pavo cup 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:23

Hoe ist gegaan dames???!!!

sassie81

Re: pavo cup 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:28

Helaas dit jaar niet voor mij. Volgend jaar hoop ik met een zizi top te gaan.
Ben benieuwd hoe de bokt paarden het gaan doen......

elsemiiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:24

Vandaag naar ermelo geweest, wel een gekke dag zo op woensdag.
Die van mij liep super goed. Heel braaf, in de ring ernaast werden de tuigpaarden gekeurd, dus veel klapperende zweepjes& zelfs een paar karretjes. Die van mij gaf er allemaal niets om.
Had maar 65,5 punt, wat heel erg tegen viel. Had wel ietsje meer verwacht. Lang leven de jurysport!
Bem iig wel heeeeeel blij met m'n paardje& ik weet het zelf wat ik aan hem heb, dit wat een hele goede ervaring voor hem &voor mij.
Succes voor de mensen die de aankomende selecties meerijden!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:24

Jammer Elsemiiek, misschien volgend jaar weer.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:33

Jammer meis, maar ja joh bij de HorseFood wisten ze het wel te waarderen dus idd zie je maar weer Jurysport!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:31

Het is maar net wat ze willen zien inderdaad. Zo heb ik een paard gehad die op de keuring werd geprezen om zijn exterieur en beenwerk en bij de Pavo een heel laag cijfer voor exterieur kreeg toebedeeld met een aantal bemerkingen die we op de keuring niet hadden gekregen. Qua beweging waren we terecht niet door want hij liep die dag ook als een krant :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:46

Abrahams schreef:
Het is maar net wat ze willen zien inderdaad. Zo heb ik een paard gehad die op de keuring werd geprezen om zijn exterieur en beenwerk en bij de Pavo een heel laag cijfer voor exterieur kreeg toebedeeld met een aantal bemerkingen die we op de keuring niet hadden gekregen. Qua beweging waren we terecht niet door want hij liep die dag ook als een krant :D

Paard van een vriendin van mij hetzelfde, 3 x beoordeeld door Frenk Jespers...2e bezichtiging gehaald in Den Bosch,
Pavo Cup kreeg hij een 8 voor exterieur en tijdens de halve finale in Ermelo een 5 :')

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:59

Dat is wel heel opmerkelijk. Neem aan dat het paard niet zodanig is verslechterd in de tussentijd. Hebben ze nog toelichting gevraagd?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:08

Talishe schreef:
Dat is wel heel opmerkelijk. Neem aan dat het paard niet zodanig is verslechterd in de tussentijd. Hebben ze nog toelichting gevraagd?

Nou tussen de voorselectie van de Pavocup en de halve finale zit nog geen maand,
dus ik neem aan dat zijn exterieur niet zodanig veranderd :+ en dat bij dezelfde jury >;) :roll:

Tja je doet er niets tegen, alleen maar vraagtekens zetten! We hebben ook eens een VSN finalist gehad (15e),
die scoorde op de Pavo maar 54 punten := Mevr. Retera en de ruiter waren geen vrienden....
Idem bij de laatste jury (ex-stalruiter) Paard scoorde bij haar maar 51 punten en werd 2 dagen later verkocht naar Engeland voor 2 ton _O-

het gebeurd allemaal......

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:27

Ow jeetje dat is wel heel opmerking listiglistje...
Help ik ben heel benieuwd wat ze bij deze merrie gaan zeggen dan :+ Men zegt (en ik vind) dat ze heel fijn kan bewegen..maar miss vinden ze het dus wel niks ;) We"ll see.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:39

Ja het klopt soms van geen kant. Dat van die selectie en finale en de verschillen in punten voor exterieur is wel heel erg opmerkelijk! Helaas heb je het er maar mee te doen. Ben ook erg benieuwd hoe dat straks zal zijn met Comtesse.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:42

Even een vraag hier..
In september doe ik aan de Jonge paardenrubriek mee in Haaksbergen (dit zou het zelfde verreden worden als een PavoCup, alleen is het dat niet)
Wat moet je paard kunnen van 4 jaar, ik bedoel wat moet je laten zien in de ring? stap draf galop, wijken??
En op welke punten word dan gelet/beoordeeld?

elsemiiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:57

listiglistje schreef:
Abrahams schreef:

Paard van een vriendin van mij hetzelfde, 3 x beoordeeld door Frenk Jespers...2e bezichtiging gehaald in Den Bosch,
Pavo Cup kreeg hij een 8 voor exterieur en tijdens de halve finale in Ermelo een 5 :')

Die van mij is in de derde bezichtiging geweest. Die van min werd negatief beoordeeld om z'n karakter. Snap er niks van, hij keek nergens naar liep braaf door en reageerde amper op de tuigpaarden. Weet iemand toevallig hoe ze het karakter kunnen beoordelen? Opzicht vond ik de punten goed alleen niet top dat ze hem afstrafte om z'n karakter.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:59

De Jazz die ik gehad heb scoorde 2x onder de 60 als jong paard en die loopt nu GP.
Het zegt niet alles, maar het is inderdaad niet een bewegingswonder.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:48

Nou wordt er toch wel een beetje depri van, de winnaar van de Horsefood is ook niet door 69pnt !!!! Nou heb ik helemaal geen idee meer wat ze dan wel verwachten....

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:50

Elsemiiek: weet niet of die van jou nu nog hengst is? Maar misschien was hij erg lastig als hengst. Volgens mij beoordelen ze zowel stalgedrag als karakter aan de hand/onder het zadel?

Het zegt inderdaad ook niets. Het wordt er geen slechter sportpaard van als het geen pavo-topper blijkt te zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:48

KarinvdM schreef:
De Jazz die ik gehad heb scoorde 2x onder de 60 als jong paard en die loopt nu GP.
Het zegt niet alles, maar het is inderdaad niet een bewegingswonder.

Die ken ik ook 2 allebei GP :)) daarintegen ken ik ook paarden die 74 > scoorde en op latere leeftijd nog geen fatsoenlijke L proef kunnen lopen :o

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:32

Vendoux schreef:
Nou wordt er toch wel een beetje depri van, de winnaar van de Horsefood is ook niet door 69pnt !!!! Nou heb ik helemaal geen idee meer wat ze dan wel verwachten....

Wie was dat ook al weer?
Ik on de uitslag van de Horse ook niet helemaal volgen eerlijk gezegd. :o

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:47

Dat is zuur net een puntje tekort.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:46

Leonie Bos met Clint, ja ik ook niet helemaal... maar de kopgroep vond ik wel terrecht!

elsemiiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:49

Abrahams schreef:
Elsemiiek: weet niet of die van jou nu nog hengst is? Maar misschien was hij erg lastig als hengst. Volgens mij beoordelen ze zowel stalgedrag als karakter aan de hand/onder het zadel?

Het zegt inderdaad ook niets. Het wordt er geen slechter sportpaard van als het geen pavo-topper blijkt te zijn.

die van mij is nu ruin. hij is eigenlijk gecastereerd omdat hij toch niet meer naar de hengstenkeuring ging en ik eigenlijk in de sport met hem wilde. lastig was hij zeker niet.
op de pavo was zijn karakter niet goed. op de hk is er niks over gezegd.

elsemiiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:50

Vendoux schreef:

als er een "bekende" ruiter op zit, kom je al een heel eind.
of een paard uit een interessante lijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:44

Hoeft niet Elsemiek.
Mijn schimmel (Radisson x Uniform) is ook niet interessant gefokt en ik zat er zelf op toen we 71,5 scoorden.
Maar ik snap het ook niet altijd hoor.
Aan de ande kant snap ik van veel ruiters ook niet dat ze meedoen en dan ook nog teleurgesteld zijn als ze niet hoog scoren. :o

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:33

Elsemiek die van mij heeft vorig jaar ook niet onder een nationaal bekende ruiter gelopen en heeft ook geen interresant bloed (Houston x Royal Dance), maar werd wel 2e met 74,5 punten!
Ze eindigde ook nog boven de bekende amazone Jennifer Sekreve, dus naam zegt niet altijd alles ;-)

Wel vind ik net als Karin een beetje zegt dat je kritisch naar je eigen paard moet kijken. Vraag ook eens advies van buitenstaander (met verstand van zaken). Dat kan vaak al een verhelderend beeld geven ;-)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:52

Kritisch naar je eigen paard kijken is altijd zo lastig :+
En natuurlijk blijft het een jurysport, de een wil dit graag zien en de ander juist het tegenovergestelde!