Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:23

chevax schreef:
Ik vind de heksenjacht op Rath nu ook niet echt getuigen van enige sportiviteit hier op Bokt, ook niet onder het motto "ja maar, hij doet het zelf". Termen als "shock", "diefstal" en "oplichting" gaan toch echt wel te ver: laat je je dan niet wat teveel meeslepen? Laat die man eens een combi worden met zijn paard. Een kür voor een paard schrijven neemt toch een hele tijd in beslag? Wie weet hebben ze dat nog bewust niet gedaan omdat de combi nog groeiend is. Maar voor de punten moet hij toch starten. Laat hem eens gewoon lekker doen.

sorry ik gun het Rath echt wel maar dit roept hij echt over zichzelf af

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:24

Citaat:
Laat die man eens een combi worden met zijn paard.

Hoe kan je een combi worden met je paard als de voorwaarden niet 'eigen' zijn? Je kopieert immers van een andere combi?

Citaat:
Een kür voor een paard schrijven neemt toch een hele tijd in beslag? Wie weet hebben ze dat nog bewust niet gedaan omdat de combi nog groeiend is. Maar voor de punten moet hij toch starten. Laat hem eens gewoon lekker doen.

Ja, dat neemt inderdaad een tijd in beslag... die tijd kan hij goed gebruiken om een combi te proberen te worden. Dus lekker thuis bliljven en doortrainen. Tot die tijd hoor je nog niet thuis in de wereldtop van de dressuur.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:25

Citaat:
had liever een Isabelle werth op totilas gezien

Tja maarja, die heeft het aan haar voorbij laten gaan (verstandig!) Dan kunnen we hier op een simpel forumpje allemaal heel erg moeilijk gaan doen, maar Isabelle zit er niet op, Rath zit erop.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:26

chevax schreef:
Ik vind de heksenjacht op Rath nu ook niet echt getuigen van enige sportiviteit hier op Bokt, ook niet onder het motto "ja maar, hij doet het zelf". Termen als "shock", "diefstal" en "oplichting" gaan toch echt wel te ver: laat je je dan niet wat teveel meeslepen? Laat die man eens een combi worden met zijn paard. Een kür voor een paard schrijven neemt toch een hele tijd in beslag? Wie weet hebben ze dat nog bewust niet gedaan omdat de combi nog groeiend is. Maar voor de punten moet hij toch starten. Laat hem eens gewoon lekker doen.

Dat is goed maar laat men dan deze actie van Rath en zijn team ook onsportief mogen noemen. Want dat is het gewoon.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:27

Ik vind echt dat er ontzettend wordt doorgedraafd in alle topics over Rath. Men overroept elkaar en soms lijkt het een soort van massa-hysterie.
Als die man nu wil/moet starten om te kwalificeren voor bijv. OS, laat hem dan in godsnaam doen. Er wordt hier gedaan alsof Totilas gruwelijk wordt mishandeld of dat er echt verschrikkelijke wantoestanden aan de gang zijn.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:28

Ik denk dat Isabella inderdaad verstandig is geweest dit voorbij te laten gaan.

@Chevax, ik vind het prima dat rath eerst een combi wilt worden met toot. Maar om dan een kur te stelen?

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:29

Dit is zeer triest, ik snap niet dat ze dit zomaar kunnen toestaan. Ik hoop dat hier nog iets mee gedaan wordt!
Vind het daarnaast ook weer te hoog gepunt, er zit wel een stijgende lijn in, maar 85% vind ik veel te veel.
Heeft Rath in zijn proeven eigenlijk altijd Duitse juryleden gehad of ook uit het buitenland?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:29

Totilas zullen ze niet mishandelen. Hun goudklompje staat daar vast als een prinsje, daar ben ik van overtuigd!
Maar als je 2 miljoen aan een paard uitgeeft, kun je vast ook nog wel wat spenden aan een kur?
En waar ik mij persoonlijk echt over opjaag, is dat het dus diefstal is. En ik weet niet of jouw portemonnaie wel eens is gestolen? Maar ik wil me niet eens voorstellen hoe Edward Gal zich nu moet voelen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:30

chevax schreef:
Er wordt hier gedaan alsof Totilas gruwelijk wordt mishandeld of dat er echt verschrikkelijke wantoestanden aan de gang zijn.

Dat is ook overdrijven. Er wordt hier alleen gezegd dat er veel meer spanning is tijdens deze kur vergeleken met dezelfde kur onder Edward. En idd ik heb nu meer op Rath gelet en Toot is geen enkele keer stil met zn staart, verder zwabberen de benen van Rath erg en zit hij niet stil met zn handen.
verder gaat het meer over het stelen van de kur dan over het 'midhandelen' zoals jij het zegt ;)
Laatst bijgewerkt door Onali op 21-06-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik ben het eens met chevax, wederom. De kur 'stelen' was geen slimme zet en als hij dat wel was, zie ik die slimheid niet.

Maar Rath is nu echt de bokt-pispaal geworden doordat hij Toot is gaan rijden. Dat is ook niet eerlijk. :)

RM94

Weet je waar ik me een beetje aan begin te storen.... wij schijnen als nederlanders te denken dat we absoluut niet negatief over Rath mogen praten omdat het anders lijkt dat we jaloers zijn.

Ik gun het Rath absoluut en als hij de beste is dan moet hij ook die gouden medaille krijgen maar als het niet goed is moeten we dat gewoon mogen zeggen. Ik ben voor eerlijk kijken naar zijn prestaties en zolang we het op een nette manier doen vind ik dat het onder opbouwende kritiek valt. Steeds maar zeggen goh het gaat toch weer beter terwijl het gewoon echt niet goed is vind ik gewoon onzin, en nee ik doe het hem ook niet na.

Dat hij zoveel druk op zijn schouders heeft is echt hun eigen schuld door het hele mediatheater dat ze eromheen gemaakt hebben. Als ze gewoon in rust waren gaan trainen en starten had het veel minder spannend geweest

Simbaa

chevax schreef:

Sportiviteit hier op Bokt? De enige die ik onsportief bezig vind is Rath.
Of hij de kur nou zelf bedacht heeft of niet, hij is er mee in zee gegaan.
Ik vind het behoorlijk onsportief om de kur van iemand af te pakken.

En dat hij Totilas mishandelt oid zeg ik nergens.
Ik vind het alleen niet sportief om op zo'n manier een kur te rijden.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:32

chevax schreef:
Ik vind echt dat er ontzettend wordt doorgedraafd in alle topics over Rath. Men overroept elkaar en soms lijkt het een soort van massa-hysterie.
Als die man nu wil/moet starten om te kwalificeren voor bijv. OS, laat hem dan in godsnaam doen. Er wordt hier gedaan alsof Totilas gruwelijk wordt mishandeld of dat er echt verschrikkelijke wantoestanden aan de gang zijn.

Volgens mij wordt er voornamelijk gereageerd op het feit dat het onsportief is... dan blijft natuurlijk het feit dat er nog al wat boute uitspraken gedaan zijn door PS en team wat betreft het streven (kwalificatie OS etc.) en dat nu blijkt dat het geheel (combi Rath, Totilas en team) zich daar waarschijnlijk in vergaloppeerd hebben. Als men zo hoog van de toren blaast dan kan je verwachten dat er reactie komt.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:32

RM94 schreef:
Weet je waar ik me een beetje aan begin te storen.... wij schijnen als nederlanders te denken dat we absoluut niet negatief over Rath mogen praten omdat het anders lijkt dat we jaloers zijn.

Ik gun het Rath absoluut en als hij de beste is dan moet hij ook die gouden medaille krijgen maar als het niet goed is moeten we dat gewoon mogen zeggen. Ik ben voor eerlijk kijken naar zijn prestaties en zolang we het op een nette manier doen vind ik dat het onder opbouwende kritiek valt. Steeds maar zeggen goh het gaat toch weer beter terwijl het gewoon echt niet goed is vind ik gewoon onzin, en nee ik doe het hem ook niet na.

Dat hij zoveel druk op zijn schouders heeft is echt hun eigen schuld door het hele mediatheater dat ze eromheen gemaakt hebben. Als ze gewoon in rust waren gaan trainen en starten had het veel minder spannend geweest

Helemaal mee eens _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:33

RM94 schreef:

Er zijn ook genoeg mensen die komen zeiken om het zeiken. :)

Verder heb je helemaal gelijk, opmerkingen maken mag. :)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:36

chevax schreef:

Sorry hoor, maar als ik dus als beginner in de wetenschapswereld een proefschrift wil schrijven om tot professor benoemd te worden en vervolgens, omdat ik nog niet helemaal mijn plaats heb gevonden in die wetenschapswereld, ga ik stukjes uit andermans werk gebruiken (wat dus plagiaat is) moeten ze dat ook maar accepteren en het me gunnen dat ik mijn draai vind door eerst andermans stukken als voorbeeld te gebruiken? Plagiaat is plagiaat, en dat wordt keihard aangepakt. Natuurlijk is dit een andere situatie, dus of een keiharde straf gewenst is weet ik niet. Misschien is dat inderdaad overdreven. Maar men mag hier op z'n minst afkeur over uitspreken en het mag best even duidelijk worden voor Rath en de betrokkenen dat dit gewoon echt niet kan!
Laatst bijgewerkt door winnietje3 op 21-06-11 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:37

Had verkeerd ge quote....
Laatst bijgewerkt door muc op 21-06-11 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:40

winnietje3 schreef:
chevax schreef:

Sorry hoor, maar als ik dus als beginner in de wetenschapswereld een proefschrift wil schrijven om tot professor benoemd te worden en vervolgens, omdat ik nog niet helemaal mijn plaats heb gevonden in die wetenschapswereld, ga ik stukjes uit andermans werk gebruiken (wat dus plagiaat is) moeten ze dat ook maar accepteren en het me gunnen dat ik mijn draai vind door eerst andermans stukken als voorbeeld te gebruiken? Plagiaat is plagiaat, en dat wordt keihard aangepakt. Natuurlijk is dit een andere situatie, dus of een keiharde straf gewenst is weet ik niet. Misschien is dat inderdaad overdreven. Maar men mag hier op z'n minst afkeur over uitspreken en het mag best even duidelijk worden voor Rath en de betrokkenen dat dit gewoon echt niet kan!

Helemaal mee eens!

En wat betreft Isabell Werth.. Zij is een topsporter die ook nog eens verstandig is, heel verstandig van haar is hetgeweest om hier niet haar handen aan te branden. Al geloof ik wél, dat wanneer zij Toot nu had gereden, het vlekkelozer zou verlopen.
Vind Isabel een enorm sportief persoon.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:41

chevax schreef:

Gedeeltelijk mee eens, een kür maken kost tijd MAAR ze hebben wel de tijd genomen om andere muziek er op te laten componeren (heet dat zo...) PLUS dat ze het dan hadden kunnen/moeten overleggen met Gal. Ik vindt dit echt een steek in de rug of met de veren van een ander showen.... Het is gewoon niet correct! (Ik neem alles terug als er vooraf afspraken over zijn gemaakt, alleen ontbreekt het nog steeds aan creativiteit)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:42

muc schreef:
Had verkeerd ge quote....

nee, iemand heeft in mijn stukje zitten klooien. Denk een over ethousiaste mod ;)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:42

winnietje3 schreef:
chevax schreef:

_/-\o_ _/-\o_

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:44

ik zie helemaal geen gastenboek op zijn site?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:44

chevax schreef:
Er wordt hier gedaan alsof Totilas gruwelijk wordt mishandeld of dat er echt verschrikkelijke wantoestanden aan de gang zijn.

Dat heb ik nog niemand zien beweren. Maar.. stel jij hebt een paard waarmee je een geweldige combinatie vormt.. hoe pijnlijk is het dan om te zien dat jouw geweldige paard bij een ander in protest gaat, dingen niet snapt, miscommunicaties.. ik zou wel op m'n lip moeten bijten.
Ik ken Totilas niet persoonlijk maar ik vermoed dat het een heel sterk paard is, met name in 't hoofd. Edward had kennelijk de juiste knoppen gevonden om daar mee te kunnen omgaan en kwam met het paard tot een gezamelijk compromis. Rath heeft dat niet voorelkaar. Kijk maar eens wat het een moeite kost om bij het binnenrijden ( vóórdat hij de ring in gaat) zelfs het paard echt in de hand te stellen. Het is een soort strijd.

En wat ik ook mis: die trotse blik van Totilas aan het eind van de proef, die lekker-brutale blik van 'we hebben 't gefixed! "...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:45

Ik kan er eigenlijk wel heel erg om lachen! _O- Wat een sukkel! _O-

En tja, het is niet meer de Toot zoals wij hem kennen..jammer ;(
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 21-06-11 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:45

Zoals ik al eerder heb gepost, niet alleen wij Nederlanders zijn niet te spreken over Rath en deze actie hoor, ook buitenlanders vinden het doodzonde en deze actie gewoon ronduit zielig.