Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat ik er wel een ga gebruiken omdat hij wat moeite gaat ondervinden met het tempo van de wendingen in de proef, maar dat merk ik snel genoeg.Olympus_ schreef:Nog uitzonderlijker: ik rijd L2 zonder spoor. Paard is prima aan het been en ik heb (nog) geen reden gevonden om mijn hulpen te verfijnen door middel van een spoortje.
Ik heb er geen problemen mee als mensen in de B met spoortje rijden, maar ik zie vaker een grof spoorgebruik dan correct spoorgebruik.
Olympus_ schreef:Nog uitzonderlijker: ik rijd L2 zonder spoor. Paard is prima aan het been en ik heb (nog) geen reden gevonden om mijn hulpen te verfijnen door middel van een spoortje. Welgeteld 1x heb ik op wedstrijd een spoortje omgehad maar ik voelde me er toch niet zo prettig bij. Ik weet ook van mezelf dat ik mijn benen niet zo goed stil kan houdenIk weet niet hoe lang het gaat duren voordat ik er wel een ga gebruiken omdat hij wat moeite gaat ondervinden met het tempo van de wendingen in de proef, maar dat merk ik snel genoeg.
Ik heb er geen problemen mee als mensen in de B met spoortje rijden, maar ik zie vaker een grof spoorgebruik dan correct spoorgebruik.

In training rijd ik meestal zonder sporen, soms met.
wandaa schreef:_Sim_ schreef:Ik begrijp niet waarom er altijd zo "verwonderd" gereageerd wordt als men in de B met sporen rijdt.
Alsof je in de B alleen maar klungels rijden die hun paard niet snel voor het been hebben en geen verfijnde hulpen kunnen geven met hun spoor.
Inderdaad! Dat je in de B rijdt betekent niet dat je een "slecht" paard hebt of "niet" kan rijden, betekent in ieder geval dat je gewoon beginner bent op wedstrijden, dus waarom zou je inderdaad niet met sporen rijden?
Ik rij mijn paard altijd met sporen. Betekent niet dat ik ze non stop gebruik, gewoon om de beenhulp te verfijnen of versterken als dat nodig is.. kan dus toch ook gewoon in de B?
Chrisjuw schreef:M_D_H schreef:die stompe! spoortjes zijn in het echt "pijnlijker" voor het paard dan wieltjes oid![]()
Echt waar? Ik heb van die stompe afgeronde knobbeltjes..

is dat "pijnlijker"
,