nieuwe jureren B springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: nieuwe jureren B springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:00

Daar zeg ik ook niets over, ik zeg alleen dat het wel iets minder neerbuigend mag.

In een beginnersklasse mogen mensen toch gewoon nog beginnersfouten maken. Er wordt hier gedaan of het compleet onacceptabel is om eens een springwedstrijdje te proberen als je je bvb nog niet altijd een even mooie afstand hebt, of de wissel nog niet helemaal onder de knie hebt.

Ik vind dat dus nogal neerbuigend. De beginnersklasse is een beginnersklasse en inderdaad dus om te leren.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:03

manic schreef:
Daar zeg ik ook niets over, ik zeg alleen dat het wel iets minder neerbuigend mag.

In een beginnersklasse mogen mensen toch gewoon nog beginnersfouten maken. Er wordt hier gedaan of het compleet onacceptabel is om eens een springwedstrijdje te proberen als je je bvb nog niet altijd een even mooie afstand hebt, of de wissel nog niet helemaal onder de knie hebt.

Ik vind dat dus nogal neerbuigend. De beginnersklasse is een beginnersklasse en inderdaad dus om te leren.

Sorry dat heb ik nog helemaal nergens gelezen. Ligt misschien aan jou interpretatie?

Het is belachelijk om met de dingen die jou noemt te verwachten dat je naar het L door kan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:06

Dan za het ongetwijfeld aan mijn interpretatie liggen.

Overigens zeg ik nergens dat ik verwacht door te kunnen naar het L, dat maak jij ervan. Ik zeg dat dat acceptabele fouten zijn voor een beginnende ruiter, die hopelijk een stuk verbeterd zijn voordat desbetreffende ruiter zich naar de volgende klasse begeeft.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:11

manic schreef:
Dan za het ongetwijfeld aan mijn interpretatie liggen.

Overigens zeg ik nergens dat ik verwacht door te kunnen naar het L, dat maak jij ervan. Ik zeg dat dat acceptabele fouten zijn voor een beginnende ruiter, die hopelijk een stuk verbeterd zijn voordat desbetreffende ruiter zich naar de volgende klasse begeeft.

Dat klopt. Net zoals dat jij zegt dat er gezegd wordt dat er geen fouten in de B gemaakt mogen worden. Terwijl ik nog geen enkele post gelezen heb waarbij iemand zegt dat er geen foute in de B gemaakt mogen worden.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:00

manic schreef:
Ik vind dat je nogal denigrerend praat over de gemiddelde B ruiter.

Mooi hoor, dat zeer gevorderde/beroeps springruiters de B gebruiken om hun jonge paard op te leiden, maar er zitten inderdaad ook nog gewoon mensen die voor het eerst met hun eigen paardje leuk een BEGINNERS wedstrijdje gaan rijden. Daar hoeft niet gelijk zo neerbuigend over gedaan te worden, omdat die dan toevallig nog niet zoveel oog, tempocontrole of fantastische zit hebben...

Maar is het B toch ook voor? Prima! Maar daarom vind ik het juist goed dat ze meer op stijl gaan letten :j En dan is het toch ook niet oneerlijk dat een beroepsruiter met een jong paard en een balk hoger komt dan een echte beginner? Daarom vind ik het juist een goede regeling :)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:02

manic schreef:
Ik vind dat je nogal denigrerend praat over de gemiddelde B ruiter.

Mooi hoor, dat zeer gevorderde/beroeps springruiters de B gebruiken om hun jonge paard op te leiden, maar er zitten inderdaad ook nog gewoon mensen die voor het eerst met hun eigen paardje leuk een BEGINNERS wedstrijdje gaan rijden. Daar hoeft niet gelijk zo neerbuigend over gedaan te worden, omdat die dan toevallig nog niet zoveel oog, tempocontrole of fantastische zit hebben...

Bij ons mogen de meeste beroeps geen B meer starten, die rijden dus HC mee zodat hun paarden wel de ervaring kunnen opdoen.
Of ze mogen nog wel B starten, maar hebben dan veelal jong spul bij zich en vormen nog niet zo lang een combinatie omdat het voor de handel is. Daar is de ruiter dan ervaren, maar het paard niet. Vaak hebben die paarden wel meer talent dan de mijne, maar nog niet de kilometers.
Ik volg met mijn paard al heel lang springlessen, en heb samen met mijn paard een goede dresuurmatige basis. Ik denk dat ik over het algemeen niet in het nadeel ben in vergelijk met de echte gevroderden/beroeps in een B-parcours op de nieuwe wijze van beoordelen.

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:39

Zolang het een oordeel is van de jury zullen bepaalde ruiters altijd bovenaan staan. Dat is in de huidige beoordeling en ook in de nieuwe stijlbeoordeling. Wat nog erger is, is dat straks een ruiter met een balk nog de wedstrijd kan winnen. Belachelijk!!
Er zou een B-groep moeten komen voor de brood-ruiter en de hobby ruiter. Ben je ook eindelijk af van de brood-ruiter welke bewust niet het Z in gaat omdat ze dan geen B meer mag starten!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:45

albert1975 schreef:
Zolang het een oordeel is van de jury zullen bepaalde ruiters altijd bovenaan staan. Dat is in de huidige beoordeling en ook in de nieuwe stijlbeoordeling. Wat nog erger is, is dat straks een ruiter met een balk nog de wedstrijd kan winnen. Belachelijk!!
Er zou een B-groep moeten komen voor de brood-ruiter en de hobby ruiter. Ben je ook eindelijk af van de brood-ruiter welke bewust niet het Z in gaat omdat ze dan geen B meer mag starten!

Hoe wil je ook die scheiding maken? Plus, zoals Venga al zei mogen de meeste beroepsruiters al geen B meer starten. En van dat laatste heb ik nog nooit meegemaakt! Eerder bij hobbyruiters. Wel mensen met 1 startkaart die lekker in het B en L blijven hangen voor de prijzen omdat ze toch niet hoeven te promoveren.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:47

albert1975 schreef:

Kom op zeg wat een onzin broodruiters in de B _O-

Dan zullen ze weinig brood eten....

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:53

Een dergelijke scheiding klinkt mooi, maar waar ga je dan de grens trekken?

En broodruiters in de B... die zullen idd niet veel brood eten :')

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:39

S_Halley schreef:
Bonita_Bon schreef:

En deze constructieve reactie draagt bij aan de discussie.. hoe? Omhooggevallen uitspraak, niet nodig. Vooral het 'springruiters' tussen haakjes zetten.
Ik spring zelf met mijn huidige paard in het M (ook geen wereldklasse maar voor mij als dressuurruiter nog best aan de maat)) maar heb wel een mening over de nieuwe regels, geen B? Bijna alle reacties waar jij je zin blijkbaar op baseert komen volgens jou allemaal van kneusjes van ruiters die de B niet uit komen? Kortzichtig.

Blijkbaar voel jij je zwaar aan gesproken. Dat zegt ook wel wat....

Ik begin me bijna af te vragen hoe jij het M dan rond komt....

Het feit dat zo tegen deze regel in gegaan wordt geeft alleen maar aan hoe triest het stelt is met de rijerij in de lagere klassen.

Vergelijk het met dressuur. Een B dressuur proef zijn een paar voltes wat gebroken lijnen en wat galopperen. Iedereen die een half jaar paardrijles heeft gehad kan een B dressuur proefje rijden. Bij springen is de B van het zelfde niveau. Het stelt gewoon heel heel weinig voor. En als je op zo'n dodelijk simpel niveau niet eens fatsoenlijk op je paard kan zitten. Dan zou ik me toch eens afvragen waar je mee bezig bent.

O kijk, we worden persoonlijk en gaan proberen mensen uit de tent te lokken. Jouw manier van discusieren blijkbaar, maar niet de mijne. Ik ga hier niet verder op in.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:44

albert1975 schreef:

Met het dikgedrukte ben ik het eens, met je laatste zinnen niet want kom weinig ruiters tegen die in het B springen hun brood verdienen..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:17

Dat ligt misschien aan de regio Bonita. Bij ons in de regio zijn er veel broodruiters. In de hogere klassen zelfs vrijwel alleen maar. En wij hebben grote rubrieken.

Sommige wedstrijden bij ons in de buurt hebben dus ook aparte rubrieken voor amateurs en profs, in de klasse B en L. ALs er bijv., 150 ruiters in het B en ook nog eens 150 in het L zitten dan kunnen ze die rubrieken gemakkelijk opsplitsen.
Zoiets is natuurlijk lastiger als je in een regio zit waar niet zoveel deelnemers zijn.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:17

Ik denk dat veel albert1975 met broodruiters de ruiters bedoelen die meerdere jonge paarden starten in de B en die hebben toch altijd nog meer ervaring en een betere zit dan de gemiddelde normale ruiter.

Kom op mensen.. even nadenken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:13

jori_X schreef:
germie schreef:
Ik vind het gewoon echt jammer dat springen een jurysport wordt.

B springen was al een jurysport en blijft een jurysport dus daar veranderd niks aan.

Ik kon met 35 punten op stijl (1 keer gehad) dus gewoon 2 winstpunten en een prijs scoren. Dat kan straks niet meer, terwijl ik echt wel goed gereden heb dat parcours. Ik weet het nog precies ook al is het 4 jaar terug, ik heb het paard diverse keren doorgedrukt omdat we anders een weigering zouden hebben, 1 sprong vanuit draf, paar sprongen flink aarzelend. Maar juist dat is wat ik knap vindt, doorzetten, en paard deed het toch maar even. Was 1 van de eerste parcoursen van dit paard en dier was nog erg terughoudend. Dit veranderde later, toen werd paard gretig.
Mag dit dan niet beloond worden? Juist wel, tuurlijk weet je dat je in deze situatie nog niet klaarbent voor een klasse hoger, maar je was wel FOUTLOOS rond. En als ruiter heb je gewoon exact en overtuigend gereden. En juist dan hoor je ook gewoon een winstpunt te krijgen. Deze punten waren in dit geval meer dan verdiend. Het was een overwinning voor ons beiden, en de eerste winstpuntjes. En met 2 van die puntjes ben je nog niet in de L. Maar het begin is er wel. Ik zou vreseslijk balen als ik gewoon GOED gereden had, FOUTLOOS rondgekomen ben en gewoon geen winstpunt gescoord heb. De punten van de jury waren in dit geval overigens gewoon wel heel erg laag. Hoogste die dag was 45. Bij een andere jury zou ik met zo'n parcours wel 40 of 42 punten gescoord hebben. Geen 50 natuurlijk, maar dit was enorm ondergewaardeerd voor de geleverde prestatie en resultaten.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:31

germie schreef:
Ik kon met 35 punten op stijl (1 keer gehad) dus gewoon 2 winstpunten en een prijs scoren. Dat kan straks niet meer, terwijl ik echt wel goed gereden heb dat parcours. Ik weet het nog precies ook al is het 4 jaar terug, ik heb het paard diverse keren doorgedrukt omdat we anders een weigering zouden hebben, 1 sprong vanuit draf, paar sprongen flink aarzelend.

Maar verdient dit een prijs? Ik vind van niet! Verdiend dit 2 winstpunten? Ik vind van niet eigenlijk. Waarom zou je 2 winstpunten krijgen als je je paard amper rond krijgt (om wat voor reden dan ook!). Een winstpunt is in mijn ogen bedoeld om je een stapje dichterbij de volgende klasse te brengen en met zo'n parcours hoeft dat toch niet? Als je zo'n parcours rijdt is de overwinning in mijn ogen dat je aan de finish bent gekomen. Maar aan de finish komen hoeft imo niet altijd beloond te worden met een winstpunt. Je bent dan toch nog lang niet toe aan het L. Het is dan een overwinning voor jezelf en het paard dat je het parcours uit hebt kunnen rijden en dat is genoeg lijkt mij.

germie schreef:
Ik zou vreseslijk balen als ik gewoon GOED gereden had, FOUTLOOS rondgekomen ben en gewoon geen winstpunt gescoord heb.

Maar je hebt toch niet goed gereden? In jou ogen wel natuurlijk omdat je het paard rond kreeg terwijl hij nog groen was, maar als je naar de standaard kijkt van het B springen is het natuurlijk niet erg goed.

Bij de nieuwe regeling krijg je als het goed is gewoon een winstpunt als je een normaal rondje rijdt. Als je het echt keurig doet misschien 2. Waarom hecht iedereen zo veel waarde aan die winstpunten? Als je in de B nog geen 10 winstpunten halen ben je toch duidelijk niet toe aan de volgende klasse? En je gaat toch pas over als je er aan toe bent lijkt me, wat maakt het dan uit hoeveel winstpunten je per keer krijgt?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:46

Jori, ik ben het helemaal met je eens :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:02

Ik heb me in het springen nooit druk gemaakt om de winstpunten. Je moet kilometers maken, zeker als je een onervaren ruiter bent of een onervaren paard hebt. Dan is het helemaal niet erg als het een keer een puntje kost door de stijl, dan ben je wsl toch nog niet aan een hogere klasse toe. De opleiding van ruiter en paard komt in de klasse B nu meer in de spotlights te staan en dat juich ik alleen maar toe!

Wanneer gaat deze regeling in? En is er al iets bekend over bijscholing?
Ik heb de paard & sport nog niet ontvangen en ben toch wel nieuwsgierig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:09

Ik blijf erbij dat foutloos rondkomen gewoon betekent dat je goed gereden hebt. Een beetje geluk gehad hebt misschien, maar dat moet ook een keer mogen. Maar foutloos rondkomen, en hoe doet er niet toe hoort gewoon minstens een winstpunt op te leveren, eigenljk gewoon 2. De ruiter heeft toch zo goed gereden dat het paard foutloos rondkwam, of het paard heeft de ruiter geholpen, maar dan heeft de combinatie het samen toch maar even gedaan. Straks krijg je mensen die telkens een paar balken hebben, nooit foutloos rondgekmen zijn, maar wel naar het L mogen. Die paarden horen zeker niet in een hogere klasse thuis. En een ruiter is zelf wel zo verstandig om te kijken of je een klasse hoger kunt starten of niet. Met het flexibele springen kan dat helemaal mooi. En ga je te snel over, dan haal je gewoon geen punten meer en kun je dankzij het flexibele starten nog gewoon je ervaring opdoen een klasse lager. Een ruiter zal gewoon nooit 2 klassen te hoog zitten qua niveau, want je haalt bij 1 klasse te hoog al geen punten meer.

Foutloos rondkomen is toch nog altijd het doel? Zou toch van de zotte zijn dat je tig wedstrijden foutloos rondkomt, maar toch geen punten scoort? Sommige paarden lopen niet aan de teugel in het parcours, sommige paarden trekken naar de sprong, en als ruiter moet je corrigeren. Die paarden zijn geen hunters (want daar gaat het nu op lijken, op hunterklassen), maar dat zijn wel de betere springpaarden. Moeten die paarden meer rondjes maken voordat ze over kunnen dan een paard wat als hunter gefokt en getraind is? Vind ik niet, hunterklassen zijn een totaal ander doel. Het kan toch niet zo zijn dat foutloos rondkomen niet meer je eerste doel is? Dat is in mijn ogen gewoon HET doel van springen. Niet om die balken eraf te tikken en toch winstpunten te scoren. Springen hoort geen jurysport te zijn om winstpunten te kunnen scoren. Nu is in de B de jury allleen van belang bij de plaatsing, maar foutloos wordt gewoon beloond. En dat moet echt zo blijven vind ik.
En zo slecht is het echt niet gesteld met de ruiters. Wat nu voldoende is aan stijl en dus voor winstpunten is in mijn ogen gewoon prima. Dat hoeft niet strenger te worden. Mensen die behoefte hebben aan stijlwedstrijden moeten maar hunterklassen gaan rijden.
Het is bij mij niet dat ik bang ben dat ik niet meer zal promoveren, dat zal wel gebeuren, maar een foutloze rit hoort gewoon beloond te blijven met winstpunten en prijzen. Dit moet je niet willen veranderen, en ik ben bang dat dit wel gaat veranderen.
Gaat straks dan ook het progressieve parcours eruit? Daar moet je immers doorrijden wil je de snelste tijd neerzetten. Dit moet je dan ook niet meer willen. Ik ben toch nooit een sneller barrageruiter geweest, dus doe mij dan als 2e parcours maar een 2-fasen ofzo in de B. Maar dan wel waar de foutloze 2e fase gewoon 2 winstpunten waard is.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:52

Scum schreef:
Dat ligt misschien aan de regio Bonita. Bij ons in de regio zijn er veel broodruiters. In de hogere klassen zelfs vrijwel alleen maar. En wij hebben grote rubrieken.

Sommige wedstrijden bij ons in de buurt hebben dus ook aparte rubrieken voor amateurs en profs, in de klasse B en L. ALs er bijv., 150 ruiters in het B en ook nog eens 150 in het L zitten dan kunnen ze die rubrieken gemakkelijk opsplitsen.
Zoiets is natuurlijk lastiger als je in een regio zit waar niet zoveel deelnemers zijn.

Daar zal het ook wel mee te maken hebben, sowieso hebben we hier niet zulke grote rubrieken (bijna nooit)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:05

germie schreef:
Ik blijf erbij dat foutloos rondkomen gewoon betekent dat je goed gereden hebt.

Foutloos rondkomen is toch nog altijd het doel?

maar een foutloze rit hoort gewoon beloond te blijven met winstpunten en prijzen. Dit moet je niet willen veranderen, en ik ben bang dat dit wel gaat veranderen.

Gaat straks dan ook het progressieve parcours eruit? Daar moet je immers doorrijden wil je de snelste tijd neerzetten. Dit moet je dan ook niet meer willen. Ik ben toch nooit een sneller barrageruiter geweest, dus doe mij dan als 2e parcours maar een 2-fasen ofzo in de B. Maar dan wel waar de foutloze 2e fase gewoon 2 winstpunten waard is.[/quote]

Ik denk dat wij het op deze punten niet eens gaan worden :))

Als ik een B parcours rij is mijn eerste prioriteit niet foutloos rondkomen. En ik vind het zo jammer (en soms kan me er echt aan storen) dat veel mensen zich werkelijk alleen maar focussen op het foutloos rond komen. De klasse B staat niet voor niks voor beginners! Vaak moet of het paard of de ruiter het nog leren. Waarom dan meteen alleen maar focussen op foutloos komen? Vind je dat werkelijk het belangrijkste in de B? Als dat zo is sta ik daar écht van te kijken. Ik vind het zo jammer dat als sommige mensen een slechte rit rijden maar wel foutloos zijn, dat ze dan toch zeer tevreden zijn met hun rit want ze waren toch foutloos? Foutloos betekent niet automatisch goed en al helemaal niet in de B. En met het nieuwe systeem word je met een gewoon slordige foutloze rit nog beloont met 1 winstpunt. Dat is nog best gul toch? Want waarom zou een slechte rit eigenlijk beloont worden? Daarom vind ik de lijn goed getrokken door de KNHS. 2 winstpunten alleen voor de aller besten. En degenen met een moeilijker paard of een onervaren ruiter/ paard krijgen er 1.

Waarom ligt de focus in de B toch zo op foutloos, winstpunten en prijzen? Ik snap dat niet. Misschien komt het doordat ik alleen nog maar B HC mag starten en dus altijd voor spek en bonen meedoe. Kan je nagaan! Als ik een keurig foutloos rondje rij krijg ik helemaal niets! Maar het kost me evenveel inschrijfgeld. Daarom ligt mijn focus misschien wel meer op een fijn rondje. Maar ook in het L kan ik veel tevredener zijn met een balk dan met een foutloos parcours. Uiteindelijk hangt je mate van tevredenheid toch samen met hoe fijn je hebt gereden? En niet met de plaatsing in het eindklassement? Sorry, maar dat vind ik ponymentaliteit.

Als je M, Z, ZZ etc rijdt snap ik dat je foutloos rond wil komen. Als het goed is is je paard dan zover in de opleiding dat je hem echt kan gaan rijden. Prestatiedrang is oke, maar het moet niet ten koste gaan van het rijden. En dat zie je in de B en L nog te veel naar mijn mening. Ik snap niet dat sommigen niet begrijpen dat iemand met een balk gewoon veel beter gereden kan hebben dan iemand die foutloos is.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:51

Alleen foutloos rijden is niet het doel in het B. Het doel is dat ruiter en paard op een correcte manier een parcours rond leren rijden.
Profs en echt goede ruiters hebben vaak ook meer dan 1 paard in het Z (gahad), dus mogen geen B meer rijden. En brood rijden in het B? Dan kun je toch echt beter een krantenwijkje nemen...

Maar voor degene die zich erg druk aan het maken zijn: in de praktijk zul je als je foutloos rijd altijd wel een winstpuntje hebben. Nu is het ook zo dat je bij minder dan 35 punten geen wp hebt en dat komt eigenlijk nooit voor, want ook nu zie ik ooit ruiters in het L of hoger waarvan ik me afvraag hoe ze in godsnaam een voldoende voor stijl in het B hebben gehad.

Toen ik nog ponyruiter was werden er nog regelmatig stijlcompetities uitgeschreven en prijzen voor de beste stijl in een rubriek. Dit beide dus ook in klasses hoger dan B. Ik had daar juist veel plezier in en probeerde er altijd mijn best voor te doen, terwijl ik alleen maar jonge en onervaren (dus goedkope) pony's had.

In plaats van te klagen zouden mensen zich juist wat gestimuleerd moeten voelen om beter en mooier te gaan rijden, want het is toch een fantastisch compliment als mensen vinden dat je netjes rijd!
Bovendien is het alleen maar in het B en als je het een beetje fatsoenlijk doet ben je daar zo uit!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:58

B en L is bedoeld als scholing voor ruiter en paard, vanaf het M kun je best voor de prijzen willen rijden door koste wat kost foutloos te willen blijven. Dan heeft je paard ook de basistraining dat het een keer een mindere afstand kan verwerken als het zo komt. Ik kan met een jong dier supertevreden de baan uit komen met twee balkjes, paarden kunnen dan evengoed super gelopen hebben en veel geleerd hebben.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:25

schoentje schreef:
Alleen foutloos rijden is niet het doel in het B. Het doel is dat ruiter en paard op een correcte manier een parcours rond leren rijden.
Profs en echt goede ruiters hebben vaak ook meer dan 1 paard in het Z (gahad), dus mogen geen B meer rijden. En brood rijden in het B? Dan kun je toch echt beter een krantenwijkje nemen...

Maar voor degene die zich erg druk aan het maken zijn: in de praktijk zul je als je foutloos rijd altijd wel een winstpuntje hebben. Nu is het ook zo dat je bij minder dan 35 punten geen wp hebt en dat komt eigenlijk nooit voor, want ook nu zie ik ooit ruiters in het L of hoger waarvan ik me afvraag hoe ze in godsnaam een voldoende voor stijl in het B hebben gehad.

Toen ik nog ponyruiter was werden er nog regelmatig stijlcompetities uitgeschreven en prijzen voor de beste stijl in een rubriek. Dit beide dus ook in klasses hoger dan B. Ik had daar juist veel plezier in en probeerde er altijd mijn best voor te doen, terwijl ik alleen maar jonge en onervaren (dus goedkope) pony's had.

In plaats van te klagen zouden mensen zich juist wat gestimuleerd moeten voelen om beter en mooier te gaan rijden, want het is toch een fantastisch compliment als mensen vinden dat je netjes rijd!
Bovendien is het alleen maar in het B en als je het een beetje fatsoenlijk doet ben je daar zo uit
!

_/-\o_

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:41

Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden, laat ik het zo zeggen ik wil het eerst zien hoe het loopt, of er verbeteringen komen.
Ik hoorde toevallig laatst ook dat je met 5 winst al over mag naar een hogere klasse? Ik meende altijd dat het 10 was? Kan iemand mij dat uitleggen?