Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

roybrit schreef:bij 30+ inderdaad..
vandaag ook hier op de manege iedereen in zomertenue maar de paarden wel in dikke bandages met dikke anky pads.. die hebben t niet warm zeker
(en ik start nu 6 jaar). 
Veraaa_ schreef:Ik ben het eens met een zomertenue te versoepelen! Er wordt hier telkens gepraat over de 7 minuten in een dressuurring, maar wat denk je van de springruiters die zo'n 8 paarden op een dag starten? Ik heb vandaag ook al in zomerteneu gereden en terecht(springen). Je gaat er echt niet beter van rijden hoor als je een jasje aan hebt. Ik geef toe dat je er met jasje netter uit ziet, maar ik stel mijn welzijn toch wél boven uiterlijk.
Daarnaast zie je de jury vaak wel gewoon in een overhemd zitten. Toen het zo'n 28 graden was en ik moest rijden in een jasje, vind ik dat je jury zijn jas dan ook maar aan moet houden.
Indd, het aanhouden van de oude etiquette...
Het wordt steeds gekker. Misschien kan er voorgesteld worden bij de KNHS om helemaal geen tenue meer te dragen. Iedereen in shirt en klaar. Fitzroy schreef:Ik blijf erbij dat kou voor mij hetzelfde is als warmte voor Pieteritus. Ik kan dan ook niet meer normaal functioneren en trek daar mijn conclusies uit. Dat jullie je daar misschien op kunnen kleden maar voor mij werkt dat niet. Je mag blij zijn dat er zoiets bestaat als een regel voor het zomertenue. Die bestaat nl. voor wintertenue niet, dus jullie zijn al in het voordeel.
Overigens is nog niemand ingegaan op mijn vraag hoe je dat doet met werken, of werken jullie niet? Daar heb je toch ook te maken met hitte? Is het dan geen probleem?
Fitzroy schreef:Bij 20 graden alHet wordt steeds gekker. Misschien kan er voorgesteld worden bij de KNHS om helemaal geen tenue meer te dragen. Iedereen in shirt en klaar.
Ik vind het echt vreemd dat iedereen er nu ineens over valt terwijl ik er vroegah nog nooit iemand over gehoord heb en het zelfs nog veel minder werd toegestaan. Het hoorde nu eenmaal bij wedstrijden rijden. Hitte = afzien.
(wedstrijd was tegen een bosrand)
_Arwen_ schreef:Fitzroy bedoelt met wintertenue geloof ik iets dat er niet is, zoals thermolaarzen bij je witte rijbroek.
Ik heb hetzelfde als Fitzroy en kan me ook echt niet kleden op de kou. Al heb ik al dat spul aan, ik word niet warm. Maar dat weet je van tevoren als je in de winter gaat starten.
Net als dat je in de zomer weet dat het heet kan worden. En als jij het al warm krijgt, denk dan ook aan je paard. Als jij het te warm vindt worden kun je ook wat minder intensief gaan rijden, daar is je paardje dan vast ook blij mee, want die loopt, jij niet
Fitzroy schreef:Bij 20 graden alHet wordt steeds gekker. Misschien kan er voorgesteld worden bij de KNHS om helemaal geen tenue meer te dragen. Iedereen in shirt en klaar.
Ik vind het echt vreemd dat iedereen er nu ineens over valt terwijl ik er vroegah nog nooit iemand over gehoord heb en het zelfs nog veel minder werd toegestaan. Het hoorde nu eenmaal bij wedstrijden rijden. Hitte = afzien.