Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
manic schreef:Daar zeg ik ook niets over, ik zeg alleen dat het wel iets minder neerbuigend mag.
In een beginnersklasse mogen mensen toch gewoon nog beginnersfouten maken. Er wordt hier gedaan of het compleet onacceptabel is om eens een springwedstrijdje te proberen als je je bvb nog niet altijd een even mooie afstand hebt, of de wissel nog niet helemaal onder de knie hebt.
Ik vind dat dus nogal neerbuigend. De beginnersklasse is een beginnersklasse en inderdaad dus om te leren.
manic schreef:Dan za het ongetwijfeld aan mijn interpretatie liggen.
Overigens zeg ik nergens dat ik verwacht door te kunnen naar het L, dat maak jij ervan. Ik zeg dat dat acceptabele fouten zijn voor een beginnende ruiter, die hopelijk een stuk verbeterd zijn voordat desbetreffende ruiter zich naar de volgende klasse begeeft.
manic schreef:Ik vind dat je nogal denigrerend praat over de gemiddelde B ruiter.
Mooi hoor, dat zeer gevorderde/beroeps springruiters de B gebruiken om hun jonge paard op te leiden, maar er zitten inderdaad ook nog gewoon mensen die voor het eerst met hun eigen paardje leuk een BEGINNERS wedstrijdje gaan rijden. Daar hoeft niet gelijk zo neerbuigend over gedaan te worden, omdat die dan toevallig nog niet zoveel oog, tempocontrole of fantastische zit hebben...
manic schreef:Ik vind dat je nogal denigrerend praat over de gemiddelde B ruiter.
Mooi hoor, dat zeer gevorderde/beroeps springruiters de B gebruiken om hun jonge paard op te leiden, maar er zitten inderdaad ook nog gewoon mensen die voor het eerst met hun eigen paardje leuk een BEGINNERS wedstrijdje gaan rijden. Daar hoeft niet gelijk zo neerbuigend over gedaan te worden, omdat die dan toevallig nog niet zoveel oog, tempocontrole of fantastische zit hebben...
albert1975 schreef:Zolang het een oordeel is van de jury zullen bepaalde ruiters altijd bovenaan staan. Dat is in de huidige beoordeling en ook in de nieuwe stijlbeoordeling. Wat nog erger is, is dat straks een ruiter met een balk nog de wedstrijd kan winnen. Belachelijk!!
Er zou een B-groep moeten komen voor de brood-ruiter en de hobby ruiter. Ben je ook eindelijk af van de brood-ruiter welke bewust niet het Z in gaat omdat ze dan geen B meer mag starten!
albert1975 schreef:Zolang het een oordeel is van de jury zullen bepaalde ruiters altijd bovenaan staan. Dat is in de huidige beoordeling en ook in de nieuwe stijlbeoordeling. Wat nog erger is, is dat straks een ruiter met een balk nog de wedstrijd kan winnen. Belachelijk!!
Er zou een B-groep moeten komen voor de brood-ruiter en de hobby ruiter. Ben je ook eindelijk af van de brood-ruiter welke bewust niet het Z in gaat omdat ze dan geen B meer mag starten!
S_Halley schreef:Bonita_Bon schreef:
En deze constructieve reactie draagt bij aan de discussie.. hoe? Omhooggevallen uitspraak, niet nodig. Vooral het 'springruiters' tussen haakjes zetten.
Ik spring zelf met mijn huidige paard in het M (ook geen wereldklasse maar voor mij als dressuurruiter nog best aan de maat)) maar heb wel een mening over de nieuwe regels, geen B? Bijna alle reacties waar jij je zin blijkbaar op baseert komen volgens jou allemaal van kneusjes van ruiters die de B niet uit komen? Kortzichtig.
Blijkbaar voel jij je zwaar aan gesproken. Dat zegt ook wel wat....
Ik begin me bijna af te vragen hoe jij het M dan rond komt....
Het feit dat zo tegen deze regel in gegaan wordt geeft alleen maar aan hoe triest het stelt is met de rijerij in de lagere klassen.
Vergelijk het met dressuur. Een B dressuur proef zijn een paar voltes wat gebroken lijnen en wat galopperen. Iedereen die een half jaar paardrijles heeft gehad kan een B dressuur proefje rijden. Bij springen is de B van het zelfde niveau. Het stelt gewoon heel heel weinig voor. En als je op zo'n dodelijk simpel niveau niet eens fatsoenlijk op je paard kan zitten. Dan zou ik me toch eens afvragen waar je mee bezig bent.
jori_X schreef:germie schreef:Ik vind het gewoon echt jammer dat springen een jurysport wordt.
B springen was al een jurysport en blijft een jurysport dus daar veranderd niks aan.
germie schreef:Ik kon met 35 punten op stijl (1 keer gehad) dus gewoon 2 winstpunten en een prijs scoren. Dat kan straks niet meer, terwijl ik echt wel goed gereden heb dat parcours. Ik weet het nog precies ook al is het 4 jaar terug, ik heb het paard diverse keren doorgedrukt omdat we anders een weigering zouden hebben, 1 sprong vanuit draf, paar sprongen flink aarzelend.
germie schreef:Ik zou vreseslijk balen als ik gewoon GOED gereden had, FOUTLOOS rondgekomen ben en gewoon geen winstpunt gescoord heb.
Scum schreef:Dat ligt misschien aan de regio Bonita. Bij ons in de regio zijn er veel broodruiters. In de hogere klassen zelfs vrijwel alleen maar. En wij hebben grote rubrieken.
Sommige wedstrijden bij ons in de buurt hebben dus ook aparte rubrieken voor amateurs en profs, in de klasse B en L. ALs er bijv., 150 ruiters in het B en ook nog eens 150 in het L zitten dan kunnen ze die rubrieken gemakkelijk opsplitsen.
Zoiets is natuurlijk lastiger als je in een regio zit waar niet zoveel deelnemers zijn.
germie schreef:Ik blijf erbij dat foutloos rondkomen gewoon betekent dat je goed gereden hebt.
schoentje schreef:Alleen foutloos rijden is niet het doel in het B. Het doel is dat ruiter en paard op een correcte manier een parcours rond leren rijden.
Profs en echt goede ruiters hebben vaak ook meer dan 1 paard in het Z (gahad), dus mogen geen B meer rijden. En brood rijden in het B? Dan kun je toch echt beter een krantenwijkje nemen...
Maar voor degene die zich erg druk aan het maken zijn: in de praktijk zul je als je foutloos rijd altijd wel een winstpuntje hebben. Nu is het ook zo dat je bij minder dan 35 punten geen wp hebt en dat komt eigenlijk nooit voor, want ook nu zie ik ooit ruiters in het L of hoger waarvan ik me afvraag hoe ze in godsnaam een voldoende voor stijl in het B hebben gehad.
Toen ik nog ponyruiter was werden er nog regelmatig stijlcompetities uitgeschreven en prijzen voor de beste stijl in een rubriek. Dit beide dus ook in klasses hoger dan B. Ik had daar juist veel plezier in en probeerde er altijd mijn best voor te doen, terwijl ik alleen maar jonge en onervaren (dus goedkope) pony's had.
In plaats van te klagen zouden mensen zich juist wat gestimuleerd moeten voelen om beter en mooier te gaan rijden, want het is toch een fantastisch compliment als mensen vinden dat je netjes rijd!
Bovendien is het alleen maar in het B en als je het een beetje fatsoenlijk doet ben je daar zo uit!