Afmelden vanwege het weer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zie titel

Nee hoor, ik ben een bikkel
32 (29%)
met meer dan 30 graden ga ik echt niet naar een concours
30 (27%)
Ik ga alleen niet als mijn paard veel last heeft van de hitte
37 (33%)
ik meld alleen af als ik 's middags moet rijden
11 (10%)

Totaal aantal stemmen: 110

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:19

Ach ja, gisteren zijn de Drentse kampioenschappen begonnen.
Vandaag moet mijn instructrice een paar paarden in de Z2 rijden. Lekker met dit weer...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:26

Ik moet zondag ook op concours (Horst) maar ik ga waarsch. alleen dressuur rijden. Ik moet tussen 12.00 en 12.30 starten, net als het heet is dus. Ik kan er zelf niet goed tegen (lichte astma) en mijn paard ook niet echt. Dus ik ga heen, 10 minuten losrijden, proef rijden, eraf en water over het paard en meteen op de trailer en naar huis. Het springen om 3 uur laat ik mooi lopen. Ik ben niet van plan om mijn paard daar een paar uur in die hitte op de trailer te laten staan. Bovendien was ie vorige week kreupel, en nu is het wel weer goed, maar ik wil toch nog niet gaan springen. En voor de prijsuitreiking ga ik wel alleen terug met de auto (als het nodig is Lachen ). Ik rijd nu met dit weer (het was hier gisteren dus officieel 37,8 graden!) 's avonds pas om een uur of 11 (voordeel van licht in de bak) en dan is het te doen, ook met de dazen (heeft Jumper extreem veel last van). Overdag staan ze binnen want wij hebben buiten geen schaduw, en 's nachts staan ze buiten, en ik heb het gevoel dat ze dat een prima oplossing vinden zo, en ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:08

Citaat:
maar ik ga wel een buitenritje maken in het bos rond het middaguur. Je bent bikkel of niet

nodig ik je uit om te komen "bikkelen" in de brabantse bossen rond die tijd Lachen

Of het moet zijn dat je zin hebt in een race galopje met de cursus " hoe kom ik zo snel mogelijk het bos uit met al die dazen achter me aan" Lachen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:18

Als ik zondag geen wedstrijd had kwam ik ook mee bikkelen. Ben benieuwd tegen hoeveel mensen ik moet rijden. Er stonden een stuk of 10 mensen ingeschreven in de E-M1, maar als ik hier zo lees, melden er veel mensen af....
PS Heb net nog lekker een uur gereden in de binnenbak. Emeraldo lijkt wel fitter als normaal.

Redgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:11

Wedsrtijd of trainen of les alleen voor 10.00 daarna voor mijn paard geen lichamelijke inspanningen meer. pas vanaf 20.00 zit ik er weer op maar dan lekker voor een rustig bosritje.
Zeker nu bij ons in Gelderland het smogalarm is afgegeven rustig aan!!!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:58

Ik ga zondag gewoon op concours hoor Lachen Lekker afspuiten erna *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:38

Redgold schreef:
Zeker nu bij ons in Gelderland het smogalarm is afgegeven rustig aan!!!

Ik had er zelf erg veel last van vanochtend. En als je weet dat paarden heel gevoelig zijn op de luchtwegen dan kun je beter maar heel voorzichtig zijn.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 17:40

Ze waarschuwen mensen om rustig aan te doen. Lijkt me dan ook logisch voor dieren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:41

pfff idd, er zit helemaal geen zuurstof in de lucht.
Ben zelf geen astma patient, maar als ik nu al geen lucht krijg, heb ik heel erg te doen met mensen die er al veel eerder last van hebben.

En net wat Jippie zegt, paarden zijn idd erg gevoelig op de luchtwegen.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:48

ik start ook niet.
heb net afgebeld.

vind het voor mijn paard helemaal niets.

merk wel dat er erg verschillende reacties zijn...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:48

Als je paard het nu aan kan, kan hij het zondag ook al aan. Je merkt nu tijdens het rijden wel of je paard last heeft met ademhalen. Ze hebben wel gewaarschuwd vooral in het oosten van Brabant hangt veel smog. Je kan je beter niet inspannen tussen 3 en 5 uur. Ik ga gewoon op wedstrijd. En zie daar wel verder. Je merkt wel of het dan gaat of niet. Als het niet gaat, jammer...

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:18

hi,

nou ik heb dus toch gestart, aangezien ik hoorde dat ik om 9 uur moest.

het ging niet helemaal lekker, had me er niet echt goed op voorbereid maar Pas deed haar best en gelukkig nog lekker koel.

om 11 uur liep ze weer op de wei dus weinig schade ...

helaas moest ik vanmiddag wel kantine dienst doen, gelukkig heeft mijn lieve vriendje het de eerste 2 uur gedaan.

doegie

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:12

Jeetje wat ben ik blij dat ik afgemeld heb!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 17:44

Ik ook, zeker omdat ik uiteindelijk nog niet kon deelnemen. De auto had namelijk ook last van de hitte (oververhitting van de motor, mankement met de koeling) en daardoor had me dus (alsnog) af moeten melden.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:16

Ik ben gister gewoon gestart. Het was allemaal een half uur uitgesteld omdat je maar de helft van de ringen kon zien door de dichte mist. Ik moest rijden toen de mist net was opgeklaard en toen was het best goed te doen. De proef ging heel goed dus ik was blij dat ik gegaan was. Daarna werd het echter snikheet. We hebben hem op de trailer gezet met de klep en het deurtje open en afgesponst, laten drinken etc. en er is de hele tijd iemand bijgeweest om te kijken hoe het met hem ging en hij amuseerde zich gewoon prima met het hooi. Geen problemen geweest en toch weer 2 WP binnen Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:30

Ik ga gewoon op concours. Afgelopen weekend waren de Drentse kampioenschappen. Op vrijdag heb ik 1 proef gereden. Op zaterdag 2 en 2 keer een prijsuitreiking. Het was gelukkig niet voor niets. Individueel waren we in het LII 3e (Ermelo! OK dan! en we hebben het verenigingskampioenschap ook gewonnen. Met deze temperaturen rijd ik mijn proeven ook met een jasje aan.

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:33

Ook ik heb vrijdag en zaterdag aan de drentse kampioenschappen mee gedaan. We hebben het weer overleeft maar wat was het WARM!!

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:39

Ik kan er wel tegen, als het moet.
Mijn paarden...sommige wel sommige niet, ik ga dus niet op wedstrijd met een paard wat er niet tegen kan, als ie er wel tegen kan gewoon wel.
Een beetje hitte valt echt wel te verdragen voor mij, maar het ene lichaam is anders dan het andere en mijn paard kan er missdhien niet tegen, nou dan ga ik niet hoor.

En ik rijdt ook onder deze temeraturen idd ook altijd met jasje, vind het toch netter dan al die (soms wel erg blote) topjes en dingen.
Na de wedstrijd koel je die pony gewoon, en we hebben een witte trailer, dus daar is het niet superwarm...

Was bij dressuur op den gouwbergh, en daar was het ZZGP en zo en Prix st. Georges (heb thirza ook nog zien rijden!) en er waren heel veel uitvallers, of dat nou altijd is of alleen door de hitte weet ik niet.
Er hing op de deur een briefje:

ZOMERTENUE
op dringend advies van de KNHS
jasje op eigen verantwoording.

Maar eigenlijk reed iedereen daar met jasje Haha!

A.s zondag wedstrijd in rotterdam, ongeveer 3 kwartier rijden vanaf ons, ik ga wel! Weet niet wat de temeratuur wordt dan?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:40

Suzy schreef:
Ze waarschuwen mensen om rustig aan te doen. Lijkt me dan ook logisch voor dieren....

idd, er werd afgeraden om zware inspanningen te leveren. Dus alle paardjes die weg zijn geweest, petje af!
Mijn merrie heeft lekker vrij gehad hoor, die zou door zijn gegaan tot ze er bij neerviel... Dus die staat er nog.
Zijn er geen 'ongelukken' zijn gebeurd op concours met dit weer??

wendy85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:52

Het is ook een kwestie van de paard eraan laten wennen en natuurlijk kan het ene paard er beter tegen dan het andere en zo is het bij mensen natuurlijk ook, maar ik zou nooit afmelden vanwege het hete weer( hoef ik trouwens ook niet bij mijn trainsters mee aan te komen). Je moet gewoon rustig aan doen met losrijden en genoeg stappen tussendoor. Zodat je paard en jijzelf niet te oververhit raken..

pollyfunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:55

Ik heb vorige week zondag 3 augustus in die hitte ook gewoon hele dag wedstrijd gereden hoor! Maar mijn paard had er niet zoveel last van. Had haar de dag daarvoor al gewassen en gevlochten dus hoefte er alleen voor te zorgen dat ze de trailer inkon. Om 9 uur op de trailer en ik zat er van 10:15 tot 2 uur op! wel tussendoor goed in beweging gehouden zodat ze niet stil stond in de hitte maar af en toe ook in de schaduw liep en er was water voor die paarden. Daarna lekker afgesponst en in de schaduw van de trailer met een emmertje water staan grazen. De trailer weer op en lekker op stal. Ze was ook alleen maar bezweet onder het zadel terwijl andere paarden van top tot teen doorweekt waren.

pollyfunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:57

Nistria"]
[quote="Suzy schreef:

idd, er werd afgeraden om zware inspanningen te leveren. Dus alle paardjes die weg zijn geweest, petje af!
Mijn merrie heeft lekker vrij gehad hoor, die zou door zijn gegaan tot ze er bij neerviel... Dus die staat er nog.
Zijn er geen 'ongelukken' zijn gebeurd op concours met dit weer??
[/quote]

Er maogen ook geen paarden en ander vee in de wei staan zonder schaduw en op het heetst van de dag maar iedereen zonder schaduw en sommige zonder water! hebben hun paard nog gewoon de hele dag op het land staan!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:08

Vanavond heb ik om een uur of kwart voor zeven wedstrijd, paard staat al helemaal klaar. Even bikkelen en dan zoeffff weer naar huis!

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:11

in principe start ik altijd gewoon. het weer valt hier nog wel mee. heb een half jaar in griekenland gereden, daar is t pas ondraaglijk. je mag je jasje pas uit als t meer dan 35 graden is......mafkezen. dan is t hier wel wat beter. als je je paard maar voldoende water geeft.