die schoon is. Ook elke dag goed de vlekken er uit borstelen en een keer in de week wassen.