Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Abrahams schreef:Het is maar net wat ze willen zien inderdaad. Zo heb ik een paard gehad die op de keuring werd geprezen om zijn exterieur en beenwerk en bij de Pavo een heel laag cijfer voor exterieur kreeg toebedeeld met een aantal bemerkingen die we op de keuring niet hadden gekregen. Qua beweging waren we terecht niet door want hij liep die dag ook als een krant
Talishe schreef:Dat is wel heel opmerkelijk. Neem aan dat het paard niet zodanig is verslechterd in de tussentijd. Hebben ze nog toelichting gevraagd?
en dat bij dezelfde jury

Mevr. Retera en de ruiter waren geen vrienden....

Men zegt (en ik vind) dat ze heel fijn kan bewegen..maar miss vinden ze het dus wel niks
We"ll see. listiglistje schreef:Abrahams schreef:Het is maar net wat ze willen zien inderdaad. Zo heb ik een paard gehad die op de keuring werd geprezen om zijn exterieur en beenwerk en bij de Pavo een heel laag cijfer voor exterieur kreeg toebedeeld met een aantal bemerkingen die we op de keuring niet hadden gekregen. Qua beweging waren we terecht niet door want hij liep die dag ook als een krant
Paard van een vriendin van mij hetzelfde, 3 x beoordeeld door Frenk Jespers...2e bezichtiging gehaald in Den Bosch,
Pavo Cup kreeg hij een 8 voor exterieur en tijdens de halve finale in Ermelo een 5
KarinvdM schreef:De Jazz die ik gehad heb scoorde 2x onder de 60 als jong paard en die loopt nu GP.
Het zegt niet alles, maar het is inderdaad niet een bewegingswonder.
daarintegen ken ik ook paarden die 74 > scoorde en op latere leeftijd nog geen fatsoenlijke L proef kunnen lopen
Abrahams schreef:Elsemiiek: weet niet of die van jou nu nog hengst is? Maar misschien was hij erg lastig als hengst. Volgens mij beoordelen ze zowel stalgedrag als karakter aan de hand/onder het zadel?
Het zegt inderdaad ook niets. Het wordt er geen slechter sportpaard van als het geen pavo-topper blijkt te zijn.