Op zoek naar Sponsor.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:43

als jullie prima privelessen kunnen betalen dan zou ik op zoek gaan naar een verzorgpaard. Vraag eens rond op de manege, wellicht is er iemand die weinig tijd heeft en een leuk paardje heeft om alweer wat vooruit mee te komen.

Ikzelf zou ook wel een sponsor willen ;) mij is altijd gezegt dat ik een gevoel met paarden heb en gewoon een eigen nodig zou hebben. helaas hier de financiele mogelijkheden totaal niet. ook niet voor de privelessen.. momenteel niet eens voor groepslessen.
maar idd ga eens zoeken op internet, marktplaats etc. Ik snap dat je graag op DIE manege les wilt hebben maar niet alles kan altijd. Je kunt overgins mits eigenaar van t betrreffende paard het goed vind, ook een paard in de buurt van je stal zoeken en met hem/haar naar je stal lopen om daar les te krijgen ;)
Ikzelf noem me echter geen goede ruiter...althans als we het dan hebben over iemand die in de dressuur ver is ofzo.. ik heb gewoon iets met het paard in de omgang, niet perse rijtechnisch... Ik wil dolgraag leren maar de optie moet er zijn, leef je droom en probeer gewoon met kleine stapjes verder te komen!!

Edit: zie dat je al wat opgeschoten bent.

Anoniem

Re: Op zoek naar Sponsor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:54

Jep, ik ben echt opzoek naar iets nu. Ik vraag overal rond en probeer een bijrijdpaard/pony te vinden. Mischien als het in de toekomst heel goed gaat kan ik ooit nog aan een sponsor gaan denken, maar voorlopig zal dat nog wel niet kunnen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:26

Resistance schreef:
Jep, ik ben echt opzoek naar iets nu. Ik vraag overal rond en probeer een bijrijdpaard/pony te vinden. Mischien als het in de toekomst heel goed gaat kan ik ooit nog aan een sponsor gaan denken, maar voorlopig zal dat nog wel niet kunnen.

Nee ik denk niet dat je momenteel kans maakt op een sponsor. ik hoef me daar nooit meer druk over te maken gelukkig :o
Als je oud genoeg bent kun je natuurlijk ook een baantje nemen en misschien mag je vanaf dat je 16 bent wel alleen thuis blijven en dan kan je meer aan de slag.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:29

Nou sorry dan dat ik je zelfvertrouwen omlaag heb geholpen, dat was ook niet mijn bedoeling.

Maar je zsult toch moeten leren om met zulke kritiek om te gaan,
ook al ben je nog maar 14, als je op wedstrijd gaan zullen je slechte punten
ook aangekaard worden, probeer ''kritiek'' anders te bekijken, niet gelijk alleen maar negatief maar ook als leerpunt.

Idd Esther, ik probeer ook mijn eigen ervaring te vertellen. En soms zijn tips nou eenmaal niet in
iemand zijn voordeel, maar dat betekend niet dat ze slecht worden bedoeld.

Maar nog even een serieuze vraag, je zou graag wedstrijden willen rijden, maar je ouders hebben het ontzettend druk.
Wie zou er met je meegaan op wedstrijden en naar clublessen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:35

Waar een wil is, is een weg. Alleen is die weg soms erg lang. Ik ben nu 25 jaar later eindelijk op de plek waar ik 25 jaar geleden graag had willen zijn. En ik moet me er zelf nog tig slagen voor in de rondte werken. Maar dat doe ik met ontzettend veel plezier!

Naarmate je eigen niveau stijgt kun je selectiever worden met wat je wilt.

Ik zou ook adviseren om op zoek te gaan naar een bijrijdpaard. Of dat nu in de buurt is of op Prinsenstad. Dat doet er eigenlijk niet toe. Van elk paard kan je leren en op elke stal kan instructie komen.

Van het één komt het ander mits je er zelf maar voor blijft gaan.

Belangrijkste nu is dat je nu echt leert paardrijden, en dat kan alleen maar als je uit die manegelessen stapt. Of blijf je manegelessen ernaast doen!

Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:52

Mijn ouders hebben natuurlijk wel tijd om mij ergens heen te brengen enzo. Ik had het wat verkeerd verwoord. Ik bedoelde dat ze in hun vrije tijd niet zoveel zin hadden om ook nog helemaal opzoek te gaan naar een bijrijdpaard, en dat soort dingen. Niet dat ik alles zelf moet doen, maar dat zij ook wel eens even niks willen doen. Ik snap dat best van hun.

Ik zeg ook altijd, waar een wil is, is een stratenmaker. Je moet de weg zelf maken voordat het een weg is, en daar ben ik dus nu mee bezig. Ik ga deze week toevallig een priveles volgen, ik had het nog geeneens aan mijn ouders gevraagd. Ik ben namelijk sinds vier dagen ziek, en ik zou vanavond springles hebben, maar dat kan dus even niet. Mijn ouders wilden mij niet met de wedstrijd zondag mee laten doen zonder dat ik nog een keer les had gehad, dus zo zie je maar, ziek zijn is niet altijd vervelend, ik krijg deze week een keer priveles, en dat zal dan denk ik ook wel vaker worden.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:05

Mijn ouders konden ook geen paard voor mij betalen dus heb ik er zelf 1 gekocht, een veelbelovende 3-jarige. Als kind was ik heel talentvol, ik heb een jonge manegepony zelf naar het Z2 dressuur gereden en het M springen. Inmiddels al een aantal jaren geen wedstrijden gereden, een verkeerde keuze gemaakt betreft instructie maar ik kan nu zeggen dat het langzaam aan weer komt. Van de zomer ga ik mijn paard (nu 5) uitbrengen op concours. De trainingen gaan steeds beter, en ik word zelf ook steeds beter.

Een bijrijdpaard zou ik niet adviseren. Ik heb het 2x eerder gehad: Zodra die beestjes beginnen te lopen worden ze direct onder je kont vandaan verkocht. Ik was daar klaar mee en heb toen besloten om zelf een paard te kopen. Is niet gemakkelijk geweest, maar ik heb tijdens mijn studie 3 (bij)banen gehad en flink gespaard, na 2 jaar kon ik mijn paard kopen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:10

Maar Bellona, ts ( of haar ouders) kunnen de aanschaf wel betalen, maar hikken aan tegen de maandelijkse hoge kosten. Daarnaast is ts 14 en kan dus nog niet echt geld verdienen, plus dat ze haar best moet doen op school. Jou verhaal is dus heel anders.

En niet iedereen verkoopt het bijrijdpaatd onder je kont vandaan. Ik heb mijn paard vier jaar, en ook al vier jaar dezelfde bijrijder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:21

Een bijrijdpaard/pony is voor mij nu de enige optie, in verband met school, geld... dat soort zaken, waar je op mijn leeftijd mee te maken hebt. Niet dat ik te maken heb met geld, maar mijn ouders kunnen de terugkomende kosten gewoon niet betalen. Daar kan ik verder niets aan veranderen, dus dan maar een bijrijdpaard/pony.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:37

Ik ben op mijn 16e begonnen met sparen, op mijn 18e kon ik dus een paard kopen. Mijn ouders kunnen de terugkomende kosten ook niet betalen, dus vanaf mijn 18e betaal ik dat allemaal zelf. Mijn advies is om op termijn toch echt voor een eigen paard te gaan. Van een bijrijdpaard kan je zelf veel leren, maar houd er wel rekening mee dat je misschien niet eens (veel) wedstrijden met zo'n dier kan gaan rijden. Of je moet heel, heel veel geluk hebben en toevallig iemand treffen die een goed paard ter beschikking stelt en het dier niet hoeft te verkopen. Maar realistisch gezien; zulke mensen zijn er heel weinig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:42

Maar dan nog: zolang een eigen paard er niet in zit leer je van een bijrijdpaard vele meer dan van alleen manegepaarden. Daar kun je alvast dingen op 'oefenen' voor je eigen paard en dat komt altijd van pas.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:43

Vandaar mijn zin: 'Op termijn..'.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:09

Mijn advies zou zijn..
Werp je eerst volledig op je opleiding, zorg dat je met een goed diploma van school af komt, en vind een goedbetaalde baan.. Dan heb je geld genoeg om je droom te verwezelijken. Van je hobby je werk maken is niet altijd de beste keuze.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:20

Kijk ook eens op de website van de KWPN, daar vragen rijen fokkers ruiters en amazones om hun (jonge) paard te rijden of uit te brengen op wedstrijden. Daar willen ze best iets voor betalen en wellicht zit er iemand bij jou in de buurt. Wanneer je je op zo'n paard bewezen hebt gaat het balletje snel rollen en krijg je in ieder geval in de regio 'naam' zonder dat het je geld kost. Sommige eigenaren willen ook weleens een privélesje vergoeden dus wie weet... Succes!

ps: wel jezelf er even op instellen dat zulke paarden echt TOTAAL anders reageren dan een manegepaard hoor, en kritiek krijg je altijd, zelfs Anky, kijk maar een rond op Bokt!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:41

InekeN schreef:
Kijk ook eens op de website van de KWPN, daar vragen rijen fokkers ruiters en amazones om hun (jonge) paard te rijden of uit te brengen op wedstrijden. Daar willen ze best iets voor betalen en wellicht zit er iemand bij jou in de buurt. Wanneer je je op zo'n paard bewezen hebt gaat het balletje snel rollen en krijg je in ieder geval in de regio 'naam' zonder dat het je geld kost. Sommige eigenaren willen ook weleens een privélesje vergoeden dus wie weet... Succes!

ps: wel jezelf er even op instellen dat zulke paarden echt TOTAAL anders reageren dan een manegepaard hoor, en kritiek krijg je altijd, zelfs Anky, kijk maar een rond op Bokt!

Denk je niet dat dit nog te hoog gegrepen is? Dit is leuk als je al kan rijden (dus basis, paard trainen). TS moet vooral nog leren en ik denk dat wat jij noemt het volgende stapje is. Eerst leren van een paard (bijrijdpaard) en dan voor andere paarden (op)leren en ervaring laten opdoen. Maar bij een fokkerij rijden en uitbrengen, dan moet je toch echt al wel meer kunnen dan ts denk ik :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:59

InekeN schreef:

Dit is een 14 jarige manegeruiter die als enige bewijsbaar niveau FNRS wedstrijden F4 heeft. Ik verwacht niet dat fokkers daarop zitten te wachten.

Meis, ik denk dat je gewoon net als de rest van de wereld aan manegemeisjes op zoek moet naar een verzorgpony (en daar ben je goed mee bezig) en vooral goed naar school om later een goeie baan te krijgen en zelf een paard te betalen. De schatrijke mensen staan nou eenmaal niet in de rij om pony's uit te delen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:36

Ligt ook aan fokker denk ik. Hier in buurt veel boeren met enkele paarden die het fijn vinden wanneer een meisje daar regelmatig op rijdt. Maar inderdaad: het moet wel een betrouwbaar paard zijn gezien de toch geringe ervaring van TS.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:16

Ik denk dat het hartstikke verstandig is dat ze op zoek gaat naar een bijrijdpaard. Het kan namelijk ook zijn dat je een pony koopt waarmee het uiteindelijk toch iets minder makkelijk blijkt te zijn dan dat je had verwacht/gehoopt. Met een verzorg/bijrijdpony/paard zit je toch minder gebonden, dus als het niet klikt kan je vrij makkelijk iets anders zoeken. Niet dat ik vind dat je zomaar weg moet gaan wanneer het niet bevalt. Maar van elk paard of pony valt iets te leren. Zelfs een haflinger kan heel erg leerzaam zijn en een echte uitdaging zijn. Sla dus niet zomaar een paard af omdat hij niet talentvol genoeg is, want als jij talent hebt kan je altijd het beste uit een pony proberen te halen.
Als je dan een beetje leuk rijdt op wedstrijden kan je altijd gaan kijken voor een meer talentvol (bijrijd)paard waarmee je verder probeert te komen. :)

Vergeet iig niet je school! Tweetalig vwo is echt een mooi niveau waar je ook later veel aan kan hebben. Het is namelijk nog veel mooier als je een goede baan hebt, en daarnaast lekker meedraait op wedstrijdniveau, dan dat je je nu blindstaart op een carriere als topsporter zonder iets om op terug te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:41

Een jong paard inrijden is voor mij inderdaad nog geen optie, dat vind ik zelf ook nog wat te hoog gegrepen. Ik ben druk op zoek naar een bijrijdpaard/pony, en ga waarschijnlijk privelessen in springen nemen. Ik ga ook overhet een en ander met mijn instructeur praten, en kijken of hij nog wat dingen weet.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:13

Ik volg dit topic sinds het begin en wil je toch even complimenteren met hoe jij met kritiek om gaat. Ook hoe je belemmeringen ombuigt in uitdagingen en mogelijkheden vind ik veelbelovend.

Ga zo door, stel jezelf open voor de goedbedoelde adviezen van mensen (kritisch zijn, geloof niet alles) en probeer zoveel mogelijk te leren, dan komt het ongetwijfeld goed!

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:51

Mag ik even tegen TS zeggen dat ik jou echt een topper vind?
Ik vind dat je zo netjes reageerd op alles, kan menig 14 jarig meisje nog een puntje aan zuigen!
Heel veel succes met het zoeken, en met jou instelling kom je er wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:53

Bedankt dat jullie mijn schrijfstijl zo waarderen. :) Daar ben ik erg blij om.

Ik heb vandaag weer wedstrijd gereden, en ik ben met springen 1ste geworden, en met dressuur 2de. Met springen had ik de snelste barrage van de hele dag, die er volgens veel mensen ook nog eens heel netjes uitzag. Ik heb veel afgesneden toen, en ben overal tussendoor gereden. Mijn tijd was 62.11 seconden. Ben ik wel trots op! :)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:09

Goed hoor! gefeliciteerd! Hoeveel punten had je met dressuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:25

Met dressuur had ik 219 punten. Ging goed, ik had van tevoren nog even goed de overgangen erin gestampt, daar heeft Bruno nog wel eens moeite mee.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:20

Ga eens met je ouders om tafel wat ze maximaal aan stalling willen betalen. Dan kun je ook kijken naar een andere plaats (goedkopere stalling), waar je misschien les aan huis kunt krijgen? Op die manier zou een eigen paard misschien kunnen, zodra het kostenplaatje is besproken.

Of bijrijdpaarden waar je ook van kunt leren. Eigenlijk zijn alle tips ook wel gegeven in dit topic... Maar het blijft toch een combinatie van talent, geld, begeleiding en tijd. Iemand met talent (maar geen geld) zal ook heel goed kunnen worden, maar de weg is wat langer.
In elk geval goed dat je er zo fanatiek voor wilt gaan! +:)+