Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:17

prakkie schreef:
Je ziet trouwens steeds vaker dat je vooraf moet betalen (dus overmaken). Dat is denk ik ook veel handiger voor verenigingen:
-je zit niet te klooien met wisselgeld ('s ochtends komen ze altijd met 50 euro-briefjes aan :+ )
-je hoeft naderhand geen brieven te schrijven etc naar de mensen die niet zijn komen opdagen en achter je geld aan te gaan
-op de dag zelf zit je niet met al dat geld wat weer afgestort moet worden

Maar als de wedstrijd niet kan doorgaan heb je wel weer meer werk :+

malloesje

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:18

Maar tussen moeten betalen en daadwerkelijk betalen zit een heel groot verschil :+ Wij hebben pas concours georganiseerd en ik denk dat nog geen 10% vooraf betaald heeft. Zelfde geldt met coupons en dan met name springen, daar krijg je 80% nog op concours.
Uberhaupt de opgave met springen gebeurt nog in de laatste week, heel erg lastig voor organiserende verenigingen. :\

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:19

Mijn Knhs gaat ook helemaal veranderen , nu kun je hier je coupons bestellen en sportstanden zien , het is de bedoeling dat dit helemaal uitgebreid word en dat je hieral je wedstrijdgegevens hier kunt vinden, dus elke wedstrijd die je gestart bent.

dat de coupons eruit gaan was eigenlijk vorig jaar al de bedoeling maar is om technische redenen nog uitgesteld

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:20

Ik heb even niet alles gelezen, maar het knhs nieuwsbericht heeft het over 'mogelijk'. Ofwel ze weten zelf nog niet of ze al overgaan per 1 januari....Wat is dat nou voor organisatie, hoe kan je met zoiets nou zo belachelijk laat aankomen en dan beginnen over mogelijk.....zucht.

Ik gok erop dat ze 1 januari niet redden!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:21

Janine1990 schreef:
Als het toch digitaal aan het secretariaat wordt aangeleverd, kan het eventueel omgezet worden in een PDF bestand, lijkt mij... Maar ik ben geen kei in computers...

Dat kan als zowel de punten als het commentaar ter plekke digitaal worden genoteerd en opgeslagen. Zover ik weet wordt dit alleen op (inter)nationale wedstrijden gebruikt en vraagt dit een behoorlijke investering die veel verenigingen niet kunnen betalen.

Nu heeft de jury / schrijver een papieren protocol waarop de punten en het commentaar wordt geschreven.
In het digitale programma dat verenigingen nu gebruiken is alleen ruimte voor de punten, niet voor het commentaar.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:22

_Esther_87_ schreef:
Ik heb even niet alles gelezen, maar het knhs nieuwsbericht heeft het over 'mogelijk'. Ofwel ze weten zelf nog niet of ze al overgaan per 1 januari....Wat is dat nou voor organisatie, hoe kan je met zoiets nou zo belachelijk laat aankomen en dan beginnen over mogelijk.....zucht.

Ik gok erop dat ze 1 januari niet redden!

Dat hoop ik ook niet.. :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:23

Nexus schreef:
Janine1990 schreef:
Als het toch digitaal aan het secretariaat wordt aangeleverd, kan het eventueel omgezet worden in een PDF bestand, lijkt mij... Maar ik ben geen kei in computers...

Dat kan als zowel de punten als het commentaar ter plekke digitaal worden genoteerd en opgeslagen. Zover ik weet wordt dit alleen op (inter)nationale wedstrijden gebruikt en vraagt dit een behoorlijke investering die veel verenigingen niet kunnen betalen.

Nu heeft de jury / schrijver een papieren protocol waarop de punten en het commentaar wordt geschreven.
In het digitale programma dat verenigingen nu gebruiken is alleen ruimte voor de punten, niet voor het commentaar.

Ik heb twee weken geleden als vrijwilliger bij de EK in rotterdam geholpen, en ook daar ging het nog gewoon met pen en papier...

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:28

ik heb afgelopen jaar een voorlichting gehad van het zgn inschrijfsysteem wat bij de subtop gebruikt wordt gehad.
de wedstrijdkalender van de knhs gaat ook uitgebreid worden en ik denk dat er een dergelijk systeem daaraan gekoppelt gaat worden

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:29

Ik hou dit topic even in de gaten..
ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel coupons ik nog heb..
en eerlijk gezegd plan ik ook geen maanden van te voren een wedstrijd dus moet nog even kijken hoeveel leuke wedstrijden ik nog kan en wil uitzoeken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:29

Nexus schreef:
Janine1990 schreef:

Lijkt me een goed idee als de KNHS gaat samenwerken met de makers van het concours 3.5 of dat programma dat met iPad werkt, volgens mij is dat weer iets anders.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:30

Dat zou wel zuur zijn voor de vereniging zeg. Dan moeten ze of alles gaan over tikken of de starters krijgen alleen nog maar punten en geen cijfers....
KNHS moet maar gratis laptops gaan uitdelen :+ Als tegen prestatie

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:31

pietsie schreef:
Mijn Knhs gaat ook helemaal veranderen , nu kun je hier je coupons bestellen en sportstanden zien , het is de bedoeling dat dit helemaal uitgebreid word en dat je hieral je wedstrijdgegevens hier kunt vinden, dus elke wedstrijd die je gestart bent.

dat de coupons eruit gaan was eigenlijk vorig jaar al de bedoeling maar is om technische redenen nog uitgesteld

dat zou helemaal super zijn! ik vind het een mooie verbetering, communicatie is nu niet echt geweldig, mara overstappen alles digitaal vind ik helemaal top :j

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:32

[q
Janine1990 schreef:

In het digitale programma dat verenigingen nu gebruiken is alleen ruimte voor de punten, niet voor het commentaar.[/quote]

Lijkt me een goed idee als de KNHS gaat samenwerken met de makers van het concours 3.5 of dat programma dat met iPad werkt, volgens mij is dat weer iets anders.[/quote]

de knhs werkt ook samen met Peter Hartman , de man die het concours 3.5 heeft gemaakt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:33

Nee, ik bedoel nog weer een ander programma pietsie, ik ben het aan het zoeken, maar kan het zo snel nog niet vinden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:33

Er wordt nu inderdaad een boel gemopperd op het feit dat je veel coupons voor niets hebt besteld, maar voor een aantal is het eigen keuze geweest om er 32 of zelfs 48 te bestellen. Daar kan de KNHS natuurlijk niets aan doen...
Ik ben in ieder geval blij met dit voornemen, het zal de sport hopelijk ten goede komen uiteindelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:33

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:35

kleinvosje schreef:
Er wordt nu inderdaad een boel gemopperd op het feit dat je veel coupons voor niets hebt besteld, maar voor een aantal is het eigen keuze geweest om er 32 of zelfs 48 te bestellen. Daar kan de KNHS natuurlijk niets aan doen...
Ik ben in ieder geval blij met dit voornemen, het zal de sport hopelijk ten goede komen uiteindelijk.

Dat is wel eigen keus ja, maar wel omdat ik niets van deze beslissing af wist..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:36

kleinvosje schreef:

Als de KNHS klantvriendelijk bezig was geweest had zij bij de bestelling een melding moeten maken van dit voornemen. Dan kunnen mensen zich evt. nog bedenken over het aantal :)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:37

kleinvosje schreef:

Ik heb er destijds 32 besteld, omdat je dan geen dubbele verzend/administratiekosten van krijgt.
Vervolgens heb ik mijn merrie laten dekken en heb ik mijn coupons bewaard, voor als ik haar weer zou starten na het veulen.
Dusja, ik vind het wel zonde...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:37

Ik vind wel dat mensen hier veel zeuren hoor. Nog voor we weten hoe het er uit gaat zien is het allemaal al helemaal mis. Het kan niet, het lukt vast niet, en het is ook zeker heel onhandig.... _-:(

Mij lijkt het juist prima. Lekker thuis op de bank inschrijven voor een wedstrijd, meteen even internetbankieren erachteraan en betalen. Snel geregeld.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:38

kleinvosje schreef:

als je weet hoe omslachtig een startcoupon is wel , klein vosje. De ruiter moet ze bestellen , de knhs ze printen en vervolgens opsturen , de ruiter stuurt ze weer naar een secretariaat , het secretariaat stuurt ze weer naar de knhs.
weten jullie bv dat alle startcouponnen nog steeds handmatig geteld worden bij de knhs , dus de couponnen die de secretariaten terugsturen van de wedstrijden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:39

Ik vind digitaal ook zeker handig. Maar ik hoop dan wel dat er een overgangsperiode komt, zodat de coupons opgemaakt kunnen worden.
Ik heb er maar 16 besteld. Maar ik start maar 6x per jaar (alleen outdoor).
Kwam er voor dit jaar nog 2 tekort, dus ik moest wel bestellen.
Het is geen wereldbedrag, maar ik vind het toch zonde. Noem het zeuren, ik kan mijn geld hard genoeg gebruiken en dit is gewoon weggooien.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:41

malloesje schreef:
kleinvosje schreef:

Als de KNHS klantvriendelijk bezig was geweest had zij bij de bestelling een melding moeten maken van dit voornemen. Dan kunnen mensen zich evt. nog bedenken over het aantal :)

Ja inderdaad, dan was het pas een 'keuze' geweest.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:42

Wij werken al met de protocollen uit het concour programma. Ben er heel blij mee. Scheelt mij heel veel werk om alle gegeven handmatig in te vullen.

Wat betreft de kosten kan ik vertellen dat het best mee valt. Oke papier en toner moet gekocht worden. Maar het werk voor de vrijwilligers is een stuk minder!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:43

berdien85 schreef:
prakkie schreef:
Je ziet trouwens steeds vaker dat je vooraf moet betalen (dus overmaken). Dat is denk ik ook veel handiger voor verenigingen:
-je zit niet te klooien met wisselgeld ('s ochtends komen ze altijd met 50 euro-briefjes aan :+ )
-je hoeft naderhand geen brieven te schrijven etc naar de mensen die niet zijn komen opdagen en achter je geld aan te gaan
-op de dag zelf zit je niet met al dat geld wat weer afgestort moet worden

Maar als de wedstrijd niet kan doorgaan heb je wel weer meer werk :+

En voor de juryvergoeding, het prijzengeld en eventueel ex-aequo (als ik het goed schrijf :+ ) is het opzich ook wel handig dat je contant geld hebt. Maar ik snap het wel hoor, vooraf betalen is wel veiliger, je krijgt op zo'n dag nogal wat geld door de handen!