Paard&sport HET blad van de KNHS,wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:25

ik vind het ook altijd wel even leuk om het door te lezen.

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 21:42

Hier is het bewuste artikel in de reglementen:

Artikel 20 - Officiële mededelingen
1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie
voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de
werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden
opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.
2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald
abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.
3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om
toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.
4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in
spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.

Indomitable

Re: Paard&sport HET blad van de KNHS,wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:45

Ik blader hem door en vervolgens beland hij in de papierbak. Ik vind het 0 toegevoegde waarde.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:58

criollolover schreef:
caro29 schreef:
Ik heb hem sinds een jaartje of zo weer. Ik start al 20 jaar wedstrijden en nog nooit is mijn startkaart geweigerd omdat ik geen P&S wilde. Ik betaalde er toen ook niet voor.

dus jij hebt nu een startkaart en geen p & s?? welke vereniging bij jij? stap ik direct over....

Startkaart heb ik al sinds mijn 10e. Maar heb sinds een jaartje P&S weer. Puur vanwege de wijzigingen voor de jury's al is dat vaak ook weer achterhaald.
Edit:
Ik zie dat stukje van het reglement. Heb P&S toch zo'n 3 jaar niet gehad en wel gewoon gestart. Ook terwijl ik jury was...

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:22

caro29, jij hebt p & s dus sinds een jaar, die heb jij omdat het verplicht is, en niet alleen puur vanwege de wijzigingen voor de jury's.
bij mijn vorig paard had ik ook geen p & s, net als jij, en dat je jury bent heeft hier niets mee te maken,
maar zoals je het nu wel begrijpt is het dus VERPLICHT

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:06

Nee, ik ben zelf weer lid van geworden. Op mijn eigen verzoek. Ik ben nooit benaderd door de KNHS dat het verplicht was. Volgens het stukje reglement zou ik verplicht lid moeten zijn omdat ik official ben

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 10:06

We hebben contact gehad met consuwijzer en het mag inderdaad niet wat de KNHS doet.
Men mag mensen niet verplichten een apart abonnement te nemen op een blad, de KNHS krijgt hierover een brief en er volgen eventueel sancties vanuit de overheid.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:49

wow stormpy dat zou geweldig zijn als het eraf gaat :j
lees hem eigk helemaal niet, haal het plastic eraf en laat hem dan nog even liggen, vaak gaat hij ongeopend de papierbak in :o

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:51

irissahorse schreef:
Ben ik dan de enige die alles doorleest en het leuk vind, ook al weet ik veel dingen al :')

hier hetzelfde! Maar ik vind het wel leuk om even door te lezen. :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:22

stormpy schreef:
We hebben contact gehad met consuwijzer en het mag inderdaad niet wat de KNHS doet.
Men mag mensen niet verplichten een apart abonnement te nemen op een blad, de KNHS krijgt hierover een brief en er volgen eventueel sancties vanuit de overheid.

Hahaha, dat zou heel mooi zijn }> . En dan te bedenken dat de KNHS er eigenlijk is ter behartiging van de belangen van hun leden....

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:07

gaat consuwijzer dit opnemen of iemand van hier? Als je genoeg leden verzameld en bovenstaand punt aankaart gaat het ws sneller...

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:38

stormpy schreef:

nou ik ben erg benieuwd!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:45

Over mijn regio staat er nooit wat in, vind er
niet zoveel aan in ieder geval. :n

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 15:27

De Consuwijzer gaat hierover een brief sturen, als het goed is dan regelen zij het verder juridisch.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:45

Hmmm... dan ben ik eens benieuwd. Volgens mij zitten we verlopig dan nog verplicht eraan vast :(

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:49

Ik erger me er al jaren aan dat ik verplicht ben tot een (betaald) abonnement op de P&S omdat je toevallig een startkaart wilt... :x Zeker in het huidige internettijdperk. Ik lees em dan ook niet, hij gaat zelfs meestal nog in het plastic rechtstreeks van de brievenbus naar de prullenbak.
Goed dat er iemand werk van maakt! _/-\o_

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:47

Zou ik dan ook van al die jaren dat ik ervoor betaald heb, omdat de KNHS mij onrechtmatig verplichte dat blad af te nemen, geld terug kunnen eisen?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:51

Wij hebben het blad op de wc liggen, voor als je lang moet.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:02

Fleurtje100 schreef:
Zou ik dan ook van al die jaren dat ik ervoor betaald heb, omdat de KNHS mij onrechtmatig verplichte dat blad af te nemen, geld terug kunnen eisen?

haha, daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat kun je wel vergeten denk ik , het zou al geweldig zijn als het verplicht lid zijn zou worden terug gedraaid

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:26

stormpy schreef:

Dat zou helemaal mooi zijn! Zal je zien, gooien ze dat bedrag gewoon bovenop de kosten van je startkaart onder het mom van prijswijzigingen :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:10

Janientje schreef:
stormpy schreef:

Dat zou helemaal mooi zijn! Zal je zien, gooien ze dat bedrag gewoon bovenop de kosten van je startkaart onder het mom van prijswijzigingen :+

idd, zo stom zijn ze nou ook wel. :+

sbbkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:18

Het is blijkbaar bij het overkoepelende orgaan NOC/NSF niet bekend dat er bij een bond die hier aangesloten is een"verplicht" abonement afgenomen dient te worden.
hieronder een vraag aan NOC/NSF en een antwoord daarop

Geachte heer/mevrouw,

U heeft op 17-01-2011 de volgende vraag aan NOC*NSF gesteld:
Is ieder lid van welke sportbond dan ook verplicht om een abonement af te nemen van de desbetreffende bond? Ook al voegt dit abonement niets toe aan zij/haar leven of draagt niet bij aan aan promotie en/of kennis over zijn/haar tak van sport?

Het antwoord hierop is:
Bij een sportbond zijn diverse sportverenigingen aangesloten. Deze sportverenigingen vormen daarmee via de Algemene Ledenvergadering het hoogste orgaan van een sportbond. Naast sportverenigingen zijn er ook steeds meer bonden die individuele lidmaatschappen aanbieden.

Wanneer een sportvereniging of een individuele sporter kiest voor een lidmaatschap van een sportbond, dan wordt hiervoor contributie betaald(voor een vereniging per aangesloten lid) en wordt door de sportbond een bepaalde tegenprestatie geleverd. Sommige producten en diensten van een sportbond vallen onder de reguliere contributie, sommige niet. Voor de producten en diensten die buiten de reguliere contributie vallen, bestaat meestal de mogelijkheid om er wel of geen gebruik van te maken.

Zo zijn er sportbonden die buiten de contributie om een abonnement op een tijdschrift aanbieden. Het is dan niet een verplichting om deze af te nemen. Dit is anders wanneer een bond ervoor kiest om aan alle leden, als tegen prestatie voor het lidmaatschap, een bondsblad aan te bieden. In dit laatste geval krijgen de leden dit automatisch toegestuurd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

NOC*NSF

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 23:53

YES!!!!
En nu maar mailen met z'n allen, WE WILLEN DE P&S NIET!!!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:17

sbbkr, dus zoals omschreven is het geen verplichting om het blad af te nemen? ik hoef alleen maar contributie te betalen voor de vereniging en zij zijn verplicht als tegenprestatie een startkaart te leveren?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:23

Ik wil niet banketstaaf doen maar het geld wat de P&S oplevert, moet ergens vandaan komen. Dan heb ik er liever nog een krantje voor dan dat ik het puur en alleen neer kan tellen voor mijn startkaart (en coupons, het duurste drukwerk ooit uitgegeven) :o De kosten van het maken worden echt wel gedekt door al die adverteerders, ding staat bol van de reclame.